אחרי שיצאו כ.מסך חדשים משתי החטיבות,מה עדיף עבורי בשביל גיימינג ב-1440P עכשווי ועתידי - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אחרי שיצאו כ.מסך חדשים משתי החטיבות,מה עדיף עבורי בשביל גיימינג ב-1440P עכשווי ועתידי


JentuS

Recommended Posts

שלום לכל חברי הפורום .

אז כמו שכתוב בכותרת , אני צריך המלצה לכ. מסך חדש עבור משחקים שמעניינים אותי , כגון - BATMAN החדש , GTA 5 והכי חשוב ה-WITCHER III .

אני משער שהכרטיס הנוכחי שלי כבר ממש לא יסחוב את המשחקים האלו עם הגדרות טובות , נכון ? , כי הכרטיס הוא HD 6970 ועוד עם רפרנס .

אוקיי , עכשיו למפרט שלי ולתקציב שלי , ובהמשך עוד שאלות :

i5 2500K

Asus P8Z68 Deluxe/GEN3

G.Skill 8GB , 4GBx2 1600

Corsair HX 850Watt 80+ Silver

AMD Radeon Sapphire HD 6970 2GB , שאותו אני חושב להחליף .

SSD M550 512GB

התקציב שלי לכ. מסך חדש כעקרון גמיש , הכל תלוי על סמך המידע וההמלצות שאתם תתנו לי , זה יכול להיות גם כרטיס ב-2000 ש''ח שפשוט מה שיש היום בשוק הכי משתלם , או יכול גם להיות 3000 או 3500 ש''ח עבור איזה כרטיס עתידי מסדרות חדשות שאמורות לצאת שיהיו עוד יותר משתלמים (לא בהכרח) .

השאלה הראשונה היא , האם בכלל כדאי לי לשדרג עכשיו כ. מסך או להמתין לסדרות חדשות שאמורות לצאת , לפי מה שקראתי בפורום ?

כי אם זה להמתין אז אני לוקח בחשבון שזה בערך חודשיים רק כאשר יפרסמו את הסדרות החדשות האלו , פלוס אחרי זה עוד כמה זמן עד שהכרטיסים החדשים יגיעו לארץ , אחרי זה עוד כמה זמן עד שהמחירים של הדורות הקודמים יתחילו לאט לאט לרדת ושל החדשים יתייצבו ולא יהיו יקרים כמו בהתחלה איך שהם יגיעו , בקיצור כל זה יוצא בפועל לא חודשיים ולא נעליים , אלא יותר , כמה יותר ? , אף אחד לא יכול להגיד אני משער .

אבל בכל מקרה אני אסתמך יותר על מה שאתם תגידו לי ותמליצו לי , להמתין או להשתדרג עכשיו ...

אם זה בכל מקרה להשתדרג עכשיו , אז פה אני ממש צריך את עזרתכם שתמליצו לי איזה כ. מסך הכי משתלם לקנות עבורי , כך שיתאים למשחקים שציינתי , שיעבדו חלק על הגדרות גבוהות עד אולטרה (לא חייב אולטרה , גם גבוהות לדעתי זה מספיק) , וכך גם שיתאים לשאר המפרט שלי ולא יווצר צוואר בקבוק , שזה עוד שאלה קטנה על הדרך - האם כל כ. מסך חדש או עתידי יעבוד טוב עם המפרט שלי או שיהיה איפשהו צוואר בקבוק ?

ועוד דבר חשוב ששכחתי לציין הוא , שהכרטיס החדש אמור לעבוד ולהסתדר טוב עם המסך החדש שלא מזמן קניתי לעצמי , DELL U2715H בעל רזולוציית QHD 2560X1440 , שכמובן במשחקים אני רוצה להשאר ברזולוצייה הזאת ועדיין לשחק על הגדרות גבוהות מינימום בלי בעיות , אני מקווה שזאת לא דרישה מוגזמת מצידי ואני יכול לממש אותה עם איזה כ. מסך חדש , טוב ולא מוגזם במחירו .

מחכה לתגובות שלכם , עזרה , והמלצות מה נכון בשבילי לעשות או מה לא , מקווה מאוד שתעזרו לי .

מראש תודה לכל מי שישתתף בשרשור שלי . :beerchug:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם לא היית הולך על QHD ומצפה גם לשחק בQHD אז הייתי אומר לך להסתפק ב970GTX עד שיגיעו כרטיסים בודדים שאוכלים הכל.

ובגלל שזה לא המצב כנראה שכדאי שתמתין שנייה לסדרה החדשה של ATI ולאחר מכן תלך על 980GTX במקרה ששום דבר לא יהיה מעניין והמשך אם צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע רגע , אני לא הבנתי , תסבירו לי קצת..., מה , כל הכרטיסים שיש היום בשוק עד 970 כולל , לא ידעו להסתדר טוב עם QHD במשחקים החדשים ? , רק 980 או ? , ומה עם האדומים , יש להם איזה כרטיס שכן יכול להסתדר עם QHD במשחקים ? , או שגם שם צריך קרוספייר ?

אם אני לדוגמה אקח כרטיס 970 בודד , אז על איזה הגדרות אני כן אוכל לשחק במשחקים החדשים איתו ? , האם בכלל גם על QHD ?

*פשוט לא ידעתי שהמצב הוא שרוב הכרטיסים היום עדיין מפגרים מאחור למסכים שהם מעל FHD...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע שהבנת טוב מאוד.

970 הוא לנמצא באזור של הקודקוד יחד עם 980 שחזק ממנו בלא הרבה ומעליהם נמצא הטיטאןX ובזה נגמר הסיפור.

SLI זה מערך של שני כרטיסים יחדיו מאותו הסוג על מנת להפיק יותר ביצועים מפני שאכן הכרטיסים עדיין לא בנויים באמת למעל FHD בצורה נכונה.

לסיכום 980 יודע להתמודד יפה עם QHD לעת עתה אך בעתיד אתה עשוי להתאכזב ולכן אני אומר לך מראש תערך לSLI של 980 .

צד אדום אין עדיין משהו מעניין מידי. מקבילות ומטה לכל מה שתיארנו כאן במפה הירוקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אין לך סבלנות לחכות חודשיים+ לסדרות החדשות (מה שמומלץ לדעתי בשלב זה)

אז מה שנשאר לראייתי הוא לקנות 970 אחד (מגיע חינם עם בטמן וויצ'ר), זה בהחלט אמור להספיק ל QHD בהגדרות גבוהות (עם התפשרויות קטנות תלוי משחק- נשמע שאתה לא נעלב מהרעיון וזה טוב).

יעברו חודשיים-שלושה ואם תראה שזה לא יספיק לך, תקנה עוד אחד, יתכן שב-יד2 אנשים יפתרו משלהם לטובת סדרות חדשות וכך תסגור עניין די בזול.

ב 980 לא הייתי נוגע-לא משתלם כלל.

אם תמתין חודשיים-שלושה תקבל (משמותית) יותר ביצועים עבור אותם 2000-3000 ש"ח.

לא רואה שיהיה לך צוואר בקבוק מכל כרטיס בסדרות החדשות, במיוחד שהמעבד מסדרת K

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברים , תודה לכם על התגובות .

אני כעקרון גם חושב שלקנות כרגע 980 ממש אבל ממש לא משתלם , סתם כרטיס יקר מידי ביחס לביצועיו , ובמיוחד שכנראה במחיר שלו פלוס מינוס , עוד מעט יצאו סדרות חדשות בכלל של כרטיסים שגם כנראה יהיו הרבה יותר משתלמים מאשר ה-980 , בקיצור - פסול .

אז נשאר לי או לחכות חודשיים וצפונה , ומי יודע כמה צפונה , לכרטיסים החדשים , או לקנות פשוט עכשיו את ה-970 ולהשתמש בו עבור המשחקים החדשים על רזולוציית ה-QHD של המסך שלי , שדרך אגב לפי מה שבדקתי ברשת , בהרבה מקומות רושמים שה-970 דווקא דיי שחיק בהגדרות גבוהות ברזולוציות FHD עד QHD\WQHD .

הנה דוגמה , חלק מציתות מהאתר guru3d , בו בדקו ועשו טסטים לכרטיס 970 כולל רזולוציות מעל FHD והגדרות גבוהות וזה מה שהם רושמים :

Performance

A nice advantage for the cards is that they now come standard with 4 GB of DDR5 graphics memory, this means gaming sweetness at even the highest resolutions. All games play perfectly at up-to WHQD at 2560x1440. The GeForce GTX 970 is a nice Full HD to WHQD card that certainly offers a nice chunk of performance in these resolutions. Overall you can play all the modern and latest games with nice AA levels and excellent image quality, the PC gaming way. So that's the 970, the GTX 980 I would recommend with Ultra HD, especially with MFAA (pending a driver release) you'll be able to play games quite well. The GeForce GTX 970 I'd call a very solid WQHD card, e.g. it is great for gaming up-to 2560x1440 and actually truly perfect for Full HD gaming.

קישור לכתבה\בדיקה מלאה - http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_970_gaming_review,27.html

עכשיו , במידה ואני אחליט כן לקנות 970 , על איזה תמליצו לי ?

כי אני רואה שבחנויות מוכרים 3 דגמים עם קירור מתקדם והם גם מומהרים מהמפעל , ראיתי סקירות על שלושתם ונראה שכולם טובים , אך בכל מקרה מהידע שלכם , אולי בכל זאת אחד מהם הוא הכי טוב ?

הדגמים הם :

דגם STRIX של ASUS

דגם G1 GAMING של GIGABYTE

דגם GAMING של MSI

* יש עוד כמה דגמים של , אבל אני לא מתייחס אליהם .

כל הדגמים האלו הם פחות או יותר באותו המחיר , אז השאלה היא איזה משלושת הדגמים הראשונים נחשב להכי טוב ?

והאם רק בפלונטר מקבלים את שני המשחקים במתנה עם קניית הכרטיס 970 , או שיש עוד חנויות שנותנות את הדיל הזה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי קח את הSTRIX, יש לו את האיזון הכי טוב בין שקט,צריכה וחום מול המתחרים עם תדרים קצת נמוכים יותר מהשאר(אפשר לעלות עם OC).

http://www.plonter.com/detail.tmpl?sku=STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

גם אם תחכה לסדרה חדשה, אף כרטיס לא ישאר איתך כל כך הרבה זמן כמו ה6970 מאז שעברת לרזולוציה גבוהה יותר ממה שהייתה רגיל.

תמיד עדיף לשמור על תקציב יציב שאתה יכול לשדרג בתקופות קרובות יותר מאשר לקנות את הטופ ולהיות "תקוע" איתו יותר זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדקתי את שלושת הדגמים של 970 באינטרנט , ואת האמת אני יותר מסתכל לכיוון GIGABYTE G1 , ולמה :

כי לפי ביקורות ובדיקות ברחבי האינטרנט אני רואה שכותבים כי הדגם של ג'יגה בא עם תדר הכי גבוה משלושתם , וגם באוברקלוק הוא יכול לעלות הכי גבוה משלושתם , כמובן לא בהרבה אחוזים אבל בכל מקרה...

עוד פרמטר הוא , שרק לדגם של ג'יגה ודגם של אסוס יש פלטה אחורית ל-PCB , אשר מחזקת את הכרטיס וגם סוגרת את ה-PCB מהצתברות אבק ואולי גם פגיעות מקריות , שזה לדעתי גם קצת חשוב .

בדגם של בכלל אין שום פלטה אחורית , ה-PCB חשוף .

מה גם , הפלטה האחורית בדגם של אסוס היא אך ורק לקישוט , או כמו שכתבתי קודם למניעת הצתברות אבק או נזק מקרי , זה הכל , אילו בדגם של ג'יגה היא משמשת בנוסף כמפזר חום אחורי מה-PCB עצמו , שזה דיי נחמד וקצת מעלה את יעילות קירור הכרטיס בכללי .

אני מודע לזה שמערכות הקירור בדגמים של אסוס ו- הן היברידיות (פסיבית ואקטיבית ביחד) ואילו בדגם של ג'יגה היא אקטיבית בלבד , אבל את האמת אני פשוט לא כל כך אהבתי את המערכות קירור ההיברידיות האלו אשר המאווררים שלהן שעל הכרטיסים מתחילים לפעול רק כאשר הכרטיסים מגיעים ל60 או 64 מעלות חום , אז כן , עד מעלות אלו הכרטיסים ממש שקטים כי המאווררים בכלל לא עובדים אבל! , הכרטיסים תמיד ישאפו להגיע לטמפרטורות האלו כי עד שלא יגיעו המאווררים לא יתחילו לקרר אותם .

אילו בדגם של ג'יגה המאווררים עובדים כל הזמן , אז כן , אולי הם יהיו קצת יותר רועשים אבל כמה כבר רועשים , עדיין זאת מערכת קירור מתקדמת בעלת 3 מאווררים ו-3 רדיאטורים נפרדים , אשר בטמפרטורות הנמוכות הם יעבדו בסלד מאוד נמוך בגלל שלא יתאמצו בכלל ולא יתנו גם לכרטיס ''חופשי'' להגיעה לאותן ה-60-64 מעלות כמו שזה יכול להיות בדגמים של אסוס ו- .

דרך אגב נזכרתי שבאחד האתרים איפה שעשו השוואה בין שלושת הדגמים , היה רשום שהדגם של ג'יגה מפיק יותר רעש רק בדציבל אחד בלבד יותר גבוה מאשר הדגמים של אסוס ו- , לדעתי 1 דציבל זה פשוט כלום .

אתם חושבים שאני צודק בדבריי ומחשבותיי או שאולי יש טעות בידי ואולי יש עוד איזה פרמטר שלא לקחתי בחשבון או פיספסתי מבחינת שלושת הדגמים האלו ?

אני פשוט רוצה לדעת יותר תגובות שלכם והמלצות , איזה דגם הכי טוב מהשלושה האלו לבחירה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ קצת בילבלת אותי .

אחרי שכל המגיבים לפניך כולם המליצו לי פשוט ללכת על ה-970 , ואחרי שגם אני חפרתי את האינטרנט בעצמי והבנתי שבאמת עדיף ללכת על ה-970 כי 980 פשוט לא משתלם , כאשר ה-970 דווקה כן יכול לתת פתרון לדרישות שלי , אז אתה ממליץ לי ההיפך ?

אתה יכול להסביר קצת יותר למה אני לא אסתפק ב-970 ?

אני רואה שגם לך יש מסך דומה לשלי בעל אותה רזולוצייה , בגלל זה הייתי שמח לראות תגובה קצת יותר מפורטת ממך אם אפשר ...

אתה לא חושב שפשוט באמת עדיף בשבילי לקנות כרגע את ה-970 שכולם ממליצים , לראות איך הוא יסתדר עם הרזולוצייה של המסך שלי במשחקים החדשים , ובמידה ובאמת יהיה לו קשה (למרות שאני לא ממש מאמין בזה) , אז אחרי זה פשוט לקנות עוד 970 בשביל , במיוחד כאשר יכנסו הסדרות החדשות של הכרטיסים החדשים ואז הכרטיסים הנוכחים יתחילו לרדת במחירים , ואני מאמין שגם אותו 970 בעוד חודשים ספורים יהיה יותר זול מהיום , במידה ואני אצטרך אחד נוסף ... , לא ככה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי , אז נגיד לא ירדו המחירים , עדיין האם זה אומר שכדאי לי לקחת עכשיו את ה-980 היקר בכל זאת לאומת ה-970 ?

ועוד שאלה :

איך ה-R9 290X בביצועים ביחס ל-970 , אני רואה שהוא כמעט באותו המחיר של 970 , אפילו קצת יותר זול .

השאלה איזה מהם יתן ביצועים יותר טובים על מסך עם 2560X1440 ? , בגלל הנושא של 3.5GB של 970 , אני יודע שעל מסך ב-1920X1080 בהגדרות גבוהות עד אולטרה ה-970 עדיף בקצת מה-R9 290X , אבל איך המצב יהיה על מסך ב-2560X1440 עם הגדרות גבוהות לפחות (נניח לא אולטרה , למרות שרצוי) ? , האם גם עם הרזולוצייה QHD עדיין ה-970 יהיה עדיף או שהוא יתחיל לטפס לכיוון ה-3.5GB נצילות , וברגע שירצה לעבור יותר גבוה (3.6GB והלאה) יתחילו לאגים רציניים במשחקים ? , זאת השאלה החשובה וזה מה שמעניין אותי .

הייתי שמח אם תעזרו לי בידע לגבי זה , שממוקד יותר לרזולוצייה 2560X1440 ולא 1920X1080 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...