mp3 איך אתם יכולים להקשיב לדבר הזה בכלל?! - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

mp3 איך אתם יכולים להקשיב לדבר הזה בכלל?!


anatoli

Recommended Posts

אני אקדים ואומר שעד לפני כחודש כל המוזיקה שלי הייתה בדיסקים מקוריים או ב-FLAC.

לפני כשבועיים הבאתי מכמה חברים כמה אלבומים של . הקצב שלהם נע בין 128 לבין 320 (כולם ככלל VBR). כל עוד זה סתם נתנגן ברקע זה עוד בסדר. אבל לשבת להקשיב לזה זה פשוט זוועה. לא להאמין איזה מתכתי, איזה מלוכלך ולא אמיתי זה נשמע, פשוט איום ונורא. אני מכיר הרבה מאוד "אודיופילים" עם ציוד לא רע בכלל שמשתמשים בפורמט הזה כפורמט הראשי שלהם, ואני רוצה להבין, איך?! למה?!

למה להשקיע בציוד איכותי ולדפוק הכל עם קבצים גרועים. בשיא הכנות, כשאני מקשיב ל- אני לא מבין למה צריך יותר מסט 2.1 של 1000 שקל גג. ממילא בכל דבר מעבר לזה סתם שומעים לכלוכים וחוסר איזון של הפורמט הזה.

וד"א, לכל אותם אנשים שבונים על התירוץ "לא הכל יש ב-FLAC", זה לא תירוץ. וכמובן שלא חובה FLAC, יש דברים סבבה אחרים כמו APE או OGG לדוגמא שהם משמעותית יותר טובים מה-. אנשים צריכים להבין, הוא ותיק ונוח מאוד, אבל הוא פשוט לא עומד בסטנדרטים המינימליים של היום. הוא נשמע פחות טוב משמעותית משאר הפורמטים (אפילו WMA לצורך הדוגמא). חבל שהרבה מאוד אנשים שמוציאים סכומי כסף גדולים על ציוד עדיין שומרים את רוב אוסף המוזיקה בפורמט הזה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 156
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אני כמו שי חושב שאתה מגזים.

כן, 128 להאזנה רצינית זה אסון,

אבל 192VBR זה כבר סביר + לרוב סוגי המוזיקה.

אני חושב שזה מאוד תלוי בסוג המוזיקה וכמובן בכמה המערכת שלך חושפנית.

יש לי הרבה מוזיקה ב-, אבל בסופו של יום, אם אני עושה ריפ לדיסק שלי, הוא ימצא את דרכו ל-FLAC.

אגב, OGG הוא לא הרבה יותר טוב מ- לדעתי,

אני אישית שומע הבדלים בין OGG ב-Level גבוה לבין FLAC...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, מאוד קשה להבדיל וצריך ציוד רציני למדי... אני מניח שK1000 עוזרת במובן הזה. :)

אני לדוגמא הצלחתי להבחין מכל האלבומים שיש לי רק ב-1 בהבדל מורגש בין 320VBR ל-FLAC, אני מניח שבגלל איכות הקלטה הגבוהה שלו. התבטא בעיקר בצליל עם (מעט) יותר נפח ופירוט. וגם נכון שבסגנונות יותר כבדים כמו מטאל זה הרבה פחות מורגש ולכן אין סיבה שלא לשמוע עם 320VBR או V0 שתופס עוד פחות מקום.

אני בכלל חושב שרוב האנשים שומעים עם FLAC בגלל האפקט הפסיכולוגי, אבל במבחן עיוור מעט מאוד יבדילו.

אני סקרן לדעת איך AAC משתווה לMP3 באותה רמה... האם יש שיפור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול, ואין לי ציוד פסיכוטי כמו לאנטולי.

אם אתה יכול להבדיל בין 320 ל-FLAC על הציוד שלך אז אני גמל.

בקיצור, אין מה להתפלצף יותר מידי, מי שיש לו ציוד איכותי בד"כ יעדיף פורמטים איכותיים. כל השאר (כולל אני) מעדיפים לחסוך במקום ולהסתפק ב- 320 או AAC.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא מסכים עם אנטולי...

כל השירים שלי הם בפורמט לצערי הרב והמעט שירים שהם lossless זה פשוט נשמע אחרת לגמרי, מעטים הם קבצי הmp3 באיכות 320 שמצליחים להתקרב לאותה איכות.

אך מה אתה מציע לעשות?.. לא לכולנו יש כסף לקנות דיסקים מקורים והאינטנרט סובל מחוסר קבצי איכותים... הלוואי שהייתי מוצא מקום מהאינטרנט שאוכל להשיג(בדרך חוקית כמובן אהם..) שירים בפורמט flac או lossless

רותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנטולי צודק, יש הבדל משמעותי אפילו עם אוזניות כמו שלי, אני כולה מגביר אותן עם מערכת ישנה, ויש הבדל ענקי בקבצים שהם WAV אל מול .

אני שומע בעיקר טראנס האוס ומוזיקה שחורה, שמעתי טראנס במוניטורים אצל חבר (לא זוכר מה בדיוק, אבל אלו שכל אחד מהם עולה איזה 10 אלף, ליצירה) וכשהוא שם קובץ אל מור WAV זה היה פשוט הבדל מדהים, אפשר להגיד שאני משחית את האוזניים שלי בזבל אל מול הסיומת הטובה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...