ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל - עמוד 22 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל


jayz0r

Recommended Posts

Manfrotto 486RC2

ראש כדורי פופולרי, יציב ומוצלח. קשה לפספס איתו, אבל באופן אישי אני מעדיף ראשים שכוללים כיוון friction ו-panning, במיוחד אם הם עולים פחות (הזכרתי כבר את ה-Smith-Victor BH2 שנמכר ב-B&H בפחות מ-$50 ושכולל את התכונות האלה? ;))

Manfrotto 322RC2

על הנייר ראש נהדר, בפועל הוא מאוד מייגע לשימוש כי נדרשת לחיצה חזקה יחסית לשחרור (גם כשה-friction על המינימום). הסליק AF2100 כולל עקרון דומה והרבה יותר נוח לשימוש. כמו כן, קשה לדייק עם ה-322RC2, מה שהופך אותו לבעייתי בצילומי מקרו. אני מכיר מישהו שמכר אותו בדיוק מהסיבות האלה.

מישהו יודע משהו על החלק הזה שמחובר לחצובה? האם אפשר להלביש אותו על כל חצובה של החברה? ( יש לי את ה055XB ) וכמה הוא עולה?

http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/ciu/68/9c/baf2c060ada0c46571aa9110.L.jpg

החלק הזה מאפשר לחבר את מוט החצובה בצורה אופקית. למיטב זכרוני הוא מובנה ב-055XPROB ולא ניתן לנתק אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 489
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עדשות חדשות מפנטקס! :yelclap: :yelclap:

post-12039-1240399963.jpg

השמאלית:

55/1.4

שניה משמאל:

16-50/2.8

שניה מימין:

50-135/2.8

הימנית:

60-250/4

3 הראשונות מרכיבות סט מושלם ליומיום!

כולן DA* עם אטימות לנוזלים.

(מD-SPOT)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד עכשיו ראיתי שני ראשים שהייתי רוצה לשמוע את דעתכם עליהם :

Manfrotto 486RC2

Manfrotto 322RC2

מה אתם אומרים עליהם?

איפה אתה מסתכל על זה?

אני משתמש ב-488RC4 (שקניתי בחו"ל), שפשוט מעולה.. אבל אין לי מושג איך הוא ביחס לאחרים מבחינת המחיר.

[br]פורסם בתאריך: 23.04.2009 בשעה 20:55:21


3 הראשונות מרכיבות סט מושלם ליומיום!

כן, אם אתה מליונר... המחירים של ה-DA Star חסרי כל פרופורציה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישן...

ה-50-135 וה-16-50 הגיעו לשוק לפני שנתיים בערך. ה-50-135 נרכשה ע"י אחד מחברי הפורום. ה-55/1.4 הגיעה לשוק לפני מספר חודשים ויש לה אפילו טסט ב-slrgear.com. רק ה-60-250 חדשה באמת. היא אמנם הוכרזה לפני כמה שנים, אבל רק בימים האלה היא אמורה להגיע לחנויות.[br]פורסם בתאריך: 23.04.2009 בשעה 20:58:40


איפה אתה מסתכל על זה?

על מה?

כן, אם אתה מליונר... המחירים של ה-DA Star חסרי כל פרופורציה..

מלבד נסיקת מחירים מטורפת בקנדה (שתגיע אולי גם לשאר העולם), המחירים לא שונים מהותית מעדשות היוקרה של קנון/ניקון ואפילו זולים בחלק מהמקרים. ה-16-50/2.8 למשל זולה משמעותית ממקבילותיה אצל קנון/ניקון, חבל רק שאחוז הלימונים בה גבוה מהממוצע. ה-55/1.4 יקרה להחריד, ומוטב לדעתי לכל מי שמחפש עדשה דומה לפנטקס לקנות את ה-50/1.4 כל עוד ניתן למצוא אותה בחנויות. מדובר בעדשה ישנה שלא ברור אם פנטקס ימשיכו לייצר (אם יש להם הגיון מינימלי, אז הם צריכים להמשיך לייצר אותה עוד שנים רבות, או לחלופין לחתוך את המחיר של ה-55/1.4 בחצי או יותר). בסבירות גבוהה לדעתי המחיר של ה-60-250/4.0 יירד תוך מספר חודשים לרמת המחיר של הקנון 70-200/4.0 המיוצבת, מה שיהפוך את הפנטקס לעדשה אטרקטיבית בהחלט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על מה?

על הראשים, ההודעה שציטטתי לפני השאלה הזאת.

מלבד נסיקת מחירים מטורפת בקנדה (שתגיע אולי גם לשאר העולם), המחירים לא שונים מהותית מעדשות היוקרה של קנון/ניקון ואפילו זולים בחלק מהמקרים.

נכון, אבל אם הייתי משווה את המחירים של העדשות בפנטקס לעדשות של קנוניקון, הייתי מצלם היום עם D300.

הסיבה שבגללה אני נשאר בפנטקס היא העדשות הזולות (בגלל שאין צורך בעדשות מיוצבות, בין היתר), ואם סידרת ה-DA Star עולה במילא כמו בניקון, איזו סיבה יש לי להישאר בפנטקס ולא לקחת את ה-D300, שעם כל הכבוד ל-K20D, היא טובה ממנה בערך בכל פרמטר חוץ מהמחיר (ומהמייצב המובנה, שנכנס לפרמטר המחיר) ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על הראשים, ההודעה שציטטתי לפני השאלה הזאת.

גוגל, B&H, חסרים אתרים?

נכון, אבל אם הייתי משווה את המחירים של העדשות בפנטקס לעדשות של קנוניקון, הייתי מצלם היום עם D300.

אם התכוונת מראש להוציא אלפי דולרים על עדשות, אז לא בטוח שפנטקס הייתה הבחירה ההגיונית ביותר. בסכומים כאלה אפשר לקבל יופי של קיטים מבוססי D300.

הסיבה שבגללה אני נשאר בפנטקס היא העדשות הזולות (בגלל שאין צורך בעדשות מיוצבות, בין היתר), ואם סידרת ה-DA Star עולה במילא כמו בניקון, איזו סיבה יש לי להישאר בפנטקס

סיבה אחת היא העדשות הזולות, שלהן יש מקבילות מיוצבות בקנון/ניקון רק במחירים הרבה יותר גבוהים. סיבה שניה היא שכל הליין בפנטקס מיוצב, בעוד בניקון הייצוב מוגבל בעיקר למספר עדשות זום ולעוד כמה אקזוטיקות-בלתי-ניתנות-להשגה (300/2.8, 400/2.8 וכו'). בפנטקס ניתן לקבל ייצוב בעדשות פריים מהירות (אין אפילו אחת כזו מיוצבת בניקון), בעדשות מקרו (יש 105 מקרו שעולה בערך כפול מהפנטקס המקבילה), בזומים זולים (כולל צד שלישי כמו הטמרון 70-300 ו-17-50/2.8‏) וגם בזומים רחבים (אין כאלה עם ייצוב בניקון, ואם יש לך ספק בתועלת של מייצב בעדשות כאלה, נסה לצלם במהירות נמוכות ותראה שבכל אורך מוקד יש מהירות שבה רעידות היד הופכות לבעיה - עם מייצב הן הופכות לבעיה שניים~שלושה סטופים נמוך יותר). אגב, ה-17-55/2.8 של ניקון לא מיוצבת, ואין עבורם אף עדשה דומה שכן. גם לא צד שלישי. לקנון דווקא יש, אבל היא עולה כמעט פי 3 מהטמרון.

ולא לקחת את ה-D300, שעם כל הכבוד ל-K20D, היא טובה ממנה בערך בכל פרמטר חוץ מהמחיר (ומהמייצב המובנה, שנכנס לפרמטר המחיר) ?

בחנות שממנה אתה חושב להזמין (אם לא הזמנת עדיין) - B&H, ה-D300 עולה יותר מכפול מה-K20D (‏$1700 מול $670), כך שגם בלי להתייחס למייצב עדיין מקבלים הרבה יותר עבור כל דולר אצל הפנטקס. זה נכון באופן כללי למצלמות יקרות. ככל שהן יותר יקרות, התמורה שלהן לכסף פחות טובה כי התשלום עבור כל פיצ'ר לא פרופורציונלי לתועלת שלו, לפחות לא עבור רוב המשתמשים. בארץ המחיר של ה-K20D פחות אטרקטיבי, ואני מבין את ההתלבטויות, אבל עדיין יש פער של כמה אלפי שקלים בין שתי המצלמות. הפער הזה שיכול לשמש אנשים רגילים (כלומר כאלה עם תקציב מוגבל) לקנייה של ציוד משלים מועיל יותר מאשר ההבדלים בין הגופים. למי שקונה בארה"ב ולא מגיע עם עדשות של חברה מסויימת זה כמובן no-brainer - ‏K20D + אלף דולר לבזבוזים שווה הרבה יותר מ-D300, אלא אם הקונה צריך תכונה ספציפית שקיימת רק בניקון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גוגל, B&H, חסרים אתרים?

אני לא מבין מה אתה רוצה ממני.

לא שאלתי איפה אפשר להשיג את זה, בסך הכל שאלתי את PyroGhost איפה הוא מסתכל.

אם התכוונת מראש להוציא אלפי דולרים על עדשות, אז לא בטוח שפנטקס הייתה הבחירה ההגיונית ביותר. בסכומים כאלה אפשר לקבל יופי של קיטים מבוססי D300.

איך הגעת למסקנה המוטעית שהתכוונתי להוציא אלפי דולרים על עדשות? :nixweiss:

בחנות שממנה אתה חושב להזמין (אם לא הזמנת עדיין) - B&H, ה-D300 עולה יותר מכפול מה-K20D (‏$1700 מול $670), כך שגם בלי להתייחס למייצב עדיין מקבלים הרבה יותר עבור כל דולר אצל הפנטקס. זה נכון באופן כללי למצלמות יקרות. ככל שהן יותר יקרות, התמורה שלהן לכסף פחות טובה כי התשלום עבור כל פיצ'ר לא פרופורציונלי לתועלת שלו, לפחות לא עבור רוב המשתמשים. בארץ המחיר של ה-K20D פחות אטרקטיבי, ואני מבין את ההתלבטויות, אבל עדיין יש פער של כמה אלפי שקלים בין שתי המצלמות. הפער הזה שיכול לשמש אנשים רגילים (כלומר כאלה עם תקציב מוגבל) לקנייה של ציוד משלים מועיל יותר מאשר ההבדלים בין הגופים. למי שקונה בארה"ב ולא מגיע עם עדשות של חברה מסויימת זה כמובן no-brainer - ‏K20D + אלף דולר לבזבוזים שווה הרבה יותר מ-D300, אלא אם הקונה צריך תכונה ספציפית שקיימת רק בניקון.

בלה בלה בלה בלה בלה

תסלח לי אבל אני לא מבין למה אתה בכלל כותב את כל זה, זיהית את המילה "D300" ואוטומטית נכנסת ל-"MODE: Protect Pentax" והתחלת להפציץ בהסברים על למה המצלמות של פנטקס משתלמות יותר מהמתחרות?

תשים לב למי אתה מנסה להטיף את המנטרה שלך, כי אני כבר משתמש בפנטקס....

כל מה שאמרתי הוא שסידרת העדשות DA* של פנטקס מתומחרת ללא כל פרופורציה לשם "פנטקס", כי אם הייתי מוכן לשלם מחירים כאלה על עדשות - כנראה שהייתי בעל D300 ולא בעל K200/K20.

איך מהמשפט התמים הזה הגעת לחפירה על "פנטקס נגד העולם", אלוהים יודע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין מה אתה רוצה ממני.

לא שאלתי איפה אפשר להשיג את זה, בסך הכל שאלתי את PyroGhost איפה הוא מסתכל.

אם אתה שואל איפה הוא מסתכל כדי למצוא מידע על הראשים האלה, אז מה הפלא שאני לא מבין מאיפה השאלה הזו מגיעה? אבל עזוב, זה לא באמת חשוב.

איך הגעת למסקנה המוטעית שהתכוונתי להוציא אלפי דולרים על עדשות? :nixweiss:

כנראה שהניסוח שלי לא היה מוצלח. לא התכוונתי שזו בהכרח הייתה הכוונה שלך, אלא שמי שמתכוון להוציא אלפי דולרים על ציוד ייקבל עם ה-D300 והעדשות היקרות של ניקון פתרון לא פחות טוב, ובמובנים רבים אפילו יותר טוב, מאשר K20D ועדשות DA*. היתרון של פנטקס הוא בציוד זול, לא בציוד שבו התקציב מהווה נושא משני.

תסלח לי אבל אני לא מבין למה אתה בכלל כותב את כל זה, זיהית את המילה "D300" ואוטומטית נכנסת ל-"MODE: Protect Pentax" והתחלת להפציץ בהסברים על למה המצלמות של פנטקס משתלמות יותר מהמתחרות?

הסברתי לך מדוע הטענה בנושא ה-D300 שגויה. המחיר בסופו של דבר לא בר השוואה. הוא שונה מאוד, והדוגמאות שציינתי מדגימות את זה.

תשים לב למי אתה מנסה להטיף את המנטרה שלך, כי אני כבר משתמש בפנטקס....

אתה העלאת את הטענה. אני בסה"כ העמדתי אותה בפרופורציה. וזה בסדר, אין כאן הטפה. כזכור לך אני לא משתמש פנטקס, ולא עומד להיות כזה אלא אם מישהו ייגנוב לי את כל הציוד :)

כל מה שאמרתי הוא שסידרת העדשות DA* של פנטקס מתומחרת ללא כל פרופורציה לשם "פנטקס", כי אם הייתי מוכן לשלם מחירים כאלה על עדשות - כנראה שהייתי בעל D300 ולא בעל K200/K20.

חלק מהמחירים לא פרופורציונליים (ה-55/1.4, המחירים בקנדה), אבל בסה"כ אני לא חושב שהם לא סבירים בשביל הרמה של העדשות. מאוד סביר שמשתמש ייקנה עדשת DA* אחת, ועדיין ישיג חיסכון משמעותי בקנייה באמצעות בחירת גוף משתלם ועדשות אחרות, משתלמות יותר. למי שיש כוונה לקנות רק עדשות יוקרה, מוטב להסתכל טוב טוב מה יש לחברות אחרות. לפנטקס אין יתרון של ממש ברגע שהכסף מפסיק להוות מגבלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שהניסוח שלי לא היה מוצלח. לא התכוונתי שזו בהכרח הייתה הכוונה שלך, אלא שמי שמתכוון להוציא אלפי דולרים עלח ציוד ייקבל עם ה-D300 והעדשות היקרות של ניקון פתרון לא פחות טוב, ובמובנים רבים אפילו יותר טוב, מאשר K20D ועדשות DA*. היתרון של פנטקס הוא בציוד זול, לא בציוד שבו התקציב מהווה נושא משני.

זה בדיוק מה שאמרתי... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור, אם אני רוצה את כל הפיצ'רים, נוחות ו"כיף" בצילום, אני צריך איזשהו ראש רציני לחוד ו"גוף" לחוד :-\

לגבי העדשה שהוזכרה פה -

http://www.camera.co.il/Sale.asp?pid=2402&salenum=

זו? הסתכלתי עליה באמת, מה פשר המחיר ה.. סביר, בגלל שהיא ישנה..? זה כולל חסרונות כמו איכות אופטית נמוכה, או נגיד מחסור באוטופוקוס או משהו אחר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש טעם להשקיע בעדשות פריים ישנות (נגיד אלו הסובייטיות)?

מצד אחד הבנתי שהן חדות, והן גם זולות, מצד שני אני לא יודע כמה זה נוח להשתמש בפוקוס ידני בתנאים חשוכים.

לדוגמא ראיתי את הMIR-1-V 37mm f2.8 ב40$

הבנתי שזאת עדשה מצוינת.

הצמצם לא אופטימלי אבל אני חושב שזאת עדשה נחמדה לפורטרים, עם הטווח שלה אפשר להסתדר.

ומעניין איך היא במאקרו.

השאלה אם אני אוכל לחסוך לעצמי עדשה מהירה עם זאת, כי אני לא מרבה לצלם במקומות חשוכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי השמועות האחרונות, פנטקס מתכוונים לשחרר גירסה חדשה לעדשת הקיט שתכלול איטומי אבק ולחות. סוף סוף האיטומים של ה-K200D יהוו יתרון של ממש גם לקהל היעד העקרי של המצלמה. אחרי הכל, רובם לא קונים גוף ב-$500 כדי להוסיף לו אח"כ עדשה אטומה ב-$700.

כמו כן יש שם פרטים על ה-K-7, המצלמה החדשה שאמורה להחליף את ה-K20D. מלבד תמיכה בצילום ווידאו אני לא מוצא שם הרבה דברים מעניינים. נקווה שפנטקס יישפרו גם את קצב האש (3 פריימים לשניה ב-K20D זה מספר נמוך מאוד בהשוואה למתחרים), וגם את מהירות הפוקוס. את הנושא הזה פנטקס יכולים לשפר בקלות ע"י הוספת אופציה לביטול הפוקוס הכפול, בדומה למה שקיים בסוני A700/A900. ביטול הפוקוס הכפול יוריד את דיוק הפוקוס לרמה של המתחרים (דיון שמתייחס לנושא כאן), אבל יכול להיות מועיל כשהמהירות חשובה יותר מהדיוק. נראה שב-K2000 פנטקס כבר יישמו את הגישה הזו, כך שסביר שנראה אותה גם ב-K-7.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...