IQPC - שירות שעוד לא נראה כמוהו - סגירת הפרשה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

IQPC - שירות שעוד לא נראה כמוהו - סגירת הפרשה


aviz

Recommended Posts

קודם כל אני רוצה לציין שמעולם לא רבתי עם שום חנות מכל תחום, ואני לקוח של החנות מספר שנים לא קטן.

המלצתי למספר חברים קרובים ובני משפחה לקנות מהחנות לאחר היחס החם והשירות המהיר שקיבלתי שם בעבר.

לפני כשבועיים מסרתי את המחשב לתיקון לאחר שהוא עשה לי בעיות בעלייה ל BIOS,

חשדתי בחומרה כמו: זכרונות,ספק וכו'.

ניסיתי קצת לשחק עם זה אבל לאחר שלא הלך לי החלטתי למסור אותו לתיקון מפאת חוסר זמן (אני איש קבע).

לאחר כשבוע שלא יצרו איתי קשר מהחנות , החלטתי להתקשר והעבירו אותי לטכנאי שלהם (אייל כמדומני),

הוא אמר לי שהמחשב נראה תקין לחלוטין ושהוא רוצה את הסיסמה ל windows בשביל לבצע עוד בדיקות,

הסכמתי והבאתי לו את הסיסמה.

למחרת אני מקבל שיחה מהחנות והם אומרים שהמחשב מתחמם מאוד בעומסים גבוהים וכנראה מכאן נובעות התקלות שתיארתי.

לפי דבריו של הטכנאי , הבעיה נובעת מכך שנשבר איזשהו חלק במאוורר של המעבד, אני רוצה לציין שמדובר במאוורר איכותי של :

SUNBEAM TUNIQ TOWER, בזמנו הוא עלה לי 260 שח.

החלטתי לסמוך על הטכנאי ובחרתי להחליף למאורר "ARCTIC-COOLING FREEZER 7 PRO REV.2" שהוצע לי על ידו.

לא חולפות מספר שעות ואני מקבל שיחה מהטכנאי שנשמע לחוץ, הוא מספר לי שאחרי החלפת המאורר,

הלוח שלי (Abit ab9 pro) פשוט "שבק חיים", הוא מציין שלאחר בירור שהם עשו ללוח אם אין אחריות והוא שואל אותי

איזה לוח אם אני מעוניין לקנות במקומו.

אמרתי לו שזה לא נראה לי הגיוני שבמצב כזה אני אמור לקנות לוח אם, הוא הפנה אותי לבעלי החנות: אתי ויאיר.

למחרת התקשרתי לחנות והבנתי שיאיר נמצא עכשיו בחו"ל והוא יחזור רק בעוד כשבועיים,

ניסיתי לתפוס את אתי אבל זה לקח לי כמה ימים.

כשדיברתי עם אתי, הסברתי לה את המצב וניסיתי להגיע איתה להסדר.

תגובתיה היו: "הלוח אם שלך היה ישן ועמד להתקלקל בכל מקרה"

"הלוח שלך פשוט קיבל דום לב כמו שבן אדם מקבל דום לם ולפני זה הכל בסדר איתו"

"הבנתי את הראש שלך לא תקבל לוח אם חדש, תבוא לקחת את המחשב"

אציין ששיחות אלו לוו בצעקות, כעס, סינון ואף ניתוק!

הסברתי לה שלא נראה לי הגיוני שבגלל טעות של טכנאי שלהם אני צריך לעמוד בעלויות של זה,

היא ענתה שהטכנאים שלה מאוד מקצוענים ומתעסקים בהרבה מאוד מחשבים,

נראה לי תמוה שיש כאלה מקצוענים בעולם שלא עושים טעויות.

לסיכום המחשב שלי עדיין נמצא בחנות ואיני יודע כיצד לפתור את הסוגייה,

מבקש את עצתכם בנושא.

תודה

עריכה: לאחר פנייה מצד הבעלים של IQPC, תוך כדי איום על הגשת כתב אישום על הוצאת לשון הרע,

אני רוצה להבהיר שרק חלק מהחלקים של המחשב נקנו ב IQPC והלוח אם ספיצפית לא נקנה שם.

כמו כן הוא לא נתן לי פתרון לבעיה והיה חשוב לו רק שאני יבהיר שהלוח לא נקנה אצלו.

ציטוט שלו :" אם היית אומר את כל האמת ולא חלק מהאמת, הייתי מחליף לך לוח אם חדש על חשבוני"

עריכה2: בשיחה השניה הוא דיבר לעניין והבטיח לחזור אלי עם פרטים לגבי לוח אם חלופי שהוא ימכור לי בעלות

שזה עולה להם , הוא לא התחייב על לוח אם חדש או מחודש, כנראה שהוא יהיה משומש. כאשר האופציה השניה מבחינתו

זה ללכת לבית משפט. אני מציין שהוא נשמע נינוח והשאיר לי את הפרטים האישיים שלו.

עריכה 3: הצעת הפשרה של IQPC היא הנחה בסך 8% על לוח אם חדש,

זה נשמע לי הזוי כי לאחר ההנחה בכל זאת יש חנויות שניתן לקנות בהם את הלוח אם במחיר יותר טוב.

הם בעצם אינם מוכנים לשלם על ה"פשלה" שהם גרמו.

אני מחפש רעיונות מקוריים לפתור את הבעיה.

עדכון אחרון:

יאיר התערב בנעשה ומאז נמצא פתרון בקלות למרות עיקובים קטנים בדרך.

לפני 3 שבועות קבלתי מהחנות את הלוח אם p5b deluxe מחודש (עלותו היא 270) כשאני

משלם על שירות מעבדה של שעה וחצי : 225 (שכולל גם את החלפת המאורר למעבד)

לצערי הלוח אם הזה היה תקול, ככל הנראה shared pci וכו', לא ניתן היה להפעיל את ה USB-ים

והכרטיס קול שהגיעו איתו.

במהלך אותו שבוע יאיר נלחם בשבילי להחליף אותו , הבנתי ממנו שהוא נסע ליבואן של בארץ

ולבסוף הוא הביא לי ga-965p-ds3 של במקום אותו בעייתי.

אני כבר שבוע עובד עם הלוח אם הזה והכל עובד תקין.

לסיכום אני מצטער שיאיר לא היה זמין בחנות עוד קודם לפי דעתי כל הבלאגן היה נחסך,

אבל כיוון שהוא לא היחיד שנמצא בחנות וכן היחס שקיבלתי בפעמים הראשונות,

אני לא חושב שאני אמשיך להיות לקוח שלה.

רציתי להוסיף את הפסקה האחרונה בשביל האובייקטיביות ושתכירו את איך נגמר הסיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

על פניו נשמע לי ביזיון, מזמין משטרה אם צריך - המחשב היה בחזקתם ונגרם לו נזק כתוצאה מהתעסקות שלהם עם המחשב = הם נושאים בתוצאות.

אני הייתי מחכה ליאיר כדי להבהיר את העיניים, האתי הזו נשמעת לי סתם כלבה ביצ'ית.

עריכה:

אחרי התגובה של החנות, אתה באמת נוכל !

אתה לא מתבייש לגרום לחנות נזק ולהרוס מוניטין של שנים...

שחכת לציין "פרט קטן" שהלוח אם לא נרכש אצלהם... לא בסדר מצדך. אתה לא יכול להפיל עליהם את זה :screwy:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני (עדיין) לקוח מרוצה של IQPC . למרות זאת, אני חושב שההתנהלות הזאת לא במקום. :facepalm:

בשום חנות אחרת הדיון הזה לא היה מגיע ללקוח (באייבורי לדוג', פשוט ייעדכנו אותך שהחליפו לוח).

אין ספק שהחנות אחראית למחשב ש"קיבל דום לב כמו שבן אדם מקבל דום לב" בתחומה, למרות שהסיכויים שזה אכן מה שגרם לתקלה (ולא טיפול פיזי קלוקל) - קטנים.

קצת עתידות:

הדיון יתפתח למס' עמודים של לקוחות מאוכזבים / זועמים > יאיר יתנצל > הלקוח יקבל את מבוקשו אחרי חודש ימים.

זה רק אני, או שזה קורה כאן יותר מדי ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

תודה לך רדיואקטיב

היא כוסית

וכן ודאי גם אנו נשב ונצפה בעוד תרד ידוע מראש , חבל שנפתח על זה תרד חדש אולי אפשר לפתוח פוסט לתלונות על החנות הזו או משהו כזה - זה לא עצות לאף אחד כמובן אני רק אוכל פופ קורן כאן - חחח עצוב .

לעיניין

החנות אחראית בכל נושא עיניין ועיקר להחזיר לך את המחשב שלך כפי שקיבלו אותו , הם אמורים להיות מיקצועיים ועל זה הם ליכאורה אמורים לקבל תשלום ולכן הם אינם אמורים להזיק , הזיקו ? ניזוקת ? הם צריכים לשאת בעליות , הם יכולים להתקין לך מהסוג שלך או שווה ערך או לפצות אותך כמובן שהלוח אם לא צריך להיות חדש - ברור לגמרי שזה צריך להיות שווה ערך למה שהיה לך .

לעניות דעתי גם עבור הקרור הם צריכים לפצות , כל נזק שהם עשו הם הצריכים לפצות , בקיצור ליכאורה ולטענתך הם עשו לך נזקים שרוצים שאתה תשלם עליהם .

דבר נוסף ,

מדוע אינכם לוקחים טופס תיקון מהחנות ?

בטופס צריך להיות רשום עבור מה הכנסתם את המחשב לתיקון , כמו כן אני ממליץ לכם לדאוג לתעוד , ממש כמו שמכניסים למוסך , פשוט להגיד להם לא לנגוע .

בהצלחה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כמו שהבאתי את המחשב שלי אישית לTMS חיפה.

בדקתי שהוא עובד בבית, והוא עבד, אז מסרתי אותו למעבדה וברגע שהם ניסו להדליק את המחשב, הספק כוח לא עבד. הוא קיבל דום לב.

למזלי הספק היה באחריות והוא הוחלף ללא בעיות מסויימות.

העניין הוא שברגע שהמחשב עבר אליהם הוא באחריותם, מי יודע, יכול להיות ששרפו בטעות את הספק שלי, כמו במקרה שלך, יכול להיות שהתבצעה הסרה לא נכונה של קירור המעבד, או משחה תרמית נמרחה במקומות לא נכונים, וכ'ו וכ'ו...

אגב הבאת להם את המחשב עם עובד, הם אמרו לך זאת בעצמך.

כעת הלוח אם לא עובד והוא התקלקל אצלם=באחריותם.

הם דרשו ממך כסף על החלפת המעבד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מופתע מהסיפור הזה לאחר הניסיון שלי איתם

קניתי פעם ראשונה ואחרונה בIQPC נעזוב את זה שהמחשב לא הגיעה בזמן וכל חלק היה אמור להגיע למלאי ליום למחרת

הבעיה העיקרית ששלחו לי זיכרונות יותר זולים ממה שהזמנתי אבל בחשבונית ציינו את הדגם היותר יקר

וגם לקחו כסף על גוביינע למרות ששילמתי באשראי

וכמובן שלא עונים לEMAIL

לא התקשרתי אליהם כי ידעתי שזה לא יגמר מהר אז ויטרתי להם על ה 50+- שקל שהם חייבים לי ופשוט לא אחזור יותר לחנות זאת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מנוס מלהתריע אותם לפני תביעה.

בדוק את שווי הלוח כיום תנסה להגיע עם החנות להסדר .

ואני שוב אומר תקליטו שיחות!! זה כל כך חשוב שזה מצחיק.

רק באיך שהיא דברה אליך יש לך "תיק" רציני.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שתצטרך לשלם על לוח חדש אבל תנסה להגיע איתם להסכם על הנחה.

אולי גם יחזירו לך את המאוורר הקודם ואז יצא פחות.

מהסיבה שהלוח שלך היה ישן וגם עשה בעיות ואם הוא שבק חיים במעבדת המחשבים זו הבעיה שלך ולא שלהם.

אתה לא יכול להפיל עליהם אחריות על הציוד שלך מאחר והם רק הטכנאים.

אם תוכל להוכיח שהם לא מומחים זה עסק אחר.

בקיצור נסה להשמע נפגע מאוד ותגיע איתם להסדר כספי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חובת ההוכחה היא של IQPC שכן המחשב היה בחזקתם, אלא אם הם יוכלו להוכיח שהם לא התרשלו ו/או שהנזק התרחש כתוצאה מגורם שלא בשליטתם הם צריכים לתקן אותו על חשבונם. אם הלוח באמת ישן ולא יקר אפילו לא שווה להם להיכנס לזה עם הלקוח כי זה לא יתן להם דבר, פשוט להחליף על חשבונם וזהו.

אם הבעיות מתרחשות כבר בכניסה לביוס אז מה הקשר לעומס ולהתחממות? ככל הנראה שמההתחלה הבעיה היתה הלוח אם.

האבסורד הוא שדווקא האבחנה הראשונית שלהם היא הרשלנית וסביר להניח שמלכתחילה היה מדובר בלוח אם ולולא היא שום דבר מזה לא היה קורה, כעת לא רק שהם צריכים להחליף ללקוח על חשבונם הם גם צריכים לזכות אותו על גוף שמכרו לו שלא לצורך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המקרה שלו בעייתי. מצד אחד אם החלק שבק חיים סתם ככה זו לא אשמת החנות. מצד שני הם כן קיבלו חלק עובד. אם הוא יצליח להוכיח רשלנות של טכנאי יש לו קייס, אבל באלקטרוניקה מאד קשה להוכיח רשלנות אם אין נזק פיזי ברור. (בנוסף, תמיד ניתן לטעון שהחלק הגיע עם הנזק, אבל זה כבר באחריות החנות, לא הלקוח) לדעתי פיתרון הולם לבעיה יהיה לספק שווה ערך מבחינת ביצועים במחיר עלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל את כל השיחות אתה צריך תמיד להקליט כי ללא הקלטה, אין לך הוכחות לבית המשפט על יחס כזה או אחר מצד החנות. זה נוגע לכל הקוראים את דבריי.

מדובר במקרה מורכב (מרפי גורס כי הבעייה שלך תמיד יהיה מורכבת בעוד שאצל אחרים הבעיות קלות), דרישת החלפת החלק ע"י הטכנאי לכאורה נאמרה לאחר שהטכנאי היה בטוח שזה יפתור אתה בעייה ע"י ניטור טמפרטורות/WHATEVER וכיוב'... אך התוצאה הייתה שונה.

למעשה אין לך דרך לדעת אם גוף הקירור החדש אכן פתר את הבעייה כי תופעת "מרווח הזמן הקסום" (אני גורס כי זהו מרווח הזמן בו SHIT HAPPENS) נכנסה לתוקף ופתאום אתה מגלה בלי לדעת אם החלפת גוף הקירור פתר את הבעייה - שיש בעייה חדשה ולוח האם מת.

הסתברות:

מכיוון ש"מחשבים לא מתים עד שפותחים אותם"(גם זה שלי) מה שעלול היה לקרות זה בשל החלפת גוף הקירור הטכנאי כופף את לוח האם ואז כל הרכיבים התעקמו/נוצר קצר והלוח מת (מדבר מניסיון). יכול להיות גם שהלוח באמת סתם מת כי הוא הרגיש שזה הרגע המתאים וזרם עם עצמו.

בכל מקרה זה קרה כאשר הלוח במעבדת היבואן ומכיוון שאין להם בתקנון שום דבר הגורס כי ציוד שנמסר לחנות לבדיקה ומת במעבדת החנות אין עליו החזרים (ויכול להיות שסעיף כזה לו היה גם אינו חוקי כי לא ראיתי שכזה בתקנון של חנות אחרת) - יש לך עילה לבית משפט לתביעות קטנות במקרה שהעניין לא ייפתר.

יש פה נציגים של החנות ואפילו המזכירה שלהם מגיבה ומגנה בחירוף נפש על עבודתה אז תחכה קצת, הם בטח יגיעו.

*כל האמור לעיל היפותטי לחלוטין כמובן. אני מדבר מניסיון אישי בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שהלוח באמת נדפק סופית אצלם, אבל מבחינת טיפול לקוי,

להלן דברים נפוצים יותר מכיפוף לוח שהזכירו:

פגיעה פיזית בחלק על הלוח עצמו,

ESD,

ספק כוח שהשתולל,

מריחת משחת זולה על הלוח (משחות יקרות לא מוליכות).

שריפה של התושבת (הרי התעסקו עם הגוף קירור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...