דרישות המשחקים לאחרונה - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרישות המשחקים לאחרונה


RayZ

Recommended Posts

דיון קטן שהייתי רוצה לנהל: בשנה האחרונה כמעט וכל המשחקים מהכותרים "המוכרים" (עם קמץ מתחת לכ' וגם בלי) בגרסת ה- מגיעים עם דרישות מערכת שאפתניות במיוחד, ושאפתניות זה אנדרסטייטמנט: הכותרים "הגדולים" האחרונים שיצאו דרשו לא פחות מ-780 TI בשביל להנות מהמשחק על קצב ממוצע של 45FPS בלבד.

לצורך הקנה מידה: 780 TI זה כרטיס מסך שלפני שנה עלה 3500 ש"ח, הוחלף ב-980 שלא -כזה- רחוק ממנו שעולה 3000 ש"ח.

כלומר, על מנת להנות מהמשחקים המוכרים על הגראפיקה הכי גבוהה שלהם (וזה עוד עם להוציא פילטרים מהתמונה ולהסתפק ב-FXAA), נדרשת מערכת מחשב בשווי שנע בין 5 ל-6K ויותר (תלוי בשאר החלקים), מערכת High-end לכל דבר.בעבר כותרים עם דרישות למחשבי היי-הנד (AKA קרייסיס) זכו לרעש יחסי ולתלונות על אופטימיזציה גרועה.

היום נדמה שהדרישות האלו הפכו לדבר שבשגרה, כשהכותר הבא של בטמן לדוגמה דורש את הכרטיס 980 בכבודו ובעצמו למי שרוצה להנות מכל הגראפיקה שלו.

עכשיו, להתעלם מהכרטיס מסך ולראות נתונים מפוצצים נוספים שהכותרים האחרונים דורשים: 8 ג'יגה ומקום פנוי של 50 ג'יגה עד 60 במינימום. וזאת שוב מבלי להזכיר שעדיין נחשבים לסוג של היי-הנד כמו 3770K.

מה דעתכם על העניין? דיון פורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש עכשיו קפיצה בדרישות הגראפיות במשחקים וזה הגיוני כי הדור הבא של המזעור יביא עלייה של פי 15 בכוחם של כרטיסי המסך. הם לא ימכרו אותם כך אבל המפתחים כבר מתכוננים.

אני לא יודע עד כמה זה קשור באופטומיזציה גרועה ,יש קפיצה גדולה גם באיכות של הגראפיקה במשחקים. Dying light למשל גם נראה מדהים...

אגב את ה970 קניתי ב1400 שקל (לפני ההחזר שקיבלתי על הבאג מאמזון) והוא חזק +- כמו ה780TI כך שלפחות מבחינת חו"ל הדרישות לא כלכך מטורפות מבחינת כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה היה פלוס מינוס המחיר שלו כשקניתי באמזון עד כמה שאני זוכר. אני לא זוכר מה היה שער הדולר דאז...

אולי 1500...

עכשיו הוא עולה פחות וזה מה ששילמתי בערך אחרי הפיצוי.

רק פראיירים קונים אצל הנוכלים הישראלים ואגב גם מי שקנה את ה780TI נדפק חזק....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רק הכסף, שוב - זה הקנה מידה. בעבר אם היית קונה את החד-ליבתי הכי חזק שמוצע לך בסדרה (וזאת עם להוציא את הטייטנים) היית נהנה מהמשחקים החדשים כשאתה הרבה מעבר לקצה מבחינת הדרישות.

היה נפתח לך חלון לשחק על רזולוציות גבוהות בהרבה\3 מסכים\פילטרים מתקדמים.

השאלה היא מה הגורם לשינוי, לסטטוס הזה שהחברות הגדולות מרשות לעצמם להוציא משחקים עם דרישות כאלו. הקונסולות החדשות? תגובות שרשרת?

זה מצב די מעניין. ולמרות שאנחנו נמצאים כרגע דקה לפני שכרטיסי מסך חזקים פי 2 מגיעים לשוק בשל המזעור, זה מעלה את השאלה איך היצרניות יגיבו לכך עם הדרישות למשחקים.

הנקודה היא - היצרניות היום "מרשות לעצמן".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהיו כבר בעבר כבר מקרים כאלה לפני קפיצות טכנולוגיות גדולות צפויות ,הגיימרים הכבדים הוותיקים יותר בפורום יוכלו לתת לך דוגמאות.

אבל שים לב שגם הDX12 שהוא סוג של מנטל משופר הולך להכנס לשוק והוא הולך לתת שיפורי ביצועים גדולים כך שחלק מהאפקט הזה יתאזן.

לדעתי אתה צודק שלקונסולות יש חלק בכך מן הסתם עד היום הן הרי עיכבו בצורה חזקה את השוק הזה ועכשיו הן באמת כבר ברמה של מחשב בינוני ולא מחשב גרוע כמו בעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא זכור לי ש AMD "החזיקה ברוב הכותרים". זה גם לא בדיוק מגובה ע"י הרשימות באתרי הבית - ראה 29 משחקים אל מול 391 משחקים (חלקם נמצאים ב-2 הרשימות).

מבחינה מספרית זה רק הגיוני שרוב הכותרים הכבדים יהיו בצד הירוק. מלבד זאת, בהרבה מקרים אנוידיה "דוחפים" יותר טכנולוגיות ותוכן גרפי אופציונלי

שאמנם מקפיץ את הדרישות אבל אתה לא חייב להפעיל וזאת נקודה חשובה.

מאז טכנולוגיות ריבוי ליבות (SLI / CF) יוצאים משחקים שאי אפשר או קשה למקסם על כרטיס בודד ברגע השחרור.

אולי אנחנו רואים יותר כאלו היום כשהטכנולוגיות הללו יציבות\אמינות יותר מבעבר, או בשל העובדה שלא רק הגרפיקה השתפרה אלא גם סטנדרט הרזולוציה עלה.

גם עניין הקונסולות קשור כנראה, כאשר יוצאים משחקים היום שלא צריכים להתמך ע"י חומרה בת 10 שנים ולהתבסס על מכנה משותף נמוך, ניתן להעלות את הרף.

בנוסף המשווקות לוחצות על המפתחים לשחרר מהר, כאשר היום לכל אחד יש וישנן תשתיות הורדה דיגיטליות נוחות המקלות על דחיפת עדכונים ואופטימיזציות לאחר השחרור.

באופן אישי אני מכיר מקרוב את התסכול של "השקעתי המון כסף ואני לא יכול למקסם משחק ולשחק בו כפי שהוא כביכול תוכנן להראות", ובכל זאת אני בעד קדמת הטכנולוגיה הגרפית גם כשאין ברשותי את החומרה לנצלה, כי אני מבין שזה עניין פסיכולוגי ברובו - זמינותן של הגדרות גרפיות שהחומרה שלי לא יכולה להחזיק (גם אם מדובר בכרטיס דגל) זה נטו בונוס מבחינתי. הרי זה לא שהמשחק היה נראה טוב יותר אילו היה מוגבל להגדרות שבחרתי. בנוסף, ניתנת לי האפשרות לבחור שילוב הגדרות לפי טעם אישי, שלא בהכרח היה זמין בנסיבות אחרות.

לא נשכח גם את אלו שקונים משחק כחצי שנה - שנה לאחר השחרור במחיר מוזל - לא יתקעו עם גרפיקה מיושנת מדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק. הנקודה הייתה מה גרם לזה - וענית על זה פחות או יותר.

אני גם חושב שהסיבה היא הקונסולות החדשות (כל העניין התחיל כאשר הופיעו הדור הבא).

לכן היצרניות או מרשות לעצמן לפתח גראפיקה הרבה יותר שאפתנית בזכות החומרה של הקונסולות החדשות, או שמדובר בפורטים גרועים שכאמור עלו מדרגה כתוצאה משימוש בגראפיקה יותר מתקדמת.

ובכל זאת, זה עדיין מוגזם לדעתי שהיום בשביל לקבל את הגראפיקה הגבוהה ביותר יש צורך ב-SLI\CF. שלא נדבר על מקום פנוי של 60 ג'יגה - זה לא משהו שהולך ברגל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק. הנקודה הייתה מה גרם לזה - וענית על זה פחות או יותר. אני גם חושב שהסיבה היא הקונסולות החדשות (כל העניין התחיל כאשר הופיעו קונסולות הדור הבא). לכן היצרניות או מרשות לעצמן לפתח גראפיקה הרבה יותר שאפתנית בזכות החומרה של הקונסולות החדשות, או שמדובר בפורטים גרועים שכאמור עלו מדרגה כתוצאה משימוש בגראפיקה יותר מתקדמת. ובכל זאת, זה עדיין מוגזם לדעתי שהיום בשביל לקבל את הגרפיקה הגבוהה ביותר יש צורך ב-SLI\CF. שלא נדבר על מקום פנוי של 60 ג'יגה - זה לא משהו שהולך ברגל.
הקונסולות ממש לא גורם משפיע פה, ליהפך הקונסולות הם "מקל בגלגלים" של התפתחות הגרפיקה במחשב. הם בקושי מגרדים את 1080P אז ככה שממש אין קשר. לדעתי זה עניין של העדפות, אפשר היום עם כרטיס מסך תקציבי ליהנות ממשחק מודרני ב-1080P ללא איבוד גרפי משמעותי בכלל. יש המון פיצ'רים מיותרים שאפשר לחסוך. 30-45 FPS במשחק זאת לא מילה גסה. אגב, ממליץ לכל בעלי כרטיסי NV להשתמש באפליקציה Experience. שיודעת בדיוק מהו האיזון הנכון בהגדרות.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה לעליה בדרישות מערכת משתנה מחברה לחברה. במקרה של UBISOFT (ואולי גם ACTIVISION) הדרישות גבוהות בגלל עבודה מחופפת וחובבנית ואף הייתי אומר פיגור קל. UBISOFT למשל חושבים שזה הגיוני ש I5 2500K יהיה בדרישות מינימום כי הוא יצא ב 2011 אבל בפועל מאז בקושי היה שינוי בשוק אז בדרישות מינימום יש מעבד שעולה קרוב ל 200$, חצי ממחיר של קונסולה שכן יכולה להפעיל את המשחק. במקרה של חברות אחרות זה כי יש עליה חדה בשימוש בקטעי קוד מוכנים ובהרבה מקרים הם לא משולבים כל כך טוב או לא יעילים מספיק. הסיבה השלישית היא מפתחים שבאמת דוחפים משהו קדימה ולצערנו אין הרבה כאלה...

את ההוכחה לזה שלא מדובר בדרישות מוצדקות אפשר לראות במשחקים כמו V ומשחקים של EA, הם נראים לא פחות טוב ממשחקים של חברות אחרות, עובדים על חומרה חלשה בהרבה ובקצה העליון מנצלים טוב מאוד את החומרה שקיימת בשוק ואף דוחפים אותה מעבר לקצה.

כן הייתי אומר שחלק מהאשמה נופלת על כי הדרישות מערכת של משחקים שמשתמשים ב GAMEWORKS לרוב מאוד דומים ונראה כאילו בחלק מהמקרים יש המלצות של שדוחפות את הדרישות ללמעלה. בדרך כלל הדבר שהכי בולט הוא הקפיצה הקלה בשימוש בזיכרון, משחקים שמשתמשים ב GAMEWORKS תמיד דורשים 6GB בזמן ששאר המשחקים מסתדרים עם 4GB.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שיש trade off במשחקים ל בין מחיר לדרישות.

המשחקים יותר זולים, מאחר ומשקיעים בהם פחות אופטימיזציה.

העלות העקיפה היא שצריך חומרה יותר חזקה כדי להינות מהאיכות המירבית.

בהרבה משחקים יש שיפורי גרפיקה ותוספות אפקטים שלא קיימות בקונסולות שהן גם תורמות לעליה בדרישות.

PC הרבה יותר גמיש ולכן הגיוני וטוב שהדרישות שם יהיו (הרבה) יותר גבוהות - זה מראה שמנצלים את היכולות (להוציא מצבים של "משחקים שבורים")

50-60GB למשחק זו לא פונקציה. לכולם יש מהיר ו HDD עם מספר TB במחיר זעום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתחיל מהתגובה המעניינת של זה שמעלי

לא לכל הקנסולות יש צ'יפ וגם לא תמיד קל להשיג משחקים פרוצים צורבים ועותקים שאינם חוקיים באותה הקלות שניתן לארגן קראק למשחק מחשב.

זה הוא בהחלט תמריץ לא קטן לטובת קידום עולם הקנסולות מה שדורש מהיצרניות ליצור למשחק פורט עבור המחשב ולא להפך.

תחת נסיבות אילו, מן הסתם שהאופטימיזציה תהיה גרוע יותר אם מחשיבים את עולם העבר, טרם עידן הקנסולות -

כל המשחקים יצאו ותוכננו רק לPC, אף אחד לא ישב לבצע פורטים כושלים וכנראה שגם לא משתלם ולכן מבחינת אופטימיזציה ויעילות זה היה השיא. . .

כל זה נכון עד לרגע שהגיע הקרייסיס הראשון (כשמו כן הוא) .

שמה משום מה האופטימיזציה לא היתה טובה והיא תוקנה בכותר השני.

אני לא אשכח שזה היה המשחק הראשון ששבר לי את ה9800GT, החללית שהייתה בולעת הכל על חלק עם כל הפילטרים ובלי מלח שאגב עלה לי 800ש"ח בתקופה לא רחוקה מההכרזה.

אז מה קרה אתם שואלים ?

הביקוש למשחקים מטורפים לא עוצר לרגע. קיצורי הדרך של GW כמובן פוגע ביעילות אבל זה לא כל העניין.

כלומר אם נתמקד בסדרת NFS נראה שהדרישות הן סבירות והגיוניות לאורך כל הקוטרים של הסדרה ואפילו בחדשים שביניהם.

גילוי נאות - זה פחות או יותר המצב בכל משחקי המרוצים .

COD או BF? מצב זהה לחלוטין ביניהם . ..

CS? כאמור FPS מופשט יותר? כולם קלילים ביחס לאיכות שלהם.

אגב בעיית אופטימיזציה קטנה למי שזוכר עד CSS בתקופה שלפני המפלצות של 200FPS אז smoke היה גורם לדרופ רציני....

עניין של סוג העבודה למעשה . ..

ונגד אתן כאן דוגמה לפורט הכי טוב שראיתי בחיים שלי : DMC4.

פורט פורט שהגיע היישר מהקנסולות עם גרפיקה מהריבה ביותר ומנוע יעיל במיוחד ללא דרופים כלל וכלל עם דרישות מינימליות .

כמובן שאפשר אחרת אבל זה עניין של עלויות ויכולת עסקית . בלשון המעטה העתיד לא נראה מזהיר במיוחד לשוק משחקי הPC .

פסכולוגית זה לא כיף שאתה רוכש מפלצת ואתה לא יכול לשחק ולהנות מהגרפיקה הטובה ביותר שיש כיום מה שכמובן לא היה קורה פעם .

נ.ב

עניין ה50G זה בגלל הטקסטורות (4K והמטרילים תומכים באפילו יותר) תמיד אפשר לבצע RIP ולהגיע לאזור ה16G.

קיימים הרבה מאוד RIPים להרבה מאוד משחקים בחוץ, ניתן להציץ בנוגע לעניין הזה . חדל תלונות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיצורי הדרך של GW כמובן פוגע ביעילות אבל זה לא כל העניין.

תהיה בטוח שקיצורי הדרך של GW פותחו במשך שנים ארוכות ע"י מיטב המוחות. הסיכוי שמפתחי משחקים יתקרבו לרמת יעילות כזאת ברמת איכות שווה הוא אפסי, בהתחשב בלוחות הזמנים שלהם. ז"א קח בחשבון שרוב המפתחות המשתמשות ב GW, פשוט לא מסוגלות לספק תוכן חלופי ברמה כזאת אם בכלל, מסיבות שונות שפחות רלוונטיות.

אתה מקבל משהו מעבר למה שתוכנן כביכול. אם ישנה פגיעת ביצועים היא רק צפויה. לגבי כרטיסי המתחרה, ובכן תמיד ניתן לכבות את האפקטים שלא היו זמינים בנסיבות אחרות. מפסידים אין.

אופטימיזציה לה כולם מייחלים בהקשר של משחקים מתייחסת בעיקר לפשרה באיכות לטובת ביצועים, במידה ואלו חשובים יותר. אבל לא כולם קוסמים שיחתכו את העוגה כך שתשאר שלמה.

אמנם לאנוידיה אינטרס ברור להרים את רף האיכות הויזואלית, זה חלק מהביזנס שלהם. עם זאת האינטרס משותף לשותפותיה ולקוחותיה במידה כזאת או אחרת.

בלשון המעטה העתיד לא נראה מזהיר במיוחד לשוק משחקי הPC

הסר דאגה מליבך. אני שומע את התחזיות השחורות של נביאי השקר מאז ומתמיד, אך זה אפילו לא בכיוון ולא נראה באופק. PC בעליה מתמדת.

2015-core-gamers-press-release-b.png

https://opengamingalliance.org/press/details/core-gamers-are-expected-to-drive-record-growth-for-pc-games

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...