רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות


Ido.G

Recommended Posts

סתם מתוך עניין - איך בחרתם דווקא בשרייד? למה את האוטו הזה ולא דגם אחר באותו מחיר/נתונים?

עוד שאלה - במחירים האלו (מתחת ל-30K נגיד) - מה מקובל בנושא של בדיקה לפני קניה?

לוקחים למוסך לבדיקה או שמבט חיצוני, ספר טיפולים ונסיעת מבחן זה מספיק?

(ואיך זה עובד הבדיקה - כל העלות (כמה זה בכלל?) היא על הקונה?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם בא לך להתפנק, יש גם Roverים חמודים. רכיב אמין, מפנק, צריכת דלק טובה (1-13 תלוי בכמה גורמים) ואולי חסרים קצת חלקים אבל זה לא משהו שאיביי לא יכול לפתור.

לדוגמא רובר 216 - אאל"ט אתה יכול למצוא שמורים סביב ה 15k.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי על זה עוד קצת, ולדעתי כדאי לך לקנות איזה קופסת פח כמו ג'סטי או שרייד ב3K עד שתסיים את התואר ותוכל לקנות איכותי.

אוטו ב15-20 זה סטודנט טיפוסי, ואתה בקרוב לא אחד כזה כמו שאמרת.

מצד שני, כל אחד והסדרי עדיפויות שלו. אנשים גרים בצפון תל אביב ועדיין מחזיקים באיזה סוזוקי בלנו בבית.

לגבי ביטוחים - ביטוח חובה מתחיל מסביבות 2,200 שקל. לזה אתה בוחר ביטוח מקיף (בגדול, מכסה גניבה ופגיעה במישהו באשמתך)

או ביטוח צד ג' (לא מכסה גניבה, מכסה פגיעה של מישהו בך).

לרוב חברות הביטוח לא מבטחות מקיף לרכבים שהוזכרו בתקציב שלך, ויש לזה סיבות הגיוניות.

מחירים -

מקיף - תלוי ברכב ורמת הגניבות שלו.

צד ג' - 800 שקל לנהג מעל 24. עד 24 - 1100 שקל.

המחירים הם די שרירותיים ומחברות הביטוח הגדולות.

יכול להיות שמה שהתכוונת לומר נכון, אבל זה יצא קצת לא ברור לטעמי, אז אני אחדד כי זה קריטי:

ביטוח מקיף מכסה כל נזק שנגרם לרכב שלך. גניבה או נזק מתאונה באשמתך (נכנסת בקיר או במישהו באשמתך, מהמקיף תקבל את הכסף). אם עשית תאונה באשמתך וגרמת נזק למישהו אחר אז המקיף (כברירת מחדל) לא מכסה את זה!

ביטוח צד ג' זה מה שמכסה נזק שנגרם באשמתך לצד שלישי כלשהו. אם נכנסת ברכב אחר באשמתך, הביטוח צד ג' שלך ישלם על הנזק שנגרם לרכב השני. זה ביטוח מאד מאד חשוב, כי אם אין לך צד ג' ואתה נכנס, למשל, ברכב יקר מאד ואין לך ביטוח... זה יכול להגמר מאד מאד מאד רע בשבילך. תביעות נזיקין של מאות אלפי שקלים. רע!

הקטע שיכול קצת לבלבל זה שביטוח מקיף כמעט תמיד כולל בתוכו צד ג'.

אם אתה קונה ישן ואתה לא רוצה לשלם על מקיף (זה בד"כ המצב) כדאי מאד שתעשה צד ג'.

בגדול זאת החבילה הסטנדרטית לרכב ישן - חובה+צד ג'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם מתוך עניין - איך בחרתם דווקא בשרייד? למה את האוטו הזה ולא דגם אחר באותו מחיר/נתונים?

עוד שאלה - במחירים האלו (מתחת ל-30K נגיד) - מה מקובל בנושא של בדיקה לפני קניה?

לוקחים למוסך לבדיקה או שמבט חיצוני, ספר טיפולים ונסיעת מבחן זה מספיק?

(ואיך זה עובד הבדיקה - כל העלות (כמה זה בכלל?) היא על הקונה?)

לשרייד יש שם טוב עוד מתחילת הניינטיז. לי אישית יש נסיון עם שרייד שנת 99' שהכרתי את בעליה הקודמים.

אם אבזור ורמת גימור זרים לך \ לא מעניינים אותך, קח אותה בחשבון.

בדיקה במוסך חיצוני, כשאם אני לא טועה העלות היא באיזור ה300-400 שקל, היא בגדר חובה. אל תסתמך על לחיצות יד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבנאדם יש 15 אלף והוא יכול לקנות אוטו אירופאי נחמד ואתם ממליצים לו על שרייד שאם הוא יעשה איתה תאונה בחנייה הוא ימות ואם הוא יסע על בור בכביש ישבר לו הגב? בלי הגה כוח, חשמל, נעילה מרכזית, עם 2 טסטים בשנה במקום 1, אולי אפילו עם צ'וק שזה אחד המעצבנים (היה לי בפיאט אונו)

אתה יכול לקנות פיאט פונטו ספייס, אם האוטו יחסית מטופל (בעיקר נוזל כחול ("פראפלו" והחלפת שמן בזמן) אז האוטו יהיה אמין.

אם תעלה את התקציב ל20 - כבר ראיתי פיאט פנדה 2005 במחיר הזה.

זה מכוניות נורמליות, נוחות, בטוחות, מאובזרות, אם אתה דואג שהאוטו יראה טוב אז יחשבו שהוא עלה לך הרבה יותר, לא כמו שרייד שיחשבו שמצאת אותה במזבלה ורחצת אותה.

מה שטוב בפיאט זה שהם זולות יחסית לשנה, וזה סתם בלי סיבה. אדון לוי יצחק חושב שצריך להוריד להם את המחיר יותר מהר מלרנו ופז'ו שאף אחד לא קונה. אז לא סתם האוטו שתראה הכי הרבה בחניה של מכללה\אוניברסיטה יהיה פיאט פונטו וספייס..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתקלתי במהלך האשכול בטעויות שלמדתי על בשרי.

אני אשתדל לתקן אותם.

הקטע שיכול קצת לבלבל זה שביטוח מקיף כמעט תמיד כולל בתוכו צד ג'.

אם אתה קונה ישן ואתה לא רוצה לשלם על מקיף (זה בד"כ המצב) כדאי מאד שתעשה צד ג'.

בגדול זאת החבילה הסטנדרטית לרכב ישן - חובה+צד ג'.

תאורית אתה צודק, בשטח יש מציאות אחרת לגמרי:

ביטוח מקיף "כולל" צד ג' כי הוא פשוט מכסה הכל, מכל כיוון אפשרי.

אז זהו, שלרכבים שהמחירון שלהם פחות מ-50K אף חברה לא תסכים לבטח אותו במקיף.

גם אם מאד תרצה.

וגם העיניין של הצד ג' כבחירה כבר לא קיים מזמן,

מחייבים לעשות גם צד ג' עם החובה. בצדק.

בדיקה במוסך חיצוני, כשאם אני לא טועה העלות היא באיזור ה300-400 שקל, היא בגדר חובה. אל תסתמך על לחיצות יד.

אז זהו שבדיקה כזאת, זאת הטעות הכי גדולה והכי קלאסית שאפשר לעשות.

א. המוסך תמיד תמיד דואג לכסת"ח שלו,

ואני מדבר איתך על פורד מונדאו שנת 2009 שלקחתי לבדיקה כזאת (קומפיוטסט - תריץ בגוגל, היה גם על זה אשכול כאן לא מזמן)

מצאו ליקויים חמורים בגיר ושלל בעיות 'חמורות' אחרות. זה בולשיט טהור.

ב. כשאתה מתחיל עם הבדיקות, העלות נופלת עלייך (הקונה), זה לפחות מה שמקובל,

אתה נכנס למעגל חולני, כן לקחת בדיקה, הרכב הזה שווה בדיקה, הרכב הזה לא שווה בדיקה,

ואתה לאט לאט מגלה את האמת המרה שאין יד שניה (או עשירית) במצב מושלם.

אז 'מה עושים?' שואל את עצמו מגיב מס' 19.

- אותו סיפור כמו עם מפרט מחשב, אתה רוצה לקנות מחשב חדש?

זה יפה מאד להיכנס ל HWZONE לפתוח אשכול ולרשום "מפרט עד X שקלים"

אבל גם במקרה כזה, שהמומחים כביכול בונה לך, קיים סיכוי סביר שלא תיהיה מרוצה,

אז מה עושים? קוראים. לומדים קצת את הנושא ואז, כשאתה בטוח בידע שלך - זה עולם אחר.

נכון, זה לא קל. נכון, לא לכולם יש זמן. ועוד אלף דברים.

אבל בסופו של דבר זה חוסך הרבה מאד כסף.

ומדובר רק ידע בסיסי שעוד יעזור לך בהמשך החיים.

טיפים לגבי איך לדעת אם הרכב שמולך שווה קניה:

א. הרבה יגידו לכם 'תשמע אחי מבחוץ כולו ג'יפה - אבל בפנים זהב'

אוטו שתקרא נקי חיצונית, בלי שריטות, כיסויים וכו'. אוטו מושקע,

זה לא מבטיח לך שהוא 100% אבל זה נקודת אור. אתה יודע שהוא היה בידיים טובות.

אם תפעיל קצת את השיקול דעת תוכל להבחין בן שנקי לכבוד המכירה לעומת מושקע באמת.

ולכן, עדיף ללכת על רכב טיפה יותר ישן במחיר גבוה יחסית, אבל שהיה מטופל בידיים טובות,

מאשר רכב יותר חדש עם תחזוקה לקויה, זה כסף שמחזיר עצמו מאד מאד מהר.

ב. סע ברכב, תרגיש אותו. תתניע בעצמך.

לא אמור להיות שום רעש חריג. תעשה איתו סיבוב קטן,

תראה שהוא לא מתכבה פתאום (נפוץ ברכבים ישנים) שהמנועה לא עושה רעשים חריגים,

תבלום קצת, תאיץ, תן לו קיק קטן. אל תפחד - ברכב תקול מיד מרגישים בתקלות בזמן נהיגה.

בשנים האלה אין שום משקל למודל או היצרן והדגם של הרכב,

אלא אחת ורק לתחזוקה שלו, מרצדס שלא טיפלו בה כמו שצריך,

יכולה לסיים את החיים יותר מוקדם מהשרייד שהיתה לי.

סתם מתוך עניין - איך בחרתם דווקא בשרייד? למה את האוטו הזה ולא דגם אחר באותו מחיר/נתונים?

עוד שאלה - במחירים האלו (מתחת ל-30K נגיד) - מה מקובל בנושא של בדיקה לפני קניה?

לוקחים למוסך לבדיקה או שמבט חיצוני, ספר טיפולים ונסיעת מבחן זה מספיק?

(ואיך זה עובד הבדיקה - כל העלות (כמה זה בכלל?) היא על הקונה?)

כל עלות כמו בדיקה, העברת בעלות וכו - הכל נופל על הקונה.

אבל זה לא חקוק בסלע, במיוחד העברת בעלות, מסכמים על זה טרם הרכישה.

שווה להזכיר את זה כמובן.

מוסך כתבתי כבר מה דעתי.

ספר טיפולים, תמיד מזכיר לי את ימי התואר,

בהתחלה אתה רואה הכל מפורט רשום מסודר,

ולאט לאט (אבל בטוח) אתה רואה הדרדרות, שנה-שנתיים ראשונות הכל מוסכים רשמים,

לאט לאט כל מני קישקושים בצד, הכל בבלאגן, מוסכים מפוקפקים בלשון המעטה,

אחר כבר לא רושמים יותר בכלל. בדרך כלל אחרי שלוש שנים אין תיעודים בכלל, במקרה הטוב.

קצת הגזמתי, אז נעצור כאן.

קניה מוצלחת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השרייד אמינה מאוד, אבל מדובר ברכב ספרטני, קשה, ולא הכי חסכוני בעולם.

בתקציבים האלו יש לי 2 המלצות עיקריות:

1- פונטו ספייס, ב 15K אפשר למצוא בקלות שנת 2001, או אם מחפשים קצת יותר ומותחים את התקציב בעוד אלפיה אפשר למצוא שנת 2002.

בד"כ כאלו עם קילומטראז' נמוך במיוחד או מצב מכני מצוין ידרשו מעל המחירון.

הרכב סופר חסכוני (משלי אני מגרד 1:16.5 בנסיעה משולבת, שנת 2003), מודרני יחסית, 2 כריות אוויר+ABS, מושבים נוחים, בכל הגרסאות חוץ מה young הזולה גם ריפוד לא רע, וכיאה לאיטלקית, הוא נראה טוב.

מבחינת אמינות, יש כמה דברים שצריך להקפיד עליהם: הכי טוב אם יש היסטורית טיפולים, לראות מה הוחלף ומתי. אם נעשה ראש מנוע, לבדוק שנעשה רק במורשה או מוסכים בעלי שם דבר בתחום (מוסך רון למשל)

במידה ואין ספר טיפולים, כדאי לנסות לברר עם מה טיפלו ברכב, ושלא דחפו בו חלפים סיניים.

שני הדברים הכי חשובים: לבדוק שברדיאטור יש נוזל פראפלו UP אדום, ושאין בעיות בהגה החשמלי. אם יש ברדיאטור נוזל אחר או מים, לנסות לברר מתי בפעם האחרונה פראפלו ישב שם, ואם בהגה מצב ה CITY לא עובד ו/או יש זמזום כמו של עמוד מתח גבוה מתי שמזיזים את ההגה, להתרחק.

2- רנו קליאו B, שנים 2000-2001

עדיפות שניה מבחינתי כי איכות הפלסטיק וההרכבה בתא הנוסעים פחות טובה, והפונטו חסכונית יותר וזולה יותר לתחזוקה (ההפרש לא גדול, אבל עדיין)

ממה להיזהר- הגיר האוטומטי המקולל של רנו בשנים האלו. לקנות ידנית בלבד.

בפונטו אין הרבה ברירה אלא ידנית- למרות שהגיר הרציף מאוד מוצלח, הגרסה הזו עולה הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שני הדברים הכי חשובים: לבדוק שברדיאטור יש נוזל פראפלו UP אדום, ושאין בעיות בהגה החשמלי. אם יש ברדיאטור נוזל אחר או מים, לנסות לברר מתי בפעם האחרונה פראפלו ישב שם, ואם בהגה מצב ה CITY לא עובד ו/או יש זמזום כמו של עמוד מתח גבוה מתי שמזיזים את ההגה, להתרחק.

2- רנו קליאו B, שנים 2000-2001

עדיפות שניה מבחינתי כי איכות הפלסטיק וההרכבה בתא הנוסעים פחות טובה, והפונטו חסכונית יותר וזולה יותר לתחזוקה (ההפרש לא גדול, אבל עדיין)

ממה להיזהר- הגיר האוטומטי המקולל של רנו בשנים האלו. לקנות ידנית בלבד.

בפונטו אין הרבה ברירה אלא ידנית- למרות שהגיר הרציף מאוד מוצלח, הגרסה הזו עולה הרבה.

בקשר לפראפלו - לא נראה לי שתמצא אחד עם אדום כל כך בקלות. אם יש את הכחול או האדום אז זה סבבה לגמריי. אם יש ירוק או לבן חלודה - לברוח.

בקשר להגה - גם אם הוא מתקלקל בסוף, התיקון הוא כבר פחות מ1000 שקל. פעם זה היה סיפור יקר, היום זה לא בדיוק סיבה לברוח מאוטו שנראה שמור וטוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברמת העקרון כבר חודשים שאני מחפש זול אשר ישרת אותי לנסיעות ארוכות (בסביבות הסכום של פותח השרשור ומעלה), ישתה כמה שפחות דלק וכמובן, ישקה כמה שפחות את הכיס של המוסכניק, והממצאים שלי הם ש:

א. עייפתי מלחפש אקזמפלרים של רכבים ששווים את ההוצאה, בעלי גיר אוטומאטי (בלבד :'( ) וללא 1001 סימני שאלה אחרים - הישראלים פשוט לא שומרים על המכונות שלהם.

ב. לאחר שצמצמתי את החיפושים לשרייד/סיריון משנתונים 98'-00' ופונטו משנתונים קצת יותר גבוהים, היתזזתי בין קרוב ל 20 מוכרים + ריפרשים היסטריים על Yad2 ושאר הבראנג'ה אל תוך השעות הקטנות של הלילה, הגעתי למסקנה שצריך "להתפרע" קצת מעבר.

מכאן - או ללכת על 107/אלטו/i10/"השלם את הפחנוע" חדשה, או לחפש יד"ש אחר בסכום קצת יותר מכאיב.

לבסוף סגרתי היום על פונטו גרנדה 07' אפורה שעקסית (יד פרטית, לא מהדורת הליסינג) - 6 כ.א, ABS, מראות/חלונות חשמל, גיר רובוטי (שדווקא נוח להפליא. בעברי נהגתי על גיר ידני, אז ההתנהגות שלו צפויה באופן מחריד). היה גם נחמד לקבל ESP ומערכת למניעת התדרדרות הרכב בעת השימוש בגיר הרובוטי, אבל בשביל זה צריך לטפס לאיזור ה 60k ושנה אחת למעלה.

כמה שהיא יפה (תמונות בהמשך - לבינתיים סתם תגגלו)...! :inlove:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*Scorn*, תגובה יפה - תודה.

אבל השאלה היא איפה אפשר למצוא את המידע הזה?

איפה אפשר לדעת שבפונטו צריך לבדוק את הזימזום של ההגה ושהחל משנת 2002 החליפו את הצורה של הראש של הגומילייצר ולכן צריך לבדוק שהרפידה הוחלפה כל שנה וחצי.

אין אתרים עם רשימות נוחות כאלו להתמצאות?

איך מבדילים בין פונטו לפונטו ספייס? יש הבדלים בצורה החיצונית או שזה רק החל משנתונים מסויימים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברמת העקרון כבר חודשים שאני מחפש זול אשר ישרת אותי לנסיעות ארוכות (בסביבות הסכום של פותח השרשור ומעלה)

לבסוף סגרתי היום על פונטו גרנדה 07'

לא מסתדר לי התקציב ומה שקנית בסוף - 2007 לא עולה 15,000, יותר משהו כמו 45-50... החלטת לקפוץ בתקציב או שלא הבנתי?

חוזר על ההמלצה ל carsforum לשאלות על רכבים, גם אם אין מענה מיידי לדיון שלך - כמה העמודים האחרונים + חיפוש יניבו תוצאות שתמיד רלוונטיות.

אגב, גם אני התחדשתי לא מזמן בפוקוס 2006, 5 דלתות (האצ'בק) לא מזמן, יפייפיה - וחוץ מצריכת הדלק שלה (1:10) אני מבסוט לגמרי מכל הכיוונים.

(קניתי מטרייד אין דרך קרסו, מפרטי יד ראשונה, כלום קילומטר (42), ממש כמו חדשה - חיפשתי כמה חודשים טובים וביום שמצאתי אותה קפצתי עליה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור לי שאני יכול לקחת את הרכב למכון, שהכל יצא "תקין"

אתה כנראה באמת שלא מבין. בתקציב של 15 אלף במכון בדיקה, תתכונן לראות יותר איקסים מבאיזור הסרטים בחנות סקס.

יש רכבים אמינים ואפילו גם מהנים לנהיגה בתקציב, הקולט (ידנית 1995) שלי נמכרה לפני שבועיים היתה איתי 5 וחצי שנים, ועשתה 75 אלף ק"מ ללא בעיות מיוחדות (היה צורך לאחר הקניה להוריד ראש מנוע, בגלל תחזוקה לקויה של בעלים קודמים) מעבר לזה התקלקלה המשאבת מים שזה עניין של בלאי וזהו. מעבר לטיפולים לא היה צורך להכניס למוסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו שבדיקה כזאת, זאת הטעות הכי גדולה והכי קלאסית שאפשר לעשות.

א. המוסך תמיד תמיד דואג לכסת"ח שלו,

ואני מדבר איתך על פורד מונדאו שנת 2009 שלקחתי לבדיקה כזאת (קומפיוטסט - תריץ בגוגל, היה גם על זה אשכול כאן לא מזמן)

מצאו ליקויים חמורים בגיר ושלל בעיות 'חמורות' אחרות. זה בולשיט טהור.

ב. כשאתה מתחיל עם הבדיקות, העלות נופלת עלייך (הקונה), זה לפחות מה שמקובל,

אתה נכנס למעגל חולני, כן לקחת בדיקה, הרכב הזה שווה בדיקה, הרכב הזה לא שווה בדיקה,

ואתה לאט לאט מגלה את האמת המרה שאין יד שניה (או עשירית) במצב מושלם.

אז 'מה עושים?' שואל את עצמו מגיב מס' 19.

קומפיוטסט יודעים לזהות אם הרכב היה מעורב בתאונה. לדעתי שווה להשקיע 500 ש"ח בשביל השקט נפשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מציע לך לשנות ראש ולשקול סובארו לגאסי שנת 1990-1995 באיזור 5000 שח.

גיר אוטומטי, הגה כוח, אמינות מופלגת.

חכה עד שתמצא יד 1 מאיש מבוגר מטופלת במוסך מורשה עם קבלות ולך על זה.

180-200 אלף ק"מ קטן על האוטו הזה.

צריכת דלק כמובן יותר גדולה משלל המכוניות הקטנות שהציעו לך פה (1:13 מחוץ לעיר, ממוצע 1:10).

קח בחשבון שרכב בן 20 שנה (כיום משנת 1990) חייב בטסט כל חצי שנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...