IQPC - שירות שעוד לא נראה כמוהו - סגירת הפרשה - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

IQPC - שירות שעוד לא נראה כמוהו - סגירת הפרשה


aviz

Recommended Posts

אני לא מבין למה כל החנויות האלו לא מאמצים שיטה אחרת.

לא יותר פשוט לעשות תחנת קבלה במעבדה, בא לקוח עם מחשב תקול ניגש לטכנאי יחד הם מחברים את המחשב למסך וכל הציוד ההיקפי.

עושים הבחנה ראשונית למחשב מזהים את הבעיה, חותמים על טופס תיקון וזהו... ממש כמו חדר מיון טיפול ראשוני ואז שולחים את החולה למחלקה.

ואגב, טכנאים ברמה גבוהה יותר לא יזיק.

חנויות תפנימו, לקוח לא מרוצה=10 לקוחות לא מרוצים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הסתברות:

מכיוון ש"מחשבים לא מתים עד שפותחים אותם"(גם זה שלי) מה שעלול היה לקרות זה בשל החלפת גוף הקירור הטכנאי כופף את לוח האם ואז כל הרכיבים התעקמו/נוצר קצר והלוח מת (מדבר מניסיון).

מאיזה נסיון?

בשביל לכופף למצב שרכיבים יתחילו להתפגר או לקצר אחד את השני אתה צריך להפעיל כוח של גורילה+2 היפופוטמים. אני בספק שאני אוכל לעשות דבר כזה גם אם אנסה בכוונה.

ההימור שלי לגבי המקרה הוא שהלוח כבר הגיע עם קבלים נפוחים/נוזלים, אבל אם הטכנאי שם לא הסתכל בראש וראשונה בשביל למצוא כאלו, ונכנסו להתעסקות פיזית עם הלוח- זה כבר מקרה בעייתי.

לדעתי במקרים של לוחות אם במצב רע צריך להתקשר להודיע ללקוח שיש מצב שהלוח עומד לשבוק חיים, ואם הוא רוצה להמשיך בבדיקה/טיפול בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא החלפת סוקט, כי אם החלפת backplate/תושבת .

מה שלא קיים במקור ב 775, להזכירך, יש שם רק חורים.

לפרק 4 ברגים ולהוציא את ה TUNIQ זו לא עבודה קשה מדי, והפריזרים למיניהם הם בין הקירורים הקלים להרכבה. בד"כ מגיעים עם push pins.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המקרה ממש לא נעים ואפשר להבין מדוע הלקוח כועס.

למען ההגינות:

לפני כשבועיים מסרתי את המחשב לתיקון לאחר שהוא עשה לי בעיות בעלייה ל ,

חשדתי בחומרה כמו: ,ספק וכו'.

תופעות של כשלים בPOST נובעות כמעט תמיד מלוח "עייף"'/גוסס וכמעט אף פעם מהרכיבים האחרים שצוינו כאן.

לפעמים נובע גם מהגדרות לא נכונות בBIOS (אוברקלוק / תזמונים / מתחים). אבל בהנחה שהבעיה התחילה באופן ספונטני בלי שנעשו שינויים בהגדרות ע"י הלקוח, אפשר לפסול אפשרות זו.

לא יודע איזה תיאור בעיה נמסר לטכנאי, אבל בהנחה שהתיאור הוא כמו כאן וכמו שאני מבין אותו, הרי שאני, בתור טכנאי שמקבל מחשב כזה הייתי מציין בפני הלקוח במעמד המסירה את "החשוד המיידי", מברר את סטטוס האחריות ובמקרה כפי שמתואר כאן, זה היה מכין אותו מראש לכך שייתכן שייאלץ בסופו של דבר להחליף לוח, ואם זה המצב, הרי שהחנות אינה צד בעניין ואין סיבה שתישא בעלויות. זה יחסוך ממנו את השוק כשאומרים לו אח"כ "הלוח שבק חיים", וימנע את אי-הנעימות מלכתחילה.

בהנחה שאכן תיאר הלקוח את המצב, זוהי הטעות המרכזית של החנות בעניין.

יתר על כן, תופעות כמו לוח גוסס מתאפיינות לרוב בכך שחלק מהזמן הוא עובד בצורה תקינה לחלוטין, חלק מהזמן יכולות להיות קריסות / תקיעות, חלק מהזמן הוא לא עובר POST או נתקע אי-שם בBOOT. זה גם משהו שטכנאי צריך להיות מודע אליו וגם להבהיר זאת ללקוח.

אותה בעיית התחממות וחלק שבור בגוף הקירור, בין אם אמיתית ובין אם לא - כנראה לא קשורה במאומה לתופעות שתיאר פותח הדיון. וגם כאן הייתי מצפה מטכנאי מנוסה להבין זאת.

אגב, לגבי תגובות כמו: "הלוח שלך פשוט קיבל דום לב כמו שבן אדם מקבל דום לם ולפני זה הכל בסדר איתו": זה בפני עצמו חרטוט שלא מהעולם הזה. שכן, תהליכי גסיסה של לוח הם ההפך הגמור מ"דום לב". מאוד מאוד נדיר שמשהו עובד בצורה מושלמת רגע אחד ומת לגמרי מאוחר יותר. אם זה מה שקרה, גם אני הייתי חושד שנגרם איזשהו נזק חיצוני מהתעסקות לא נכונה.

ואם מדובר בגסיסה רגילה, אז לא מן הנמנע שהלוח עוד ישוב לעבוד, אולי עם קרטועים פה ושם.

בתור פותח הדיון הייתי בא לחנות, בודק בעצמי, יחד עם הטכנאים שלהם מה מצב המחשב, מברר לפרטי פרטים מה נעשה, בוחן את הכל טוב (עד כמה שאפשר) כדי לפסול אפשרויות של נזק חיצוני, ואז חושב מה לעשות.

אין לקבל טיעונים כמו "הלוח שלך גם ככה היה ישן ועמד למות". במיוחד לאור זה שיום לפני כן התקשר טכנאי של החנות ואמר שזה נראה לו "תקין לחלוטין".

הלקח שאני הייתי מפיק מכל זה, עד כמה שזה כבר לא יעזור במקרה זה, הוא פשוט לא למסור את המחשב לבדיקה/תיקון בשום חנות/מעבדה. קרה לי כמה פעמים לפני מספר שנים שהייתי מוסר מחשב עם תקלה אחת, היה חוזר עם תקלה אחרת. פעם אחת ביקשתי להחליף כונן אופטי תקול והתקשרו אליי לומר לי שהpartition table של הדיסק הקשיח נדפק, וכל המידע בכונן C הלך קיבינימאט. ומה תעשה במקרה זה?

בסופו של דבר, הגעתי למסקנה שלא מעניין אותי האם מדובר במקרה, בזדון או בקארמה שלילית ביני לבין טכנאי החנות, אני את הבעיות שלי מאבחן ופותר בעצמי, והביקור שלי בחנויות מסתכם אך ורק בקניית חלקי חילוף מתאימים שאני יודע להתקינם בעצמי, וזאת לאחר שמצאתי מעל ספק סביר את מקור הבעיה. חוסך הרבה כאבי ראש וטרטורים, והמחשבים שלי חיים ומאושרים (טפו-טפו). :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נשמע לי שהלוח אם כבר היה בגסיסה מההתחלה (BIOS מסרב לעלות) ככה שזה מאוד הגיוני שהוא הלך לעולמו פתאום. אין סיבה להתנגח בחנות דרך הפורום על מקרה כזה, אפשר להגיע להסדר עם החנות במקום לנסות לעשות לה נזק, ואם תשאל אותי את דעתי הכנה על המקרה, אז על כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכיוון שאנחנו לא יודעים מה קרה, עד לתגובת החנות אני אפסיק עם ההשערות כי זה באמת לא משנה.

מה שכן, כל עוד אין בתקנון המעבדה המוצגת בפומבי בחנות סעיף המכסה את החנות מבחינה משפטית, יש לו עילה לדעתי לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות.

קרה למישהו מקרה דומה? מעניין מה הייתה תגובת החנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש רק בעיה אחת בהחלפת הקירור חבריי.

הבעיה היא הוצאת הBACKPLATE האחורי.

כרגע גם מנסים במעבדה להוציא את הBACKPLATE האחורי של הTUNIQ מהלוח אם התקול של אחי שהוחלף, אך היבואן לא מצליח\לא מסכים.

יכול להיות שIQPC השתמשה בכוח רב כדי להוציא את הBACKPLATE שמודבק חזק לאחורי הלוח אם, מה שגרם למשיכת חלקים\הריסת הלוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות

מה שבטוח הוא , שליכאורה מקצועיות לא הייתה שם ,

אם המחשב עמד למות - בן אדם מיקצועי היה צריך לראות זאת

אם המחשב היה בסדר ( הכוונה לחלקים שנהרסו ) בן אדם מיקצועי לא היה מקלקל אותם .

אם זה היה צירוף מקרים , אני הייתי אומר שהם "לוחצים" את ההיסתברות מעט יותר מידיי והם כניראה מתנערים מההיסתברות הסטטיסטית שכל מיקצוען היה עושה ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם המחשב עמד למות - בן אדם מיקצועי היה צריך לראות זאת

חייב להגיד, לא בכל מצב באמת רואים "משהו" יש די ויותר מצבים שהחומרה פשוט מחליטה שנמאס לה ובלי שיש שום סימנים פיזיים מחליטה לצאת לחופשה ולא לעבוד יותר, זה קורה.

מה קרה במקרה הזה בפועל? לא יודע, לא הייתי שם ולכן אני ואף אחד אחר פה לא יכול לתת תשובה ראלית לנושא

בפועל? כבר אמרתי את זה בזמנו בדיון אחר, כמות סניפים * כמות לקוחות * חוקי מרפי = X לקוחות ממורמרים

לכל חנות, כל חנות באשר היא יהיו לקוחות שלא יהיו מרוצים מהשרות/תיקון/תמיכה שלהם, מצד שני יהיו יותר אנשים שיגידו את ההפך המוחלט ויהיו מרוצים

על פי חוקי מרפי והסטטיסטיקה, בפועל כמות הלקוחות המרוצים גדול מכמות הלקוחות הלא מרוצים... אי אפשר למצוא חנות שאין לה איזה "כתם" בעבר... זה לא קיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...