מעבדי Quad Core או "4 ליבתי" - אין למה לחכות ! - עמוד 4 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבדי Quad Core או "4 ליבתי" - אין למה לחכות !


iib

Recommended Posts

אני רשמתי שויסטה תעבוד באופן אופטימלי על דואל קור יותר מאשר לאור העובדה ש יצא לפני שאינטל הכריזה על יציאה של המעבדים האלה לאור העובדה שויסטה שוכתבה מחדש והיא אינה מאין הרכבה של לאור העובדה שה4 ליבתי אמור לצאת בעוד כ 3 שנים

לפני כפולי ליבה היה ריבוי מעבדים

ריבוי מעבדים קיים כבר המון שנים

והתמיכה בו קיימת ב-Win NT הרבה שנים

הבסיס של ה- הוא אותו NT

מכיוון שאין הבדל מבחינת המ"ה בין כפול ובין ריבוי מעבדים

זה יהיה בדיוק אותו הדבר בויסטה

לא אופטימלי ולא שום דבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

קראתי בכמה מקומות ש-XP Pro תומך במקסימום 2 ליבות, ו-XP Home בליבה אחת בלבד,

מה שנראה לי מוזר כי יש פנטיום D עם 2 ליבות ו-HT, כלומר סה"כ 4. אז מה זה אומר ?

אולי הכוונה ש-XP תומך ב-2 ליבות עם HT (כלומר מקסימום 4) ?

והאם XP Home לא תומך ב-Dual ? נראה לי תמוה...

עריכה:

מהאתר של מייקרוסופט :

Windows XP Professional can support up to two processors regardless of the number of cores on the processor. Home supports one processor.

XP Pro תומך במקסימום שני מעבדים (בעלי מספר בלתי מוגבל של ליבות בכל מעבד), Home במעבד אחד (שוב, מספר בלתי מוגבל של ליבות בתוך המעבד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לכתוב בלי להבין? אין קשר בין הכרונולוגיה של מערכות ההפעלה לבין תמיכה בריבוי נימים.

ריבוי נימים היא תכונה מובנית במעבדי אינטל כבר מ 80486 (ואולי לפני כן, אבל לגבי 80486 אני יודע בוודאות). המעבד הזה יצא בשנת 1994! במעבדי ה DUAL פשוט יש טיפול "חכם" יותר בריבוי נימים (על ידי הפניית ה OPCODES ששיכים לנים מסויים לליבה מסויימת). בקיצור, גם על WINDOWS 3.1 היית מרגיש בשיפור.

שום דבר בויסטה לא אמור להיות "אופטימלי" בהקשר הזה. מה שחשוב הוא האפליקציה שאתה מריץ.

אמיר

רק כדי לדייק - פרט למעבדי HT של אינטל אין מעבדים (x86 לפחות) שיודעים לבצע -במקביל - יותר מ Thread אחד על אותה ליבה.

מעבדי Dual יודעים לבצע שנים במקביל כי יש להם שני ליבות.

וכל המעבדים לפני ה dual ולפני ה-HT לא יודעים לבצע יותר מThread בודד במקביל... ברור שהם יודעים לתמוך בכמה משימות

אבל לא לבצעם במקביל...

וכדי Threadים במקביל נדרשת תמיכה של מערכת הפעלה.

ולכן windos 3.1 בהחלט לא יודעת להפעיל Dual או HT. כי אין לה תמיכה בריבוי מעבדים כלל.

רק לוינדוס NT, ו-2000 יש תמיכה כזו.

לפני דור ה NT אף אחד חשב על סרברים שישתמשו בוינדוס וx86... אז לא היתה קיימת תמיכה אפילו בריבוי בסיסי (SMP)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי בכמה מקומות ש-XP Pro תומך במקסימום 2 ליבות, ו-XP Home בליבה אחת בלבד,

מה שנראה לי מוזר כי יש פנטיום D עם 2 ליבות ו-HT, כלומר סה"כ 4. אז מה זה אומר ?

אולי הכוונה ש-XP תומך ב-2 ליבות עם HT (כלומר מקסימום 4) ?

והאם XP Home לא תומך ב-Dual ? נראה לי תמוה...

עריכה:

מהאתר של מייקרוסופט :

XP Pro תומך במקסימום שני מעבדים (בעלי מספר בלתי מוגבל של ליבות בכל מעבד), Home במעבד אחד (שוב, מספר בלתי מוגבל של ליבות בתוך המעבד).

כדי למנוע בלבול כדאי שאנשים יתכילו להשתמש במושג תושבת (Socket).

XP Home - תומך בתושבת אחת (שיכול לשבת עליה מעבד מרובה ליבות)

XP - Pro - תומך בעד שתי תושבות (שעל כל תושבת יכול להיות מעבד מרובה ליבות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Bii אני לא רואה למה -לא יהיה הבדל משמעותי בין כפולי למרובעי .

אם תוכנה תומכת בכפולי אז היא תוכל לתמוך בקלות גם במרובעי וכך זה ממשיך.

אשמח להסבר יותר מפורט.

ד"א כותבים DUAL ולא DUEL ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפצל ביצוע של קוד מסויים לשני משימות שיכולות להתבצע במקביל זה לא תמיד פשוט.

צריך לפתור כל מיני יחסי גומלין בין המשימות כדי שיוכלו לבוצע ב Threadים מקבילים.

למשל - אם שני התארדים קוראים/כותבים לאותו מקום בזיכרון, שני התראדים תלויים בתוצאה אחד של השני וכו' וכו'.

חלק מהאפליקציות ניתנות לחלוקה בקלות יחסית - למשל מסד נתונים שצריך לטפל ב-1000 משתמשים בו זמנית יכול

בקלות יחסית לחלק את הפניות של המשתמשים - אבל גם פה ישנם נפילות שצריך לפתור ברמת הקוד - כיוון שפניות של

משתמשים יכולות להשפיע אחת על השני באופן שהוא אינו רוצוני... (שני משתמשים שרוצים לגשת/לשנות אותם תאי נתונים במקביל).

הדוגמה הכי פשוטה היא סרט שצריך לקודד - משימה שבקלות ניתן לבצע במקביל על ידי שני בחלוקה פשוטה.

משחק מחשב הוא ישום שקשה לחלק למספר Threadים. כי הפעולה שלו היא מן הסתם - כרונולוגית ותלוית משתמש. זה לא אומר שאי אפשר

לחלק אותו בכלל, כמובן שאפשר לבצע חלק מהמשימות במקביל. אבל הוא עדיין ישום די מוגבל מבחינת יעילות.

וכך, לצערנו חלק גדול מהישומיים של המשתמש הבייתי (כולל משחקים, ישומי יצרת תוכן וכו').

היעילות תגדל עם הנסיון של המפתחים והתפתחות כלי הפיתוח בכיוון הזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל , החומרה תמיד מקדימה את היישומים

היתרון הראשוני של הליבה כפולה הוא בריבוי מטלות (Multitasking) וזה יעיל ומועיל תמיד

השאיפה האופטימלית היא להגיע לעיבוד מקבילי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק כדי לדייק - פרט למעבדי HT של אינטל אין מעבדים (x86 לפחות) שיודעים לבצע -במקביל - יותר מ Thread אחד על אותה ליבה.

מעבדי Dual יודעים לבצע שנים במקביל כי יש להם שני ליבות.

וכל המעבדים לפני ה dual ולפני ה-HT לא יודעים לבצע יותר מThread בודד במקביל... ברור שהם יודעים לתמוך בכמה משימות

אבל לא לבצעם במקביל...

וכדי Threadים במקביל נדרשת תמיכה של מערכת הפעלה.

ולכן windos 3.1 בהחלט לא יודעת להפעיל Dual או HT. כי אין לה תמיכה בריבוי מעבדים כלל.

רק לוינדוס NT, XP ו-2000 יש תמיכה כזו.

לפני דור ה NT אף אחד חשב על סרברים שישתמשו בוינדוס וx86... אז לא היתה קיימת תמיכה אפילו בריבוי מעבדים בסיסי (SMP)...

נדמה לי שהיה EXTENSION של WIN 3.1 שידע לטפל בריבוי נימים (ולא על ידי אמולציה). למיטב הבנתי המעבד בארכיטקטורת DUAL יודע לנהל את הFETCH של הנימים השונים עצמאית. ייתכן גם שאני טועה. עברו הרבה שנים ומעולם לא תכנתתי עבור 3.1.

486 מסוגל להריץ מספר משימות במקביל. (ולעשות CONTEXT SWITCHING ברמת המעבד). למיטב ידיעתי השימוש המסחרי היחידי בתכונה זאת היה על ידי (שמימשה SOFT ICE). אפילו POSIX עבור מעבדי 486 לא השתמשה בתכונה זאת (כנראה שלצורך נוחות ה PORTING של מערכת ההפעלה הנ"ל למעבדים שונים הם כתבו מנגנון משלהם.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל , החומרה תמיד מקדימה את היישומים

היתרון הראשוני של הליבה כפולה הוא בריבוי מטלות (Multitasking) וזה יעיל ומועיל תמיד

השאיפה האופטימלית היא להגיע לעיבוד מקבילי

הפעם זה לא בדיוק "כרגיל".

הבעיה האמיתית היא שעד היום כוח העיבוד הגדיל את עצמו בעיקר על ידי העלת מהירות השעון והיכולת לבצע יותר פקודות במקביל.

התקדמויות אלה באו "חינם" למפתחים שבגדול לא נאלצו לשנות את האפליקציות כדי להנות מהביצועים.

כמובן שפה ושם היו אופימזציות על לנצל את המעבד בצורה מיטבית ותוספת פקודות לביצוע חישוביים עשרוניים וקטוריים (SIMD: 3DNOW, SSE, SSE2)

אבל בגדול המפתחים נהנו משיפור ביצועים עקבי בחינם...

היום מהירות השעון לא מתקדמת בקצב הצפוי (הינו ב-2ghz לפני 5 שנים - זוכרים שאמרו שהיא תוכפל כל שנה וחצי?) ועל מנת להשיג יותר ביצועים עוברים לריבוי ...

ריבוי המעבדים וטכנולוגית HT הם טכנלוגיות שידרשו השקעה ניכרת מאוד מצד המפתחים כדי לנצל את החומרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום מהירות השעון לא מתקדמת בקצב הצפוי (הינו ב-2ghz לפני 5 שנים - זוכרים שאמרו שהיא תוכפל כל שנה וחצי?) ועל מנת להשיג יותר ביצועים עוברים לריבוי ...

ריבוי המעבדים וטכנולוגית HT הם טכנלוגיות שידרשו השקעה ניכרת מאוד מצד המפתחים כדי לנצל את החומרה.

כלל מור אומר הכפלת טרנזיסטורים כול שנה וחצי שנתיים ועדיין החוק תקף רק שהיום לא מתמקדים במהירות אלה בריבוי ליבות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעבדי 4 ליבות יש המון יישומים,

לדוגמא, הרבה חברות גדולות כמו איטנל, נק, טושיבה הציגו אלגוריתמים לDECOMPLIERS שלוקחים קוד מקורי של יישום שנכתב למעבד אחד ומפצלים אותו לכמה מעבדים שאתה רוצה.

בנוסף, כשמדברים על עבודה במקביל לא מדברים על כל היישומים של וינדוס שרצים לך על הזיכרון בזמן העבודה, הם זניחים, הם אפילו לא 1% למי שיש יותר כנראה שיש וירוס או תוכנה כלשהיא שבאמת רצה.

עבודה במקביל יכולה להיות גם לשחק במשחק בזמן שאתה מקודד סרט ברקע.

ולבסוף, קיימות הרבה תוכנות שבנוייות לעבודה על לא משנה כמה מעבדים, בעיקר תוכנות וידאו או אאדיו, MEDIA ENCODER יודע להתפרש על כל המעבדים שלך לא משנה כמה יש ולנצל 95% מהמעבד עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כלל מור אומר הכפלת טרנזיסטורים כול שנה וחצי שנתיים ועדיין החוק תקף רק שהיום לא מתמקדים במהירות אלה בריבוי ליבות

כשאמרתי "אמרו" לה התכוונתי למור. התכוונתי לאנשים שפרשו בצורה הזאת את החוק שלו.

גם בגדול אמרו שמהירות השעון שהמעבד תכפיל את עצמה כל שנה וחצי... לפני שהם נכשלו עם פרסקוט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...