דרישות המשחקים לאחרונה - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרישות המשחקים לאחרונה


RayZ

Recommended Posts

עצלות של המפתחים. כשרואים שמשחק שנראה ומתנהג זהה (במקרה הטוב) בין לקונסולה דורש מפרט חזק פי שניים ויותר זה מוכיח על חוסר אופטימיזציה. מה שמעלה את השאלה האם גם משחקים בעלי תוכן ייחודי למחשב (טקסטורות משופרות וכו') סובלים מחוסר האופטימיזציה הנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
עצלות של המפתחים.

זה לעשות להם חיים קלים ו"להאשים את השליח". נראה לי שמנהלי החברות מחליטים על אסטרטגיה כזו של להשקיע פחות באופטימיזציה כי פשוט אפשר- הם הרי משקיעים פחות זמן וכסף וההכנסות כמעט שלא נפגעות ומגיעות יותר מהר.

זה הכל שאלה של מינון, יש מקרים בהם זה עובד וכולם מרווחים ולצערי יש הרבה מדי מקרים בהם "החמדנות" גוררת יציאת משחקים שבורים.

אפשרי שזו גם שיטה שמטרתה פשוט לגרום לאנשים לקנות משחק מקורי ולא פרוץ- רק על ידי עדכונים אפשר ליהנות מהמשחק בעוד כל מי שפרץ וגנב צריך לעבוד קשה.

באופן כללי נראה לי הגיוני ונכון שדרישות המשחק בהגדרות הגבוהות ידרשו את החומרה הכי חדשה וחזקה (ויקרה..) שיש באותו זמן.

לא אופתע אם בקרוב נראה דרישות SLI\crossfire רשמיות כדי לקבל את הכי הכי.

זה היתרון של ה על הקונסולות ואין סיבה לא להשתמש בו כל עוד זה לא נובע מחמדנות וזלזול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסר דאגה מליבך. אני שומע את התחזיות השחורות של נביאי השקר מאז ומתמיד, אך זה אפילו לא בכיוון ולא נראה באופק. PC בעליה מתמדת.

2015-core-gamers-press-release-b.png

https://opengamingalliance.org/press/details/core-gamers-are-expected-to-drive-record-growth-for-pc-games

אין ספק שמחשב מפרק את כל המתחרים בין אם מדובר בטאבלט או קונסולה.

העניין הוא שהעסק הפך לייקר מתמיד. וזו המגמה. הולך להעלות את הרף אפילו עוד יותר. . . .

פעם היית קונה מפלצת ב700 שקל. היום 1700 זה לא מספיק .

לרגע לא התכוונתי לכך שהבשורות הרעות הן שהPC GAIMING יעלם לו מהעולם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שצריך לחשוב מי מרוויח מהסיפור והאם יש לו את הכח הדרוש להכריח מציאות כזו (זה יכול להיות יותר מגוף אחד).

בעולם שאנו חיים אם יש למישהו אפשרות קיימת להרוויח יותר (לפעמים בצורה חזירית ולפעמים גובל בחזירות) אז וודאי שהוא יממש אותה, אין מצב בעולם שתהיה אפשרות קיימת כשבעלי האינטרס באותה האפשרות רואים אותה והם לא יממשו אותה.

לדעתי מי שחושב שזה בדיוני אז הוא תמים.

בכל מקרה זה דיון קצת אחר אבל בכל זאת כדאי גם לחשוב על הכיוון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל קטעי הקוד של ו NVIDIA יעילים במיוחד, במיוחד לא בגירסאות הראשונות שלהן. בנוסף לזה הבעיה עם קטעי קוד מוכנים היא שבהרבה מקרים השילוב שלהן עם הקוד של המשחק צולע, הדוגמה המציקה ביותר הייתה BLOPS הראשון, המפתחים פספסו משהו כאשר הם הוסיפו קטעי קוד של STEAMWORKS (שבכלל לא אמורים להשפיע על ביצועים) והתוצאה הייתה מלא גימגומים שפשוט לא איפשרו לשחק.

בנוסף לזה לא כל התוספות המוכנות האלה לא מגיעות עם קוד שפתוח וניתן לעריכה באופן מלא מה שאומר שאם יש בעיה שקשורה לתוספת כזו מאוד קשה לסדר אותה ושאם חברה רוצה היא יכולה לדאוג שהתוסף יעבוד בצורה פחות יעילה אם אתה משתמש בחומרה "הלא נכונה" (וראינו מקרים כאלה בעבר).

לרוב קטעי הקוד של NVIDIA ו יש חלופות. הרבה מזה זה דילים מסריחים ולא לטובת הצרכן.

לא הייתי אומר שהדרישות של COD הגיוניות, הן יותר גבוהות משל BF ומשחקים רבים אחרים שנראים יותר טוב, יחסית לתוצאה הדרישות מעט מוגזמות. יש אפילו שנים שהמשחק לא עובד (GHOSTS ו MW3).

עוד משהו שלא הזכרנו זה שלפעמים הדרישות מערכת פשוט לא נכונות, ל KONAMI היו כמה משחקים שדרשו I5 2500K ובפועל עבדו תקין עם C2Q שחלש בהרבה, לא מבין מה ההגיניון בלעשות דבר כזה אבל שיהיה.

הבעיה עם הרווחים שאתה מראה במחשב היא שלא מדובר במשחקי AAA, רוב הכסף הולך למשחקי F2P כמו LOL ו DOTA 2 או משחקי מסריחים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל נזכור שמה שאנחנו קוראים אותו פורט גרוע בשל גמגום או נפילה ל-30fps, בקונסולה אותו המשחק רץ על 30fps גג ברזולוציה והגדרות נמוכות, כולל באגים או נפילות ביצועים.

לפני שנכריז על "חלופות לדילים מסריחים שלא לטובת הצרכן", מי ראה את החוזים ? מה הן החלופות והיכן ניתן לראות השוואות איכות\יעילות ממוקדות שמוכיחות את הדברים ?

יצרניות השבבים (עם דגש על NV) מספקות תמיכה רחבה לשותפות, מקציאות מהנדסים, חומרה, פרסום וכו'. ואם זה "לא לטובת הצרכן", האם זה אוטומטית לרעתו ?

את שלב "הגרסאות הראשונות" עברנו מזמן. מדובר במיתוג ושמות חדשים (GW) לאיטרציות מתקדמות של טכנולוגיות בפיתוח עקבי של שנים.

אם אתה מתייחס ספציפית לביצועי תוסף נמוכים על גבי חומרה מתחרה (במכוון או לא), זה בכלל לא רלוונטי לדיון מאחר ושוב, מדובר בתוסף \ בונוס אופציונלי, כאשר לא מחובת האחת להשקיע בפיתוח\QA עבור חומרת המתחרה. זה לא פוגע בשוק כמו שזה יכול להועיל רק לחלקו (במקום לכולו). בכל מקרה לרובו יש ג'יפורס. ובסופו של יום אלו שנושאות באחריות הן מפתחות המשחק.

לגבי הרווחים, אפשר להעריך אבל אף אחד מאיתנו לא באמת יודע את החלוקה לפי סוג התכנים. זה ששוק ה- מגוון יותר יכול רק להגביר את התחרותיות. לא רואה סיבה שכותרי AAA יתרחקו מה-, במיוחד היום שהכל נגיש דיגיטלית בצורה חוקית ונוחה. נראה שהמגמה מטיבה עם כולם, ובטח לא מוגבלת למשחקי ו-F2P.

אני אולי נשמע אופטימי מדי, אך זה לא מתמימות או עיוורון. אני פשוט מבין שלא חייבים לי כלום והבחירה בידי, לא יורק לבאר ממנה אני שותה, ולא שותה מבאר עם מים מלוכלכים.

היום אני יודע מראש למה לצפות ואיפה לשים את הכסף (ביקורות, תגובות וסרטוני משחקיות), בניגוד לעבר שברכישת משחק היית צריך להסתמך על התמונה המגניבה שמודפסת על הקוספא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אולי נשמע אופטימי מדי, אך זה לא מתמימות או עיוורון. אני פשוט מבין שלא חייבים לי כלום והבחירה בידי, לא יורק לבאר ממנה אני שותה, ולא שותה מבאר עם מים מלוכלכים.

היום אני יודע מראש למה לצפות ואיפה לשים את הכסף (ביקורות, תגובות וסרטוני משחקיות), בניגוד לעבר שברכישת משחק היית צריך להסתמך על התמונה המגניבה שמודפסת על הקוספא.

מה שאמרתי זה לא בהכרח ביקורת של אותם גופים זו מציאות קיימת שלא הולכת להשתנות בזמן הקרוב והיא קיימת בכל תחום אני חושב, זה לא אומר שצריך להחרים אותם ולהגיד דופקים אותנו אז לא נקנה (מה שגם לא יקרה בכל מקרה) אלא הצרכן צריך להיות חכם ולהבין שיש למישהו אינטרס להכניס אותו למירוץ ה"אולטרה" הזה (לפעמים גם פחות מאולטרה) והוא יכול לקנות חומרה זולה בהתאם ליכולות שלו ולהוריד הגדרות העולם לא ייחרב מזה, באסה - אין מה לעשות. אני מתבאס שאני לא יכול להחנות איזה מטוס בבית ולצאת לאיזה סיבוב כשבא לי.

מי שיכול לעמוד במירוץ הזה ולקנות חומרה יקרה שייהנה, יש כאלה שיגידו לא הוגן אז אני שואל נו אז מה?!

אין לך זכות ויכולת לכפות את ה"הגינות" שבעיניך היא הצודקת על אותם גופים.

שורה תחתונה זה מה יש, ואתה יכול לבחור לקנות יקר או זול או לא לקנות בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

אם אתה חושב ש CORE I5 2500K (שעולה 180$ ואין בכלל מה להשוות אותו ליגואר שיש בקונסולות) זה מעבד סביר כמינימום אז משהו אצלך לא בסדר. אין שום בעיה בלדרוש ממפתחים לעשות עבודה טובה יותר, חלקם אפילו יקשיבו וישתפרו בהמשך.

הזכרתי דוגמה מ COD, גם בקונסולות המשחק תמיד עבד על 60fps, הבעיה הייתה רק בגירסת ה PC ומקור הבעיה היה STEAMWORKS, היא הייתה על כל סוגי החומרה ושינוי הגדרות לרוב לא עזר. בחרתי את הדוגמה הזו כי היא מראה בצורה הכי טובה את הבעיה עם קטעי קוד מוכנים, תוסף שאמור לגרור 0 שינוי בביצועים גרם לזה שהמשחק לא עבד בצורה תקינה. גם אם ו NVIDIA מספקים קוד מושלם אין שום דבר שמונע ממפתחי המשחק לדפוק משהו בדרך (אם נחזור ל COD אז GHOSTS דוגמה מצויינת, לא עבד טוב גם עם זוג כרטיסי TITAN).

הסיבה שזה לא לטובת הצרכן היא שחלק מהמקרים מדובר בפיתרון שעובד רק על חומרה מסויימת בזמן שיש פיתרון אחר שעובד בכל מצב. SMAA פיתרון יותר טוב ל AA ממה ש NVIDIA מקדמים והוא לא מפלה בין החברות. BULLET מנוע פיזיקה מצויין, ROCKSTAR יותר מהוכיחו שהוא תחליף הולם ל PhysX.

בקשר לבעיות עם היעילות, TRESSFX 1.0 היה מזעזע בקטע הזה, כל כך מזעזע שעד היום מעלי כרטיסי מסך של NVIDIA חוששים לאפשר TRESSFX למרות שמאז הבעיות ברובן סודרו.

העובדה ש NVIDIA לא פתחה את הקוד שלהם מעלה חשש, הם יכולים להגיד שזה כי הם לא רוצים שיעתיקו אבל ברגע שיש להם אינטרסט ליצור לעצמם יתרון אי אפשר באמת להאמין שהם יעשו את העבודה כמו שצריך. ראינו ש לא עמדו בפיתוי לפני 15 שנה, אין שום דבר שמונע מחברות אחרות לעשות את אותו הדבר.

משחקי AAA לא ראו גידול כל כך ב בשנים האחרונות, חלקם ירדו (COD) וחלקם עלו (GTA) ובכללי הכל נשאר במקום. מה שכן גדל זה כל הדברים מסביב, אפשר לראות גם את השינוי שעבר על הרבה מפתחי בשנים האחרונות, ל כרגע יש רק משחקי (או בחינם או בעלות נמוכה), EPIC עובדים על 2 משחקי F2P ולבליזארד גם יש 2 משחקי F2P והשלישי בדרך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נועם, אני מסכים עם מה שאתה אומר כי אני רואה את האינטרסים ויודע שהם לא "תמימים". אבל זה העולם ואין מה לעשות ככה זה היום. מגעיל ומרגיש קצת רקוב אבל אין לנו עולם אחר כרגע.

בקיצור בעיני מיותר למתוח ביקורת על אותם בעלי אינטרסים כי זה לא ישנה שום דבר, אז חבל על האנרגיה.

נשמע פסימי אבל לדעתי זה כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שזה לא לטובת הצרכן היא שחלק מהמקרים מדובר בפיתרון שעובד רק על חומרה מסויימת בזמן שיש פיתרון אחר שעובד בכל מצב. SMAA פיתרון יותר טוב ל AA ממה ש מקדמים והוא לא מפלה בין החברות. BULLET מנוע פיזיקה מצויין, יותר מהוכיחו שהוא תחליף הולם ל PhysX.

בקשר לבעיות עם היעילות, TRESSFX 1.0 היה מזעזע בקטע הזה, כל כך מזעזע שעד היום מעלי כרטיסי מסך של חוששים לאפשר TRESSFX למרות שמאז הבעיות ברובן סודרו.

אוקי אז יש כמה פתרונות AA, וזה כל כך רע כי אחת פותחה ע"י אנוידיה והיא בלעדית לחומרה מביתה ? מה תגיד על קריסיס 3 שמאפשר את כל הסוגים - אולי שיחסמו TXAA בפאץ' כי לא נהנים מזה ? המפתחים לא מוגבלים לבחירה בשיטה כזאת או אחרת, ואם עוזרת להם להוסיף שיטה מה זה מפריע לך, זה לא בא במקום, אלא בנוסף למה שכבר היה.

חוץ מזה אי אפשר לזרוק לאוויר ש SMAA פתרון יותר טוב בכזאת כלליות. כשהעדפות אישיות כלולות, לא נותר מלבד להתייחס לפרטים הטכנים:

ל-SMAA מספר רמות. משחקים שמאפשרים בחירה אחת "SMAA" לרוב מתייחסים לרמה הפשוטה (1x) - סוג של MLAA משודרג, בדומה ל-FXAA, אך ללא הטשטוש הנלווה ולכן עדיפה עליו מבחינת חדות טקסטורות וכדומה. רמה זאת ניתן "להזריק" לכל משחק ע"י כלי צד שלישי, בדומה ל FXAA. אתה מוזמן להפעיל אותו על כל המשחקים שלך. השיטות האלו כמעט ולא לוקחות משאבים אך גם לא מתקרבות לליגה של AA מבוסס גיאומטריה, מבחינת איכות החלקה, זה ניכר בקצוות אובייקטים צרים ובעיקר בתנועה - לא יכולות להמחיש עד כמה.

הרמה הבינונית (2Tx) מוסיפה 2x Temporal AA שאמנם עוזר בתנועה, אבל גם הוכח שמציג תופעת לוואי חמורה - Ghosting.

רמה גבוהה (4x) מוסיפה 2x MSAA לשילוב. רמה זאת סוף סוף ניתן להשוות ל-AA "אמיתי", כאשר המתחרה הישיר הוא 2x TXAA של , מאחר ושניהם מבוססים 2xMSAA.

2x TXAA נלחם טוב יותר בנצנוצים בתנועה, עם ביצועים דומים או מעט עדיפים על SMAA 4x. החסרון שלו זה טשטוש בדומה ל-FXAA. השאלה היא מה עדיף - טשטוש של TXAA או ghosting של SMAA ? בנוסף, ל-TXAA ישנה גם רמת איכות גבוהה יותר (מבוססת 4xMSAA). בקיצור שכל אחד יפעיל מה שטוב לו אם זמין לו.

נעבור לפיזיקה, אם אתה מדבר על מימוש CPU, אז BULLET אכן מנוע פיזיקה טוב, אבל לא יותר מ-PhysX שיעיל ממנו בגרסאות עדכניות (אתה יכול לבדוק בעצמך) וגם נוח יותר להטמעה במידה מוגזמת אם לשפוט על פי כמות משחקים שעובדים איתו (600~). למה להחליף סוס מנצח שבכלל לא תלוי בכרטיס מסך? אתה מערבב את הדברים עם אפקטים מתקדמים מבוססים GPU, שרק PhysX יודע לעשות. אלו לא באים במקום שום דבר, אלא כתוספת. כשתצא גרסא רשמית של Bullet 3.x (עם תמיכת GPU) אז אולי תהיה סיבה אמיתית להשתמש בו.

אולי פיזיקת המכוניות ב-GTA5 לא רעה, אך עצם העובדה שאפשר, לא אומר שכדאי \ משתלם לנהור ל-Bullet. אגב שים לב לא לבלבל פיזיקה של bullet עם אנימציות של מנוע Euphoria.

בעיות עם TRESSFX 1.0 היו צפויות במידה מסויימת. יחסית חדשים בתחום סימולצית שיער, זאת היתה גרסא ראשונה כביכול, אך היא היתה תוספת אופציונאלית.

האמת ציפיתי שתאשים את ב"חוזה מסריח עם המפתחת" (לא ממש :) ). אגב כשאתה מדבר על איכות קוד או גרסאות קוד ראשוניות תשתדל לא להתייחס בטענותיך ל ו-NV כאחד.

בכל זאת אני לא חושב שהתוספת היתה מיותרת, להיפך. אין שום דבר להפסיד מעצם קיומה של עוד אפשרות גרפית בתפריטי המשחק, אפילו אם היתה אפורה \ חסומה לחלקנו.

וסליחה על החפירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר'ה אני רוצה לציין בפניכם שבעקבות הדיון הסוער קיבלה דעתי טוויסט די מרענן בתחום.

אתמול כשחבר בקש מפרט למחשב משחקים יצאה לראשונה מפי המלצה לקונסולה כתחליף למחשב גיימינג MID~LOW.

עלויות זולות יותר תמורה גדולה יותר וזמן שוק ותמיכה במשחקים חדשים ארוך יותר משמעותית. . .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר'ה אני רוצה לציין בפניכם שבעקבות הדיון הסוער קיבלה דעתי טוויסט די מרענן בתחום.

אתמול כשחבר בקש מפרט למחשב משחקים יצאה לראשונה מפי המלצה לקונסולה כתחליף למחשב גיימינג MID~LOW.

עלויות זולות יותר תמורה גדולה יותר וזמן שוק ותמיכה במשחקים חדשים ארוך יותר משמעותית. . .

איך בדיוק? מחליף קונסולה באופן מלא, ההיפך לחלוטין לא נכון

לגבי תמיכה- התפשרות על הגדרות למשחק שיצא 3 שנים אחרי שקנית את המחשב לא שקולה ל "חוסר תמיכה במשחק"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב להדגיש שאני איש מובהק של וסביר בהחלט שלעולם לא ארכוש קנסולה מהסיבה הפשוטה שאכן מחשב מחליף באופן מלא קונסולה ולא להפך.

אך לאדם שאין לו עניין יותר מידי גדול בPC מעבר לגיימינג MID, נדמה שהתמורה המופקת מקונסולה בהשוואה למחשב באותו התקציב תהיה גבוה יותר (2000~2500 ללא ציוד מקיף)

אגב מחשב דורש מסך מחשב, סוני לדוגמה מחברים לטלוויזיה הקיימת. יש כאן חסכון דרמתי שלמעשה מושקע בחומרה .. . .

בנוסף יש את עניין האופטימיזציה ששעות אנחנו מדברים עליו כאן בדיון פורה זה והדברים נראים קצת אחרת בצידה השני של המפה.

אולי הכרטיס ומעבד חלשים יותר אך האופטימיזציה מפצה על זה ובסכום של 2000שקל לטובת סביר בהחלט שאין אפשרות לקבל משהו טוב יותר שיחזיק לאותו הזמן

ואני מדגיש שאין שום מקום לרכיבים משומשים ומחודשים בהשוואה זו כי אם כלכך רוצים להתחכם אז לא לשכוח שגם אקסבוקס משומש עולה פחות . . . .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שמישהו עדכן אותך, אבל בכרטיסי מסך התחילו לשים יציאות , נשבע.

תאחל לו בהצלחה עם משחקים ב-250-300 שקל, ותשלום שנתי של 250 שקלים רק כדי לשחק ברשת. הוא בטוח יחסוך ככה כסף.

ממליץ לאחרים להתייעץ ולקרוא את המדריך כדי שחלילה לא יציאו גם הם אלפי שקלים במשך כמה שנים במקום לקנות מחשב נורמאלי שיתן להם הרבה יותר, בהרבה פחות. מכונת משחקים זה לא רק ברזלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...