רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת רכב לתפרנים: המלצות והערכות עלות


Ido.G

Recommended Posts

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני דווקה חושב שלא צריך להשיע כל כך הרבה על רכב חדש. אפשר פשוט לעשות אחרת, אפשר להוציא מקסימום עד 4000 שקל על פיאט אונו עם המצב הכי טוב שתמצאו, עכשיו נשאר עוד 6000 שקל עם התקציב הוא 10000 שקל נניח, לוקחים 3000 שקל מתוכם ומזמינים חלקי מנוע חדשים מי , התקנה אפשר לעשות לבד זאת לא בעיה גדולה, מה שמשאיר לנו 3000 שקל נוספים לקניית רדיו דיסק לא רע בכלל ו4 ג'נטים איכותיים פחות או יותר ביד שנייה. בס"כ בתקציב כזה ומאחר שזה מומלץ לקוני הרכב הראשון זה רעיון מעולה, לא לשכוח שה אונו חסכונית בדלק ויחסית זריזה, לדעתי שווה מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שמשאיר לנו 3000 שקל נוספים לקניית רדיו דיסק לא רע בכלל ו4 ג'נטים איכותיים

:lol::screwy::facepalm: WTF?

אתה אמיתי? בתקציב הסופר מוגבל שלו אתה מציע לו לקנות גרוטאה מתנייעת-בקושי, לשפצר אותה לבד מחלפים משומשים מ- עם סלוטייפ ואז לדחוף לתוכה רדיו-דיסק וג'נטים-פשע בכמעט 1/3 מהתקציב? באמת? פספסתי משהו או שאני פשוט זקן מדי לפורום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

theone89, אהבתי את הקטע שבו אתה מציע לאנשים להתעסק בפירוק והרכבה של דברים במנוע למרות שהידע של רובם פה נגמר (ובצדק) איפושהו בסביבות בדיקת שמן/מים, החלפת גלגל, ובמקרה הטוב ניקוז אויר מהרדיאטור.

בקיצור, בוא נעיף את כל מכונאי הרכב, אפשר לעשות בעצמנו, עדיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר פשוט להזמין חלקים מאייבי ולבנות את הרכב לבד.

חסכוני מאד.

כמו בסדרה M.A.S.H, רב"ט ראדאר הבריח מהבסיס בקוריאה חזרה הביתה ג'יפ חלק-חלק.

למעריצי הפונטו - אל דאגה, גם הקליאו B נראת סמרטוט מהר מאוד. זה לא אומר שהגימור של הפונטו כזה מדהים.

לגבי מכוניות ישנות שמורות בקנאות - יש מעט מאוד כאלו, לרוב באמת של אנשים מבוגרים. בד"כ ככל שערך הרכב יורד כך ההשקעה פוחתת ותיקונים יקרים שאפשר לדחות - דוחים. לסדר אוטו יפה חיצונית לקראת מכירה זה סיפור של 1000-1500 ש"ח לכל היותר, זה לא מבטיח שלא הזניחו את כל המכלולים הפנימיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי עלויות כלליות מלבד עלות הרכב עצמו:

דלק 200-500 שקל בחודש. מאוד תלוי כמה אתה נוסע, איך אתה נוסע ובסוג הרכב. ברוב הרכבים הקטנים הידניים צריכת הדלק היא 1/14-1/16 ליטר לקילומטר.

תחשב בכללי כמה אתה מתכוון לנסוע ביום - תחלק ב15, תכפיל ב30, תכפיל ב7.6 ותקבל את כמות המרשרשים שתצטרך להפרד מהם על דלק.

טסט - 1100 שקל בשנה אם הכל עובר חלק. כלומר כ100 שקל בחודש.

טיפול ראשוני - 1500-2000 שקל. טיפול סטנדרטי אחת לשנה 800-1500 שקל (תלוי אם צריך להחליף בלמים, טיימינג וכו'). כלומר עוד 150 שקל לחודש פלוס מינוס.

ביטוח חובה 1000-1500 שקל לשנה (תלוי אם יש לך קומבינות או לא), כלומר עוד 100 שקל בחודש. וזה בהנחה שלא תרצה מקיף.

ירידת ערך - 500-1500 שקל בשנה (שוב - מאוד תלוי). כלומר נגיד 50 שקל בחודש.

כבר הגענו לכ700 שקל הוצאות חובה בחודש על אם אתה לא נוסע הרבה, ולא לוקח ביטוח מקיף.

כמובן שאולי תרצה להעביר את האוטו בשטיפה לפעמים (50 שקל בחודש?), להשקיע באבזור הרכב וכו'. זה עוד הוצאות.

וצריך לקחת בחשבון ולהחזיק בצד קצת כסף נזיל עבור בלת"מים שיכולים להיות - כשלוקחים שכבר 10 שנים על הכביש הסיכוי לתקלות שעולות הרבה כסף גדל משמעותית (ראש מנוע, היגוי, מתלים, גיר וכו'). טיפול במשהו מהסגנון יכול להגיע ל2000 שקל.

אהה... וצמיגים כמובן. אחת ל4 שנים (אם אין תקלות) כ1000 שקל רביעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:lol::screwy::facepalm: WTF?

אתה אמיתי? בתקציב הסופר מוגבל שלו אתה מציע לו לקנות גרוטאה מתנייעת-בקושי, לשפצר אותה לבד מחלפים משומשים מ- עם סלוטייפ ואז לדחוף לתוכה רדיו-דיסק וג'נטים-פשע בכמעט 1/3 מהתקציב? באמת? פספסתי משהו או שאני פשוט זקן מדי לפורום?

ככה בדרך כלל נראת גרוטאה של צעירים שרק הוציאו רישיון. אתה יכול לראות את סדר עדיפויות המעוות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר כאילו אף אחד בארץ לא מתחזק את הרכב שלו, לא מחליף לו צמיגים, לא בודק שמן מים, ודופק את הרכב בכל הזדמנות אפשרית בחניה.

חשבת אולי שעם קצת חיפושים אפשר לקבל שלבעלים שלו היה טיפה איכפת ממנו?

למרות שאין מה לעשות וככל שמכונית יותר ישנה היא יותר נוטה לבעיות, זה עדיין לא אומר שצריכים לבקר במוסך כל שני וחמישי, ושהרכב יהיה ערימת קרקושי פלסטיק וחריקות על גלגלים. הייתה לי דייהו שנת 98 בערך לשנה וחצי (דייהו, שיא הדרעק של קוריאניות ישנות!) ואת המוסך לא ראיתי חוץ מבטיפול, והפונטו הנוכחית כבר חצי שנה בערך, וגם כן, אני די בטוח שהמצב יהיה דומה.

בנוסף, בקשר לפונטו- אפשר לדעת בקשר לאיזה חלק בגימור אתה מתכוון? (ש "נראה סמרטוטי יחסית מהר")

בפונטו בשנים שאנחנו ממליצים לפותח הת'רד (ספייס) הדשבורד וההגה ידועים ומצוינים לטובה בעמידותם לשמש הישראלית הקופחת, והריפודים לא רגישים מדי גם כן.

אתה מוזמן לחפש בפורומי הרכב בארץ, הרבה מהדיונים של אם לקנות קליאו B או פונטו ספייס נגמרים לטובת הפונטו בגלל איכות הגימור וההרכבה, שעמידים יותר לפגעי הזמן מבקליאו.

פונטו דור ראשון זה כבר עסק אחר, אבל היא לא רלוונטית פה בכלל.

כן, אנשים לא מחליפים צמיגים ולא בודקים שמן. חסר נוזל קירור? נמלא מים מהברז בתחנת דלק. למה לשלם 40 ש"ח על מים ירוקים. זה לא אומר שאין אנשים ששמרו היטב על ישן. אני אחד כזה. אבל זה נדיר והמוכר כמעט תמיד דורש מעל מחירון. ובצדק. בנוסף פונטו לא מזדקנת טוב. לא מאמין תעשה חיפוש בפורומים אירופאים אם אתה לא מאמין לישראלים. לא צריך להתגונן רק בגלל שאתה נוהג באחת. (גם אני מחפש פונטו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, אנשים לא מחליפים צמיגים ולא בודקים שמן. חסר נוזל קירור? נמלא מים מהברז בתחנת דלק. למה לשלם 40 ש"ח על מים ירוקים. זה לא אומר שאין אנשים ששמרו היטב על רכב ישן. אני אחד כזה. אבל זה נדיר והמוכר כמעט תמיד דורש מעל מחירון. ובצדק. בנוסף פונטו לא מזדקנת טוב. לא מאמין תעשה חיפוש בפורומים אירופאים אם אתה לא מאמין לישראלים. לא צריך להתגונן רק בגלל שאתה נוהג באחת. (גם אני מחפש פונטו)

יש הבדל בין "אנשים" ל "100% מאוכלוסיית שמחזיקה רכב". מחפש רכב ומצאת שבאמת אותו בנאדם עם אותם צמיגים כבר 20 שנה+יש מים מהברז ברדיאטור? לא קונים, עוברים הלאה. אני יודע שאתה חי באיזושהי דיסטופיה שבה הכל חרא, כולם דופקים את כולם ואין למשהו טוב סיכוי לקרות, אבל במציאות הנוכחית במדינת , היחס של מכוניות שמטופלות בצורה נורמלית למכוניות מוזנחות הוא איפושהו בסביבות ה 1:5-1:6, לפחות מאלו שראיתי. על ליסינג/השכרה אני לא מדבר אפילו. אז כן, קשה למצוא רכב שמור ומתוחזק, אבל זה רחוק מלהיות משימה בלתי אפשרית.

בקשר לזה שרוב הצעירים אחרי קבלת רשיון מעדיפים לקנות סיוויק שנת תרפפ"ו עם חצי מליון ק"מ בשקל וחצי ואת השאר משקיעים על מערכת ב 5000 שקל וג'נטים בעוד 3000, אני מסכים לחלוטין וזה עצוב. אבל שוב, לא מדובר על כולם.

בנוסף, לגבי זה שהפונטו לא מזדקנת טוב- אפשר לדעת -מה- בדיוק? יש 2 בעיות ידועות שהן ההגה החשמלי שביום מן הימים המנוע שלו יתפגר וזה בלתי נמנע, ואם נוגעים בכפתור ה CITY יותר מדי הסוף מגיע מהר בהרבה, וראש המנוע מאלומיניום, שאם שמים ברדיאטור כל נוזל אחר חוץ מפראפלו או משהו ברמה זהה נוטה לדרוש שיפוץ מהר מאוד.

עוד משהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המוכר כמעט תמיד דורש מעל מחירון. ובצדק

זה קטע מעניין... אני אף פעם לא אבין מדוע הישראלי שכן שמר על הרכב שלו, חושב שמגיע לו על כך פרס. יש מחירון, זה מה שמגיע, בהנחה והרכב באמת פיקס. לא שקל מעל.

באירופה אין את השטויות האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היצע-ביקוש.

שיש עם סחירות גבוהה ו 80% מהפרטים באותו הדגם מכוסחים, אלו ששמורים כמו שצריך ימכרו גם מעל המחירון.

המחירון גם לא משקף "רכב במצב פיקס", אלא "רכב במצב ממוצע יחסית לגיל". בכל תמצא בעיות, זה מה יש.

חוץ מזה, מה לגבי אנשים שמשקיעים? יש כאלו שבמקום שמן 10W40 לדוגמה של "דלק שמנים" ב 50 שקל לגלון (מה שדרוש למצב תקין "רגיל") שמים משהו של חברה איכותית יותר, ואפילו שמן בדירוג גבוה יותר (אני מכיר לא מעט בעלי פיאט ופיג'ו ששמים 5W40 כי לטענתם התוצאה שווה כל אגורה)

או דואגים לנקות בית מצערת פעם ב, שמים תוסף כל כמה אלפי ק"מ, או עושים טיפולים טיפה לפני הזמן, ועוד.

אז נכון שיש לא מעט אנשים עם דרישות הזויות, אבל שמישהו מבקש מעל המחירון, לפעמים יש לזה סיבה.

חוץ מזה, מחירון לוי יצחק, לדעתי, עומד להגיע לסוף ימיו. הוא כבר מזמן לא משקף מצב שוק הוגן או יחס היצע-ביקוש, ודופק ירידת ערך מטורפת בלי סיבה להמון רכבים. עוד שנתיים שלוש אני חושב שמחירון יד 2 ילוטש קצת ויהווה קונטרה להזיות של לוי יצחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...