מעבד Core i7 6700K בביקורת - הכירו את סקיילייק - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבד Core i7 6700K בביקורת - הכירו את סקיילייק


אורח ליאור מתתיהו

Recommended Posts

אורח ליאור מתתיהו

מעבדי הדור החדש של אינטל יוצאים היום לאוויר העולם, זה הזמן לראות מה הם יכולים לעשות וכיצד זה משפיע על השוק!

לכתבה: http://hwzone.co.il/מעבד-core-i7-6700k-בביקורת-הכירו-את-סקיילייק/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

1. מבחינת אינטל ה Core i7-6700K וה Core i7-4790K עולים בדיוק אותו הדבר - 339 דולר לגירסת ה tray ו-350 דולר לגירסת ה box (קישור). כנ"ל לגבי המעבדים Core i5-6600K ו Core i5-4690K, שעולים 242 דולר לגירסת ה tray ו 243 דולר לגירסת ה box (קישור). זה אומר שבחנויות המעבדים החדשים אמורים לעלות בדיוק אותו הדבר כמו המעבדים מהדור הרביעי.

2. ה TDP של שני המעבדים החדשים הוא 95W ולא 91W, לפחות לפי האתר של אינטל.

3. הליבות הגרפיות המובנות במעבדים החדשים עדיין חלשות מאלו המובנות במעבדי הדור החמישי (ה Broadwell), שבהם נעשה שימוש בליבות ה Iris Pro 6200. חבל שאינטל בחרה להוריד את רמת הביצועים של הליבות הגרפיות של מעבדי הדור השישי לעומת מעבדי הדור החמישי, במיוחד לאור העובדה שברור שלא מדובר כאן בקושי טכני אלא פשוט בבחירה מודעת.

4. העובדה שערכת השבבים Z170 מציעה 20 מסלולי PCI Express 3.0 לעומת 8 מסלולי PCI Express 2.0 בערכת השבבים Z97 היא אכן שיפור מבורך. מעשית חלק מ-20 מסלולי ה PCI Express האלו ישמשו לחיבורי ה M.2 ו USB 3.0, אך עדיין ישארו דיי והותר מסלולי PCI Express לשאר השימושים. אם גם בערכות השבבים ה"חלשות" יותר יהיו 20 מסלולי PCI Express 3.0, או אפילו קרוב לכך, יכול בהחלט להיות שלראשונה מזה שנים נראה לוחות התומכים ב SLI עבור מעבדי אינטל שאינם מבוססים על ערכת שבבים ממשפחת ה Zxx.

5. השיפור הקטן בביצועים היה דיי צפוי, שכן בשנים האחרונות אינטל "הרגילה" את הציבור לשיפורי ביצועים דיי קטנים בין דורות המעבדים שלה. אני בהחלט מסכים עם הנאמר בכתבה - מדובר כאן באחד משיפורי הביצועים הקטנים ביותר שנראו בשנים האחרונות, ולכן למי שיש מחשב i5 מהדור השני ומעלה אין ממש טעם לשדרג.

אגב, באחד האתרים בחו"ל הביקורת הראתה שיש שיפור דיי מורגש בביצועי המעבדים החדשים כאשר נעשה שימוש במערכת ההפעלה החדשה 10 לעומת מערכת ההפעלה 8.1, לפחות בחלק מהמבחנים. זהו דבר שראוי לחקור לעומק, שכן אם שינוי מערכת ההפעלה בלבד יכול להוביל לשיפור הביצועים בהחלט יש סיבה לעשות זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתלבט קשות אם לשדרג מה-2500K שלי...

PCIE 3.0 לעומת 2.0 (כן כן, סנדי ברידג' לא תומכים ב-3.0)

DDR4 לעומת (וההזדמנות לקפוץ ל-16GB ראם, כי לא רציתי להשקיע כיום בשדרוג DDR3)

שיפור כללי בין I5 ל-I7

כל החידושים ברמת הביוס, צריכת החשמל, יותר חיבורי USB3 מובנים, M.2, תמיכה ב- והליבה הגרפית המובנית שתאפשר לי להחזיק אם אני אהיה "בין כרטיסים"

קשה...קשה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על המידע :xyxthumbs:

מעניין באמת הכיוון של עם הליבות הגרפיות ולאן זה הולך להגיע, אני חושב על מחשב גיימינג עם לוח MINI בלי כרטיס מסך ואיזה ספק SFX זה יכול להיות כ"כ קטן ושקט ועדיין חזק ויהיה ממש קל לקרר כזה דבר אז אפילו עוד יותר שקט וקטן..

@djelectric,

1. יש תוצאות או שאולי ניסית את ה-6700K עם DDR3L (אני חושב שה-SNIPER של הבדיקה הם כאלה כי שלי גם כאלה) מול ה 4790K עם אותו הזיכרון?

2. תמיד סקרן אותי עניין פליטת החום של המעבדים עם הליבה הגראפית, אני רוצה להבין משהו, האם צריכה מהקיר של 91W (או 95W לפי Smalul הדקדקן שאני מצדיע לו על הסבלנות לדקדק ככה) נניח ב 100% LOAD של PRIME95, ואז במקביל פותחים איזה בנצ'מרק לליבה הגרפית הצריכה מהקיר תעלה מעל ה-91W\95W ? אם היא לא תעלה אז ממה היא "חיה" בדיוק ? כי זה מתחיל להיראות כאילו יש פה מעבד שפשוט יודע לעבוד בשני צורות (גם כמו מעבד גראפי וגם כמו המעבד המוכר שיושב בלב כל מערכת בקיצור קצת מבלבל אותי העניין..)

@Ymac,

אכן קשה ואני עוד אחורה ממך..

הקריצה לשדרוג היא יותר כל הפיצ'רים מסביב bios\sata\usb או מה שכבר מנית למעלה יותר מאשר כח עיבוד שלא יגרום להרגיש כ"כ בהבדל או לא יפיל אותי מהכסא..

אולי בכלל E או Skaylake E ?! אין מושג עדיין..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מחשב מעט מאוד חשיבות לנתון TDP.

לא אומר שהוא שקרי, אבל הוא לא מתממש בשום דרך. בפירוש, אפשר תוכנתית ללא וטריקים לגרום למעבד לעבור את מעטפת החום שלהם בעשרות אחוזים.

מעטפת החום היא בגדר "איזור צריכה" בלבד בשלב הזה, והדרך היחידה לדעת כמה מעבד צורך היא נטו לבדוק אותו בעומסים שונים. בעומס מסויים נפוץ הוא יכול לצרוך 70 וואט ובאחר 110

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו, כבר הקפיצה בביצועים שולית יותר מבחינתי.

לקבל את כל הפיצ'רים החדשים זה כן.

ליאור, יש ביקורת על לוחות Z170 בקנה? הדלוקס?

אני מחכה להזמין, אבל המעבדים לא זמינים בשום מקום בקנדה \ ארה"ב (לא מופיעים באתר אפילו...) ואולם בפלונטר שלנו כבר יש מבחר לוחות לטבוע בו ואת שני המעבדים במלאי (גאווה ישראלית)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו, כבר הקפיצה בביצועים שולית יותר מבחינתי.

לקבל את כל הפיצ'רים החדשים זה כן.

ליאור, יש ביקורת על לוחות אסוס Z170 בקנה? הדלוקס?

אני מחכה להזמין, אבל המעבדים לא זמינים בשום מקום בקנדה \ ארה"ב (לא מופיעים באתר אפילו...) ואולם בפלונטר שלנו כבר יש מבחר לוחות לטבוע בו ואת שני המעבדים במלאי (גאווה ישראלית)

גם אצל TMS יש את המעבדים החדשים(קישור) ולוחות(קישור) רק המבחר קטן יותר ורק של לבינתיים.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבה מקיפה ואינפורמטיבית.

אני מבין את הצורך לקבל שורה תחתונה של "האם משתלם לשדרג", אך עם זאת ההשוואה לא הוגנת; מה ההגיון בלהשוות מעבד Mainstream למעבד Extreme? משדרגי Mainstream מעוניינים לשמוע האם משתלם להם לעבור ל-Mainstream החדש וכן משתמשי מתעניינים ב- - אלה הם שני פלחי שוק שונים. ההשוואה לא מאוד הוגנת גם לאור העובדה שנפח זכרון ה-RAM לא שווה בין המערכות.

רוצים שורה תחתונה אפקטיבית? השתמשו במערכות זהות עד כמה שניתן במגבלות המובנות והשוו סדרותהמכוונות לאותו פלח שוק.

הקביעה שלבעלי Sandy Bridge ו- לא תהייה תמורה אמיתית לשדרוג כזה היא אבסורדית; היכן ההשוואה שנעשתה? מדובר כאן בשתי סדרות שרחוקות שנות אור האחת מהשניה וההבדלים בביצועים הם אדירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...