שאלה לגבי נפחי מנוע - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי נפחי מנוע


J0n1

Recommended Posts

הבחירה של חדש ( מיד שניה - חח ) היא מורכבת הרבה יותר ממה שחושבים מפני שהיא מכילה מספר אלמנטים אשר צריכים להיות מסודרים בסדר עדיפויות ( מה שברור לחלוטין שאין לפותח הדיון שלא לדבר על חוסר הידע האלמנטרי , כיפק למוסכניקים ולחברות הדלק - חח )

אתה צריך לסדר את החשיבות שלך בקשר לרכב להלן דוגמאות של עדיפויות שאחרי שתסדר אותן יהיה לך קל יותר לבחור .

תקציב ( כמה כסף יש )

צרכים ( סטיישן / סדן / פיק אף / לשטח / עבודה / נסיעות מחוץ לעיר / בתוך העיר )

העדפה אישית /ניסיון ( שאני מכיר נסעתי עליו כבר וכו' )

נוחות ( מרווח פנימי / גימורים / ובקיצור כל הדברים שגורמים לך להינות לאחר שניכנסת לרכב אפילו דאווין ניכנס כאן לקטגוריה )

בטיחות ( דרוג בטיחות / מסיביות וכו' )

חדשנות ( רכבים חכמים / היברידים / קשור גם לבטיחות )

צריכה של דלק ( צריכה מול גודל מנוע / חסכנות )

אחזקה ואמינות ( גם זה מתחלק להרבה כגון אמינות של מערכות הרכב ואמינות של המרכב של הרכב , בקיצור כמה יעלה לך להגיע ממקום למקום מבחינת מוסכים וזמן עם הכלי הזה , עקרוני למי שהזמן חשוב לו והאמינות חשובה לו למשל אם יש חולה בבית וכו )

זה ממש על קצה המזלג , שלא לדבר שגם אם תדע בדיוק איזה רכב אתה רוצה , אתה ניכנס לסרטים של הבעלים הקודמים של הרכב ואם תחזקו אותו כמו שצריך וכמובן יש גם את המזל שהיא אולי הכי קובעת שלא לדבר על זמינות , מפני שרכב טוב ומתוחזק טוב המחיר שלו עולה והקונים רבים )

בתור עצת סיכוןם הייתי אומר לך לקנות רכב שאתה מכיר ושאתה מכיר את ההיסטוריה שלו , גטס מליסינג זה אוטו חרא שחרשו עליו וטחנו לו את האמא וסיכוי סביר שגם הסוחר זייף את המד מרחק , שתהיה בריא !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 88
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

1. איזה מנוע הוא הרע במיעוטו בגטס? ה1300 או ה1450?

2. איזו חברת ליסינג היא הרע במיעוטה? (שאפשר לסמוך שלא יזייפו לי את המד מרחק ושאפשר למצוא אוטו שלא עשה כבר מסביב לעולם ב3 שנים)

עד כמה הוא שותה דלק?

אמא שלי תסע בו בערך 15 קילומטר ביום, אני אהיה זה שאסע הרבה, ולא בא לי למלא דלק כל שבוע, לכמה מספיק לו המיכל? (למי שיש/היה...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה דברים כדי לעשות קצת סדר:

* שנתון הכי חדש זה ממש לא הדבר הכי חשוב. מ-2003 שנסע 30 אלף ק"מ יהיה במצב יותר טוב מרכב מ-2006 שנסע 300 אלף. וזה בלי להכנס להבדלים בין דגמים ויצרנים שונים. רוצה לומר: תסתכל על הקילמוטראז' והידיים, אח"כ שנה.

* נפח מנוע - נתון מיותר לחלוטין שבקושי מרמז על משהו. יפה שכולם מדברים על כוח סוס, אבל למנוע יש הרבה נתונים, וכ"ס זה רק אחד מהם. אנשים נוטים להתעלם מנתון המומנט - והוא חשוב לפחות (אם לא יותר) כמו הכ"ס. כשאתה משווה בין מכוניות (מנועים) שונות, תבדוק כ"ס, מומנט וצריכת דלק. זה בעיקר מה שיעשה את ההבדל. רק בשביל להסביר יותר טוב: נניח שני רכבים במשקל זהה. אחד 110 כ"ס והשני 100. אבל לשני יש מומנט 25 קג"מ ולראשון 18 קג"מ - הרכב השני יהיה יותר חזק, יותר מהיר ויסחוב יותר בעליות. או שתתעלם מעניין הכ"ס לגמרי, או שתתחשב גם בקג"מ. אל תעשה חצי עבודה.

וכמובן צריכת הדלק של תלויה במנוע, במשקל הרכב וגם בתיבת הילוכים - ידנית חסכונית יותר. מספר גבוה יותר של הילוכים גם חסכוני יותר. בטח לא רק בנפח המנוע.

*יונאדי גטס - זול, פלסטיקה זולה, נוחות בינונית ומטה, צריכת דלק בעייתית בשנתונים עד 2006-7 - הם החליפו מערכת ניהול מנוע מתישהו ושיפרו את צריכת הדלק, שווה לבדוק בדיוק מתי. בכל מקרה גם אחרי העדכון צריכה ממש לא משהו. כמו כן מפרט בטיחותי נמוך מאד, בטיחות אקטיבית ופאסיבית ממש לא ברמה של רוב המכוניות מאותן שנים. תסביר לאמא שלך שלא רק הסיכוי לתאונה גדול בגלל אחיזה לקויה, הגה מחורבן וחרא שלדה אלא שגם כשכבר תקרה תאונה אז במקום לשבור יד אתה תבלה בבית לוינשטיין 5 שנים כי האוטו בנוי על הפנים. אני בטוח שזה ישפיע :xyxthumbs:

* קניה מליסינג - כשיבואן מביא אוטו חדש לארץ הוא בד"כ דואג להביא מפרט מסוים שנמכר אך ורק לליסינג והשכרה - למה? כדי שיהיה זול במיוחד, בשביל להשיג דיל מול חברות הליסינג וההשכרה. ודבר ראשון מקצצים בבטיחות - אתה יכול לקבל בלי ABS, עם כרית אוויר אחת או שתיים במקום 4-8 ועוד כל מיני הפתעות שהופכות את הרכב לבטוח כמו רכב מ-95 פחות או יותר. שלא לדבר על ההזנחה והיחס המזעזע שהמכוניות זוכות לו.

לפעמים אפשר למצוא דברים טובים בליסינג - אבל לא משהו מלפני 3-4 שנים. פשוט טחנו אותם יותר מדי.

* איבוד ערך - מפתיע אותי לגלות אנשים מתמקדים בזה דווקא בפורום של מחשבים - אנשים מוציאים פה 6-7 אלף ש"ח כל שנתיים-שלוש על מחשב, מישהו בכלל מתחשב ב'איבוד ערך'?? זה לא השקעה, זה רכב. אני מוכן לאבד 3 אלף שקל בשנה יותר (נגיד אירופה מול יפן) בשביל לקבל רכב שלא ישבור לי את הגב בנסיעות ארוכות, שיהיה בטוח יותר ובאופן כללי ייתן חוויה יותר טובה. רבאק אתה הולך לבלות שעות באוטו הזה במרוצת השנים, דווקא פה אתה מחפש לקצץ פינות??

או בבטיחות?? לא מבין את זה :s07:

* המלצות לרכב - זה קצת בעייתי. יותר מדי אפשרויות. באופן אישי הייתי מתרחק מקוריאה (יונדאי היום כבר יותר טוב, אבל אז היה רק גטס) - וקוריאה כולל גם את שברולט אבאו. מכוניות פחות טובות, משמעותית, יותר מהפרש המחיר מול המתחרות.

לכאורה בשביל ראש שקט יש מספיק אופציות טובות מיפן. באופן אישי אני לא אוהב אותן - פחות נוחות, בטיחות לפעמים המצב טוב, לפעמים לא משהו. אבזור בינוני. אבל יש טובות. יאריס הוא אוטו מצוין, קצת יקר לדעתי בשביל התקציב והשנתון אבל נהגתי על אחד המון. נחמד לנהוג עליו, די חסכוני לתקופה (14 ק"מ/ליטר בנהיגה סבירה). זריז אבל לא ממש מהיר. ולא להיט בעליות לירושלים נגיד. אבל ליום יום אוטו מעולה. מקדימה מרווח ודי נוח, מאחורה ממש ממש לא.

תוצרת אירופית יש מבחר די ענק של מכוניות. בגדול קשה ליפול - רובן מכוניות טובות, אין שום דבר באמת גרוע - זה מסתכם לעניין של טעם. נהגתי מעט ונסעתי הרבה על איביזה 2005 - אוטו מצוין, מודרני ובאמת מוצלח. אאל"ט הדגם זהה לשנים 2003-4 אז אולי יש בתקציב.

פולו תמיד הייתה לא רעה אבל אין לי נסיון איתה. סקודה מכונית ממש טובה ויחסית לגרמניות האחרות היא גם יותר זולה. אני כרגע נוהג על פאביה (חדשה) ומרוצה עד הגג. פיז'ו 206 גם אוטו טוב, כיפי לנהיגה, מאובזר ויש גם מנועים חזקים (ה-1.6) וידני אם אתם בקטע, תענוג של אוטו. היו בעיות איתו להרבה אנשים, אבל להרבה אנשים אחרים לא היו בעיות בכלל. קצת קשה לדעת.

הדבר הכי חכם שאתה יכול לעשות הוא להחליט מה חשוב לך באוטו, ולציין את זה כאן - הנאה מנהיגה, כח, חסכון בדלק, בטיחות, אבזור (רדיו דיסק מובנה, בקרת אקלים ועוד), פוזה (כן כן , יש אנשים שזה מה שהכי חשוב להם), אמינות, סחירות. תחליט מה סדר העדיפויות שלך ותקבל המלצות הרבה יותר טובות.

תחשוב על פורום מפרטים - כרגע רק אמרת שאתה רוצה מארז MidTower ויש לך 6000 ש"ח. קצת קשה לתפור לך משהו ככה :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, הדרישות הבסיסיות הן בסביבות ה40K ומטה, ושנתון מתקדם (תהרוג אותי, לא יודע למה...), אה ושיהיה קטן

כמה שחיפשתי לא מצאתי משהו אטרקטיבי יותר מיונדאי גטס/אקסנט (הבעיה שגם אם קונים מפרטי זה בד"כ כבר יד שניה, שהיה לפני זה ליסינג)

יש לך הצעות אחרות? (לא פונטו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קראתי את כל הדיון אבל לפי הכותרת אני הייתי ממליץ לך על פולו

ישאר לך כסף וזה אוטו אמין יש בנפח של 1600 ויש גם 1400 16V שהוא אפילו מהיר יותר מה1600

וקח בחשבון שבחלקים שלו קצת יקרים כי זה גרמני אחרי הכל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מציע שתיקח לנסיעת מבחן את ה-Ninja 250R, אופנוע מעולה למתחילים.

אין לו כוח מאיים אך יש לו מספיק כוח לכבישים המהירים... אתה יכול להשיג כזה משומש מהחדשים ב-30K למרות שהוא עולה 44K.

ביונדאי גטס המומנט הוא ייחסית קטן אודות הנפח הקטן והעמדת רוב הכוח לטובת ההספק, ככה שהוא ידידותי לעיר ומחוץ לה אבל אתה תרגיש שהיא חלשה ועד שהיא מקבלת את הכוח שלה לוקח לה זמן.

בנינג'ה יהיה לך יותר ריגושים, חבר שלי שם אגזוז של יושימורה והוא הוא נשמע פשוט מפחיד!!! :D

כל זה אמרתי בהנחה והאוטו לא מיועד להורים אלא רק לך, ואתה מעדיף ריגושים על פני פינוק.

Kawasaki_Ninja_250_R_4043_13.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מציע שתיקח לנסיעת מבחן את ה-Ninja 250R, אופנוע מעולה למתחילים.

אין לו כוח מאיים אך יש לו מספיק כוח לכבישים המהירים... אתה יכול להשיג כזה משומש מהחדשים ב-30K למרות שהוא עולה 44K.

ביונדאי גטס המומנט הוא ייחסית קטן אודות הנפח הקטן והעמדת רוב הכוח לטובת ההספק, ככה שהוא ידידותי לעיר ומחוץ לה אבל אתה תרגיש שהיא חלשה ועד שהיא מקבלת את הכוח שלה לוקח לה זמן.

בנינג'ה יהיה לך יותר ריגושים, חבר שלי שם אגזוז של יושימורה והוא הוא נשמע פשוט מפחיד!!! :D

כל זה אמרתי בהנחה והאוטו לא מיועד להורים אלא רק לך, ואתה מעדיף ריגושים על פני פינוק.

Kawasaki_Ninja_250_R_4043_13.jpg

:kopfpatsch: :kopfpatsch:
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי לקרוא את כל הת'רד, אני בטוח שזאת ^^^ היתה התגובה הראשונה עם שכל כאן.

מה לעזאזל הבעיה? ולמה אתה כלכך המום?

אני נוהג על VW בורה שנת 2000 (חישוב מהיר: בת 9).

היא נוסעת (כמעט) כמו ביום הראשון שהיא יצאה מהמפעל.

בהמשך למה שעמרי אמר - אמא שלי (ואני) נוהגים על טויוטה קורולה סאן מודל 99, אוטומטית (לצערי), בת 10 כמשתמע מהשנתון ובלי תקלות רציניות. אנחנו יד שניה.

הלכתי לקרוא את שאר הדיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיריון אולי חסכוני, אבל אם הגובה שלך מעל 1.75 הוא קצת צפוף והמושב שלו ממש לא נוח.

לא מסכים איתך. אני 1.85 וממש נוח לי. יש אפשרות כיונון למושב ולהגה ואני ממש לא מרגיש שצפוף לי.

מבחינת נוחות הוא הרבה יותר נוח מגטס ורכבים אחרים בסיגנון, נסעתי כמעט על כולם.

הסיריון הוא פשוט מוצלח, ואני לא חובב רכבים מהסוג הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...