Resident Evil 5 - הדיון הראשי - עמוד 3 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Resident Evil 5 - הדיון הראשי


~BaRaK~

Recommended Posts

גראפית - מדובר באחד מהמשחקים המרשימים ביותר שהרצתי מזה הרבה מאוד זמן - הרינדור של ה Characters עצמן פשוט מדהים ברמת הפירוט שלו. משעשע לראות שכמעט כל משחק ש E.A לא עומדת מאחוריו, מצליח להציג וויזואליזציה מטריפה ועם זאת גם רץ כמו שצריך, ללא קרטועים. גם המשחקיות לכשעצמה מרעננת ומהנה - מזכירה מאוד את GOW.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
גם המשחקיות לכשעצמה מרעננת ומהנה - מזכירה מאוד את GOW.

איך מסתדר מרעננת אם משפט כזה בכלל ?

וזה גם לא מזכיר את GOW בGOW 95 אחוז מהמשחק אתה תופס מחסה יורה וחוזר חלילה

בRE5 יש הרבה פחות חלקים כאלו

אני עדיין חושב שהוא מאוד מאכזב כי המשחק לא מפחיד בכלל ואין לו את האווירה שאני מצפה לה ממשחקי RE

וזה יותר כמו משחק פעולה בינוני במקום השרדות \אימה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם RE4 לא היה משחק אימה, הוא אולי היה טיפה יותר מלחיץ (לפחות בשבילי) אבל היה ידוע שRE5 ימשיך באותו סגנון של RE4.

הוא לא ממש מתיימר להיות משחק אימה והשרדות הוא בעצם משחק פעולה שמנסה להלחיץ אותך קצת בכלל כמות מוגבלת מאוד של תחמושת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לגמרי לא מסכים איתך.

שיחקתי בDEAD SPACE?

הנה לך משחק, עם ארסנל נשקים מכובד, פחות מגבלות תחמושת, ובכל זאת, הוא מצליח להיות משחק אימה כמו שצריך.

DEAD SPACE הוא פשוט מה שRE5 היה צריך להיות. משחק שנראה טוב, שעובד טוב ושמרגיש טוב.

אז ככה: א' כל - אין לך את המגבלה המטומטמת שאתה חייב לעמוד כדי לירות ו\או לטעון. זה הדבר הכי טפשי שראיתי מימי. מדובר בקיבעון שנשאר תקוע בעקבות המשחקיות המוגבלת טכנית של המשחקים הראשונים בסדרה. מישהו נורא לא חכם חשב שלהשאיר את האלמנט הפרימיטיבי הזה יתרום לאווירת האימה, שממילא לא קיימת במשחק. כיצד תסבירו לי שבדד ספייס אני יכול לזוז תוך כדי שאני יורה, ובכל זאת, כל עימות עם אויבים שם מצליח לעצור לי את הנשימה.

ב' - עיצוב השלבים. בניגוד למדבריות המשמימות [אם כי בשלב מאוחר יותר אנחנו נמצאים בכל מני מעבדות הייטקיות ואפילו ספינה], הוא קלסטרופובי. הוא מלחיץ.אתה מסתובב בידיעה שעוד שניה משהו יקפוץ עליך על הפרצוף, או על הגב, או מכל כיוון אפשרי. השימוש בתאורה נכונה, שלבים מפחידים ומסדרונות שגורמים לך לחשוב פעמיים לפני שאתה לוקח את הפניה - זה מה שצריך לצפות ממשחק פעולה-אימה.

ג' - חוסר התחמושת. זה הדבר הכי מטופש בעולם שראיתי. צר לי, אבל בתחילת RE5 אתה מוצא את עצמך מוקף בזומבים גדולים, שאוכלים כדורים כמו קורנפלקס לארוחת בוקר, ולך יש בדיוק 5 כדורים באקדח. מה בדיוק הפואנטה? זה לא מלחיץ כשיש לי 5 כדורים ואני צריך לחסל זומבי שדורש 70 כדורים כדי להרוג אותו. זה מתסכל. מילא אם הייתי יכול לברוח, לירות תוך כדי שאני בורח, לקחת מחסה בצורה חופשית, לרוץ כמו שצריך ולתת לו פייט עם מכות MELEE, אבל כל אלה חסרים מהמשחק...אם בא לי לירות - אין בעיה, אני אעמד בניחותא, ארה בו, אסתובב ואברח. כמו מרדף של אנשי לגו. והוא אותו הדבר. כשהוא מתקרב אליי הוא יעצור, בגלל מגבלות התנועה שלי, הוא גם הוגבל. האבסורד הכי גדול היה הזומבים עם המסור החשמלי. איך הם אמורים להלחיץ אותו, אם ממילא כשהם מגיעים אליי הם נעמדים במקום ומחכים איזה 4 שניות בלי לעשות משהו? זה פשוט מטומטם. בכל אופן, ובחזרה לנקודה המקורית שלי - מחסור בתחמושת לא תורם למשחקיות, בייחוד אם זו פגומה מיסודה. דד ספייס ככה לדוגמא גם לא מחלק בנדיבות תחמושת, אבל לפחות יש לך אפשרות לקנות תחמושת. המשחק הזה מצליח להחזיק אותך אדג'י כי שימוש מופרז בתחמושת ותמצא את עצמך מת. כל הכיף במשחקי אימה זה שימוש חכם בתחמושת, סידור נכון של הBACKPACK וירי למקומות אסטרטגיים בהתאם לאויב. בRE5 זה מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון, בו אין לך בכלל תחמושת ואתה מוצא את עצמך רץ כמו איש לגו אומלל בזמן שחבורת זומבים ענקיים רודפת אחריך [רק כדי לעצור מטר ממך ולא לעשות כלום] והחלק השני, בו כבר יש לך ארסנל די מכובד ולכולם יש נשקים ואז זה מרגיש כמו משחק פעולה קלוקל [ולמה קלוקל? בגלל מערכת הCOVER הכ"כ גרוע שיש במשחק].

ד' - אויבים. מצטער, אבל חבורה של שחורים עם פה שנפתח כמו *** של שחקנית פורנו זה לא בדיוק מפחיד. רוצים אויבים מפחידים? תסתכלו על DEAD SPACE, תסתכלו על FEAR2. למען השם, אפילו בGEARS OF WAR יש אויבים שמצליחים להקפיץ את האנדנרלין יותר מבRE5. זה המשחק הכי לא מפחיד בקטגורית משחקי האימה ששיחקתי עד היום.

זהו. אני חושב שמציתי. באמת שהמשחק הזה הוא סביר מינוס. לא מגיע לו 90 פלוס. אולי 80 וגם זה בלחץ. קטעי המעבר יפים, המנוע הגראפי מרשים אבל חוץ מזה המשחקיות היא ערבוביה של אלמנטים ממשחקי פעולה עתיקי יומין שפשוט לא משתלבים עם משחק מודרני. אולי בRE4 זה תפס איכשהו, אבל פה? אחרי משחקים כמו CRYSIS, DEAD SPACE, FEAR2, HALF LIFE2 E1 E2, ועוד אלפי משחקי פעולה מודרניים, זה פשוט אבל פשוט לא אוכל.

אה וכן, לפני שתגידו לי "אבל דד ספייס בכלל לא מפחיד!", אני מסכים איתכם. לטעמי אין משחק שמסוגל להיות באמת מפחיד במחשב. ככה זה. כשאתה יורה באויבים שלך הם לא יכולים להיות מפחידים. זה יכול להיות מלחיץ, קלסטרופובי, זה יכול לתת לך תחושה ממש לא נעימה בכל הגוף, אי נוחות. וזה מה שדד ספייס מצליח לעשות יפה מאוד. אפילו FEAR2 בחלקים מסוימים. אבל RE5? כמו שאמרתי, אפילו GEARS OF WAR הצליח באלמנט האימה יותר מהמשחק הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'אמת יש לי גם תלונה עם הבוסים, משום מה הבוסים בRE4 הרשימו והלחיצו אותי יותר.

וד"א לא קרה לי קטע כזה כנגמרה לי לגמרי התחמושת והייתי חסר הגנה, ברמה הבנונית עם 5 כדורים אפשר להרוג 5 זומבים אם מכירים מספיק את המשחק.

ז"א צריך לירות להם בראש, זרוע או בברך ואז אפשר לרוץ אליהם לעשות להם Melee hit ואז לגמור אותם עם עוד Melee hit על הרצפה (אני לא מדבר על הסכין אלא על האגרוף\דריכה על הפנים\שבירת מפרקת וכו'...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו כן, השיטה הכי מטומטמת ביותר שראיתי במשחק לMELEE.

אתה יורה להם באיזור מסוים ואז נפתחת אפשרות למתקפת MELEE מסוימת.

הקטע מהטומטם, שלא תמיד היא נפתחת, ואתה לא יכול לדעת את זה עד שאתה לא צמוד לזומבי. ככה יוצא מצב מטופש שהרבה פעמים אתה יורה בזומבי ביד או ברגל, הוא מתקפל בדיוק בצורה שמתאימה להתקפה של MELEE, אתה רץ לכיוונו ומגלה שאתה לא יכול לעשות כלום. ואז שאתה שולף את הסכין ומתחיל לנפנף בה כמו איזה אימפוטנט. [גם כן האנימציה של הסכין, אותה האנימציה בלופים, כזה ביזיון...]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...