רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות


Ido.G

Recommended Posts

זה קטע מעניין... אני אף פעם לא אבין מדוע הישראלי שכן שמר על הרכב שלו, חושב שמגיע לו על כך פרס. יש מחירון, זה מה שמגיע, בהנחה והרכב באמת פיקס. לא שקל מעל.

באירופה אין את השטויות האלה.

שטות במיץ, קודם כל באירופה מכוניות בנות 10 שנים וצפונה זה דבר נדיר יחסית, תלוי במדינה אבל עדיין נדיר, מצד שני הק"מ הממוצע למכוניות שמה יבייש מונית בארץ.. מכונית בת 5 שנים עם 500K ק"מ זה לא דבר נדיר כ"כ... מה לעשות שבארץ אנשים בוכים על נסיעה של 30 ק"מ... בעוד שבאירופה אנשים נוסעים מהולנד לגרמניה או לדנמרק בכיף..

דבר שני מחיר המחירון בארץ הוא המחיר הממוצע לרכב הממוצע, כלומר אם הרכב שלך טופל ושומר מעל לממוצע יש לך את כל הזכות לדרוש מעל למחיר הממוצע וזה לא התנהגות ישראלית...

אם נסעת ברכב פחות, טיפלת בו כראוי, המחיר שלו שווה יותר מרכב שנסע יותר וטופל פחות טוב זה הגיון בריא ולא התנהגות חצופה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

רוצה באמת לקנות טוב?

לך לסוכנות יונדאי/שברולט/פיג'ו ותביא להם 15,000 ש"ח מקדמה לרכב חדש. (i10/ספארק/107 בהתאמה) תשלם כ-700 ש"ח X 36 תשלומים ואחרי שלוש שנים תשלם את היתרה ותמשיך לנהוג ברכב או תמכור להם את הרכב, תכסה את יתרת החוב ותישאר עם מספיק כסף למקדמה נוספת לרכב חדש.

אני יודע שזה נשמע לך WTF?! אני מבקש ב-15,000 ואתה דוחף לי אוטו חדש?!

אם תחשוב על זה תראה שזה הרבה יותר משתלם. למה, אתה שואל?

א. חדש - אין תיקונים, אין תקלות, אין יישור קו לאחר קנייה, אין קומפיוטסט, אין סוחרים נוכלים. אתה מקבל חדש. ניילונים על המושבים. טסט תעשה רק לאחר שנתיים.

ב. בטיחות - 6 כ"א, ABS, ESP איזה רכב משומש ב-15K נותן לך את זה?

ג. שקט נפשי. להתניע ולנסוע. לא תיתקע בדרך, לא תפסיד ימי עבודה, לא תצטרך להתמודד עם מוסכניקים נוכלים.

ד. חסכון בדלק.

תשלם 700 ש"ח בחודש על הרכב + 500 ש"ח ביטוח. (גג)

מה יקרה עוד 3 שנים? עד אז תמצא עבודה בתחום שלמדת ותרוויח משכורת טובה.

אני מספר לך את זה כי גם אני חיפשתי רכב בתקציב 15,000, אבל מצאתי רק גרוטאות. עליתי ל-30,000, המצב קצת השתפר, אבל עדיין מאוד קשה למצוא רכב שמור. עשיתי חישובים, התייעצתי וביום שלישי אני בסוכנות יונדאי בודק את ה-i10.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוצה באמת לקנות טוב?

לך לסוכנות יונדאי/שברולט/פיג'ו ותביא להם 15,000 ש"ח מקדמה לרכב חדש. (i10/ספארק/107 בהתאמה) תשלם כ-700 ש"ח X 36 תשלומים ואחרי שלוש שנים תשלם את היתרה ותמשיך לנהוג ברכב או תמכור להם את הרכב, תכסה את יתרת החוב ותישאר עם מספיק כסף למקדמה נוספת לרכב חדש.

אני יודע שזה נשמע לך WTF?! אני מבקש ב-15,000 ואתה דוחף לי אוטו חדש?!

אם תחשוב על זה תראה שזה הרבה יותר משתלם. למה, אתה שואל?

א. חדש - אין תיקונים, אין תקלות, אין יישור קו לאחר קנייה, אין קומפיוטסט, אין סוחרים נוכלים. אתה מקבל חדש. ניילונים על המושבים. טסט תעשה רק לאחר שנתיים.

ב. בטיחות - 6 כ"א, ABS, ESP איזה רכב משומש ב-15K נותן לך את זה?

ג. שקט נפשי. להתניע ולנסוע. לא תיתקע בדרך, לא תפסיד ימי עבודה, לא תצטרך להתמודד עם מוסכניקים נוכלים.

ד. חסכון בדלק.

תשלם 700 ש"ח בחודש על הרכב + 500 ש"ח ביטוח. (גג)

מה יקרה עוד 3 שנים? עד אז תמצא עבודה בתחום שלמדת ותרוויח משכורת טובה.

אני מספר לך את זה כי גם אני חיפשתי רכב בתקציב 15,000, אבל מצאתי רק גרוטאות. עליתי ל-30,000, המצב קצת השתפר, אבל עדיין מאוד קשה למצוא רכב שמור. עשיתי חישובים, התייעצתי וביום שלישי אני בסוכנות יונדאי בודק את ה-i10.

לא הדגשת מספיק את היתרון העצום של הרכבים בקטגוריה הזאת: החיסכון בדלק. רכבים כאלה עושים בסביבות ה1 ל20...

ואגב, ממש לא הייתי ממליץ על הפג'ו....אם כבר לך על סוזוקי אלטו. עוד רכב שלא הזכרת...רק שקצת יותר זול מהפג'ו ובערך אותם נתונים...וזאת מכונית יפנית ולא צרפתית שכל הזמן תתקלקל ותצטרך לשלם המון על החלקים.

אגב, אני כנראה בקרוב קונה אוטו, ועשיתי כבר נסיעת מבחן על יונדאי I10, על סוזוקי אלטו ושברולט ספארק...ואני כנראה הולך על הספארק. הידית הילוכים שלה קצת מעצבנת והאוטו נכבה מאוד בקלות(צריך ללחוץ כמעט עד הסוף על הקלאץ' ויש ממש קצת טווח של גלישה), אבל לזה מתרגלים...וזה רכב מצויין וחזק הרבה יותר מהרכבים האחרים, והיחיד שהצלחתי לעקוף איתו ולנסוע בו במהירות נורמלית בבין עירוני.

היונדאי נחמדה, מאוד אהבתי את הידית הילוכית שהיא קצת יותר מקדימה(כמו במוניות, נראה לא נוח אבל זה מאוד נוח) והתנועה שלה מאוד מאוד חלקה, אבל האוטו לא כל כך מרווח והמנוע מרעיש והנסיעה בכללי לא נעימה באוטו הזה...קצת קשה להסביר, אני מניח שתראה כבר כשתעשה את הנסיעת מבחן.

בסוזוקי אלטו מה שמעצבן זה בעיקר שאין מד סל"ד....מה שמאוד חשוב ברכב ידני. צריך לדעת להעריך לפי רעש מתי להעביר הילוך...ממש לא ברור מה לעזזל חשבו שם בסוזוקי לעשות רכב ידני בלי מד סל"ד.

אני בעצמי חשבתי שאני אקנה איזה רכב שנת 90 יד 15 מד"ר אחמד שאיכשהו עשה רק 30 קילומטר...אבל כשראיתי את הרכבים בקטגוריה הזאת, הבנתי שזה עדיף בהרבה...למרות שצריך להוסיף עוד סכום לא קטן בכלל. אבל לפחות אפשר לקחת בליסינג או אפילו לא ליסינג אלא הלוואה מהבנק שסוכנות הרכב משלמת את הריבית עליה(לסוכנויות של יונדאי ושברולט יש הסכמים לפחות עם בנק לאומי, בסוזוקי גם יש כנראה אבל הם לא אומרים את זה ישר אלא צריך קצת להתמקח איתם ולבקש את זה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

107 מתעלה על אלטו בכל פרמטר. אלטו הייתה משתלמת מאוד לפני שנה, אבל היום יש מכוניות הרבה יותר טובות בתוספת כספית קטנה. אלטו כבר לא רלוונטית. 107, C1 וטיוטה Aygo זה אותו הרכב בדיוק. שלושת הרכבים פותחו בשיתוף פעולה בין טויוטה, פיג'ו וסיטרואן. שלושתם מיוצרים באותו מפעל בצ'כיה על ידי אותם פועלים. 107 נמצאת בשוק 6 שנים ונחשבת למכונית מאוד אמינה שכל מחלות הילדות כבר מאחוריה.

ספארק זה דייהו עם סמל של שברולט. ישבתי בספארק ולא אהבתי אותה בכלל. עיצוב מזעזע. הרכב נראה כמו צעצוע קוריאני. במיוחד לא אהבתי את שעון טורים דיגיטלי הלא קשור שישבר ממש מהר ומנוע קוריאני לא חסכוני בדלק כמו כל המנועים הקוריאנים. מדובר בדגם חדש שעדיין לא הוכיח את עצמו מבחינת אמינות. בנוסף, UMI ידאגו להציף את חברות הליסינג עם ספארק. יהיה לך מאוד קשה למכור את הרכב. לא תצליח להתחרות בתנאים של חברות הליסינג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ אחרי ששילמת במשך 3 שנים 40 אלף ש"ח, כמה תצטרך להוסיף בשביל שהאוטו יהיה שלך? לחילופין, אם אתה מחזיר אותו, האם אתה מקבל כסף חזרה?

לגבי ה-C1, לפי מה שהבנתי מכרו אותה בזול מידי, אז במשרד התחבורה המציאו איזה קשקוש בדבר תקן שהיא לא עומדת בו. מה ההבדל בינה לבין ה-107 שאתה אומר שמדובר באותו , ומדוע המחיר לא היה אותו מחיר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מוסיף את היתרה כ-28 אש"ח או מוכר את הרכב, מכסה את החוב ונשאר עם מספיק כסף למקדמה לרכב חדש.

הפער במחיר בין 107 ל-C1 נבע מתמחור בלבד. היבואן רצה להפוך את 107 למוצר פרימיום למרות שזה בדיוק אותו הרכב.

לא הבנתי למה בדיוק אסרו למכור את ה-C1. אתה יכול לעשות חיפוש ברשת. בכל מקרה חבל שלא מוכרים. אהבתי את העיצוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ בשורה התחתונה, אתה משלם 15K תשלום ראשון, 25K ב-36 תשלומים, ו-28K תשלום אחרון? זה פשוט מחיר מחירון, עם פרישה לתשלומים - הבנתי נכון?

במידה וכן, 70K זה לא מחיר קצת מוגזם לרכב סופר קומפקטי?

התירוץ הרשמי להפסקת מכירה של ה-C1, הוא שהיא איננה עומדת בתקן חדש הנוגע לבטיחות של הולכי רגל. עצם זה שהיא נמכרת בכל אירופה לא עשה רושם על אף אחד, כמו גם העובדה שה-107 שהיא זהה למדי לא עומדת בתקן גם כן, אך מיובאת טרם התקן נכנס לתוקף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שממהרים לרכוש חדש מהניילונים מקטגוריית המיני (המסורסת משו, לטעמי - מלבד הספארק, ועד להגעתה של הפיקנטו), אולי שווה ללכת שנתיים שלוש אחורה ולשקול גרנדה פונטו או פנדה (אם תיכנסו בה). פתרון כזה יהיה מוצלח יותר מכל אותן ההצעות הזולות של הרכבים הדנדשים.

זו היתה בדיוק הדילמה שלי במשך חודשים עד שסגרתי על הגרנדה שלי שבוע שעבר.

תחילה, אוטומאטי זול במיוחד מסוף שנות התשעים, תחילת האלפיים ---> פחנוע חדש וחסכוני מהניילונים, שבקושי מצדיק את העלות שלו, לטעמי ---> גרנדה פונטו מ 2007-2008, חסכונית, בטיחותית, זולה לאחזקה* ומגרדת את רמת המחיר של כל אותם הפחנועים ועוד מותירה אותך עם עודף לביטוח + יישור קו שלאחר הרכישה.

(*)לצורך העניין - החלפת רצועת תזמון + משאבת מים + רצועת מנוע חיצונית, סיפור של קצת פחות מ 1,300 ש"ח כולל עבודה במוסך מורשה ומקצועי. טיפול תקופתי כל 30k ק"מ בלבד, או אחת לשנה - המוקדם מבין השניים.

אם חייבים מימון, אפשר למצוא את הפיאטים ב"אוטו-דיל", שהם סוכנות הטרייד-אין של סמל"ת למעשה. אם לא, עדיף לנסות לדוג אחת מיד פרטית בלוחות יד"ש, עם היסטוריית טיפולים מתועדת וטסט כמה שיותר רחוק.

יש רק בעיה אחת עיקרית עם הפיאטים למיניהן והיא ירידת ערך די רצינית. לי זה לא ממש משנה, מאחר ואני די בונה על שלי עד שתשפוך מנוע באמצע הדרך, או שתעבור למישו אחר במשפחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

107 מתעלה על אלטו בכל פרמטר. אלטו הייתה משתלמת מאוד לפני שנה, אבל היום יש מכוניות הרבה יותר טובות בתוספת כספית קטנה. אלטו כבר לא רלוונטית. 107, C1 וטיוטה Aygo זה אותו הרכב בדיוק. שלושת הרכבים פותחו בשיתוף פעולה בין טויוטה, פיג'ו וסיטרואן. שלושתם מיוצרים באותו מפעל בצ'כיה על ידי אותם פועלים. 107 נמצאת בשוק 6 שנים ונחשבת למכונית מאוד אמינה שכל מחלות הילדות כבר מאחוריה.

ספארק זה דייהו עם סמל של שברולט. ישבתי בספארק ולא אהבתי אותה בכלל. עיצוב מזעזע. הרכב נראה כמו צעצוע קוריאני. במיוחד לא אהבתי את שעון טורים דיגיטלי הלא קשור שישבר ממש מהר ומנוע קוריאני לא חסכוני בדלק כמו כל המנועים הקוריאנים. מדובר בדגם חדש שעדיין לא הוכיח את עצמו מבחינת אמינות. בנוסף, UMI ידאגו להציף את חברות הליסינג עם ספארק. יהיה לך מאוד קשה למכור את הרכב. לא תצליח להתחרות בתנאים של חברות הליסינג.

פג'ו- נפח מנוע 1 ליטר, 68 כ"ס, 3 צילינדרים. בינתיים כמו האלטו.

יש לה רק 4 דלתות...קצת מבאס.

ודווקא הפג'ו נראית הרבה יותר כמו צעצוע...יצא לי פעם אחת לראות אותה בכביש, נראית מכונית ממש מוזרה...

וכשמכניסים את העניין שמדובר במכונית צרפתית, מחברה שידוע שהחלפים שלה מאוד יקרים והמכונית במילא מתקלקלת מהר...יוצא שלא עד כדי כך משתלם. אלא אם כן אני טועה כאן ושופט מהר מדי לפי החברה...יש משהו מיוחד בדגם הזה?

ואל תשכח, זו דווקא מכונית מיני יקרה יחסית - 68 אלף ש"ח.

כשסוזוקי אלטו, מכונית יפנית מחברה אמינה מאוד בעלת נתונים כמעט זהים, עולה רק 60 אלף.

יונדאי I10 - עולה 64 אלף.

שברולט ספארק - 67.5 אלף.

ולינודאי I10 יש נפח מנוע של 1.1(למרות שדווקא מבחינת כ"ס אין שיפור - 67 כ"ס, כשלאלטו ולפג'ו יש 68).

לשברולט ספארק - נפח מנוע 1.2 ו82 כ"ס - הבדל מאוד משמעותי שמורגש מאוד בנסיעה בין עירונית.

יכול להיות שהדעה שלי שכתבתי כאן מוטעית(הנתונים לגבי המחיר והמנועים של המכוניות מדוייקים), אם כן אשמח להסבר...אני לא עד כדי כך מבין במכוניות, לפני שהחלטתי לקנות אוטו לא ידעתי בכלל איך משווים בין מכוניות...רק בעקבות ההחלטה לקנות בדקתי.

בכל מקרה על פג'ו(בכללי החברה פג'ו וסיטרואן ומכוניות צרפתיות) קראתי הרבה דברים גרועים וגם אבא שלי ברגע ששמע שאני חושב על זה מיד אמר לי לא להתקרב...מהרבה ניסיון שלו ושל אחרים שהוא מכיר עם זבל צרפתי.

אם הדגם הזה ספציפית יותר טוב...אשמח לדעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ בשורה התחתונה, אתה משלם 15K תשלום ראשון, 25K ב-36 תשלומים, ו-28K תשלום אחרון? זה פשוט מחיר מחירון, עם פרישה לתשלומים - הבנתי נכון?

במידה וכן, 70K זה לא מחיר קצת מוגזם לרכב סופר קומפקטי?

הבנת נכון.

תלוי מה הצרכים שלך. אם אתה מחפש אמצעי תחבורה יעיל המכוניות האלה מצויינת. אם אתה מחפש יותר נוחות, נפח וביצועים אז לא. המכוניות האלה לא מתאימות לכולם, זה בטוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פג'ו- נפח מנוע 1 ליטר, 68 כ"ס, 3 צילינדרים. בינתיים כמו האלטו.

יש לה רק 4 דלתות...קצת מבאס.

ודווקא הפג'ו נראית הרבה יותר כמו צעצוע...יצא לי פעם אחת לראות אותה בכביש, נראית מכונית ממש מוזרה...

וכשמכניסים את העניין שמדובר במכונית צרפתית, מחברה שידוע שהחלפים שלה מאוד יקרים והמכונית במילא מתקלקלת מהר...יוצא שלא עד כדי כך משתלם. אלא אם כן אני טועה כאן ושופט מהר מדי לפי החברה...יש משהו מיוחד בדגם הזה?

ואל תשכח, זו דווקא מכונית מיני יקרה יחסית - 68 אלף ש"ח.

כשסוזוקי אלטו, מכונית יפנית מחברה אמינה מאוד בעלת נתונים כמעט זהים, עולה רק 60 אלף.

יונדאי I10 - עולה 64 אלף.

שברולט ספארק - 67.5 אלף.

ולינודאי I10 יש נפח מנוע של 1.1(למרות שדווקא מבחינת כ"ס אין שיפור - 67 כ"ס, כשלאלטו ולפג'ו יש 68).

לשברולט ספארק - נפח מנוע 1.2 ו82 כ"ס - הבדל מאוד משמעותי שמורגש מאוד בנסיעה בין עירונית.

המנוע של 107 פרי פיתוח של טויוטה ונחשב למנוע הרבה יותר מוצלח מהמנוע של האלטו. מה שאתה יודע על מכוניות צרפתיות לא רלוונטי ל-107 כי זו מכונית צרפתית רק בסמל.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%92%27%D7%95_107

אלטו פחות נוחה, פחות בטיחותית, פחות מאובזרת.

לפי ביקורות שקראתי תוספת הכוח של ספארק לא באה לידי ביטוי בכביש. בנוסף, המנוע לא חסכוני כמו שמקובל בקטגוריה. במוסף ממון לפני שבועיים הייתה השוואה מצויינת בין כל המכוניות המיני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מר גבינה די מרוצה מהאלטו החדשה הכחלחלה שלו. :) יתרונות- מטפסת עליות בחיפה כמו גדולה (אחרי שנזכרתי איך נוהגים בהילוכים שוב), עושה 1:20 למרות שאני נוהג ממש גרוע ואיכות הסאונד ראויה בהחלט אחרי תוספת קלה, מגיבה יחסית מהר ואין לה בעיה לשבת ב110 במשך שעה וחצי, לא שוברת לי את העיניים או את חשבון הבנק, החברה במכשירי תנועה בכפר סבא היו מאוד נחמדים. חסרונות- חסר מד סל"ד וטמפרטורה, תא מטען שמתאים לתיק וחצי, לא נועדה לארבעה אנשים (סוחבת, אבל חבל על האנשים), צריך לדעת לנהוג על הילוכים :smile1: .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשורה תחתונה, עוד 5-8 שנים בזמן ששאר המכוניות בקטגוריה יתפרקו לחלקים, המכונית שתישאר הכי אמינה היא הספארק וזה בשל נפח המנוע.

מנועי 1 ליטר פשוט לא נועדו לצאת מחוץ לעיר. כרגע בעלי הרכב אולי לא מרגישים, אבל שחיקה של מנוע לא מגיעה גם תוך שנתיים.

Mrcheese,

110 קמ"ש במשך שעה וחצי ממש לא בריא לרכב שלך! שמור עליו!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...