גיבוי מערכת הפעלה ונתונים, והחלפת כונן קשיח במחשב נייד/נייח - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גיבוי מערכת הפעלה ונתונים, והחלפת כונן קשיח במחשב נייד/נייח


I7210I

Recommended Posts

שלום

יש לי שתי שאות בשני נושאים אשמח לתשובות עליהם

א)יש לי מחשב נייד WIND U100 ויש לו הארד דיסק של 80 GB .יש לי הארד דיסק חדש של momentus 7200.4 250gb שאני רוצה להחליף במחשב הנייד

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=e9f188b2ea9dd110VgnVCM100000f5ee0a0aRCRD

שאלתי היא איך אני מעביר כל מה שיש בהרד דיסק שכיום במחשב לחדש וגם שיש שם אפשרות במחשב שאני עושה פירמוט ומשחזר את המערכת הפעלה מהזיכרון זאת אומרת זה מובנה בזיכרון הזה אז איך את זה אני גם מעביר לזיכרון החדש?

ראיתי איך להחליף פה בסרטון הזה

http://www.youtube.com/watch?v=QvSUECr2SXk&feature=related

ואיך להוסיף פה

בגדול הבנתי משניהם מה לעשות..פשוט להחליף וזהו

ב) יש לי הארד דיסק חיצוני 750GB ואני רוצה שהוא יהיה מחובר למחשב נייח כל הזמן וכל הזמן יגבה אותו מה עלי לעשות בשביל זה ואיך לגבות שאני יקבל במצב של פירמוט של הנייח את מה שהיה בו בידיוק ליפני הפירמוט (או הנפילת חשמל)

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. יש הבדל בין התקן אחסון (כונן קשיח או היברידי במקרה הזה) לבין זכרון (RAM) שהוא רכיב אחר במחשב. התקן האחסון משמש לאחסון קבוע של נתונים (קבצים, מסמכים, בו מותקנת מערכת ההפעלה ועוד) ואילו זכרון הוא רכיב אחסון זמני שאליו נכתבים וממנו נמחקים נתונים כל הזמן במהלך פעולת המחשב. בנוסף תוכן הזכרון (RAM) נמחק עם כיבוי המחשב ואילו תוכן התקן אחסון (כונן קשיח לדוגמה) לא.

2. כדי לגבות את כל התוכן הקיים עכשיו בכונן הקשיח של המחשב הנייד, צור Image של כל המחיצות הקיימות בכונן. ניתן לעשות זאת באמצעות תוכנה כמו Acronis True Image, Clonezilla (בתשלום) וגם נוספות. את ה-Image תשמור בכונן הנייד שלך ולאחר מכן תפרוס אותו אל הכונן החדש (לאחר שתחליף ביניהם כמובן).

3. זה משהו אחר לגמרי ולא הבנתי אם אתה גם רוצה להחליף אותו או לא. בכל מקרה זה לא קשור לפורום הנוכחי שעוסק באמצעי אחסון בלבד.

4. א. תוכל ליצור Image (למעשה תמונת מראה) של מחיצת מערכת ההפעלה (אין צורך ליצור אחת בכל יום מספיק ליצור אחת לאחר שכל התוכנות מותקנות) שאותה תוכל לשחזר תוך זמן קצר במקרה הצורך. זה מחליף את הצורך בהתקנה מחדש של המערכת והמערכת חוזרת למצב בוא הייתה במועד יצירת ה-Image.

ב. אם יש קבצים כמו תמונות, מסמכים ועוד שנוספים באופן קבוע, פשוט תשתמש בכלי גיבוי או סנכרון (cobian backup, synctoy, כלי הגיבוי המובנה של ולא חסרות תוכנות נוספות) כדי לגבות את התיקיות המתאימות לכונן החיצוני.

ותערוך בבקשה את הכותרת לפי חוקי הפורום. במקום סתם לכתוב שיש לך שאלה, תערוך אותה כך שהיא תציג את תמצית השאלה שלך.

לדוגמה 'גיבוי מערכת הפעלה ונתונים, והחלפת במחשב נייד".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה

1 טוב אז אני רוצה להחליף רק את הזיכרון קרי ROM השאלה אם ההתקנה של מערכת ההפעלה במצב של מחיקה כללית יושב עליו או על הזיכרון ..ואם הוא עליו איך אני מגבה את ההתקנה הזאת גם כן?

הסרטון שהבאתי הוא רק בשביל שתאשרו אם זו הדרך להחלפה פשוט?

(כמובן בלי לקחת אחריות מצידכם :))

2 לגבי המחשב הנייח השאלה אם יש אפשרות שפשוט כל הזמן המחשב מגבה את עצמו ככה שכל שניה נוצר גיבוי או עידכון בעצם של הגיבוי הבסיסי למצב הנוכחי כרגע לזיכרון החיצוני ואם כן איך עושים את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, יש הבדל בין התקן אחסון קבוע כמו כונן קשיח, Disk on Key, כונן SSD לבין זכרון (RAM) כגון , , . אלו שני רכיבים שונים לגמרי.

1. מחיצת השחזור שיש לך במחשב הנייד נמצאת בכונן הקשיח כאשר הגישה אליה נעשית מתוך כלי שירות של היצרן שכלול בשבב מסוים. אם אתה רוצה לשמור על מחיצת השחזור אתה צריך להעתיק את כל תכולת הכונן הקשיח הנוכחי -- את כל המחיצות שבו. את זה אתה עושה באמצעות יצירת Image של כל הכונן בעזרת אחת מהתוכנות שהזכרתי או תוכנה דומה אחרת.

2. אי אפשר לגבות את המחשב כל שנייה וגם אין צורך. מספיק ליצור Image של מחיצת מערכת ההפעלה לאחר שמותקנות כל התוכנות שבהן אתה משתמש ובמקרה צורך פשוט תשחזר אותה. גיבוי של קבצים אפשר לעשות כמו שציינתי באמצעות תוכנת גיבוי או סנכרון כל שעה, כל כמה שעות, פעם ביום או כל פרק זמן אחר שאתה מוצא לנכון. לגבות כל שנייה או כל דקה זה מיותר לגמרי. כל זה יגן עליך מפני מצב שבו אחד הכוננים (הפנימי או החיצוני) כושל מבחינה מכנית.

3. אם אתה מחפש ליצור יתירות, כלומר שאם הכונן הפנימי כושל תוכל להמשיך לעבוד כרגיל. קנה עוד כונן (עדיף בנפח זהה) ובהנחה שלוח האם שלך תומך בכך צור מערכת RAID1 ביניהם. במצב כזה כל מידע נכתב לשני הכוננים כך שאם אחד מהם כושל אתה יכול להמשיך לעבוד כרגיל עם המערכת. שים לב שמערכי RAID לא נועדו למטרות גיבוי אלא לצורך יתירות. הסיבה לכך היא שאם אתה מוחק משהו בטעות מהכונן במחשב או מוחק בכוונה בכוונה ואחר מתחרט על זה, המידע נמחק משני הכווננים שבמערך ולכן מערך כזה אינו פתרון לגיבוי. עדיין תצטרך לגבות את המידע שלך לכונן חיצוני באחת מהדרכים שהצעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הגיבוי של המחשב נייד

ברגע שאני ישחזר את הנייד על המחיצות שלו לכונן החדש אז שוב יהיו לי מחיצות נכון?

כי אני רציתי מכל הנייד הזה רק לגבות את מחיצת השיחזור של היצרן כל השאר לא מעניין אותי ואפילו הייתי מעדיף להתקין הכל מחדש אם כן איך אני מוצא את המחיצת שיחזור הזאת בשביל הגיבוי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאתה עומד לפני יצירת ה-Image בשלב שבו אתה צריך לבחור את המחיצות לגיבוי, תזהה כל אחת מהמחיצות שיש לך לפי הגודל שלה. אם אתה לא יודע תבדוק עכשיו מהו הגודל של המחיצות הקיימות שלך (את מחיצת השחזור לא תראה כי היא נסתרת כשזה נוגע למערכת ההפעלה), ואז על דרך השלילה תמצא את מחיצת השחזור. בעקרון מחיצת השחזור היא גם בטח קטנה יחסית 10GB אולי אפילו פחות.

כמו כן, אל תשכח לחלק את הכונן החדש למחיצות, כך שמחיצת מערכת ההפעלה תהיה בגודל זהה למחיצה הנוכחית (בהנחה שהכונן הנוכחי מחולק למחיצות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי מחיצה שבה מותקנת מערכת ההפעלה ומצבה הוא 26 GB פנוי מתוך 39 ועוד מחיצה שהיתה ריקה ואני התקנתי עליה דברים שמצבה הוא 27.8 GB פנוי מתוך 31.5 איפה המחיצה הנסתרת לפי זה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא תראה אותה מתוך מערכת ההפעלה.

תכנס למנהל הדיסקים (Disk Management) ושם אתה אמור לראות גם את המחיצה הנסתרת שמכילה את המידע לשחזור.

אם אתה בכלל מתקין מערכת מחדש עם תוכנות משלך שאינן כלולות בגרסת היצרן הייתי אפילו אמור שעדיף לך ליצור Image של ההתקנה הזאת וזהו. הרי לשחזור ל"מצב היצרן" אין הרבה תועלת אם אתה לא משתמש במערכת בצורה הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין בעיה ליצור כזאת מחיצה רק עדיף שיהיה לי את המחיצה המקורית למקרה ש.....+זה באחריות ובמדבקה למטה...

אוקיי במנהל דיסקים אני רואה את המחיצה היא 3.91GB באקרוניקס אני יראה אותה גם ואז אני יגבה ...

איך בשחזור רק אני מסתיר אותה שוב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי לזה תשובה חד-משמעית. אתה יכול לראות במנהל הדיסקים מה מערכת הקבצים שלה?

ייתכן שברגע שתשחזר אותה היא תמשיך להיות מוסתרת למערכת ההפעלה וייתכן גם שלא. אם לא, הפתרון הכי פשוט כדי ל"הסתיר" אותה ממערכת ההפעלה הוא פשוט להסיר ממנה את האות שמוקצית לה במנהל הדיסקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שלאחר השחזור היא לא תהיה גלויה.

בכל מקרה וליתר ביטחון תבצע לה Image בשיטת Sector by Sector (או שם אחר בהתאם לתוכנה שבה תשתמש). הכוונה שיש לגבות את כל המידע שבמחיצה כולל את השטח ה"ריק".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. תוודא שהכונן החדש שלך (ה-Momentus) מחובר כמו שצריך. אפילו תנתק ותחבר שוב.

2. תאפס (בייחוד אם גם החלפת זכרון RAM, עדיין לא הצלחתי להבין אם כן או לא).

3. תכנס שוב ל- ותוודא שסדר האתחול (Boot) הוא הנכון ושה-Momentus הוא כונן האתחול הראשון או השני לאחר הכונן האופטי (שאני מניח שלא קיים ב-Wind) ושלא מוגדר שם לנסות לבצע אתמול מרשת או כל התקן אחר.

4. אני מניח שאין לך כרגע על הכונן אז קח גם את זה בחשבון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...