זה רשמי: מעבדי Ryzen של AMD משנים את חוקי המשחק - עמוד 5 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זה רשמי: מעבדי Ryzen של AMD משנים את חוקי המשחק


djelectric

Recommended Posts

לפי הבנקצ׳מרקים של וגם לפי זה שהובא כאן, ה-IPC של Ryzen מסתמן כשווה פחות או יותר לזה של , ובהנחה שזה אכן המצב, הרי שזה הישג מרשים מאוד כשלעצמו. אני חושב שכולם יסכימו איתי שלגיימר עם מעבד אין שום סיבה לשדרג כרגע. מה גם שכל מעבדי Ryzen מאפשרים OC, כך שהם עדיפים על כל מעבד ללא K של אינטל פשוט כי תדר מעט גבוה יותר יאפשר להם לגשר על פערי ה-IPC. השוואה למעבדי K היא מעט טריקית יותר כי אנחנו לא יודעים מה מרווח ה-OC ש-Ryzen יאפשר, אבל אם הוא יצליח להגיע לאותם תדרים, אז אנחנו מדברים על מעבד מצוין לגיימינג לכל הדעות עם פערים תיאורטיים מ- שכנראה לא יורגשו בפועל (במיוחד עם כרטיס מסך מתקדם), יותר Future Proof, הביצועים המקביליים הטובים ביותר שיש לשוק הביתי להציע, וכל זה במחיר זול יותר וכנראה גם ללא פשרות בדמות צריכת חשמל מופרזת.

סוף כל סוף, תחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 356
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
ציטוט של TECH AMATEUR

במשחקים אין מה לעשות Intel SKYLAKE/KABYLAKE יותר טובים מRYZEN במיוחד בsingle thread...

רוב המשחקים משתמשים במספר מוגבל של ליבות לכן יש עדיפות למהירות הליבה core frequency vs number of cores..

תלוי לאיזה מטרה לעריכה ותכניות שדורשות יותר ליבות ל RYZEN יותר טוב אבל בתכניות שמשתמשות במספר מוגבל של ליבות עדין לאינטל יש יתרון
 

RYZEN.png

RYZEN2.png

להסתכל על הצבע הכחול...

3.4GHZ לעומת מעל 4GHZ.

נסתכל על ה-7700K במהירויות השונות (4.2, 4.5 ו-5)

300MHZ (מ-4.2 ל-4.5) נוספים נותנים שיפור של 0.12 בציון. או באחוזים, שיפור של ~ 7% במהירות נותן שיפור של ~ 6% בציון.

עוד 500MHZ (מ-4.5 ל-5) נותנים שיפור של 0.24 בציון. או באחוזים, שיפור של ~ 11% במהירות נותן שיפור של ~ 11% בציון.

בערך שיפור ליניארי... לפי זה, הציון של ה-7700K במהירות 3.4 יהיה בערך 1.6. זה כבר הבדל הרבה פחות מרשים. בנוסף, משום מה בדקו את ה- ב-3.4 בעוד שלפי המפרט הוא אמור להגיע עד 3.7.

יכול להיות שמדובר בבדיקה ישנה על ES?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

יכול להיות שמדובר בבדיקה ישנה על ES?

בדיקה חדשה הייה סרטון לזמן קצר וכעת לא זמין ברשת.

ההבידל לא גדול אבל עדין מדובר בטכנולוגיה במיוחד בSMT זה שונה מ hyper threading...

על פי רוב ההדלפות ברשת אפשר לומר שזה פחות או יותר רמת הביצועים אבל מדגיש עדין מוקדם

 

RYZEN4.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מותם גם של מעבדי I5 ו- I3 של ?

הכוונה למותם ברמת המחיר שבה AMD מציבה את מתחריה המקבילים, סביב 120-250$:

http://wccftech.com/amd-ryzen-5-1600x-cpu-benchmark-leak/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

במחיר של מעבד I5 עם 4 ליבות בלבד וללא HyperThreading,

המתחרה נותנת מעבד 6 ליבות ו- 12 Threads. אין תחרות....

 

ובמחיר של מעבד I3 עם 2 ליבות בלבד ו- 4 Threads,

המתחרה נותנת מעבד 4 ליבות אמיתי ו- 8 Threads. כמו מעבד I7 של ,

וזו כבר סתירת לחי...

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי נסיון עם ה-FX, והם בעיקר מיועדים לצרכים כבדים (גיימרים ותחנות עבודה). אבל האת'לונים הרגילים וכן A6 עד A10, לא מייצרים חום משמעותי. לעומתם, עד דור 3 לפחות של ה-i, כן ייצרו והיו על כן בעלי בלאי גבוה יותר (בתחום ללאפטופים התמונה שונה - רמות אחרות לגמרי של חום, ועל כן גם אמינות מירבית). הטיעון על בעיות החום של מוכר והוא בגדר מיתוס מקומי (בעיקר מקומי, ככל שהתרשמתי, ופחות מוכר בחו"ל), וכדאי להיות מודע לו. התנורים האמיתיים היו מעבדי הפרסקוט של (פנטיום 4 דור ראשון) בתחילת האלפיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנני נוטה להסכים עימך cyberX,

רק עכשיו למעשה בשנת העבודה 2017, לראשונה אנו רואים את הקפיצה הטכנולוגית בה השוק יכנס לעידן
ה-  4/8 - 6/12 ליבות כמשהו שבשגרה. אך התוכנות, כדבריך, עדיין מבוססות על מה שהיה עד עכשיו ואלו מעבדי 2/4 ליבות.

למעשה רק פרויקטיי תוכנה בתחום המשחקים שיתחילו את דרכם כיום 2017, ייקחו בחשבון את דור ה- 4/8 - 6/12  ליבות
כדבר מובן מאליו, כרמת כניסה של המעבדים בכל מחשב בייתי טיפוסי. העניין הוא שפרויקטים ממין זה יבשילו ליידי מוצר לשיווק
לא לפני 2019 (שזה עוד שנתיים).

משכך, מי שכבר יש לו מעבד 4 ליבות כמו I5 של , אין לו (לפחות כרגע) צורך לשדרג בכח, באם יש לו מכונה שנועדה
בעיקרה למשחקים ולעבודת דסקטופ בייתית שגרתית. משתמש ממין זה שימתין עוד שנתיים, לכשיהיה בפועל גם צורך
חישובי רב יותר, שמצריכים המשחקים החדשים שיושקו בעת ההיא, ורק אז ישדרג.
 
לגבי מי שיש לו מכונת עבודה לעיבוד, Hi performance workstation  כזו שמצריכה כמה שיותר ליבות, אז הסדרה החדשה
של עם 6 ליבות ו- 12 threads עשויה להיות קפיצה משמעותית בביצועים לעומת מעבדי ה 4 ליבות (מהדור היוצא של אינטל),
ולהם יש טעם לשדרג כבר עכשיו. ואם התקציב גמיש דיו, אז במקרה דנן כדאי שישדרגו ישר למעבדי ה- 8 ליבות 16 threads.
 
ולגבי מי שרוכש מחשב חדש לעצמו, או לבית, או לילד, לאו דווקא מקרה של מחשב ישן שמשדרגים אותו, אלא בניית ממש מכונה מאפס,
אין עוד טעם (לדעתי) להצטייד במכונות מהדור הישן, אלא עדיף ללכת ישר על מכונה שהיא במינימום 4/8 או 6/12 (של למשל).
ממילא מחירן של מכונות אלו זהה/מקביל למה שהיה ניתן לרכוש עד היום מאינטל, כך שגם אין פה משמעות של תוספת כסף הנדרשת
לרכישה.
 
אגב, אין לי ספק שלאור הדרמה הזו שהתחוללה בשוק המעבדים, תגיב בהקדם בדמות הורדת מחירים אגרסיבית ו/או השקת סדרה
חדשה של מעבדים משלה, התואמת/מקבילה למה ש- עשתה. אלו חוקי המשחק ואינטל אינה יכולה לברוח מהם.
 
ומה לגביי ?
בתור דוגמא מייצגת למשהו סביר לביצוע:
אצלי בבית ישנם מספר מחשבים, אחד ראשי עיקרי שלי, אחד לביתי הגדולה בת ה- 9, ואחד מחשב שמשמש את אשתי בעיקר.
שני המחשבים (של ביתי ושל אשתי) אינם אלא מכונות חלשות מבוססות מעבדי G3260 שתי ליבות של .
 
לעבודה יומיומית רגילה לצרכי , דסקטופ בייתי ולמשחקי ילדים, אין כל צורך במכונה עם כח חישובי מעבר ל G3260
הדו ליבתי ששוכן במחשבים אלו.
 
ועבורי ?
עבורי (כיום) אין צורך בכח חישובי מעל ל- 4 ליבות של I5 השוכן במחשבי. ולכן לא אשדרג, שכן לא צריך לזרוק כסף סתם
לשם זריקתו.

אך בעוד כשנתיים - שנת 2019, הנני מניח בהגיון בריא שאז כבר יגיע המועד שבו יהיה צורך במעבדי 6/12 או 8/16
עבור המשחקים החדשים שיצאו לשוק, ואולי אפילו עבור מספר שימושים גנריים בסביבת הדסקטופ.
 
מה שאעשה אז = 2019, יהיה לרכוש עבורי מכונה 8/16 ליבות,  כך שאעביר את המחשב הנוכחי שלי לביתי.
כאשר המחשב של ביתי דהיום, יועבר להיות המחשב של בני הקטן, שאז יגיע לגיל 5, וכמחשב ראשון הוא בהחלט
יסתפק במחשב שתי ליבות בסיסי ללא כל קושי.
 
מה שנקרא, ארכוש מחשב אחד חדש חזק, ובאמצעות down drop המחשבים יועברו כפרמידה מאחד לשני,
כל אחד לפי הצרכים החישוביים שלו. תהליך שדרוג סיבובי הידוע כיעיל כספית.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משחקי bf כבר מbf3 אפילו לפני ז"א כמה שנים טובות מנצלים 4/8 כולל ומעל.

gta החדש שהוא כבר לא כ"כ חדש גם.

משחקי arma גם.

ועד

הקביעה שרק מ2017 יקחו בחשבון 4/8 ליבות פשוט שגוייה.

זה שרובם מסתדרים עם פחות זה משהו אחר.

שהפחות הזה הוא בדר"כ 4 ליבות לא 2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

לא אוכל את הגישה הצבועה שלך. מה לעשות שאתה מקשקש הרבה שטויות וחושב שבגלל היכולת ניסוח שלך הם הופכות לנכונות אפילו אם אין קשר בינהם למציאות. למשל הקשקוש שsli לא מקטין input lag אז לא כדאי אותו, אז מה? אם הוא משפר fps ולא מגדיל IL מה זה משנה?, ברור שיש בעיות אחרות עם .

 

כל שחקן bf יודע שמעבד i7 מנוצל במולטי, יופי החלטת שלא.

 

מחכה לעוד מדריך של קניית מוצר משומש ודוגמא כיצד להשתמש בו לרעה ולדפוק אנשים, הזכרון של אנשים לא קצר כמו שאתה חושב.

מספיק לקרוא את התגובות של אנשים כדי להבין שהמשחק הזה במולטי מנצל יופי 4/8.

זה עם מעבד מומהר אחוזי השימוש לא בשמיים.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע לנתונים האמפיריים:

ניצול מעבד בBF1

http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/battlefield-1-open-beta-test-gpu

http://forums.whirlpool.net.au/archive/2562937

ניתן לראות כי BF1 (בbeta) מנצל עד 8 threads

sys.jpg

 

בBF3 גם ניתן לראות שימוש ב8 אשכולות עיבוד

http://www.guru3d.com/articles-pages/battlefield-3-vga-and-cpu-performance-benchmark-test,3.html

 

כאן אתה יכול לראות שיפור בביצועים רק מהמעבר בין I5 לI7 בBF4

http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu-w7-vs-w8-1/

 

בנוגע לGTA 5 - נראה כי הוא יודע לנצל עד 4 אשכולות עיבוד בלבד

דוגמא נוספת המחזקת את טענתי:

http://www.techspot.com/review/991-gta-5-pc-benchmarks/page6.html

 

בכל מקרה - זה בנוגע לנתונים האמפיריים

עכשיו תפסיקו לריב בינכם @none77 ו @nec_000

 

nec - אתה גם לא הבאת נתונים אמפיריים לטענותיך. אז לפסול בעל דעה אחר על כך שהוא לא הביא נתונים אמפיריים נראה לא הוגן

none - אין צורך לדבר בשפה בוטה. כולנו כאן חברים המנהלים דיון פורה אשר תורם לכולנו. 

 

אגב - מההדלפות שאני קורא, ניתן להסיק כי הRyzen 7 1700 מגיע באוברקלוק בלוחות פשוטים עד 3.8Ghz, ובלוחות מתקדמים+קירורים טובים ל4Ghz.

כלומר - הוא לא מוגבל במעטפת של 65W ולמעשה עם לוח טוב ניתן להפוך אותו ל1800X.

זה לא אומר שכל מעבד יוכל להגיע לתדר הזה - בסופו של דבר מדובר על תהליך של Binning. ככל שיעבור הזמן ותהליך הייצור יבשיל - יותר מעבדים "זולים" יהיו בעלי נתונים טובים יותר - והמעבדים שישווקו על ידי יהיו בעלי תדרים גבוהים יותר מהמפעל.

 

כרגע צריך לשים לב - שכאשר מדובר במשחקים - (לפחות כרגע) תיהיה טובה יותר - בגלל התדר הגבוה יותר שהמעבדים שלה מסוגלים להגיע (5GHZ - 7700K). זה כמובן ישתנה ככל שיותר משחקים יעברו לניצול יותר ליבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...