Animor פורסם 2014 בנובמבר 29 Share פורסם 2014 בנובמבר 29 SyndromE,הדיון הזה, כמו כמעט כל הדיונים על AA, עסק ב-geometry aliasing. ראה למשל את התמונות שיש במדריך בהודעה הפותחת - כולן מדגימות החלקה של קווים אלכסוניים ומעוגלים שנראים מעט מזוגזגים ללא AA והופכים להיות חלקים לאחר AA. כמו שכתבתי, לדעתי זו התעסקות מיותרת, אני צריך להתאמץ כדי לשים לכך לב, בניגוד לפרמטרים גרפיים אחרים. סייגתי את דבריי לגבי AA וציינתי שנצנוצים הם תופעה שכן מפריעה לי. במלים אחרות, אני מוכן לשלם ב-FPS כדי שלא יהיו ניצנוצים, מהזיגזג ממש לא אכפת לי. בכל אופן, אני לא נתקל בנצנוצים לעתים קרובות מדי.לא הבנתי למה "חבל על הזמן" ועל מה אתה מתעצבן. אני לפחות אשמח לדעת איזה סוג של פילטרים מונע את הנצנוצים האלה (אם בכלל יש כזה). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SyndromE פורסם 2014 בנובמבר 29 Share פורסם 2014 בנובמבר 29 TrMSAA או TrSSAA משפרים MSAA בהקשר של החלקת טקסטורות עם שקיפות (נאמר גדרות \ צמחייה וכו' שמיוצגים ע"י טקסטורה שקופה במקום גיאומטריה). אולי פחות רלוונטי לנצנוצים שהזכרת, תלוי...SGSSAA משפר MSAA באופן דומה רק שבדיקת השקיפות תמיד נכשלת וכתוצאה מכך ההחלקה תתבצע על כל הפיקסלים בתמונה. (נתגלה כבאג במקור, אך התמיכה נשארה בדריבר עקב ביקוש)OGSSAA מרנדר את התמונה ברזולוציה גבוהה ומבצע downsampling לרז' טבעית (די דומה ל-DSR)HSAA - משלב בין MSAA ל-OGSSAA.בשורה תחתונה מדובר בפתרונות כבדים יותר, בקטגורית SSAA. צריך לדעת איך להפעיל (יכול להשתנות בין משחקים), ולאמוד תמורה אל מול ביצועים (למשל הרבה פעמים העדפתי 2xSGSSAA מאשר 4xMSAA)הסיבה שאמרתי "חבל על הזמן" היא כי אם MSAA הכי בסיסי נחשב יקר מדי, אני מפחד לדבר על פתרונות SSAA...יש כמובן את TXAA שלווא דווקא יקר מ-MSAA ובכל זאת נותן תוצאות בליגה של SSAA. לצערי תלוי בתמיכת משחק, והרבה אנשים נרתעים מהתמונה הרכה "מדי" שהוא מיצר.ראיתי גם מימושים של SMAA ממש טובים כמו ב Ryse son of rome, אבל ברוב המקרים (כולל injectors) זה לא שונה בהרבה מ-FXAA, מלבד שפחות מטשטש טקסטורות. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
AvlK פורסם 2014 בנובמבר 29 Share פורסם 2014 בנובמבר 29 איך לא ראיתי את זה קודם..תודה על המידע, שימושי ביותר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Sargon פורסם 2014 בנובמבר 30 Share פורסם 2014 בנובמבר 30 DSR זה פשוט MSAA אבל בפקטור שיכול להיות קטן מ 2? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SyndromE פורסם 2014 בנובמבר 30 Share פורסם 2014 בנובמבר 30 ^ לא, DSR מרדנר את המשחק ברזולוציה גבוהה יותר מהרז' הטבעית (אתה בוחר את הרזולוציה\מכפלה), ולאחר מכן עושה scaling בחזרה לרז' הטבעית.פחות או יותר כמו שתקח תמונה ברז' גבוהה ותעשה בפוטושופ rescale לרז' נמוכה. כתוצאה מכך (או "על הדרך") יוחלקו שינונים בכל התמונה, לא רק קצוות של אובייקטים.מלבד זאת, ישנו עוד יתרון - הרבה משחקים מציגים יותר פירוט ברז' גבוהות בעיקר עבור טקסטורות וגיאומטריה מרוחקת (עד כדי הופעת אובייקטים שכלל לא רונדרו ברז' נמוכה). לפעמים ישנה גם השפעה על אפקטים (למשל bloom עדין יותר). חלק מהפירוט הזה אומנם מאבד קצת תוכן בתהליך ה downscale אך נשמר הייצוג שלו בתמונה הסופית, משמע פירוט גבוה יותר באופן כללי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Gil28 פורסם 2014 בנובמבר 30 Share פורסם 2014 בנובמבר 30 רק שאנשים ידעו - תמיד כשלוקחים תמונה בגודל X ומקטינים אותו לגודל Y, תמיד התמונה עובר bluring (טשטוש) לפני. הדבר מונע רעש ועוד יותר קצוות משוננים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Animor פורסם 2014 בדצמבר 1 Share פורסם 2014 בדצמבר 1 האם DSR פוגע בחדות התמונה? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SyndromE פורסם 2014 בדצמבר 1 Share פורסם 2014 בדצמבר 1 תלוי איך אתה מגדיר את ה DSR - Smoothness. אני ממליץ על סביבות 25%. יחס די טוב בין חדות תמונה ל temporal aliasing.אגב מצאתי מאמר טוב שמתייחס לסוגי AA שונים - http://www.beyond3d.com/content/articles/122/1בעמודים 8 ו-13 יש השוואות מעניינות. אפשר גם להוריד את התוכנה, רק חבל שהיא קורסת לי... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Sargon פורסם 2014 בדצמבר 2 Share פורסם 2014 בדצמבר 2 אוקיי קראתי קצת בוויקיפדיה וממה שאני מבין DSR זה פשוט FSAA(כלומר FULL SCENE ANTI ALIASING). ההבדל העיקרי הוא ש DSR ממומש בתוך הדרייברים של NVIDIA ומחוץ לPIPELINE הרגיל שפתוח למפתחים. בכרטיסים חדשים יש אוליי אפילו חומרה יעודית לזה. לא בטוח. אין פרטים כי NVIDIA לא חשפה אותם. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
djelectric פורסם 2014 בדצמבר 3 מחבר Share פורסם 2014 בדצמבר 3 http://gfycat.com/UnlawfulPhysicalCrocodile קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Roeebaeloha פורסם 2015 באפריל 18 Share פורסם 2015 באפריל 18 היי לאחרונה קניתי את ה980 ואני לא יודע אם להפעיל בקונטרול פאנל את הAA שבא עם סדרת 900 ה-MFAA אני משחק במשחקים הכי חדשים ותובעניים שיש היום האם הMFAA יעזור לי לסחוט עוד פריימים מבלי לאבד ביצועים?תודה! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
IlanF פורסם 2015 באפריל 18 Share פורסם 2015 באפריל 18 אכן תפעיל. זה תלוי במשחק אם הוא תומך בזה אבל אם יש לך אפשרות תפעיל את זה במקום msaa קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SyndromE פורסם 2015 באפריל 18 Share פורסם 2015 באפריל 18 למעשה היום MFAA תומך כמעט בכל משחקי DX10/11 (בהנחה שהם תומכים MSAA מובנה). זה לא בא במקום אלא "בנוסף" או "על" MSAA.http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3605/~/multi-frame-anti-aliasing-(mfaa)-supported-configurations-and-titlesאתה אמור להפעיל MFAA מלוח הבקרה של NVIDIA, ואז לבחור במשחק MSAA. הדריבר יהפוך לבד את ה-MSAA ל-MFAA. למשל, אם תבחר במשחק 2x MSAA זה יתקבל כ 4x MFAA (ז"א איכות דומה ל 4x MSAA עם ביצועים דומים ל- 2x MSAA). בהתאם אם תבחר 4x MSAA תקבל 8x MFAA. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Roeebaeloha פורסם 2015 באפריל 18 Share פורסם 2015 באפריל 18 עוד שאלה קטנה על הדרך.אני משחק עכשיו ב-GTA V האם מומלץ לשחק גם עם FXAA ו-MSAA/MFAA מפועלים בו זמנית? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SyndromE פורסם 2015 באפריל 18 Share פורסם 2015 באפריל 18 תלוי עד כמה MSAA יעיל לבדו במשחק. ממה שראיתי ב-GTA V, עדיין רואים לא מעט jaggies אז אולי FXAA יכול לתרום משהו. זה גם עניין של טעם אישי.אם כבר אתה משתמש ב-MSAA/MFAA אני חושב שתרוויח יותר מלהפעיל TXAA. (לא יודע אם TXAA יכול בכלל לעבוד עם MFAA ?) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.