ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל - עמוד 27 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל


jayz0r

Recommended Posts

קראתי את כל הדיון הזה, ואני מאוד מסכים עם אורן.

שורה תחתונה אם יש לך את הכסף אין לך מה לעשות בפנטקס \ סוני \ אולימפוס. אבל כל אחד רוצה (אני מאמין) לשלם, ולקבל תמורה מקסימלית לכסף.

אני לדוגמה רציתי ללכת על Canon 30D +Grip + 70-200 f/2.8l + 430ex ובחישוב מהיר, לפני שנה זה עלה בסביבות ה-15-16 אלף שקל. ובשבילי זה היה הרבה מעבר ליכולות שלי.

אני בתור בנאדם שצילום זה לא העבודה שלי, לא ראיתי בסיבה ללכת על שיגעון שכזה. ולכן ראיתי את פנטקס.

הגוף אולי לא הכוכב באיזור, אבל אני לא צריך יותר ממנו, רק המהירות פיקוס שלו אם הייתה כמו ה-K-m היה יכול להיות טוב. הסט הנ"ל-

Pentax K200D +Grip+ DA* 50-135 f/2.8+Sigma 530 עלה לי ביחד 8000 שקל. חצי מחיר. ואני לא מתלונן.עדשה מיוצבת עם צמצם 2.8, מהירה וכיפית, והעיקר - לא כבדה ואטומה למים. שזה הציל אותי כבר לא מעט פעמים.

אגב,

כשעושים קרופ עם 50-135 אתה מקבל בעצם 70-201(כמעט אותו הדבר, לא ?)

ועוד משהו שחשוב לציין

DA* 16-50 בקרופ זה 24-75, הטווח השימושי שעומרי דיבר עליו.

ככה שכל אחד, והדרך שלו. אני אוהב לקבל תמורה טובה לכסף.. וקיבלתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 489
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ועוד משהו שחשוב לציין

DA* 16-50 בקרופ זה 24-75, הטווח השימושי שעומרי דיבר עליו.

אבל זה לא הטווח שהוא אמר שהוא מחפש. הוא רוצה 24-75 על גוף קרופ, כלומר טווח שמקביל בקנון ל-38-120 ובפנטקס ל-36-110 בקירוב. לא ברור לי איך אפשר להסתדר עם טווח כזה באירוע, אבל זה כבר סיפור אחר.

כשהוא יירצה לקבל טווח כזה לאחר מעבר ל-FF הוא ייצטרך עדשת זום חדשה שנגמרת מעל 100 מ"מ. עדשה כזו עם צמצם 2.8 לא קיימת בליין של קנון. יש להם 24-105L, אבל היא "רק צמצם 4.0". בעבר טמרון ייצרו עדשות 28-105/2.8 ו-35-105/2.8, אבל מהירות הפוקוס לא הייתה הצד החזק שלהן, ולא קל למצוא אותן בשוק היד השניה, גם לא עבור קנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולגבי איכות העדשה, מבחינה אופטית ה-24-70 של קנון לא טובה יותר מה-17-70 של פנטקס, אפילו להיפך. מבחינת אחוז לימונים ה-24-70 נחשבת בעייתית מאוד.

ומה יש להגיד על ה24-70 של ניקון לעומת קנון? איכות אופטית/אחוז לימונים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהטבלה הבאה תספק לך תשובה לגבי ההבדלים בין העדשות:

6475553.png

אף אחת מהעדשות לא כוללת מייצב מובנה, אבל הצייס והפנטקס מיוצבות בזכות הגוף (בסוני/מינולטה או פנטקס), וכך גם הסיגמה, כשמשתמשים בגוף מיוצב.

לא ידוע לי על בעיית לימונים בניקון, בצייס או בפנטקס. בסיגמה כמעט תמיד יש אחוז לימונים לא מבוטל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורן, אני חושב שעניין העדשות של פנטקס והתמורה שהם נותנים לכסף כבר נדון רבות בפורום זה. כך גם מגוון היתרונות והחסרונות האוביקטיביים של המערכת של פנטקס אל מול המתחרים. אני אישית עשיתי את החשבון שלי והלכתי לאחרונה על K20D (יותר פרטים בהמשך בנושא נפרד), משום שלצלם חובב שמחפש גוף מעל הממוצע פשוט אין משהו עם תמורה טובה יותר. כמו כן העדשות של פנטקס בתחום אורכי המוקד הקרובים יותר (התחום שמעניין אותי ולמעשה את מרבית החובבים) הן ללא ספק מדהימות ונותנות תמורה מעולה (אני בקרוב אתחיל לחסוך לעדשה מעבר לקיט). סריקה זריזה של הרשת מראה שה-K20D משמשת גם צלמי אירועים מצליחים בעולם (פחות בישראל) שמתפרנסים יפה מהמערכת של פנטקס.

אבל זה לא משנה, אנשים בארץ המעונינים להיות מקצוענים לעולם ילכו על קאנון או ניקון. זה מעבר למה שיש לאותן חברות להציע להם בעתיד, כאמור, אתה יכול להיות צלם אירועים נהדר גם עם פנטקס ואין שום הוכחה שיש קשר בין גוף 5D עם עדשת L לבין ההכנסות שלך. זה קשור לאופן תפיסת המותג, לזה שעם רכישת אפילו 40D אתה מתחבר לכל עולם "המקצוענות" של קאנון.

לפני 50 שנה הייתה יכול לנהל את אותו דיון בדיוק על "למה לעזאזל לקנות לייקה אם צייס או קונטקס נותנים תמורה טובה יותר". זה הכל עניין של מיתוג ומיצוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורן, אני חושב שעניין העדשות של פנטקס והתמורה שהם נותנים לכסף כבר נדון רבות בפורום זה. כך גם מגוון היתרונות והחסרונות האוביקטיביים של המערכת של פנטקס אל מול המתחרים. אני אישית עשיתי את החשבון שלי והלכתי לאחרונה על K20D (יותר פרטים בהמשך בנושא נפרד), משום שלצלם חובב שמחפש גוף מעל הממוצע פשוט אין משהו עם תמורה טובה יותר. כמו כן העדשות של פנטקס בתחום אורכי המוקד הקרובים יותר (התחום שמעניין אותי ולמעשה את מרבית החובבים) הן ללא ספק מדהימות ונותנות תמורה מעולה (אני בקרוב אתחיל לחסוך לעדשה מעבר לקיט). סריקה זריזה של הרשת מראה שה-K20D משמשת גם צלמי אירועים מצליחים בעולם (פחות בישראל) שמתפרנסים יפה מהמערכת של פנטקס.

אבל זה לא משנה, אנשים בארץ המעונינים להיות מקצוענים לעולם ילכו כל קאנון או ניקון. זה מעבר למה שיש לאותן חברות להציע להן בעתיד, כאמור, אתה יכול להיות צלם אירועים נהדר גם עם פנטקס ואין שום הוכחה שיש קשר בין גוף 5D עם עדשת L לבין ההכנסות שלך. זה קשור לאופן תפיסת המותג, לזה שעם רכישת אפילו 40D אתה מתחבר לכל עולם "המקצוענות" של קאנון.

כל מילה באבן.. :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן.

לאנשים שעושים את זה בתור תחביב, אפילו ברמה גבוהה, מדובר במערכת מעולה.

הסט שיש לי (K200 + + 18-55 + 55-300 + 28-75/2.8 ) הוא פשוט נפלא.

אבל לדרישות הספציפיות שלי הוא לא מתאים. לא בגלל שהוא רע, אלא בגלל שיש לי דרישות ספציפיות שלצערי דווקא בהן נמצא החיסרון היחיד של פנטקס. וזה שיש למערכת הזאת עוד 20 יתרונות אחרים, לעומת רק חיסרון אחד (או חסרונות בודדים) זה שוב אולי נחמד מאוד בתיאוריה ומשאיר אותם הבחירה האולטימטית להרבה מאוד אנשים אחרים - וכל הכבוד לפנטקס - אבל בשבילי, עם הכיוון שאני רוצה לפנות אליו, זה לא מתאים.

ומשחקי המספרים שלך כאמור לא ישנו כלום...

נ.ב.

צלמי אירועים באמת מסתובבים עם שני גופים ושתי עדשות נפרדות. אבל כמו שכבר אמרתי (ואתה כנראה העדפת להתעלם) מדובר על עדשה אחת רחבה, ועדשה אחת טלה.

אתה יכול עד מחר להמשיך לטעון שאין לך מושג איך אנשים מצלמים עם 24-70 (או 28-75, זה למעשה אותו דבר בגלל הבדלי CROP קטנים), אבל עובדתית זו העדשה המובילה BY FAR בתחום הזה. תתמודד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צלמי אירועים באמת מסתובבים עם שני גופים ושתי עדשות נפרדות. אבל כמו שכבר אמרתי (ואתה כנראה העדפת להתעלם) מדובר על עדשה אחת רחבה, ועדשה אחת טלה.

16-50 היא עדשה רחבה, 50-135 היא עדשת טלה. 24-70 היא לא זה ולא זה, לפחות לא על גוף עם קרופ של 1.6.

אתה יכול עד מחר להמשיך לטעון שאין לך מושג איך אנשים מצלמים עם 24-70 (או 28-75, זה למעשה אותו דבר בגלל הבדלי CROP קטנים), אבל עובדתית זו העדשה המובילה BY FAR בתחום הזה. תתמודד...

24-70 פופולרית על גופי FF ובמידה מסויימת על גופים עם קרופ 1.3. על גופים עם קרופ 1.5-1.6 יותר פופולריות עדשות כגון 17-55, 17-50, וכו'. המעטים שמשתמשים בעדשת 24-70 עם גוף קרופ הם אלה שחולמים על FF, ובינתיים מוכנים לסבול.

אגב, שכחת להגיד מה תעשה אם תעבור לגוף FF. איפה תמצא עדשת זום לא-טלה שעוברת את ה-100 מ"מ וכוללת צמצם 2.8? או שפתאום תוכל להסתדר עם 70 מ"מ? ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את זה אתה אמרת. אני בטוח שאת כל אותם צלמים שמשתמשים ב-5D לצילום ארועים יעניין לראות איפה באתר של קנון קראת את התובנה הזו.

ואני עדיין סקרן לשמוע איזו עדשה תקנה במקום ה-24-70 אם תעבור ל-FF.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גוף FF לא מיועד לצילום אירועים.

אני אישית מכיר לפחות צלם אחד שמשתמש ב-5D לצילום אירועים. בחתונה שהייתי בה לא מזמן הצלם השתמש ב-D700 (שאישית נראת לי כבחירה האידיאלית לארועים בלילה עם הרגישות המדהימה שלה והטווח הדינמי המרשים) וראיתי גם D3 בחתונה אחרת (כנ"ל, אבל ביותר כסף). בחו"ל יש כמה צלמי אירועים שבכלל משתמשים בגוף FF רגיל באירוע עצמו ולצורך "הגלמור" של החתן-כלה וקרובים נבחרים הם משתמשים בהסלבלד ושות'...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה היחידה שבגללה מצלמות FF פחות נפוצות בצילום ארועים מאשר מצלמות APS-C היא שהן עולות הרבה יותר. רוב צלמי הארועים מעדיפים להשאיר את הכסף הזה אצלם במקום להשקיע אותו בציוד יקר שממילא לא ייספק הבדל שלקוחות יצליחו להבין בו.

לגבי עדשת הזום שמגיעה ל-100/2.8, אני מציע לך להתחיל לשבת על כדי לצוד איזו טמרון 28-105 או 35-105, כי לא נראה שקנון מבינים את הצורך שלך בעדשה כזו, ומי יודע כמה זמן יעבור עד שתמצא אחת ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...