Sim City 5 - עמוד 9 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Sim City 5


Brown_g

Recommended Posts

המשחק בסדר גמור.

אני מניח שהיה צריך לשפר עניינים, ולדעתי הם שופרו מאוד, במיוחד במודל העתידני של CITIES OF TOMORROW.

את כל השאר מספיק לראות כמה סרטונים מתקדמים ביוטוב כדי לשפר את הבנת הדברים ולהטמיעם בתכנון העיר.

הדרך הכי טובה ליצור יצירות אומנות, היא לבנות דברים מלמטה למעלה, ולמעלה למטה. מההתחלה לסוף, ומהסוף להתחלה.

זאת אומרת שהעיר הכי מוצלחת לא תהיה הראשונה.

צריך לגשת אל הדברים אחרי שאתה יודע יותר טוב מה אתה רוצה/צריך לעשות כדי שהם יצאו טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 142
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הוא מוסיף הכי הרבה מכל DLC אחר.

וההשפעה שלו על העיר היא הכי גדולה, ובהרבה תחומים.

כל המבנים העתידיים שישנם בDLC מעודדים בניה של מתקדמים טכנולוגית אחרים.

זאת אומרת שגם מבני מגורים ומסחר ותעשיה יושפעו מהימצאות מבנים עתידיים באיזור, ופני העיר תשתנה בהתאם.

בין המבנים העתידיים יש:

מודול מפרק אטומים שמעלים זבל בלי זיהום, כאלטרנטיבה לשריפת הזבל המזהמת.

מפעל לייצור חשמל עם שדרוג מודול שמפיק כמות חשמל עצומה.

(כדי להתניע את המפעל צריך מקור חשמלי קיים מסוג אחר, וצריך לשים לב שהצריכה לא תעבור את ההיצע אחרת הוא יכבה ויצריך הדלקה מחדש.)

GROUND POLUTTION SCRUBBER, שמנקה ומאדה זיהום קרקע, והופך חלק ממנו לזיהום אוויר.

MAGLEV, אמצעי תחבורה עתידני מהיר יעיל(ויקר) שתשתיתו נמצאת מעל כבישים ובתים(אם הם נמוכים מספיק).

מבני ובידור מתקדמים טכנולוגית שמעלים את ערך הקרקע.

טיהור שפכים מתקדם טכנולוגית שממיר חלק מהם למים טהורים.

אקדמיה למחקר טכנולוגי שבה אפשר לחקור טכנולוגיות חדשות למבנים ומודולים.

CONTROLNET: שליטה ובקרה מרחוק שמעסיקה אנשים בעלי השכלה גבוהה לניהול ותפעול מבנים מתקדמים טכנולוגית(ללא מספיק CONTROLNET אי אפשר להפעיל את אותם המבנים).

OMEGA CO, חברה שמייצרת חומר עתידני חדש עם פוטנציאל תעשייתי ומסחרי עצום, שמשנה את פני התחום, יוצרת FRENCHISE שקונה ומתפעל עסקים אחרים, ומגדיל את הרווחיות שלהם.

יצור החומר OMEGA הינו מזהם, והמוצרים יחסית דליקים. :rolleyes:

למזלנו!!!! OMEGA CO יודעת גם לייצר DRONES שמשמשים לשינוע מוצרים, כיחידות אוטומטיות מתקדמות טכנולוגית לכיבוי אש, עצירת פושעים, טיפול בפצועים, וגם משמש אזרחים לקניה מרחוק מבלי לצאת מהבית(הם מגיעים גם לערים אחרות לעשות קניות).

לOMEGA CO יש גם מודולים לכריה מהירה יותר של משאבים, שאפשר לחבר גם למפעלים קיימים, וגם למפעל יצור הOMEGA שיכול לשנע אותם מרחוק דרך צינורות.

משאבת מים מתקדמת טכנולוגית.

MEGA TOWERS, מגדלים עם גובה עצום, בהם אפשר לבנות קומות עם אולי 20+ סוגים של יעוד, ואפשר גם לחבר אותם עם SKYBRIDGE בו מכוניות יכולות ליסוע מעל העיר בין מגדלים.

בין סוגי הקומות שאפשר לבנות יש גם, מפעל לייצור חשמל אטומי, מפעל לייצור חשמל , וAIR POLLUTION FILTER ששואב אוויר מזוהם מקרבת המגדל ומנקה אותו, קניונים, מקומות עבודה, פארקים, קומת SECURITY בה יש DRONES של כיבוי אש/משטרה/ורפואה, שיכולים לשמש גם את האיזור, קומת חינוך והשכלה.

אפשר לבנות מגדלים בהם התושבים אינם צריכים לעזוב את המגדל לעולם.

אפשר לבנות עד 8 MEGA TOWERS בכל עיר, ויש שני סוגים ראשיים של מגדלים, אחד מיועד לLOW/MEDIUM INCOME, והשני מתקדם ויוקרתי יותר, ומתאים לMEDIUM/HIGH.

אולי שכחתי עוד דבר או שניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נעזוב לרגע את הסרטונים, ראיתי מספיק מאלו... מה שראיתי זה נחמד והכל, אבל ההרחבה לדעתך שווה את המחיר? (אפשר להזמין מ cdkeys.com ב 11 פאונד / 65 ש״ח)

מספקת מספיק עניין כדי לחזור לשחק קצת במשחק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נעזוב לרגע את הסרטונים, ראיתי מספיק מאלו... מה שראיתי זה נחמד והכל, אבל ההרחבה לדעתך שווה את המחיר? (אפשר להזמין מ cdkeys.com ב 11 פאונד / 65 ש״ח)

מספקת מספיק עניין כדי לחזור לשחק קצת במשחק?

האמת שגם בלי ההרחבה נחמד לחזור לשחק

הסיבה היחידה שהפסקתי לשחק בזמנו הייתה הבעיות בשרתים וכו'

המשחק הזה מיועד בעיקרון ל-MULTIPLAYER או לפחות לריבוי ערים ---

ממה שאני מבין, אין שום יכולת אמיתית לעיר בודדת לקיים את עצמה לאורך זמן בלי תמיכה מערים אחרות

לדוגמא, למרות שהעיר שלי מלאה באנשים וצפופה מאוד ומלאה במגדלים וגורדי שחקים, אני מקבל התראות על כך שחסרים עובדים, או שהביקוש לדיור הוא רב... אז או שאני עושה משהו לא נכון, או שפשוט אין שום דרך לקיים את העיר בלי נניח אספקה של עובדים מבחוץ...

אתמול חזרתי קצת לשחק וזה היה מהנה מאוד... נראה לי שאקנה גם את ההרחבה, במיוחד אם היא עולה רק 65 ש"ח

יש רק דבר אחד שאני לא מבין, לגבי משאבים מתכלים (כמו מים לדוגמא):

מה הפתרון של זה בדיוק? יש איזו תשתית של התפלה שאני לא מודע אליה?

כי ברגע שכל הערים באיזור מנצלות את כל המים שלהן - מה קורה בדיוק? נגמר המשחק?

המשחק הוא בעצם מירוץ נגד הזמן עד שיגמרו המים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשחק הוא מרוץ נגד הזמן עד שיופיע איזה אסון אקראי שישמיד לך חצי עיר P:

בנוגע למים, בלי ההרחבה יש לך מערכות לסינון מי ביוב שאני מכיר, ואולי עוד איזה משהו...

ההרחבה מוסיפה עוד מערכת סינון מים היעילה הרבה יותר כמו שארט ציין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יורדים גשמים.

גם אם המים נגמרים בנקודה מסויימת, אפשר לשאוב מנקודה אחרת.

ויש נקודות בהם מאגרי המים מתחדשים יותר מהר בגלל אופי השטח בו הם מצטברים.

לגבי איזון הכלכלה מאוד!!! קל לעשות כסף עם מפעלים לייצור HIGH TECH כמו "מעבדים"(TIER 1) ו"מחשבים וטלוויזיות"(TIER 2).

אפשר לאסוף את החומרים לייצור ממפעל המיחזור, או אפילו לייבא אותם, לייצר ולייצא , ולהרוויח היטב.

אם מפעל אחר לא מספיק לך(כי אתה מייצר הכנסה שלילית גבוהה של 30-50 אלף לשעה) אתה יכול לבנות עוד אחד, או לבנות מפעל מחשבים ולשדרג את ההכנסות מחלק מהמעבדים מהמפעל הראשון.

כמעט בכל עיר אני מגיע לתקציב שלילי, אך העסקים שמייצרים הכנסה מעסקאות מזרימים מספיק כסף כדי לצבור ולבזבז מיליונים על גבי מיליונים.

אפשר לבנות ערים מאוד רווחיות גם ללא מפעלי הייטק.

LOW ו MEDIUM WEALTH מכניסים יותר כסף פר שטח מHIGH WEALTH.

למשל עיר של תעשיה מזהמת של LOW TECH יכולה להיות הסיוט הכי גדול של התושבים, וגן עדן לטייקונים ולגובי המיסים.

כמו במציאות... :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יורדים גשמים.

גם אם המים נגמרים בנקודה מסויימת, אפשר לשאוב מנקודה אחרת.

ויש נקודות בהם מאגרי המים מתחדשים יותר מהר בגלל אופי השטח בו הם מצטברים.

לגבי איזון הכלכלה מאוד!!! קל לעשות כסף עם מפעלים לייצור HIGH TECH כמו "מעבדים"(TIER 1) ו"מחשבים וטלוויזיות"(TIER 2).

אפשר לאסוף את החומרים לייצור ממפעל המיחזור, או אפילו לייבא אותם, לייצר ולייצא , ולהרוויח היטב.

כמעט בכל עיר אני מגיע לתקציב שלילי, אך העסקים שמייצרים הכנסה מעסקאות מזרימים מספיק כסף כדי לצבור ולבזבז מיליונים על גבי מיליונים.

אפשר לבנות ערים מאוד רווחיות גם ללא מפעלי הייטק.

LOW ו MEDIUM WEALTH מכניסים יותר כסף פר שטח מHIGH WEALTH.

למשל עיר של תעשיה מזהמת של LOW TECH יכולה להיות הסיוט הכי גדול של התושבים, וגן עדן לטייקונים ולגובי המיסים.

כמו במציאות... :lol:

עד עכשיו בכל עיר שעשיתי,

הגבול העליון שהצלחתי להגיע אליו נחסם בגלל מיצוי של מקורות המים (אחרי שהזזתי את מתקן השאיבה 3 או 4 פעמים ממקום למקום).

לא ראיתי שום גשם...

אבל מחיפוש ברשת נראה שצריך למקם את טיהור השפכים בסמוך לשאיבת המים, ואז באמת יש כביכול אספקה בלתי נדלית של מים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשחק הוא מרוץ נגד הזמן עד שיופיע איזה אסון אקראי שישמיד לך חצי עיר P:

בנוגע למים, בלי ההרחבה יש לך מערכות לסינון מי ביוב שאני מכיר, ואולי עוד איזה משהו...

ההרחבה מוסיפה עוד מערכת סינון מים היעילה הרבה יותר כמו שארט ציין

האסונות לא מגזימות בהרס שהם עושות.

אפשר להתמודד איתם כל עוד אתה שומר על רזרבות ו/או משאיר לך מקום לתמרון כלכלי.

אם יש לך ערים רווחיות אחרות תמיד אפשר להעביר כספים בינהם במקרה הצורך, כמו גם לספק את מכלול השירותים הנחוצים.

לגבי מערכת סינון הביוב המתקדמת היא לא יעילה באותה מידה כמו המערכות הישנות מבחינה כמותית/תקציבית.

אבל היא יותר נקיה, ומספקת איזון מסויים בין ביוב למים.

הכל עניין של חזון.

אתה יכול לבנות עיר אוטופית עתידית נקיה ומתקדמת טכנולוגית, עם אוכלוסיה עשירה ומפונקת והשכלה גבוהה.

או עיר תעשיה מזהמת ורווחית שהיא יותר דומה למציאות בסרט BLADE RUNNER או סרטי עתיד אפלים אחרים.

או עיר שמשלבת גם וגם.

זה כבר לא עניין של לשרוד כשאתה יודע איך להשיג תוצאות עם הכלים הקיימים, זאת החלטה על אופי העיר.

בגלל שבכל מקרה יותר משלם ומעניין לבנות כמה ערים שמשפיעות לטובה(או לרעה) על האחרות, למה לא לגוון ולהתפרע? :D

למשל העיר הרביעית באיזור, שעליה אני עובד כרגע, היא עיר תעשיה מזהמת של LOW וMEDIUM WEALTH שנקלעה מהר מאוד לפשע משתולל בטירוף(פעם ראשונה שזה קרה לי), שמגיע גם מערים אחרות, וגם מקיומו של DR VU הרשע מההרחבה HEROES AND VILLIANS(שבחרתי לשים שם כמובן).

הייתי חייב להיכנס בפשע כדי לאזן קצת את העיר, אבל הפשע יכול להשתלם לראש עיר מושחת.

כמו במציאות... :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב,

שכחתי מעוד בעיה שנתקלתי בה בזמנו (לפני שנה) --

כורים אטומיים שנמסים - למרות שהעיר מלאה ב-EDUCATED WORKERS

הבנתי שהם תיקנו את הבאג שקשור לזה? האמנם?

האם אתם מריצים כורים אטומיים בהצלחה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ניסיתי האמת.

יש לי REACTORS מפלציים באחת הערים, והיא מספקת חשמל לכל השאר.

מה שכן, בהרחבת עיר העתיד, יש קומת חשמל עם כור אטומי ללא שום אפשרות לMELTDOWN.

והיא תוספת טובה כדי לוודא שתמיד יהיה לך חשמל לאתחל את הFUSION REACTOR בהתחלה או במקרה שהוא נכבה בעקבות אסון או חריגת חשמל[בגלל חוסר תשומת לב] שגורמת לו להיכבות.

אולי כדאי גם לציין שהGROUND SCRUBBER שמטהר זיהום קרקע, יכול גם לנקות איזור מרדיואקטיביות.

כך שאפילו הפינה הזאת(שיכולה להיגרם מפגיעת מטאור) נפתרת בקלות עם ההרחבה.

ללא ההרחבה לוקח 5 שנים אאל"ט עד שהרדיואקטיביות נעלמת, ואם נוטעים עצים על השטח זה יקרה קצת יותר מהר(כך שמעתי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הסבר Art , אחלה יש לך אגב :cwm24:

ההרחבה לא גומרת את הצורך לאיזון כלכלי במשחק ? בדרך כלל הייתי משתמש במפעלי טלוויזיות ומחשבים ומגיע גם ככה למצב שאני במינוס של איזה 30 אלף לשעה ועדיין מרוויח המון, אבל אני זוכר שניסיתי פעם אחת בלי המפעלים\קזינו והיה די קשה.

אגב כבר מלפני שנה בערך אני חושב שאפשר לבטל את האסונות בהגדרות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לבטל את האסונות

אני אגב לא רואה באסונות טבע שום טעם --

בעיניי זה מספיק מאתגר לתכנן, לבנות ולנהל עיר

מה שכן מפריע לי זה שקשה להבין בכל מצב מה בדיוק הבעיה (ה-"RCI" הזה, הברים הצבעוניים שמצביעים על ביקוש - הוא די חסר ערך, והרבה פעמים הטיפים/אזהרות שהמשחק נותן לא קשורים לכאורה למציאות - או שהם כן ופשוט קשה לפענח מה בדיוק צריך לעשות איתם)

זה היה נחמד יותר אם במקום "אסונות טבע" היו אסונות אמיתיים יותר שערים צריכות להתמודד איתם: מכת פשע, משפחות פשע, שחיתות, משבר כלכלי בגלל סגירה של אחד המפעילם המרכזיים, אבטלה, אלימות נוער, נטישה של צעירים, הזדקנות האוכלוסיה, מאבקים פולטיים על אופי העיר, התחרדות וכו'

יש חלק מהאלמנטים האלה מהמשחק, אבל לא בצורה עמוקה מספיק מבחינתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההרחבה ממש לא גומרת את האיזון.

היא מוסיפה הוצאות ומורכבויות חדשות.

להיפך, אם כבר אז ההוצאות שלי גדלו בעקבות כל הטכנולוגיות החדשות והנסיונות שלי ליצור אוטופיה(תלוי באיזה עיר/איזור כמובן, כי גם דיסטופיות כיף ליצור והם יכולות להיות ממש רווחיות אם זאת המטרה היחידה שלך).

בכל מקרה לא בעיה לעשות כסף עם מפעלי יצוא הייטק, וזה עדיין שימושי באותה המידה.

תכנון נכון של עיר יכול לשנות דרמטית את ההכנסות, כמו גם להפחית ולהעלים את הבעיות.

למשל בעיר הראשונה לא שמתי לב לכיוון הרוח והתושבים סובלים מזיהום אוויר קשה.

נתתי להם להיחנק ועברתי לתקן את הטעות בעיר השניה.

צמתים ראשיים של 4 עדיך להימנע כי הם(במיוחד אם אם יש הרבה על אותו הכביש) מאיטים מאוד את הזרימה.

צמתי T פחות גרועים אבל גם מהם כדאי להימנע מלחזור הרבה לאורך כביש ראשי ארוך.

שימוש בשני בנייני רכבת כדי לחבר את איזור המגורים עם איזור התעשיה זה רעיון מעולה שיחסוך הרבה זמן לתושבים ויפחית עומסים בכבישים.

תכנון מעגלי במרכז המפה כבסיס ממנו מפתחים את העיר הוא רעיון מעולה!!! אם המפה מתאימה לכך.

ובנוסף גם יאפשר מיקום טוב מאוד לפיזור נוכחות משטרתית ושירותי הכיבוי וההצלה.

https://www.google.com/search?q=circular+city+simcity&hl=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qyQ4U-CxKOfO4QT9hIGYCg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1394&bih=705

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...