קונה מחר כרטיס רשת אלחוטי PCI (‏Edimax EW7728IL). אילו אנטנות כדאי להוסיף לו? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קונה מחר כרטיס רשת אלחוטי PCI (‏Edimax EW7728IL). אילו אנטנות כדאי להוסיף לו?


Mandheling

Recommended Posts

האם האנטנה הזו (כפול 3) תהיה בחירה טובה?

אני לא אוהב את האנטנות הללו -- יחסית לגובה של האנטנה הבסיס מאוד קטן והן נוטות ליפול הצידה. הם יעילות רק אם אתה מחבר אותם לשטח מתכתי כי יש להם בסיס מגנטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי היום את הכרטיס, וכצפוי הקליטה חלשה מאוד. מ-5 קווים עם כרטיס USB רשת-N (זה שמגיע עם האקסטרימר) או 4-קווים עם כרטיסי USB רשת-G (אחד של אדימקס, השני של D-Link) ירדתי עם ה-Edimax PCI ל-2 קווים עלובים. אני מאוד מקווה שעם האנטנות החיצוניות אחזור לקליטה של 5 קווים ואוכל סוף סוף להנות מהמהירות שרשת-N אמורה לספק עם כרטיסי MIMO (דבר שאין לי באף אחד מכרטיסי ה-USB שברשותי).

לגבי האנטנות, הלכתי בסוף על אופציה עוד יותר זולה. 3 אנטנות 5dbi ב-6 דולר (כולל משלוח לארץ). אני מקווה שעצם זה שאוכל למקם את האנטנות במקום חשוף (במקום מאחורי המחשב) ייפתור את הבעיה. אם זה לא יקרה תמיד אוכל להשקיע באנטנות יקרות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע חשבתי על סיבה נוספת שבגללה (אולי) האנטנות שמגיעות עם הכרטיס לא עובדות כמו שצריך - הפח של המארז שמפריד בינן לבין הכרטיס ומונע אפשרות להבריג אותן עד הסוף. כמה זה בעייתי? כדאי להגדיל עם מספרי פח את החריץ שמאחורי הכרטיס?

אני מתחיל להשתכנע שכל הרעיון של כרטיסי רשת פנימי מופרך מיסודו... :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיבלתי את האנטנות והכבלים, ולשמחתי הבעיה נפתרה. אני מקבל קליטה של 5 קווים במקום 2 קווים עם האנטנות המובנות. מהירות החיבור אמנם נמוכה מה-300 Mbps שהראוטר והכרטיס אמורים לספק, אבל המהירות שאני מקבל (216 עד 243 Mbps) סבירה לדעתי, וגבוהה פי כמה ממה שקיבלתי עם הראוטר הישן (רשת G).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסה"כ המהירות טובה, אבל לא בדיוק מסחררת. העתקה לדיסק שמחובר לאקסטרימר מתבצעת בקצב של כ-3.5MB/s. יש דרך מומלצת יותר לבדוק את המהירות? הראוטר שלי הוא TP-Link TL-WR1043ND.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

בסה"כ המהירות טובה, אבל לא בדיוק מסחררת. העתקה לדיסק שמחובר לאקסטרימר מתבצעת בקצב של כ-3.5MB/s. יש דרך מומלצת יותר לבדוק את המהירות? הראוטר שלי הוא TP-Link TL-WR1043ND.

יש לי גם את הראוטר הנ"ל (1043ND) והזמנתי כרטיס רשת כמעט זהה (7728IN של Edimax).

קודם כל – מה ההבדל בין גרסת ה-IL וה-IN? באתר של אדימקס אין את ה-IL.

שנית, זה מאוד מפתיע ש- קולט לך מלא ואילו הכרטיס הנ"ל קולט חלקית. לא ברור לי איך MIMO עובד פחות טוב מאשר אנטנה בודדת (USB). זה מאוד מדאיג אותי מאחר ואני גם הזמנתי כרטיס דומה, כאמור, ואני מאוד אתאכזב אם יהיו לי ביצועים נמוכים שיצריכו השקעה נוספת או אפילו כרטיס אחר.

באותו הקשר, על מנת לבדוק מהירות אמיתית השתמש בתוכנת Iperf החינמית. צריך להריץ אותה על שני מחשבים, אחד בתור client ואחד בתור server ודרכה ניתן למצוא את המהירות בפועל של הרשת.

כדאי שתמדוד את המהירות עם האנטנות המקוריות, כי האינדיקציה של כרטיס הרשת או של רחוקה מלהיות אמינה. יכול להיות שתגלה שבכלל לא הייתה בעיה...

לאור מגבלות שונות (ערוצים, הפרעות וכו') כנראה שתגיע על גבי N למהירות של 75-80Mbit/sec (בדומה לכך שברשת בתקן g המהירות בפועל היא בערך 22Mbit/sec ולא 55Mbit/sec).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניחוש מושכל: הIL היא גירסה מותאמת לישראל שנעולה על התדרים שמותרים לשימוש בארץ.

היתרון של כרטיס הוא שיש לו מיקום טוב יותר, אבל זה יתרון שמתגמד לעומת האיכות של כרטיס 3 אנטנות פנימי שממילא בהשקעה של כמה דולרים ניתן להוסיף לו את אותה אפשרות לשינוי מקום בעזרת שימוש בכבלים מאריכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...