רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות


Ido.G

Recommended Posts

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כמו שרבים לפני המליצו

פיאט פונטו ספייס 2000-2003

פורד פיאסטה 2000-2003

רנו קליאו B

פגו' 206

מומלץ גרסה ידנית מבחינת אמינות בשנים האלו וחיסכון בדלק

תנסה להשיג עם ק''מ נמוך 120-160 אלף

להשקיע אתה תהיה חייב אין מה לעשות אף אחד לא באמת מטפל כמו שצריך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגידו כל ההמלצות שלכם פה בת'רד מחזיקות גם לעוד 5 שנים או שברכבים כמו במחשבים כל כמה חודשים או שנים הכול משתנה והמחירים של הדגמים החדשים יותר יורדים?

על לוי יצחק שמעת? הוא קובע את המחירים.

לרכב ממוצע יש ירידת ערך גדולה מאוד בשנים הראשונות, ממוצעת בגיל 5-8 וכך הלאה עד שהרכב לא שווה יותר מגריטה (גיל 20).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אישי555, אני לא יודע למה ההפחדות הלא מוצדקות האלו שלך. אפשר לקנות נורמלי בהרבה פחות מ 35K, הכל פונקציה של כמה זמן מוכנים להשקיע בחיפוש. אישית אני חיפשתי חודשיים והלכתי לראות ים של רכבים, אבל בסוף נפלתי על שנת 2003 עם 85,000 ק"מ, ובבדיקה אפילו לא היו נזילות שמן, רק הכסת"חים הרגילים. השקעתי 600 שקל בתיקוני צבע (היה קצת צבע שרוף) והחלפתי בלמים כי אלו שהיו לא הרגישו לי כאלו טובים, ובפחות מ 19 אלף אני נוסע על שגם במצב מצוין וגם נראה מצוין. אין סיבה שדבר כזה, אם יטופל כהלכה, יראה מוסכים כל הזמן.

אני אלך אפילו רחוק יותר- יש ים של אנשים עם פיאט אונו או דייהטסו שרייד משנתונים 93-95, תיכנס לפורומים השונים ותנסה לברר כמה הם פוקדים את המוסכים, נראה לי שתופתע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגידו כל ההמלצות שלכם פה בת'רד מחזיקות גם לעוד 5 שנים או שברכבים כמו במחשבים כל כמה חודשים או שנים הכול משתנה והמחירים של הדגמים החדשים יותר יורדים?

דבר אחד בטוח בישראל - מכוניות יהיו יקרות והאחזקה שלהן תהיה יקרה.

ועוד משהו - אם למישהו יש תקציב של 1500 ש"ח לחודש - הוא לא יכול להחזיק מכונית בישראל וזה לא משנה איזה מכונית. זה יחסל לו את כמעט כל התקציב והוא או ישאר בלי כסף לדברים אחרים או שיזדקק לשנורר מההורים.

ועוד משהו קטן - ישראלי כמעט תמיד לא יודה שהמכונית שלו דפוקה (חוץ אולי מהבעלים של אלפא רומיאו, אבל אצלם התקלות זה חלק מהאופי של הרכב). משום מה כולם מחזיקים בישראל מכוניות אמינות להפליא שרק אחרי חצי מיליון ק"מ החליפו להן את משאבת המים וגם זה בטעות. פלא שהמוסכניקים לא גוועים ברעב.

אז ככה, אין כמעט מכונית שהיא אמינה באופן אבסולוטי, אולי הטויוטות והסוברו של שנות ה-90 והמרצדסים של שנות ה-80, אבל גם אלו כבר מתפרקות וגוססות מזקנה. כל מכונית תעשה מתישהו בעיות והמצב יחמיר ככל שהתחזוקה תהיה פחות נאותה. שלא יספרו לך לוקשים - לא תמצא מכוניות בתקציב שלך שמטופלות בדיוק לפי הספר.

פיג'ו 206 - לא תמצא נורמלית בתקציב שלך, השוק מלא במכוניות קרועות. זאת מכונית שאם לא תוחזקה כראוי תמרר אותך והחלפים של פיג'ו מאוד יקרים.

רנו קליאו B - רק ידנית. גם כאן, אוטו רגיש לתחזוקה לא נאותה. לפחות החלפים ברנו זולים יותר.

פיאט פונטו - שוב פעם, אוטו שלא מזדקן יפה, החל מהגימור שנראה סמרטוטי יחסית מהר ועד תקלות חשמל שצצות פה ושם. בתקציב שלך צפה לבלאי משמעותי גם במערכת ההנעה.

אפילו אם תמצא דוגמא טובה יחסית, אתה תקבל אוטו שרוב הסיכויים הצמיגים שלו לקראת סוף ימיהם (1000 ש"ח ומעלה), מצמד מקרטע (500-1500 ש"ח), בולמי זעזועיים ספוגיים וגמורים (1000-2500 ש"ח), פגיעות פח וצבע (לא חייבים לתקן), בעיות חשמל מעצבנות (חלק אפשר לתקן לבד, חלק יקר ופשוט לא שווה), אתה בהחלט עשוי לגלות שהמזגן עם בריחת גז (המוכר מילא לכבוד המכירה ולאחר זמן מה הכל ברח - 300-1000 ש"ח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפילו טיפול 10,000 לא עשיתי וכבר עברתי 30,000 ק"מ

ומה ההגיון הגדול פה? :kopfpatsch: עוד יומיים שילך לך המנוע ותצטרך לקנות אוטו אחר ב20 אלף לא תשמח כל כך. כרגע יש לך שמן שבקושי עושה את התפקיד שלו, ובטח גם הנוזל לא מקורי וסותם את כל המעברים, הרצועות עוד שניה נקרעות (ושתתקע בגלל זה ותצטרך גרר זה גם לא ישמח אותך) בטח גם האוטו נוסע חרא, רועד, רועש, צורך דלק, שמן, מים...

בפונטו שלי השקעתי בכל מה שצריך ועכשיו יש לי אוטו שאני יכול לסמוך עליו לנסיעה לאילת, הוא נוסע כמו שהוא היה חדש, 140 בכיף, מעיף אותו בסיבובים בלי לפחד שמשהו יתפרק.. :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים לא קולטים ש "יישור קו" לאחר קנייה של יד שנייה

וטיפולים קבועים בין 10-20 אלף ק''מ שבהם מרעננים נוזלי קירור/שמן ובודקים בעיקר רצועות וחלקים אחרים

אומנם הכי שכיח אבל בעל חשיבות רבה- לבדוק "שמן מים" כמעט כל יום

מציל חיים, חוסך כאבי ראש וכמובן הכי חשוב חוסך הרבה כסף

למשל בקליאו B (ידנית שנת 99) של אבא שלי נאלצנו לא מזמן להחליף את כל הצירייה הימנית בגלל שרצינו לשלב את הטיפול עם הטסט

יכולנו לתת תרופה למכה ולהחליף רק את הגומייה בעלות של 150 שקל גג אם היינו מאתרים את הבעיה חודשים ספורים לפני

אבל מאז יצא כל הגריז ונכנס לכלוך שהרס את כל המנגנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה, אין כמעט מכונית שהיא אמינה באופן אבסולוטי, אולי הטויוטות והסוברו של שנות ה-90 והמרצדסים של שנות ה-80, אבל גם אלו כבר מתפרקות וגוססות מזקנה. כל מכונית תעשה מתישהו בעיות והמצב יחמיר ככל שהתחזוקה תהיה פחות נאותה. שלא יספרו לך לוקשים - לא תמצא מכוניות בתקציב שלך שמטופלות בדיוק לפי הספר.

פיג'ו 206 - לא תמצא נורמלית בתקציב שלך, השוק מלא במכוניות קרועות. זאת מכונית שאם לא תוחזקה כראוי תמרר אותך והחלפים של פיג'ו מאוד יקרים.

רנו קליאו B - רק ידנית. גם כאן, אוטו רגיש לתחזוקה לא נאותה. לפחות החלפים ברנו זולים יותר.

פיאט פונטו - שוב פעם, אוטו שלא מזדקן יפה, החל מהגימור שנראה סמרטוטי יחסית מהר ועד תקלות חשמל שצצות פה ושם. בתקציב שלך צפה לבלאי משמעותי גם במערכת ההנעה.

אפילו אם תמצא דוגמא טובה יחסית, אתה תקבל אוטו שרוב הסיכויים הצמיגים שלו לקראת סוף ימיהם (1000 ש"ח ומעלה), מצמד מקרטע (500-1500 ש"ח), בולמי זעזועיים ספוגיים וגמורים (1000-2500 ש"ח), פגיעות פח וצבע (לא חייבים לתקן), בעיות חשמל מעצבנות (חלק אפשר לתקן לבד, חלק יקר ופשוט לא שווה), אתה בהחלט עשוי לגלות שהמזגן עם בריחת גז (המוכר מילא לכבוד המכירה ולאחר זמן מה הכל ברח - 300-1000 ש"ח).

אתה מדבר כאילו אף אחד בארץ לא מתחזק את הרכב שלו, לא מחליף לו צמיגים, לא בודק שמן מים, ודופק את הרכב בכל הזדמנות אפשרית בחניה.

חשבת אולי שעם קצת חיפושים אפשר לקבל שלבעלים שלו היה טיפה איכפת ממנו?

למרות שאין מה לעשות וככל שמכונית יותר ישנה היא יותר נוטה לבעיות, זה עדיין לא אומר שצריכים לבקר במוסך כל שני וחמישי, ושהרכב יהיה ערימת קרקושי פלסטיק וחריקות על גלגלים. הייתה לי דייהו שנת 98 בערך לשנה וחצי (דייהו, שיא הדרעק של קוריאניות ישנות!) ואת המוסך לא ראיתי חוץ מבטיפול, והפונטו הנוכחית כבר חצי שנה בערך, וגם כן, אני די בטוח שהמצב יהיה דומה.

בנוסף, בקשר לפונטו- אפשר לדעת בקשר לאיזה חלק בגימור אתה מתכוון? (ש "נראה סמרטוטי יחסית מהר")

בפונטו בשנים שאנחנו ממליצים לפותח הת'רד (ספייס) הדשבורד וההגה ידועים ומצוינים לטובה בעמידותם לשמש הישראלית הקופחת, והריפודים לא רגישים מדי גם כן.

אתה מוזמן לחפש בפורומי הרכב בארץ, הרבה מהדיונים של אם לקנות קליאו B או פונטו ספייס נגמרים לטובת הפונטו בגלל איכות הגימור וההרכבה, שעמידים יותר לפגעי הזמן מבקליאו.

פונטו דור ראשון זה כבר עסק אחר, אבל היא לא רלוונטית פה בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מפספסים היבט נוסף שהוא כדאיות הביטוח. לא שווה לשלם ביטוח שעולה מעל 10% מהרכב. מצד שני מסוכן מאוד לנסוע בלי ביטוח (אני מתכוון צד ג'). אתם מתארים לעצמכם מה יקרה אם הוא יפגע במרצדס או פורשה ויצטרך להחליף מראת צד? עכשיו תגידו ברצינות האם שווה לשלם 3000 ש"ח לביטוח עבור ששוה 15K? לכן לדעתי צריך לקנות מעל 35K (גם אם זה אומר בשותפות עם חבר/חברה) או לחלופין לקנות ממשטרה/כיבוי אש/מד"א וכו' ששווים אלפים בודדים.

וחוץ מזה-נראה לכם כיף להיתקע עם או לבזבז זמן מיותר במוסכים? האם לזמן ולעצבים אין חשיבות בעיניכם? כי בעיני - כן!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש משפט שאומר "רכב ישן זה לעשירים", אז צפה פגיעה.

והנה כמה טיפים:

*קשה יותר למכור ידני, אז אל תהיה נעול על זה אם אתה רוצה למכור אחרי מעט זמן יחסית

*נשים נוהגות לרוב יותר רגוע מגברים. שעליו נהגה אישה מבוגרת יחסית יהיה פחות "קרוע"

*תבקש לראות היסטורית טיפולים. אנשים שמקפידים לטפל ברכב כמו שצריך, לרוב גם שומרים על הקבלות

*תשאל איפה מטפלים ברכב. יש מוסכים מורשים ששם לרוב לא אמורות להיות לך חששות. מנגד, יש מוסכים (כמובן שלא כולם) ששם עובדים חפיפניקים ושאליהם באים חפיפניקים בגלל המחיר. לרוב גם תמצא מידע על המקום באינטרנט עם המלצות או אזהרות.

*רעידות ורעשים מוזרים הם סימנים מקדימים, אל תתעלם מהן.

*רכב שנראה מוזנח מבחוץ לרוב יהיה כזה גם מבפנים.

*רכב שנראה טוב מבחוץ לא בהכרח יהיה שמור במכלוליו.

זהו לבינתיים, אם יהיה לי מה להוסיף אני אעדכן

סע ברכה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...