עבור לתוכן

רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות

Featured Replies

פורסם

בשורה תחתונה, עוד 5-8 שנים בזמן ששאר המכוניות בקטגוריה יתפרקו לחלקים, המכונית שתישאר הכי אמינה היא הספארק וזה בשל נפח המנוע.

מנועי 1 ליטר פשוט לא נועדו לצאת מחוץ לעיר. כרגע בעלי הרכב אולי לא מרגישים, אבל שחיקה של מנוע לא מגיעה גם תוך שנתיים.

Mrcheese,

110 קמ"ש במשך שעה וחצי ממש לא בריא לרכב שלך! שמור עליו!

קשקושים שאפילו סבא שלי לא מספר. תכף תספר גם שמכונית אמריקאית טובה ובטוחה כי יש לה פח עבה ולא רצוי יותר מ-100 כ"ס עם הנעה קדמית. יש איזה אמונה תפלה שמנועים גדולים אמינים יותר "כי הם לא מתאמצים". זה מהימים שסוסיתא הייתה חלומו של כל פועל והדוד שבא מאמריקה עם אולדסמוביל מחורבנת נחשב מינימום רוטשילד.

בחיאת - פעם הייתה לי פורד פיאסטה עם מנוע 1.1 ואולי 50 כ"ס (ביום טוב) שנסעה בכל הארץ שנים על גבי שנים, נפטרתי ממנה כי הייתה בעיה בהגה שלא היה שווה לתקן (האוטו כבר היה בן 16), המנוע עבד נהדר.

אין שום בעיה לנהוג שעות ארוכות על 110 קמ"ש אם אתה בהילוך הגבוה ביותר בכמעט כל מכונית מודרנית. למעשה זה פחות מזיק לאוטו מאשר הזדחלות בפקק עירוני.

  • תגובות 108
  • צפיות 17.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

במוסף ממון לפני שבועיים הייתה השוואה מצויינת בין כל המכוניות המיני.

ואם אני זוכר נכון - הספארק ניצחה שם בהכל.

אבל איך הגענו מאוטו ב-15K למכוניות ב-60?

פורסם

חוץ מזה שהיא מכוערת באופן יוצא מן הכלל.

פורסם

אבל איך הגענו מאוטו ב-15K למכוניות ב-60?

הגענו לזה בגלל שעם תכנית מימון (בין אם קונים חדש מהחברה ובין אם קונים מטרייד אין כלשהו) משתלמת מאד בהשוואה.

כשאתה שוקל לקנות היום רכב בתקציב של 15-30, עדיף לך לשקול לקנות רכב חדש יותר עם תכנית מימון כפי שהוסבר לפני כמה עמודים.

בסה"כ זה יכול לצאת לך משתלם הרבה יותר, תלוי בעתיד הכלכלי שלך כמובן.

גם אני קניתי את הפוקוס שלי במימון חלקי, התשלומים יוצאים לי 700 לחודש, וזה הרבה יותר נוח לי מאשר הכאב ראש של לקנות רכב משנתון נמוך.

פורסם

במקרה הרע אני אעשה עליה 8000 ק"מ בשנה. המנוע ישרוד. בסה"כ העדפתי לקנות חדשה מאשר חתול משומש בשק (שאחר כך צריך לקחת אותו למוסך לבדוק שהוא תקין, להחליף לחתול צמיגים וכו' בהשקעה של זמן וכסף לא קטנה בכלל), אני לא נמצא בפוזיציה שבה יש לי זמן להגיע למוסך כל הזמן או לחילופין (תכלס) זמן לחפש. זה היה השיקול הקובע בעד מכונית חדשה ולא משומשת בחצי מחיר.

פורסם

ואם אני זוכר נכון - הספארק ניצחה שם בהכל.

הספארק הפסידה בכל אחד מהסעיפים הבודדים (נוחות, צריכת דלק, אחיזת כביש, מחיר) ואיכשהו עדיין בחרו אותה כ "מנצחת" בהשוואה.

מי שטיפה שכל בקודקודו, בסגמנט ה city cars שכולל את ה 107, ספארק, I10, פנדה ואלטו, יעשה את הבחירה בין הפנדה ל I10 ל 107.

הורג אותי שלספארק כבר יש מחלה של דלת אחורית ימנית שלא נסגרת כמו שצריך (ברכב חדש מהניילונים!) ואנשים מבליגים על זה.

אישית, הייתי מתחרפן.

yossi126, בעוד כמה שנים זו כנראה תהיה הדייהולט שתתפרק ראשונה, בשל היותה דייהולט.

פורסם

קשקושים שאפילו סבא שלי לא מספר. תכף תספר גם שמכונית אמריקאית טובה ובטוחה כי יש לה פח עבה ולא רצוי יותר מ-100 כ"ס עם הנעה קדמית. יש איזה אמונה תפלה שמנועים גדולים אמינים יותר "כי הם לא מתאמצים". זה מהימים שסוסיתא הייתה חלומו של כל פועל והדוד שבא מאמריקה עם אולדסמוביל מחורבנת נחשב מינימום רוטשילד.

בחיאת - פעם הייתה לי פורד פיאסטה עם מנוע 1.1 ואולי 50 כ"ס (ביום טוב) שנסעה בכל הארץ שנים על גבי שנים, נפטרתי ממנה כי הייתה בעיה בהגה שלא היה שווה לתקן (האוטו כבר היה בן 16), המנוע עבד נהדר.

אין שום בעיה לנהוג שעות ארוכות על 110 קמ"ש אם אתה בהילוך הגבוה ביותר בכמעט כל מכונית מודרנית. למעשה זה פחות מזיק לאוטו מאשר הזדחלות בפקק עירוני.

אז תשמח לדעת שהיו לי שני ג'סטי במשפחה אחת עם מנוע 1.0 והשניה 1.2 ותנחש מי שפכה מוקדם יותר מנוע.

ככה שממש אין לי בעיה עם מנועים קטנים ואני מאוד אוהב את הקונספט של VAG למשל עם מנועי 1.2 TSI שלהם.

הדוגמה שלך לפיאסטה היא טיפה בים ולא חסר גם המון רכבים שכן שפכו מנוע, זה לא אומר שום דבר.

נחיה ונראה עוד 10 שנים. בינתיים אני כבר מכיר אלטו בת כמה חודשים שמתחילה לעשות בעיות.

פורסם

שקשורות באופן ישיר למאמץ של המנוע?

ואולי יסתבר בעוד שנתיים שהאוטו סתם דרעק בכלליות?

או אולי זו בעצם אשמת הנהג בכלל? נהג מעאפן יכול לכסח כל רכב, גם מזדה עם מנוע 2 ליטר, שלפי צורת המחשבה שלך, אמור להיות אמין משהו.

פורסם

אם יצא שהתכוונתי the bigger the better אז זו ממש לא הכוונה שלי.

אנחנו בארץ חמה ובאופן טבעי מנועים קטנים של 1-1.2 ליטר יחוו בלאי מואץ יותר מאותו מנוע באירופה, יש הגיון בטענה הזו? או שגם כאן אתה לא מסכים?

פורסם

לא, אני לחלוטין לא מסכים. הנהגים באירופה נוסעים יותר, המהירות המקסימלית בחלק מהמדינות גבוהה יותר, יש להם ערים גדולות יותר עם פקקים שמגמדים את כביש 6 אחרי תאונה ו/או איילון צפון בימי חמישי, יש להם ערים הרריות הרבה יותר מחיפה/ירושלים, וחורים נידחים יותר מירוחם.

אין שום סיבה שבגינה הבלאי בישראל צריך להיות מהיר יותר, חוץ מתחוקה לקויה של הבעלים.

פורסם

לא ממש קראתי את כל הדיון אבל אני יכול להמליץ לך על שרייד.

לאחי יש שרייד קלאסיק (עם התחת :D ), מנוע 1.5, 16 שסתומים, מנוע חזק וחסכוני.

רכב שעבר את כל הבדיקות בהצלחה(בקלילות). עם 115K קילומטר. נקנתה לפני כחצי שנה ב10K.

הרכב, בלי עין הרע, לא נכנס למוסך מאז (רק לטסט, וגם אז, הכל היה תקין. לא היה צריך להחליף שום חלק).

הוא שם 150 שקלים בכל תדלוק, ונוסע הרבה מאוד, אם זה בזמן עבודה ונסיעות ארוכות, הוא יכול לנסוע שבוע בכיף(נסיעות רגועות, ולא נסיעות של 24 שעות ביממה). [סיביבות 1-13 - 1-15]

בקיצור, רכב משתלם, במחיר משתלם. מומלץ בחום.

יש הרבה מציאות בשוק... אסור להיות פזיזים, ולבדוק כל פרט לפני קנייה.

:)

פורסם

סטודנט שלא עובד לא יקבל את העסקה הזאתי, צריך אשראי "סביר" בשביל לעשות כזאת עסקה מה שאומר שצריך הכנסה קבועה, או ערבונות.

הוריו יכולים לרשום את הרכב על שמם. הוא ישלם להם 700 ש"ח בחודש בהוראת קבע.

פורסם

מי בגיל הזה מוכן לחנוק את האשראי של ההורים? :nixweiss:

פורסם

לא, אני לחלוטין לא מסכים. הנהגים באירופה נוסעים יותר, המהירות המקסימלית בחלק מהמדינות גבוהה יותר, יש להם ערים גדולות יותר עם פקקים שמגמדים את כביש 6 אחרי תאונה ו/או איילון צפון בימי חמישי, יש להם ערים הרריות הרבה יותר מחיפה/ירושלים, וחורים נידחים יותר מירוחם.

מצב האוויר ברוב אירופה נעים יותר למכוניות.

הקילומטרז' השנתי הממוצע למכונית פרטיות גדול רק במעט מבישראל - 12000-17000 ק"מ לשנה. ההולנדי הממוצע לא נוסע לפריס או לברלין כל סופ"ש עם המכונית שלו.

לא בכל אירופה נוסעים מהר יותר מבישראל. השבדים לדוגמא נוסעים ממש לאט.

אין שום סיבה שבגינה הבלאי בישראל צריך להיות מהיר יותר, חוץ מתחוקה לקויה של הבעלים.
מכוניות בישראל לרוב נראות פחות יפות כי המדינה שלנו מוכת שמש (עושה רע לצבע עם השנים) ומוכת אבק ויובש. המכוניות הבלויות שמדובר בהן כאן הן מכוניות בנות 8 שנים ויותר (דיברנו על מכוניות בתקציב דל - להזכיר). מכוניות כאלו נדיר לראות באירופה. רוב האנשים מחזיקים מכוניות חדשות יחסית שגם באופן טבעי פחות בלויות ובנוסף בעיות שצצות מכוסות על ידי האחריות ופחות מציקות לבעלים.

מי שעוקב אחרי דיווחי אמינות והמלצות יד-שניה מאנגליה לדוגמא, יראה הרבה התייחסויות לבעיות הנובעות מתחזוקה לקויה או סתם בלאי - הבעיות האלו לא שונות בהרבה מהבעיות שרואים כאן. הבעיה שבישראל אין תיעוד מסודר של דיווחי אמינות ותקלות - גם כי המדינה קטנה וגם בגלל התנגדות ארוכת שנים של יבואני הרכב. הכל פה מבוסס על שמועות (לא אמינות - ישראלי לעולם לא יודה שהרכב שלו בעייתי) ודיווחים מפוקפקים מפי מוסכניקים.

לסיכום - אני לא חושב שבאירופה המכונית אמינות יותר ובאופן גס רוב המכוניות עם מוניטין לקוי כאן, חולקות את אותו המוניטין באירופה.

הנה התייחסות מפרקר'ס לגבי הפונטו מודל 2003-6 שכמה אנשים נעלבו כאן מההערה "שהיא לא מזדקנת בכבוד"

This model shares all of its major components with the previous generation model, which suffered below-average reliability. Fiat should have ironed-out some of the niggles, but Punto still lags behind.

Car check problem points Body: Paint chips easily, door seals can fail leading to water leaks.

Engine/Gearbox: Hesitancy and misfiring when starting from cold.

Other: Premature rear suspension wear, electronics fails, so check radio, electric windows and lights.

הדגם הקודם זכה אפילו לקטילה רצינית יותר עם 1.5 נקודות אמינות מתוך 5

פורסם
  • מחבר

חוץ מזה, מחירון לוי יצחק, לדעתי, עומד להגיע לסוף ימיו. הוא כבר מזמן לא משקף מצב שוק הוגן או יחס היצע-ביקוש, ודופק ירידת ערך מטורפת בלי סיבה להמון רכבים. עוד שנתיים שלוש אני חושב שמחירון יד 2 ילוטש קצת ויהווה קונטרה להזיות של לוי יצחק.

האמת שאני זילזלתי בזה. אבל חבר שלי הוכיח לי שזה נכון. לפני כחצי שנה הוא קנה יונדאי גטס במחיר שנמוך בכ 15 אלף שקל ממחירון "לוי יצחק". אני לא בטוח עד כמה המחירון הזה עדיין רלוונטי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים