Dell U2410 vs. Dell U2412 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Dell U2410 vs. Dell U2412


alex.turovsky

Recommended Posts

ההבדל הוא:

U2410 have true 8bit H-IPS panel and is much better than the 6bit + FRC eIPS U2412

לסיכום? המסך 24 החדש של 2012 נחות מהמסך אותו הוא מחליף, של שנת 2010 :s07:

ובכלל, אינה חברה שצריך לשקול מישהו שצריך מסך מקצועי לכיול ע"י SPYDER ודומיו עם 100% LCD UNIFORMITY בכל מקום בפאנל.

DELL מאכזבים עם הנתונים והתשובות, מצהירים שהם מייצרים מסכים לחובבים...

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=511514.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה ממש מקדים אותי.. :xyxthumbs:

בדיוק רציתי לדעת מה ההבדלים ואם ידוע כבר מה עדיף בין שנייהם.

הפרמטרים הם:

מחיר. 40% (הפשר של 200 שקל לא ישפיע אבל 500 ומעלה כן ישפיעו.

איכות במשחקים. 40% - מריחות זה בעיה.

עריכת בשעות הפנאי - 20% - זה רק מדיי פעם אז זה פחות חשוב.

וחוץ מזה נראה לי שכרגע המחיר שלו (U2412) גבוהה מדיי לעומת חו"ל. :(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון רשימת שינויי REVISION ב-U2410

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=511589.msg4372846#msg4372846

דבר שני, המסכים החדשים הם כולם מגיעים עם E-IPS גם היקרים. הם יורדים לזנות :-\

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=511514.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הבעיה או התרעומת:

1. הם לא מסתירים את המידע הזה ומנסים להציג את המוצר כמשהו שהוא לא (לא מבחינת התאמה לשימושים ולא מבחינת המחיר).

2. מה לעשות ששוק המשתמשים שזקוק למסכים "מקצועיים" הוא יחסית שוק נישה.

3. בעקבות המסכים מבוססי ה-e- (שאגב, מלבד עניין מכלול הצבעים לא ממש ברור, לא מבחינה טכנית ולא מבחינה מעשית, מה ההבדל הגדול בהשוואה לפאנל H- נניח. לפחות לא לי) עומדת לרשות המשתמש הממוצע האפשרות לקנות מסך "איכותי" (והמרכאות הן כי זה נושא שאפשר להתווכח עליו) -- גם פאנל עם זוויות צפייה רחבות יותר וגם מסך עם תכונות ארגונומיות מלאות -- בהשוואה למסכים מבוססי TN, ובאותו סדר גודל של מחיר. לדעתי מדובר פה בתמורה הרבה יותר גבוהה לכסף.

אז כן, המסכים הללו לא מיועדים לשוק ה"מקצועי", שבו למרחבי הצבע ולדיוק הצבעים עשויה להיות חשיבות מכרעת, אבל למשתמש הביתי/עסקי הממוצע שאינו עובד גם ככה במרחבי צבע מורחבים ואינו זקוק לדיוק הצבעים המאוד מסוים הזה (ומדובר כנראה על רוב אוכלוסיית המשתמשים), מדובר על מסכים נפלאים ומאוזנים. מסך שמציע דיוק צבעים טוב מאוד ביחס לשימושים האופייניים, זוויות צפייה רחבות יותר (מתחיל להיות אפילו קצת חשוב כשעובדים עם מסכים בגדלים שכאלה שלא למטרות מדיה בלבד), תכונות ארגונומיות, את כמות הכניסות שלהן זקוק משתמש ממוצע, ואין עוד צורך להשקיע סכומי כסף גבוהים במסכים "מקצועיים" יותר שחלק גדול מהתכונות שלהם כלל לא רלוונטי למשתמשים הללו.

מי שדרוש לו מסך "מקצועי" יותר, בעל כמות חיבורים גדולה יותר (או שהוא סתם מאוד רגיש לנושא) וכדומה, ובהחלט יש גם משתמשים כאלה, ימצא את מבוקשו במסכים אחרים (וישלם בהתאם, בדיוק כפי שהיה עד היום). כך שאני מתקשה להבין את מקור ההתרעמות על קיומם של המסכים הללו שמציעים אפשרות משתלמת ומאוזנת לקהל המשתמשים הממוצע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מדבר על כלל המסכים שלהם, לא מסך ב-900 שקל , הE- 2311 הזה אלא שהם עוברים לחסוך בכסף בכולם.

אנשים מצפים לקבל UNIFORMITY 100% במסכים יקרים והם לא מקבלים את זה למרות כל בבל"ת ה-ULTRASHARP וPREMIUM PANEL וכדומה.

בסדר, נו זה מה שיהיה מעכשיו אז זה מה שיהיה.

אגב אני בעלים של רוב המסכים היקרים שלהם ולכן אמרתי יורדים לזנות כי ראיתי מה קורה מדגם לדגם.

המסכים שלי: 2209, 2311, 2407, 2408, 2707, 2709 וכדומה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל זאת בדיוק הנקודה. המסכים לא יקרים. אם היצרן היה מתיימר להציג את המסך כמתאים למשהו שהוא לא ו/או מוכר מסך בעל פאנל "נחות" (שוב, עניין של הגדרות בעיקר) במחיר מופקע, אז הייתי מסכים איתך שיש בעיה.

אבל לא זה המצב. בסך הכל היצרן מציע סדרת מסכי Mainstream. גם ל-Eizo שמוכרת הודות למסכים ה"מקצועיים" שלה יש סדרות מסכים שמכוונים יותר לשוק ה-Mainstream. אז אני מציע לחכות קצת עם הקביעה לפיה החליטה לחתוך עלויות באופן גורף כי אין שום בטוחה שיותר לא יושקו מסכים "יוקרתיים" יותר.

אני גם לא מבין למה צריך לחדש דגם של מסך כל שנה. בעולם המסכים לא משתנה הרבה בשנה, והייתי אומר אפילו בשנתיים-שלוש. נקח לדוגמה את ה-U2410 שבחתך רוחב ניתן להגיד שהוא מסך טוב ואיכותי למדי (על כל בעיותיו הנקודתיות), לפחות מבחינת המפרט הטכני. למה צריך להוציא דגם מקביל בשם U2411 כל עוד אין איזו התפתחות טכנולוגית שבאמת מצדיקה את זה? אז הוציאו את ה-U2412 שהוא מסך Mainstream, זה לא אומר שבעוד שנה או שנתיים לא ייצא ה-U2413 שימשיך את קו מוצרי הפרמיום, אולי כבר עם רכזת USB 3.0, טכנולוגיית LED בשלה יותר ופאנל "איכותי" עוד יותר. אולי כן ואולי לא, רק הזמן יגיד. גם אם נניח שבאמת יתברר ש- הופכת את סדרת המסכים היוקרתית שלה ליותר Mainstream אז זה מן הסתם לא בידיים שלנו, ופתרונות מתאימים יותר להעדפה כזאת או אחרת ניתן יהיה למצוא מיצרנים אחרים. אז אולי הטעות היחסית של היא עניין המיתוג המבלבל קצת, אולי היה יותר היגיון במיתוג סדרת ה-Mainstream בשם שונה, אבל לא הייתי ממהר לקבוע שזה סוף עידן מסכי ה-Premium של ושמעתה והלאה זה מה שיהיה (ושוב, גם אם כן, לא חייבים לקנות דווקא מסך כזה אם אינו על הצרכים של משתמש מסוים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם לא חושב שהיה צורך להוציא את כל הדגמים האלה. ה2408 עם ה-PVA שלו נראה נפלא גם אחרי 4 שנים על השולחן וגם ככה זה הכל עניין של צורך. מי שלא עושה קליברציה למסך וכדומה אז אין לו צורך בשום דבר למעשה, כל ה BACKLIGHT וכל החוסר UNIFORMITY הזה לא רואים את זה. רק אתמול אמרו לי בחנות גדולה "כמה גולשH ה-HWZONE האלה ז**נו לנו תשכל עם חפירות על אורות בצדדים ואיזה גוון בהיר באחוזון המילימטר פה ושם שמי שמדבר ככה לא מעניין אותנו ואנחנו לא מוכרים לו פשוט לחסוך כאבי ראש. שילכו לקנות EIZO בעשר אלף ויעזבו אותנו בשקט". הם אפילו לא ידעו שאני מהאתר אבל אני צחקתי מזה שכל הקטנות האלה מגיעות בסוף למוכרים והלקוחות חושבים שזה מה שיחסל את רמת ההנאה שלהם מהמסך. עוד הקפדתי לשאול מי הקהל שבוכה ככה, עורכים מקצועיים שקונים SPYDERים וכדומה? אמרו לי לא, גיימרים שקוראים איזו ביקורת, רואים כמה גוונים פה ושם ובטוחים שבמשחק שלהם הם יראו צבעים מטורפים... בקיצור נראה לי נהיה קצת בלגאן מכל הדרישות של אנשים ממסכים זולים כמו 2311 או 24 במחיר 2000 שקל שפעםפ היינו קונים בזה מסך 20 אינץ' 2007 וכדומה.

היה עצוב לראות כשחזרתי הבייתה ש- יישרו קו איתם ואומרים "זה עומד בסטנדרטים שלנו והם לא של מסכים מקצועיים אז STFU".

נו שויין, עמך קיבל מסכי עמך אז אם לא ניטפל לקטנות, נהנה ממסכי E- 2412 זולים ובא שלום על .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה אנשים לא ממש יודעים איך לבדוק איכות של מסך. בניגוד לרכיב כמו מעבד או כרטיס גרפי אי אפשר לראות מבחני ביצועים מרשימים (ולדעתי גם עניין מבחני הביצועים מנופח מעבר לכל פרופורציה, אבל נעזוב את זה עכשיו) ולכן מאוד קשה למשתמש ההדיוט לכמת איכות של מסך. זה מה שהביא אותנו למצב הנפלא שבו אנשים עדיין חושבים שקצב רענון מגדיר את האיכות של המסך, שיש כזה דבר מסך ספציפי לשימוש X (מסך מיוחד לטקסט, מסך לגיימינג וכדומה).

מהסיבה שקשה לכמת ולהגדיר "איכות" של מסך מכיוון שהרבה מהתכונות שמגדירות את אותה "איכות" הן סובייקטיביות הרבה יותר מאובייקטיביות, נוצרים לא מעט עיוותים בתפיסה של אנשים ובאמת נוצרות כל מיני דעות וסטיגמות לגבי מסך, ואנשים לא מבינים שכל מיני בדיקות מקצועיות קפדניות ודקדקניות הן כמעט שלא רלוונטיות לשימושים שלהם (שוב, בהכללה).

במידה מסוימת הדיון הנוכחי רק מזין את המגמה הזאת. ברגע שאתה מתייחס לפאנל e-IPS כפאנל נחות, אנשים שאולי פחות מבינים עלולים לקבל את הרושם המוטעה שבאמת מסך שמבוסס עליו הוא איזה זבל ג'נרי נחות שלא מתאים לשימושי ה"גיימינג הכבד וסרטי ה-HD הכבדים" שלהם. כמו בכל דיון ונושא בפורום צריך להכניס את הדברים להקשר. אנשים זורקים לאוויר ביטויים כמו "חזק", "מהיר", "ביצועים" ובהקשר הנוכחי "איכות" ולא מכניסים את הדברים להקשר שעוזר להבין קצת יותר איך הכל בא לידי ביטוי בעולם האמיתי. במקרה הזה אתה סולד מפאנל e-IPS מכיוון שאתה מצפה מהמסך שלך לדברים מסויים (אחידות צבע, מכלול צבע אם אני מבין נכון) שאותם לדעתך לא מספק פאנל ה-e-IPS ברמה מספקת. זה לגיטימי לחלוטין, אבל זה לא אומר שפאנל e-IPS הוא פאנל נחות או גרוע באופן גורף ועבור כולם.

אגב, אני לא בהכרח בטוח שה-2407/08WFP וה-U2410 הם בהכרח מסכים " מאוד איכותיים" מהבחינות הללו. אני מודה שאני לא לגמרי בקיא ולכן הדברים הם בערבון מוגבל, אבל למיטב זכרוני אף אחד מהם לא ב"אמת מתאים" באופן מלא לגרפיקאים שמחפשים מרחבי צבע מורחבים, אחידות מלאה וכדומה כפי שניתן אולי למצוא במסכים "מקצועיים יותר" לגרפיקאים.

ואני שוב לא מבין על מה התרעומת. זה לא שהפסיקו לייצר מסכים באיכות שאתה מחפש, פשוט מציעים פה מסך Mainstream, ואני לא רואה בזה שום דבר רע.

אני משתמש ב-2408WFP. חיפשתי מסך ברזולוציה של 1920x1200 וכשעמדתי לקנות אותו עמדו לרשותי שתי אפשרויות קיצון. הראשונה - המסך הזה (או ה-2407WFP מיד שנייה במחיר שלא שונה בהרבה מה-2408WFP), והשנייה לקנות מסך מבוסס TN. לא רציתי מסך מבוסס TN בגודל שכזה (עברתי מפאנל TN בגודל 19" ואם כי כבודם של מסכי TN בהחלט במקומום מונח, לי באופן אישי הפריעו זוויות הצפייה ומכלול הצבע הדי בינוני שבא, לפחות אז, לידי ביטוי), אבל בגלל מחירו הגבוה של ה-2408WFP (אז כפי 2) ממש התלבטתי. בסוף החלטתי שהיתרונות של ה-2408WFP עולים או לפחות משתווים לחסרון העיקרי שהוא התקציב. ידעתי שבין היתר אני משלם פה הרבה על המיתוג, על העובדה שמדובר במסך בעל פאנל איכותי בגודל לא שגרתי לאותה תקופה ועל שלל החיבורים הנרחב שמציע המסך, תכונות שמלבד סוג הפאנל הם ממש לא דברים שאני זקוק להם, וקיבלתי בחוסר ברירה שזה המצב. קניתי ואני מרוצה לגמרי מהמסך. הייתי מאוד שמח אם אז, ולמרות שאני מאחל למסך חיים ארוכים, אשמח גם מאוד אם כשאעמוד בפני קניית המסך הבא שלי תהיה לי אפשרות משתלמת יותר למסך Mainstream בגודל וברזולוציה הרצויות לי שאינו מבוסס על פאנל TN. לכן אני אפילו מברך על כך שיש יותר ויותר מסכי Mainstream מהסוג הזה.

ושוב, הנקודה היא שלא מדובר באיזו הטעיית הציבור. מדובר במסך Mainstream במחיר הולם ל"איכותו" (ואני רוצה שוב להעלות את הנקודה שמלבד מכלול הצבע אני באופן אישי לא מצאתי תיעוד טכני וגם לא התרשמתי בעצמי שיש איזה הבדלים מורגשים או מהותיים בין e-IPS ל-H-IPS). אז אם אני מנסה להבין את המניע שמאחורי דבריך אני יכול להבין את אכזבתך, אבל היא הרבה יותר פרטנית עקב דרישותיך הגבוהות יותר מזה של המשתמש הממוצע. דרישות שיש להן פתרונות בסדרות מסכים קצת אחרות (וייתכן מאוד שאפילו מבית בעתיד). אבל לדעתי עבור רוב המשתמשים הממוצעים, לא אמורה להיות כאן אכזבה, להפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא סולד מפאנל eIPS, כי פעם הוא היה קונה מסך ב5,000 שקלים, וזה היה עבורו סמל סטאטוס. והיום מסך דומה (ולא פחות איכותי) עולה 2,000 שקלים, וכל פוץ יכול לקנות אותו, וזה כבר לא סמל סטאטוס עבורו.

כן, ללא ספק, הוצאת דגם אחד של מסך בכל שנה הוא מיותר (למרות שדגמי TN יוצאי עשרות מכל יצרן). כולם היו צריכים להישאר עם ה2408WFP והinput lag שלו.

שטות לומר שחוסר אחידות לא רואים. כשזה חמור, ועוד איך רואים את זה. ושים לב שהתלונות הכבדות בנושא הזה היו על הU2410, שפאנל הH- שלו "אמור" להיות יותר איכותי מהeIPS של ה2209WA למשל.

אגב הU2410 שלי לא סבל מבעייתי אחידות. ה2007FP ה"יותר איכותי" דווקא כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP (שכחתי את שמך) אני מבקש שתפסיק את הנימה המזלזלת לגביי. זה לא מוסיףך לדיון וזה לא מכובד. אם יש לך מה לומר על דעתי המקצועית לגבי המסכים, אין בעייה ובכיף, אך לגבי זה שכאילו אני מחפש סמל סטטוס ושאר מרגליות, אנא השאר את זה בראשך ואל העבר נא למקלדת. תודה

לגבי ה-2411 אני מסכים איתך, לא היה לי אותו ולכן אני לוקח את מה שאתה ואחרים אומרים כשחור ולבן, הוא לא הרבה יותר טוב עם ה-H_IPS שלו מה-E_IPS, לפחות לא דרסטית וזה חבל יחסית למחירו.

שי, אני מסכים עם כל מה שאתה אומר. אכן היו לי ציפיות גבוהות מה E_IPS ובזה מדובר, חשבתי בהתחלה שזה E כמו שהם אמרו ENHANCED והתאכזבתי לגלות שזה ECONOMIC. ניסיון לא הכי טוב עם הבהירות העצומה של ה 2209 יצאו אצלי "אנטי" נגד הפאנל הזה יחד עם הרבה אחרים בסגמנט מסכי היקרה(ולא כי הם סמל סטטוס , אלא כי הם איכותיים מעל TN ו PVA) איתם היה לנו ניסיון לפני כן.

אז מה עשיתי? הקשבתי לכם ונתתי הזדמנות שנייה ל- עם ה-E_IPS.

השבוע קניתי שני מסכים U2311 כי אמרתי ניתן ל- ניסיון שני עם הE_IPS ושמתי במשרד בעבודה.

אני עובד עליהם מספר ימים ולא הייתי צריך לשנות פרמטר אחד, בניגוד ל-2209WA שיש לי בבית. אני חושב שאו ש עשתה הפקת לקחים והפחיתה במצב ברירת המחדל שלו( PRESET MODES>STANDART) את התאורה ולכן מלכתחילה הוא מגיע על קרונטרסט ובהירות 70 אחוז וזה לא מפריע כלל לעיניים.

בינתיים אני מאוד מרוצה מהפקת הלקחים של ושני המסכים (שני U2311 צמודים) משמשים אותי נאמנה ואני מאוד מרוצה.

הזוויות+צבעים נהדרים, החדות נהדרת, העיצוב סולידי בצבע שחור מאט לא משתקף כמו אצל אחרים, כניסות , ארגונומיה ובקיצור מה שאנחנו רגילים לקבל מ-DELL.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלכס, אותה התייחסות אישית כלפיך שאתה תופס כמזלזלת נובעת ישירות מדבריך ומהתבטאות שלך. ההזכרות החוזרות ונשנות שלך של כל המסכים היקרים שהיו לך לא רלוונטיות ולא תורמות דבר לדיון המקצועי (כי חוץ מלהזכיר כמה הם עלו לא אמרת עד עכשיו שום דבר שבו הם היו טובים יותר מהמסכים של היום, לפחות לא משהו נכון). תוסיף לזה את הדיבורים על ה"נישה" שמסכי צריכים למלא, לדעתך, אילו דגמים כן ואילו לא צריכים לצאת, לדעתך, ואתה מקבל דיון שאינו אלא דעה אישית, מנומקת בחלקה. שזה בסדר, חוץ מכאשר זה מתיימר להיות מקצועי.

אם אתה לא מסוגל לשמור על דיון מקצועי גרידא, ועובר לדברים אישיים, אל לך להיעלב אם זה חוזר אליך כבומרנג. זו דעתי בכל אופן.

תבין, אין לי בעיה עם דעה של אף אחד. מסך זה משהו סובייקטיבי בעיקרון. אוהב, לא אוהב - עניין שלך. אבל אם אתה רוצה לנהל דיון טכני על איכויות של מסכים, כדאי שהגיבוי שלך יהיה קצת יותר טוב מ"הייתי בעליהם של מלא מסכים יקרים".

לגבי הבעיות שיש לי עם חלק מהדברים הטכניים שאתה אומר - הערתי לך, אך אתה בשלך. מבחינתך מסך הוא לא טוב כי צריך להוריד בהירות מערכי ברירת המחדל? זה שיא הטמטום. זה בערך כמו להגיד שדיסק קשיח לא טוב, כי צריך לפרמט אותו לפני השימוש.

אני שמח שאתה מרוצה מהU2311H, אך כל מה שאמרת לגביהם (חוץ מהעניין הטיפשי עם הבהירות) תקף לחלוטין גם ל2209WA. האחרון, אגב מסך 8ביט אמיתי, הU2311H לא. איך זה שהU2311H יותר טוב? בתחילת הדיון קטלת את הU2412M בעיקר בגלל שירדו ל6ביט+FRC.

ואל תבין לא נכון, אני בהחלט מעריך את תרומתך לפורום, ובטוח שכך גם אחרים. אך דעתי היא שלפעמים אתה נסחף מעט. תשתדל להיות עקבי ולהיצמד לעובדות, במקום לנסות להצמיד את העובדות לתמונת העולם שיצרת לעצמך.

לגופו של עניין - יצא לי לעבוד מול מספר מסכי בטכנולוגיות מעט שונות - , S-, eIPS, H-IPS ואפילו FFS/aFFS. במסכים שולחניים ובכאלה של . והמסקנה שהסקתי - IPS זה IPS. הצבעים, זוויות הצפייה והנועם שהוא נותם בעיניים נשאר זהה, בלי קשר לתופעות הלוואי הקטנות והמעט שונות שכל אחת מהטכנולוגיות הנגזרות סובלת ממנה. לכן לא כל-כך מעניין אותי אם זה H-IPS, S-IPS או סבתא-שלי-IPS, ואפילו לא ממש מעניין אותי אם זה 6ביט או 8ביט. למישהו שהוא גרפיקאי מקצועי הדברים האלה בהחלט חשובים ולפעמים קריטיים, לי לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיון לא הכי טוב עם הבהירות העצומה של ה 2209 יצאו אצלי "אנטי" נגד הפאנל הזה יחד עם הרבה אחרים בסגמנט מסכי היקרה(ולא כי הם סמל סטטוס , אלא כי הם איכותיים מעל TN ו PVA) איתם היה לנו ניסיון לפני כן.

קודם כל תתחדש.

מניסיוני עניין הבהירות ממש לא אופייני לפאנל e- בלבד. זאת "בעיה" שיש בהמון מסכים. אני קצת רגיש לנושא הבהירות אז אני אולי לא דוגמה מייצגת אבל אני עובד במסך שלי בדרגת בהירות של 15. גם במסכי TN (בייחוד אלו עם תאורה אחורית מסוג LED), גם במסכי וגם במסכי אחרים ברירת המחדל של הבהירות, לדעתי ואני ידוע שגם לדעת אחרים, היא רחוק מלהיות נוחה. עם ה-2311 אין לי ניסיון באופן אישי אז לא יכול להחוות דעה, אבל גם אם הייתה לי זה לא היה ממש משנה כי כל אחד וההעדפה שלו בעניין הזה.

מהסיבה הזאת אגב אני בדרך כלל ממליץ לאנשים (המעט שמתייעצים איתי :)) להתחיל הפוך, להוריד את דרגת הבהירות לאזור ה-15-20 (אלא אם כן בערכים האלה המסך חשוך לגמרי ולא ממש רואים) ואז להעלות אותה בהדרגה עד שמגיעים לדרגת בהירות נוחה, ולאחר מכן להמשיך בכוונונים עדינים במידת הצורך.

לגבי עניין ההגדרה של פאנל כ"איכותי", גם אני לפעמים "חוטא" בהגדרה הזאת, אבל לכך בדיוק התכוונתי שכתבתי שכשזה מגיע לסוג פאנל העניין הרבה יותר סובייקטיבי מאובייקטיבי. אז נכון שלפאנלים מסוג VA ו- יש יתרונות יחסיים עובדתיים על-פני פאנל TN, אבל האם היתרונות הללו משמעותיים למשתמש מסוים זה כבר עניין סובייקטיבי לגמרי. לכן לדעתי צריך קצת להזהר בשימוש במילה איכות ללא הקשר. אני כאמור עובד עם פאנל PVA ובשימושים שוטפים לא יכול להגיד שעמדתי על הבדלים מהותיים לעומת פאנל . נכון שגם לא חיפשתי בנרות, יותר רציתי להתרשם מחוויית השימוש. אני מניח שאם הייתי מאוד רוצה לחפש את ההבדלים שאני יודע שקיימים תיאורטית אז הייתי מוצא אותם, אבל הנקודה היא שבשימוש שגרתי פשוט לא הבחנתי בהם, לפחות לא בדרגה שניתן להגדיר כמהותית.

אבל אני בהחלט מסכים עם דבר אחד. ברגע שיש מסכי Mainstream מבוססי IPS (וארגונומיים שזה לדעתי חשוב לא פחות) באותו סדר גודל של מחיר כמו מסכי TN, אני לא מוצא טעם בקניית מסך TN (למעט בתקציבים מאוד מוגבלים או אם מסך "איכותי" שכזה סובל מבעיות ידועות שהופכות אותו לקצת פחות משתלם) מכיוון שאולי היתרונות היחסיים של פאנל IPS הם עניין של רגישות והעדפה אישית, אבל אני לא חושב שיש לפאנל כזה חסרונות יחסיים ביחס ל-TN (למרות שגם על זה אפשר להתווכח אני מניח), כך שבעקרון מסך שכזה, על תכונותיו הארגונומיות, הוא בהרבה מקרים פשוט משתלם יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

3. בעקבות המסכים מבוססי ה-e-IPS (שאגב, מלבד עניין מכלול הצבעים לא ממש ברור, לא מבחינה טכנית ולא מבחינה מעשית, מה ההבדל הגדול בהשוואה לפאנל H-IPS נניח. לפחות לא לי) עומדת לרשות המשתמש הממוצע האפשרות לקנות מסך "איכותי" (והמרכאות הן כי זה נושא שאפשר להתווכח עליו) -- גם פאנל עם זוויות צפייה רחבות יותר וגם מסך עם תכונות ארגונומיות מלאות -- בהשוואה למסכים מבוססי TN, ובאותו סדר גודל של מחיר. לדעתי מדובר פה בתמורה הרבה יותר גבוהה לכסף.

למה אתה מתכוון?

אני גם לא מבין למה צריך לחדש דגם של מסך כל שנה. בעולם המסכים לא משתנה הרבה בשנה, והייתי אומר אפילו בשנתיים-שלוש. נקח לדוגמה את ה-U2410 שבחתך רוחב ניתן להגיד שהוא מסך טוב ואיכותי למדי (על כל בעיותיו הנקודתיות), לפחות מבחינת המפרט הטכני. למה צריך להוציא דגם מקביל בשם U2411 כל עוד אין איזו התפתחות טכנולוגית שבאמת מצדיקה את זה? אז הוציאו את ה-U2412 שהוא מסך Mainstream, זה לא אומר שבעוד שנה או שנתיים לא ייצא ה-U2413 שימשיך את קו מוצרי הפרמיום, אולי כבר עם רכזת USB 3.0, טכנולוגיית LED בשלה יותר ופאנל "איכותי" עוד יותר. אולי כן ואולי לא, רק הזמן יגיד. גם אם נניח שבאמת יתברר ש- הופכת את סדרת המסכים היוקרתית שלה ליותר Mainstream אז זה מן הסתם לא בידיים שלנו, ופתרונות מתאימים יותר להעדפה כזאת או אחרת ניתן יהיה למצוא מיצרנים אחרים. אז אולי הטעות היחסית של היא עניין המיתוג המבלבל קצת, אולי היה יותר היגיון במיתוג סדרת ה-Mainstream בשם שונה, אבל לא הייתי ממהר לקבוע שזה סוף עידן מסכי ה-Premium של ושמעתה והלאה זה מה שיהיה (ושוב, גם אם כן, לא חייבים לקנות דווקא מסך כזה אם אינו על הצרכים של משתמש מסוים).

גם כאן מה הכוונה?

אני גם לא חושב שהיה צורך להוציא את כל הדגמים האלה. ה2408 עם ה-PVA שלו נראה נפלא גם אחרי 4 שנים על השולחן וגם ככה זה הכל עניין של צורך. מי שלא עושה קליברציה למסך וכדומה אז אין לו צורך בשום דבר למעשה, כל ה BACKLIGHT וכל החוסר UNIFORMITY הזה לא רואים את זה. רק אתמול אמרו לי בחנות גדולה "כמה גולשH ה-HWZONE האלה ז**נו לנו תשכל עם חפירות על אורות בצדדים ואיזה גוון בהיר באחוזון המילימטר פה ושם שמי שמדבר ככה לא מעניין אותנו ואנחנו לא מוכרים לו פשוט לחסוך כאבי ראש. שילכו לקנות EIZO בעשר אלף ויעזבו אותנו בשקט". הם אפילו לא ידעו שאני מהאתר אבל אני צחקתי מזה שכל הקטנות האלה מגיעות בסוף למוכרים והלקוחות חושבים שזה מה שיחסל את רמת ההנאה שלהם מהמסך. עוד הקפדתי לשאול מי הקהל שבוכה ככה, עורכים מקצועיים שקונים SPYDERים וכדומה? אמרו לי לא, שקוראים איזו ביקורת, רואים כמה גוונים פה ושם ובטוחים שבמשחק שלהם הם יראו צבעים מטורפים... בקיצור נראה לי נהיה קצת בלגאן מכל הדרישות של אנשים ממסכים זולים כמו 2311 או 24 במחיר 2000 שקל שפעםפ היינו קונים בזה מסך 20 אינץ' 2007 וכדומה.

ממה שאני מבין אנשים מהשורה לא קונים מסך ב- 2000 ש"ח ודווקא הפורום הזה ומקבילים אליו הם מקדמי המכירות העיקריים. לכן מי שלא ימכור לחברי/גולשי הפורום לא ימכור בכלל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...