מכונית: אוטומטית או ידנית? - עמוד 7 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית: אוטומטית או ידנית?


Tomerb1

Recommended Posts

דבר ראשון, אין מחלוקת על העניין שתיבה רובוטית עדיפה מבחינת ביצועים וצריכת דלק על ידנית, אפילו לא כפולת מצמד, הבעיה היא שהן זמינות רק ברכבים חדשים וגם אז רק בחלקן. מה גם שחלק מהתיבות הרובוטיות החד מצמדיות סובלות מבעיות הנובעות מעצם היותן למעשה תיבה ידינית. אני גם מסכים שבשימוש יום יומי תיבה אוטומטית תאיץ יותר מהר, בגלל הזמן שאתה מאבד בהעברת הילוך רגועה וחלקה. לעומת זאת, בנהיגה ספורטיבית, אתה לא תרחם על הגיר ולא תטרח להעברה חלקה ובנוסף יש לך יותר כוח זמין (ביחס לאוטומטית טהורה) וכמובן גם יותר שליטה, ולכן תאיץ יותר מהר.

מבחינת תחזוקה, ידני הכי אמין והכי זול לתחזוקה.

מבחינת צריכת דלק, אוטמטיות טהורות תמיד יצרכו יותר דלק מידניות\רובוטיות, בהנחה ששאר הפרמטרים זהים (אופן נהיגה, יחסי העברה וכדומה).

מבחינת הנאה, זה תלוי בך, לי לא משנה ידני או רובוטי העיקר שיש לי שליטה מלאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 244
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ג'יזס קרייסט מה אתה נתפס על סמנטיקה של בחירת האותיות ע"י הדבילים הסיניים האלה?

ולא, לא נהגתי בקורולה רובוטית. מה הקשר? זה מערער את העובדות? לא. בתיבה רובוטית אתה עדיין יכול להכניס ל-E (מרוצה?) ולנהוג במצב "אוטומטי" לחלוטין.

ע"י הסינים האלו? על אילו סינים אתה מסבר?! טויוטה זה יפני!

אני מסכים, הרובוטית של טויוטה (לפי ביקורות של אחרים, לא ניסיתי בעצמי) דיי עלובה ולא הייתי ממליץ עליה לאף אחד.

מצד שני, גם לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות טויוטה בלי קשר...

איך אתה לא ממליץ לאף אחד על הגיר של הקורולה אם לא נהגת בו בעצמך?!

איך אתה לא ממליץ לאף אחד לרכוש טויוטה בלי קשר? :kopfpatsch:

א. למי שלא יודע, קורולה עד היום נחשב לרכב הכי אמין בהסטוריה. היה בריטי כלשהו (אינני זוכר את שמו) אבל הקורולה עבר אותו באמינות!

ב. קורולה נחשב לרכב הכי נמכר בעולם! כן כן, בעולם!

ואתה לא ממליץ עליו?

אפשר לשאול למה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה אבל אתם מדברים פה על שני נושאים שונים

זה או שלוקחים אוטומאטי לגמרי,או שלוקחים ידני לגמרי שכולל ידית הילוכים וגם קלאץ'

אני לפחות חוב שגם רובוטי לא ייתן את אותה חווית נהיגה שמרגישים בידני,ואני מדבר על הרעידות בהחלפת הילוכים,קפיצות כאלה בזמן זינוק בעלייה וכו'

הרי בכל מקרה גם בגיר הרובוטי שהנהג יעזוב את הברקס האוטו לא יכבה כמו שיכול לפעמים לקרות בידני...פשוט הוא ילחץ מהר יותר על הגז וזהו האוטו ימשיך בנסיעה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקצרה - התיבות הרובוטיות עדיין בחיתוליהן ורואים זאת בקלות (נהיגה מאוד לא חלקה, בעיית הזינוק בעליה, אורך חיים מוטל בספק).

ברגע שישכללו את הטכנולוגיה ויכניסו אותה גם לרכבים ממוצעים הדיון הזה כבר לא יהיה רלוונטי.

גם עם הלמבורגיני מארציילנגו נתקלתי עם הקטע המעצבן הזה

:lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כאן,

בכל זאת עם עובדות אי אפשר להתכווח.

http://blog.cash4usedcars.com/best-selling-cars-ever/

http://www.automotoportal.com/article/Top_5_Worlds_Most_Successful_Cars_Ever

http://specials.rediff.com/money/2008/may/13best1.htm

ואפילו היה סרטון של TOP GEAR שמוכיח זאת (אינני מוצא אותו כרגע).

בכל אופן,

לדעתי נענו כאן כל שאלות פותח התראד.

יום נעים לכולם.

:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החיפושית היא הרכב הכי נמכר בהיסטוריה, כדגם אחד.

לקורולה היו 10 דגמים במהלך השנים, זה לא נחשב. מתאים רק לפרסומי יצרן למניהם.

בכל מקרה לי תמיד קורולה תיהיה מלה נרדפת לשעמום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נעים בעליה מתמשכת ופקוקה, במיוחד שצריך לצאת מחניון עמוס ואתה מתבייש לפשל עם זינוק בעליה של שיעור נהיגה ראשון, ועוד... אם הדייט שלך לידך יושבת.

אחרי בערך חודשיים-שלושה של נהיגה קבועה התרגלתי מספיק כדי שכל האי נוחויות של הקלאץ' זניחות ואני מתעלם מהן כמעט באוטומטיות.

דווקא הרובוטי של טויוטה נותן תחושה של ידני

אתה מתבלבל כנראה בין "ידני" ל"טחורים".

בקצרה - התיבות הרובוטיות הזולות עדיין בחיתוליהן ורואים זאת בקלות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי על עוד נקודה לא לטובת הידני

אנחונ בשנת 2009,מי בכלל קונה ידני היום?כל,אבל כל המכוניות בארץ הן אוטומאטיות,למעט אנשים שבאמת משוגעים לדבר ורק אז הם קונים מכונית ידנית

אוטו ידני זה לא ממש נוח,כל העיניין עם הקלאץ' והבלם וקלאץ' בלם בפקקים זה לא נעים,בעליות לזנק בעלייה זה עוד יותר לא נעים כשיש פקקים,והכי מעצבן כולם מתחילים לנסוע ואתה נשאר 2 מטר מאחורה כי אתה צריך עכשיו לזנק בעלייה...

עוד עיניין לא נוח זה החנייה בעלייה,שצריך כל שנייה להסתכל למראות ולשלוט בקלאץ'

אוטומאטי פותר את כל הבעיות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי של טויוטה מעביר הילוכים כמו אישה...

נסעתי פעם אחת על אוטו עם גיר כזה, נסיעה של 15 דקות, ונתפס לי הצוואר מהקפיצות :bash:

וארם ברקס בעליות?!

נקבות...

אישית אני נהנה מנסיעה עם אוטומט, אבל אני מתגעגע לשליטה שהייתה לי בידני.

לדוגמא- בידני כדי לנסוע אחורה או קדימה לאט (להכנס לחניה צפופה, לדוגמא) בד"כ מספיק לשחרר טיפה את הקלאצ'. באוטומט אני צריך ללחוץ על הגז- אבל מזה בעדינות... וגם כשאני לוחץ בעדינות בהרבה מיקרים פתאום האוטו קופץ מהמקום...

עוד משהו שאני לא אוהב באוטומט זה ההורדת הילוכים כשלוחצים על הגז. בידני, אני מעלה הילוכים לפי הצורך, ונגיד בעלייה מוקיד מקסימום הילוך אחד כדי לא לאבד מהירות- פה הוא זורק הילוכים כל פעם שאני לוחץ קצת יותר על הגז, בד"כ יותר מהילוך אחד (וקורע את המנוע על סל"ד גבוה לכמה שניות חסרות משמעות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי על עוד נקודה לא לטובת הידני

אנחונ בשנת 2009,מי בכלל קונה ידני היום?כל,אבל כל המכוניות בארץ הן אוטומאטיות,למעט אנשים שבאמת משוגעים לדבר ורק אז הם קונים מכונית ידנית

אוטו ידני זה לא ממש נוח,כל העיניין עם הקלאץ' והבלם וקלאץ' בלם בפקקים זה לא נעים,בעליות לזנק בעלייה זה עוד יותר לא נעים כשיש פקקים,והכי מעצבן כולם מתחילים לנסוע ואתה נשאר 2 מטר מאחורה כי אתה צריך עכשיו לזנק בעלייה...

עוד עיניין לא נוח זה החנייה בעלייה,שצריך כל שנייה להסתכל למראות ולשלוט בקלאץ'

אוטומאטי פותר את כל הבעיות...

ואוו חשבת על זה לבד? ממש עכשיו אחרי 11 עמודים?

וארם ברקס בעליות?!

ארם ברקס? WTF?

עוד משהו שאני לא אוהב באוטומט זה ההורדת הילוכים כשלוחצים על הגז. בידני, אני מעלה הילוכים לפי הצורך, ונגיד בעלייה מוקיד מקסימום הילוך אחד כדי לא לאבד מהירות- פה הוא זורק הילוכים כל פעם שאני לוחץ קצת יותר על הגז, בד"כ יותר מהילוך אחד (וקורע את המנוע על סל"ד גבוה לכמה שניות חסרות משמעות)

"אולי" אם תפסיק להיות עילג וללחוץ מעבר לנקודה של הקיק-דאון, ה"בעיה" הזאת לא תקרה לך....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...