RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני - עמוד 5 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני


nec_000
 Share

Recommended Posts

שוב, אתה מדבר על זמן תגובה של האדם עצמו, ואני מדבר על הזמן שהמערכת מוסיפה לזמן התגובה של האדם, ומציאות בה אתה מקבל תמונה שגויה עקב LATENCY, רחוקה מהמציאות שהמחשב מרנדר והשרת מקשר.

 

i rest my case  :) 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 340
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תמונות מצורפות

you did not rest any case and did not convince a thinking man.

 

 

קבל פסקה שאולי ממנה תבין משהו, עד כמה אין בידך הבנה אלמנטרית את התחום אבל אינך אשם, 

זה ככה בנחלת הכלל. זהו מקצועי לא נפנופי ידיים.

 

אחד משחקני הטניס שולחן הטובים בעולם (מבריטניה בשנות ה- 80) שנחשב לשחקן הכי מהיר תגובה,

נשלח למחקר. בדקו את זמני התגובה שלו. ציפו הנחה מקדימה והיא לראות זמן תגובה מהיר מהממוצע משמעותית.

 

בעוד שהממוצע של ספורטאים צעירים הוא כ- 200 מילשניות, זמן התגובה שלו היה חריג לרעה,  300 מילישניות.

אז קבלו סתירה להנחה. אבל ממש סתירה קשה.

 

המשך המחקר גילה את הסיבה שהוא מגיב מהיר יותר מכולם על שולחן הטניס, תראה כמה זה פשוט:

בשעתו כשהיה תלמיד צעיר בתחום טניס שולחן, עוד בבית הספר בקבוצתו, שמה היתה מגבלה טכנית

באולם אימונים. דחפו יותר מדי שולחנות והיתה צפיפות רבה. כתוצאה מכך הוא שיחק (בשל מגבלה זו) עם הגב לקיר

במרחק אפס מהשולחן, ולא היה ניתן להתרחק ממנו צעד אחורה כמקובל. בטניס שולחן לא משחקים עם האגן צמוד

לשולחן עצמו אלא חצי עד 1 מטר אחורה ממנו. וכשצריך גם הולכים אחורה כמה צעדים על מנת להגיב לכדורים

שמצריכים זאת. אבל זה לא היה זמין לו בתנאים שהציבו הרי.

 

המגבלה הטכנית הזו אילצה אותו ברבות השנים, לנסות לנחש טוב יותר על פי שפת הגוף של השחקן היריב,

לאן הוא כנראה הולך להכות את הכדור על השולחן. כי אחרת לא הספיק להגיב - לא היה מרחק תגובה הולם.

הוא הלך מראש ונעמד להגיב מבעוד מועד במיקום הנכון, מה שנקרא ניחוש מקדים והכנה לתגובה.

 

אחרי שאתה מתאמן כך 5 שנים - ועובר מאות אלפי אירועים עד שהמוח שלך מסוגל לפתח pasterns המסיעים

בידך להמר ברוב המקרים לאן יכו בכדור, בערך מחצית מהקרייה המקצועית שלך בתחילת הדרך כן = 5 שנים,

מסתבר,  שחושיך מתאמנים על תרחיש כזה, שיתר השחקנים לא זכו לפתח. מכאן גדולתו.

 

זה לא שהו מהיר יותר הבינו, אלא שהוא קיבל אמון מיוחד (בשל תנאים אקראיים כמובן שנוצרו מבלי שחשבו מה

השלכתם בטווח הארוך) ואלו גרמו למוחו לפתח תכונה של "ניחוש מקדים" = prediction לאן השחקן הולך להכות

את הכדור. לא היתה ברירה למעשה, כשאתה צמוד לשולחן והקיר מאחור, לא מתאפשר ללכת צעד אחורה כמקובל

על מנת להגיב לאחר שהיכו בכדור, אלא אתה חייב להקדים תגובה לפני שהיכו בכדור.

 

מה למדנו מזה ?

שאין קשר לזמן תגובה מכאני נירולוגי, אלא יש קשר לאימון יעודי שמפתח מיומנות ספציפית יחודית, אגב כי אף אחד

בעולם לא מתאמן ככה. ולכן רק הוא החזיק ביתרון יחסי יעודי משלו. חשבו שהוא מהיר רפלקסים, הבינו בדיעבד

שהוא prediction לאן הכדור יעוף ויוצא לקרתו בהתאם.

גם הוא לא הבין זאת, עד שהחוקרים והוא, מצאו זאת תוך כדי תהליך החקירה.

 

לכשתרצה ידידי ללמוד מחקר בתחום הנדון ומה משפיע על מה, אני פה.

אוכל להעביר בשמחה גם חומרים ב PDF שברשותי.

 

השפעת הכלי/האמצעי שבידי הספורטאי/האמן/נגן/טייס.... על איכות הביצוע היא פחות מאלפית.

היא למעשה negligible.

99.9% זה אימון. משום שרק אמון מפתח את הרכיבים במוח, האחראים על השליטה המוטורית באברי

הגוף, ועל התורת ביצוע - שכפי שראינו דוגמא מעלה, התורה הסpציפית שהתאמן בה, הביאה אותו לפתח מיומנות

שנקראת prediction כמותה לא היתה למתחריו בתחום, משום שלא התאמנו עליה.

 

אחת הסבhות שטייסי חיל האויר הישראלי שלנו הם ברמה גבוה יחסית בעולם, היא משום שבבית ספר לטיסה בארץ

עבדו במתודולוגיה של מחקר ולמידה אקדמאית מחקרית מתמדת. האמור הביא אותנו (לרבות יבוא ידע מקדים מבריטניה

שעליו חיל האויר שלנו הוקם בבסיסו) להבנה, שאימון הוא המפתח לרמת ביצוע גבוה יותר כל דבר אחר, יותר מהכלי

עצמו ובפער בלתי ניתן לגישור.

 

נובע מכל האמור לעיל שהבאתי, מאד מתומצת על רגל אחת כדי להעביר פאונטה,

ששחקן מחשב תחרותי (או לא תחרותי) לא משנה איך נקרא לו, איכותו תלויה במשרין ברמת המיומנות שלו

אשר נובעת במישרין מהיקף ואיכות האימון שצבר, ואינה קשורה באיכות המחשב שבו משתמש.

 

דוגמא יפה לכך ומוכרת הסטורית, היא נגן רב אומן המבצע סולו בלתי נתפס ובסופו שובר את הכלי נגינה לרסיסים על

הבימה לקול שאגת הקהל - איך רסקת צ'לו במחיר 5 מיליון דולר נדהמו ?

אחרי זה הנגן רב האומן אומר להם להרגע, הצ'לו מחירו רק 200$. נכון שלא שמתם לב לפגיע כלשהי באיכות הנגינה ?

אז לימדו - הסיבה היא כי האיכות הביצוע של הנגינה נקבעת על ידי מיומנות הנגן גרידא, ולא בשל היכולת הטכנית של

הכלי עצמו אשר בטלה בשישים.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעלה סרטון עם שמצלמת ב1000 FPS, כמה מהגיימרים הטובים בעולם נבדקים תגובתית ב 60FPS 144FPS 240FPS, וזה לא מדעי, מה שכן מדעי זה דוגמה מטניס, אנחנו מדברים על גיימינג עם כל הכבוד לדוגמה הברורה.

 

אני אגיד לך מה, ליינוס מקבל אחוזים מNIVDIA ויצרניות המסכים השונות, לכן כל הנתונים בסרטון (שלא טרחת לצפות בו כעט, כי אחרת לא היה על מה לדון) מפוברקים, בכדי לגרום לנו הקהל המפגר לקנות ציוד יקר יותר.

 

מדבריך ניכר שאינך שחקן BR ממוצע ומעלה, לפחות לא מצד האספקט של שעות שבועיות, אם היית משחק מספיק היית נתקל בתופעה מאוד מוכרת בה המשחק לא מסמן לך פגיעה, למרות שבריפליי שלך בOBS\nvidia highlights מסומנת פגיעה.

וגרוע מהכל, ב KILL CAM של המשחק עצמו אתה רואה שהיריב שלך ירה לפניך, בעוד שבOBS בריפליי איטי אתה רואה שאתה יורה לפניו.

 

אתה ידידי הנכבד, מכחיש את המדע.

תנותים עובדתיים ומספריים כתובים ומוסרטים שם ^^^ ולי מספרים סיפורים נחמדים על טניס, ובכל עולם החומרה יש תאוריה שמקורה בקונספירציה שנועדה לדחוף לאנשים חומרה לכיס?!

ובכן, ידוע שיש מרקטינג רציני בנושא, אבל לא חושב שליינוס (וכמוהו הרבה ברשת) בדו תסריט שלם יחד עם כוכבי EA בכדי לדחפר לנו מסכי FPS, ולא על זה אני נשען עובדתית, זו היתה רק דוגמה מוחשית מאוד, מאדם מוכר מאוד שבדק את הנושא עובדתית לא עם בוטים ונובים, אלא עם השחקנים הטובים ביותר.

אם אני אעשה UPLOAD לכאן של כל הסרטונים שממחישים את הנושא משלל גורמים שלא קשורים ליצרניות חומרה, אני אקבל באן מהאתר על הספמה.

 

הגם שכתבת\ערכת\יצרת\ניהלת סימולטורים ב50 מליון, התחום עליו אנחנו מדברים לשמחתינו מכומת, ממוספר ומדויק, אני העלתי עובדות ואתה סיפרת סיפורים.

 

אם ברצונך לדון על אמיתת המוצג לעיל, אז כנ"ל ממני והלאה...פתח ערוץ והוכח את השקר המוסרט לעיל, אשמח לשנות את דעתי את תבדה אותה, אבל תעשה את זה עם נתוניים חומרתיים ממוספרים ולא עם סיפורים ומשלים מנושאים חופפים.

 

 

נערך על-ידי No-One
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אומר שליינוס משקר כי קיבל בקשיש, אתה מפספס לחלוטין את מה שאני מכוון אליו.

 

אני אומר שאין בידו כלים בכלל לבדוק את הנושא, בשל חוסר הבנה ידע ומתודולוגיה.

אפשר לבדוק המון דברים, אבל אם עושים חוחה ואטלולה, עשויים להגיע למסקנות מנותקות לחלוטין מרלוונטיות.

לא צריך לתת דוגמאות, בטוחני שתוכל לחשוב בקלות על כמה שכאלו לבד. לא קשה.

 

חוזר ואומר אני (במקרה יצא ככה ) איש מצקוע בתחום הזה, חלק מהקריירה שעברתי בצעירותי.

תן בי את האמון/הקרדיט שיודע משהו ויכול לעביר אליך - שתרוויח גם אתה. זו מתנה, זה בחינם.

 

אין קשר בין יכולתה של מכונה, לביצועיו של האדם. הביצוע כל כולו נשען על מיומנות נרכשת.

הרכישה תבצעת האמצעות האימון. השפעת latency או FPS על איכותו של שחקן בטלה בשישים על

תוצאות המשחק שיפגין. כמו שנעלי הספורט בקושי מדגדגים מיכולתו של שחקן בליגה NBA על ביצועיו במגרש.

 

אוכל לתת בידך האופניים הכי יקרות שבעולם, ביצועיך יתגמדו אל מול רוכב אופניים מקצוען שירכב על אופניים רגילות.

 

שואל אותך שוב, התרצה חומר PDF נחמד לקרוא להנאתך ? 

רק תגיד ואעביר במייל.

 

אחרי סופש קריאה תשוב לכאן אחר לחלוטין. מלומד. מבין משהו מהנושא.

 המום, ומלומד בסדר גודל מהאדם הרגיל שאין לו מושג ירוק.

מה אכפת לך....  רק תתחיל לקרוא חומר 🙂

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שמפריע במה שהם עשו, זה לא בודדו את הפרטר הנמחן מהמכונה, שזו טעות ראשונה.

שנית, המבחן שלהם הוא לא בקבוצה גדולה מספיק של נסיינים, לא נערך עם מספיק דגימות, כדי לאשש הדירות סטטסיטית,

לא נעשה בצורה עוורת כמו שצריך, ואחרי זה מחקר חוזר, כדי לאשר את נכונות המחקר הראשון.

מחקר זה דבר ארוך מתיש ולא זול. ומצריך אנשי מקצוע שמתכננים את המחקר/ניסו בצרוה נאותה.

 

מה שעשו שם זה קשקוש.  יש שיטת לעריכת מחקר תקני קביל, זו תורה שלמה בפני עצמה. מי שמכיר מבין הרי.

 

לגבי הערתך היא נכונה, מוטורי זה בדיוק זה - אמון. האמון הרפטטיבי מאמן את הרכיב ששולט על האיבר גוף

במקרה זה הרכיב במוח ששולט על היד שתפעיל את העכבר/מקלדת. הרפטטיביות והצבר של אירועים שהאדם

מייצר, משפרים את פעילותו מאיטרציה לאיטרציה. אחרי כמות גדולה מאד של מקרים, ביצועיו משתפרים.

כדי לפתח מומחיות בתחום מסוים, קרי להיות רב אומן באותו תחום, ישנו צורך בכ- 10K שעות אימון בתחום האמור.

ובתחומים שבהם ישנם הרבה משתתפים בעולם, הרף גבוה יותר. שכן יש יותר מדי שכבר הספיקו לצבור 10K

שעות, עד שהרף הזה אינו יחודי עוד ביחס לקבוצת המתאמים בו בכללותם.

ואם אתה בתחום שכמעט אך אחד לא מתעסק בו, כנראה שגם ברף של 5K שעות תהיה די לבדך בצמרת שלו.

 

ל FPS או ל latency במקרה שהם מדגימים יש יותר השפעה על מגבלות המכונה עצמה, המחשב וקוד התוכנה,

מאשר ליכולתו של השחקן. את הבעיה האלמנטרית הזו פספסו מלכתחילה וזה מציק - זו חובבנות.

לכן במחקר תקני נטרול של המרכיב הזה עם ציוד מתאים, כדי שלא תהיה בעיה טכנית כזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשך חומר לידידנו no-one, קטע הרצאה קצרצר 7 דקות, של החוקר (שלנקקתי קודם). תשמע אותו הוא מעט מרחיב

הפעם בנושא זמן תגובה ומה מייצר אותו, וכמה זמן הוא חוסך למי שמיומן בו (100 מילישניות):

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד קטע שלו מ- TED, הפעם 15 דקות עם עוד חומר מרחיב. הוא נוגע גם בתעשיית התעופה.

בסוף מבינים מהתקצירים האלו את החומרים המחקריים מהאקדמיה שהכל נשען עליה, מה זה גוזר עבורנו.

שאין קשר לאיכות הביצוע בגלל תכונה טכנית מולדת, או שמתקבלת "במתנה" ממחשב עם יותר FPS או מכלי

נגינה יותר טוב או אופניים איכותית יותר או מטוס טוב יותר, זה הכל איכות ביצוע שנובעת, מיכולת המוח שנולדת,

כתוצאה מאימון ולמידה. כמות אימון ואיכותו כמובן. האיכות נקבעת על ידי איכות המורה, שיטת ההוראה,

וקושי האמון. ויש שיטות מתוחכמות שלא נראות טריוואליות במבט ראשון, אבל התגלו לימים כאפקטיביות לקצר את

משך הלימוד. קרי מאד יעילות. ברשותי החומרים המלאים. בחלקם כמובן אסור לי לשתף, כי מסווגים או בעלי זכויות,

ובחלקם אוכל לשתף, את מי שרוצה במייל פרטי.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש דו שיח חירשים, אני מדבר על הLATENCY שהמערכת מייצרת, ואתה מנסה להוכיח שכישורי האדם יתגברו על המכשול (שעדיין לא הודית שהוא קיים) והם הפרמטר העיקרי ועם מספיק אימון נכון הוא יהיה הטוב ביותר.

 

ציטוט של nec_000

מה שמפריע במה שהם עשו, זה לא בודדו את הפרטר הנמחן מהמכונה, שזו טעות ראשונה.

 

ציטוט של Jabberwock

צפית בזה?

 

 

אין לזה שום קשר למה שאני טוען, לא טענתי ולו מילה אחת על כישורי האדם, (בסרטון של ליינוס יש שם גימריים שהם סופר-סטארים של EA עם זמני התגובה הטובים בעולם אבל לא זה הנושא כרגע) אלא על המערכת עצמה, ובסרטון של ליינוס המכונה כן מבודדת, גם בסרטון של , יש אינדיקטור שמחובר לעכבר שקולט את הקליק, אז עקרונית זה לא משנה אם סבתא שלי לחצה על העכבר עם הטוטבות שלה או shroud בימי הזוהר שלו, מהרגע שהתקבל קליק באינדיקטור עד לפלט על המסך המכונה מבודדת, ומה שמצלמת מצלמת ה1000FPS היא גם מציאות.

לא צריך לצלם מאה פעמים מאה אנשים שונים כדי לקבל מסקנה מאוד ברורה וחישובית, זה לא מחקר סטטיסטי על השפעת עמבה על נשים בהריון.

 

לא מבין מה העניין לעמוד על שתי רגליים אחוריות ולהכחיש מציאות מוחשת.

 

ושוב מודה לך על המידע המעניין, אבל לגופו של דיון, תביא בבקשה מחקרים מתחום הגיימינג, שטוענים אחרת, לא סטטיסטים וניתוח פילוסופי של המציאות, אלא מספרים גרפים וכו' שם סוקרים\יצרי חומרה\גיימרים או כל נושא רלוונטי אחר בתחום, לא פרופסור שמומחה בניתוח התנהגותי.

 

נערך על-ידי No-One
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאני מסביר לך זה שהסביבה שלהם פגומה כמעבדה לביצוע מחקר נקי ומדויק.

בהזדמנות זו ראה מטה תקציר לספרו של דניאל קויל, תקציר ב- 2 דקות מאד מרשים. שגם שופך אור על סוגיית האימון והשפעה

על האיכות. ממה שמביא בפניך הינך למד, לאט ובשלבים, שהאמצעי/הסביבה/הכלי/מה שתרצה... זניחים כדי להגיע לאיכות ביצוע גבוה.

גם אם ניתן לשחקן עוד כמה מילישניות יותר או פחות, אחרי שהוא נעשה למאומן ומיומן, היתרון הראשוני שנתנו במילי שניות, 

מתבטל בשישים לעומת פערי היכולת המקצועית שלו. ככל שהמיומנת עולה תנאי הסביבה פחתים בחשיבותם.

אם אתה שחקן מחשב, נגיד אוהב FPS אתה שם לב בוודאי שבין הדקה הראשונה שפגשת את המשחק נגיד דום המהיר והמאתגר

לבין השעה 10 שלך במשחק, אתה משחק פי כמה וכמה יותר טוב,  עד שלעוד כמה FPS אין כבר השפעה על ביצועיך מאומה.

הנסיון שצברת מול המפלצות והתובנה איך יעיל לתקוף כל אחת מהן וקצב התנועה במפה שמאפשר לך להתחמק מאש, הם שעושים

את ההבדל בלי כל השוואה למהירות תגובת העכבר במילישניות אשר נעשית לשולית וזניחה עד גיחוך ממש

ברמת מיומנת גבוה שלך השחקן.

נגלן בקירקס יצליח ללכת עם עינים מכוסות אוטומות ורגל קשורה מאחורי העורף, ולעבור הליכה על חבל שמתוח מקצה

הקרקס לצידו השני רק כי הוא מורגל לכך כבר אלפי פעמים משך שנים, בעוד שאתה שמעולם לא עשית הליכה על חבל,

בלי כל המגבלות הללו, הרי שתפול ולא תצליח לעבור את הקטע בכלל בפעם הראשונה.

מיומנות גבוה עולה בעוצמת ההשפעה שלה על התוצאה באלפי מונים, מאות אלפי מונים, מכל יתרון טכני כזה או אחר שנרצה

להקנות למשתמש. לכן שחקן שחשוב לו להיות הכי טוב במחשב, אם הוא משקיע את המשאבים על המקום הלא נכון, על העוד פריים 

או פחות, חוטא למטרה לגמרי. הוא מתסכל על המקום הלא אפקטיבי, מכלה את זמנו על התפל. ואני אומר לך את זה כמי שעסק במחקר הזה.

למדנו שטייסי חיל האויר כלל לא מושפעים באיכות הטיסה והביצועים שלהם מה- latency וה FPS, שיכל להיות גם 30,

רצוי שאלו יהיו ברמת מינימאלית בסיסית סבירה מתחת ל 100 מילישניות. שלא תסטה משמעותית מיכולת סטיה סבירה.

ואם היה פגם באלו, הטייסים פשוט בצעו פיצוי עצמי ומהר מאד למדו את הדלתאות,  עשו compensation. בצעו overshot

מקדים כדי לקבל את התגובה בזמן המדויק שהיו צריכים אותה.

מוח האדם הוא סתגלן ואם תכניס לו קושי, הוא מוצא עם הזמן והפרקטיקה דרך לבצע לו overide .

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאני מצרף כאן זה חינאמי, ולכן מותר. זה קיים ברשת להורדה ישירה כמובן אם רוצים גיגול מהיר מוצא את זה.

תקח, תקרא, זה 20 עמודים.  תקציר נהדר. הוא מתייחס לסוגיה יפה, מראה שיתרונות טכניים שאולי נראים עוזרים בדקה

הראשונה שלך בעת כניסה לתחום, מתבטלים בשישים משהיכולת עולה כפונקציה של אימון והתמקצעות בו.

 

דומה הדבר לטענה, שמי שנמוך קשה לו יותר בכדורסל ולגובה יתרון ברור.

ספר את זה לספוט ווב. הוא יגיד לך שאתה טועה

 

Bounce - sumerize version.pdf

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים עימך שדי מיצינו ללילה האחרון של הנושא וטחנו אותו עמוק, ניתן לחזור למסלול.

לכן אסיים בקינוח - שהוא מעין סיכום הנושא עבורנו. מנסה בכך לסייע בידנו לארגון הנושא שקצת מתחיל להתפזר לו.

 

ארצה לציין כמבוא להצגת הסיכום, שהמספר שכתבת זה עתה מעלה:

ציטוט של No-One

תשחק עם מערכת עם פינג 250-300 מול מישהו עם 50,

 

הוא אינו הדיון. לקחת אותו למקום קיצוני ושגוי. שים לב.

250-300 מילישניות לעומת 50, זו הגזמה שאינה מתרחשת במציאות. זו ירידה מ- 100FPS אמיתי במחשב, נגיד,

לבערך 3-4FPS סדר גודל. בטוחני שלא על מקרה קיצוני שכזה אנו מתברברים. וודאי שלא לשם פללת לא אתה ולא

אנכי.

 

במטרה להחזיר את הדיון למסלול, נזכורה מאיפה יצאנו, גלגל עמוד אחורה להתחלה שלנו - כדי להזכר במספרים:

מהנסיון של צרכנים לגלח 3 מילישניות, שזו הדוגמא שאתה הבאת תחילה, כאשר זמן התגובה האנושי הוא סביבות 200

מילישניות (הערך שאני הבאתי לטובת הדיון על מנת שנבין מהו זמן התגובה האנושי הידוע בנירולוגיה),

 

קרי מרגע שהעין מבחינה בקלט (השינוי שמתרחש על המסך), ועד שהמוח הצעיר מתרגם אותה לתנועה של היד,

על מנת לתת פלט למכונה. 

 

עתה נרחיבה מעט, שהמכונה רואה את התגובה בעכבר איפה כ- 250 מילישניות אחרי שהיא ביצעה את השינוי 

בפועל במנוע המשחק. משום שיש גם כ- 50 מילישניות latency טיפוסי של המחשב + מוניטור,

בדר"כ זה יותר לכוון 65-80 מקצה לקצה (כולל זמן תגובת הפיקסלים במוניטור), ועוד 200 זמן התגובה האנושי. אך

למען פשטות העניין וקלות הדיון, נציג זאת כ- 200 זמן תגובה אנושי + 50 latency מכונה.

קל לדון מספרית באמצעות ערך עגול 250.

 

זאת אומרת, שמרגע שמנוע המשחק (בתוך המחשב) שינוי, לוקחים 50 מילישניות latency עד שהאמור מוצג

לשחקן אנושי באמצעות התיצבות הפיקסלים של המסך, ועוד כ- 200 מילישניות עד שהשחקן האנושי מספיק להגיב

באמצעות ידו בעכבר. אלו (לפחות) 250 מילישניות זמן תגובה מקצה לקצה, עד שמנוע המשחק מקבל קלט משתמש

בעכבר/מקלדת.

 

כאשר הדיון הוא כזה:

שפור מגודל 3 מלישניות - זה שאתה הבאת בתחילת הדיון כפער שמנסים "רציניים" לגלח, 

או 20 מלישניות - שזו הדוגמא המוקצנת יותר שאני בקשתי להציג (המדמה עבורנו ירידה מאזור 100 ל- 30 FPS )

 

הערך 3 או 20 איפה, לעומת זמן תגובה כולל מקצה לקצה של 250. שים לב, 1% או 7% בלבד.

 

זה מה שגיימרים תחרותיים (תחרותיים מטעם עצמם איך שציינת, נשאיל ממך את הביטוי בשמחה 🙂 ) זה מה שהם

סוברים, שיעשה עבורם את ההבדל, ויסייע בידם "לנצח" משחקי FPS בשרת מרובה משתתפים. זו ההטעיה שהם חווים

שלא באשמתם, אלא בשל כך שניזונים הם מגורמים בלתי רלוונטים ואשר אינם מקצוענים בנושא הנדון, שלא מלמדים

אותם איך למדוד נכון, ומה המשמעות של המדידה בפרקטיקה.

 

אלו אתרי סקירות לגיימרים שמתמקדים רק בנתון אחד בשרשרת ההפקה וזה ב- FPS, בתעלם מכל יתר ערכי ה-

latency הכוללים.  וכשמתמקדים רק ברצועה צרה וחלקית מתוך השרשרת כולה, המספרים מעוותים, הם נראים גדולים

או משמעותיים הרבה יותר ממה שהם באמת. 

 

כמו למשל נדון בזמן ההגעה שלך מהעבודה הביתה, אך נתמקד רק בזמן שחסכת על התנעת המכונית, כ- 3 שניות,

ונתעלם מכך שהנסיעה הכוללת (מהמשרד עד הבית) היא בכלל 20 דקות. אנו נחשוב ש- 3 שניות זה המון,

אבל ביחס ל 20 דקות, זה כלום.

 

אתרי הסקירה יראו לנו 100 לעומת 120FPS שזה פער של 2 מילישניות לערך, וידברו על שפור מדהים של כ- 20%,

אבל ישכחו שזה אמור להיות מוצג ביחס ל- 250 מילישניות מקצה לקצה, שזה כל מסלול האות המלא. מרגע שינוי

רכיב במנוע המשחק, ועד שהמחשב/שרת יקבלו מהשחקן תגובה בעכבר.

אז נשים לב, שזה דיום של 2 מילשניות לעומת 250, שזה בכלל פחות מאחוז בודד.

 

זה מה שקורה שכל הידע שלך כסוקר אינטרנטי מפורסם הוא להריץ בנצומטר ואחרי זה לבצע plot לגרף פשוט.

זה מטעה ומבלבל, גורם לצופים להיות מוזנים במידע לא רלוונטי.

 

שפור של 3 ועד 20 מילישניות לעומת כ- 250, זה הספור שלנו.

השפעתו זניחה ובלתי נתנת לאבחנה אנושית בצורה מובהקת, ומעל הכל אינו משפיע ביצועית על כלום.

לא מהכוון הזו תבוא הישועה בביצועי הגיימר.

 

מה שכן ישפיע במידה דרמטית על ביצוע הגיימר, יהיה לדוגמא, הכפלת שעות האימון המצטבר עד לאותה עת.

אם נמדוד את ביצועיו כשהיו ברשותו רק 1000 שעות משחק מצטברות עד לאותה עת, לעומת 2000 שעות מצטברות,

נהיה ערים לממצאים מובהקים בביצועי השחקן (יחס הריגות/תמותות על המגרש).

כי הוא פשט ישחק הרבה יותר טוב חכם ונבון. הוא יבצע פחות טעויות שביצע בשלב מוקדם יותר בקריירה שלו.

 

חבל שאת המידע האלמנטרי הזה בדומיין הנדון, "גיימרים תחרותיים" לא יודעים, ומשכך מכלים זמנם ורדיפתם

על "שפור" המרכיב הלא נכון במערכת, זו שתרומו אפסית וזניחה לביצועיהם.

וגם סתם עולה להם יקר בכיס.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהבתי שסיכמת את הצד שלך בלבד בצורה מעולה.

 

ציטוט של nec_000

זמן התגובה של אדם הוא מגודל 200 מילשניות ממילא, אם כבר להיות מדויקים. 

הטייסים בחיל האוויר כנראה היו עייפים מהגיבוש כשהכנסת אותם לסימולטור שלך, או שעדיף לגייס לחיל האוויר, אולי נשתפר:

 

egRxGNS9ZQ.thumb.png.799639a2dec3fb7429ed5a9edcce1d70.png

 

2Aoa7JlDG0.thumb.png.537c869bf34157e28bd086586c3b3c06.png

McBw4T4A2Y.png

 

 

 

 

 

QS7eDT1hV5.thumb.png.a63817257a3e6ec533ff359e901e4755.png

 

 

 

וכמו שכבר כתבתי, תקצר היריעה, אלו רק דוגמאות.

אבל עזוב, הם ילדים מפגרים וכל הבדיקה הזאת היא בכלל חירטוט פרסומי, הבדיקות הללו לא מדעיות, כי אין להם חלוק לבן ותואר במדעי המחשב, כמו כן גם הבדיקות של , ששם אין מהנדסים ומומחים עולמיים בתחום החומרה והעולם הגראפי, הבדיקות שלהם חובבניות, והם ילדים גימרים טיפשים שכרטיסי המסך שלהם עובדים מכוח היותם נס מדעי בלתי מוסבר, כי אפילו אינטיליגנציה לערוך בדיקת LATENCY פשוטה אין להם.

כי כנראה שמלמדים את מי שיש לו חלוק לבן לחפור חור של בת יענה ולדחוף את הראש שלו לשם כדי להתעלם מהמציאות.

 

עדיין מחכה לראיות עובדתיות, חבל על הטקסטים והזמן לכתוב אותם, בתור אדם שמייצג עצמו כאקדמאי ובעל תפקידים בכירים ומסווגים, גם אם סוכנות החלל מתקשרים אליך כדי להתיעץ איך לשגר חלליות לכוכב מאדים, אחר הכבוד אבל אני מצפה לראות עובדות מנויית וממוספרות מתחום הגיימינג ולא שום תחום אחר, בטח לא תזות חסרות סימוכין שלך, עם תצלומים של שחקני פינג פונג.

QS7eDT1hV5hgfh.png

QS7eDT1hV5hgfh.png

נערך על-ידי No-One
  • אהבתי! 1
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.
 Share


×
  • צור חדש...