מסך 20 לעיבוד תמונה וטקסט - Dell 2007FP עדיין המלך? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך 20 לעיבוד תמונה וטקסט - Dell 2007FP עדיין המלך?


Murmur

Recommended Posts

תגידו,

נניח שהבנאדם רוצה לקנות מסך LCD לשימושי טקסט ועיבוד תמונה (פוטושופ) וכבר שנה וחצי חולם על ה- 2007FP - האם עדיין כדאי לקנות אותו, או שיש לו איזה יורש מוצלח יותר? פעם התעדכנתי כל הזמן בפוסטים כאן לגביו, אבל איבדתי קצת סבלנות כי לא היה לי כסף להשקיע בו.

ועכשיו הגיע הזמן.

התקציב הוא מחיר מסך כזה (2300 ש"ח, נניח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, עכשיו עוד 2 שאלות:

1. איפה מוצאים אותו? (חיפשתי קצת, לא מצאתי)

איך הוא ביחס לדל 2007FP (בהנחה שהצלחתי למצוא את שניהם ואני רק צריך לבחור ביניהם)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנקסטופ אני יודע שיש אותו ונראה לי גם בפנדה למרות שלא בטוח תעשהסבב טלפונים או אתרי אינטרנט אני בטוח שתמצא.

הם סך הכל די דומים מכיוון שמבוססים על אותו פאנל הבנתי של יש יתרון ביחס ניגודיות ומציג שחור יותר טוב בעיקר שמורידים בהירות אז הדל מתקשה יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מדובר בחזיון שווא. ה- 2007FP עדיין לא עבר לגמר יצור. אתה יכול להזמין אותו אם יש לך צורך בחיבורי קומפוזיט לממיר TV. אם אין לך כוונה להשתמש ב- לשידורי טלוויזיה (תוך מציאת פיתרון חיבור אודיו אחר דרך הממיר כי למסך אין רמקולים מובנים) אין טעם להוסיף עוד 200 שקלים אליו, מה גם של-HP יש איכות תצוגה עדיפה. סוג הפאנל קובע באופן מכריע את איכות התצוגה. במקרה של אותו סוג פאנל סוג ניהול הבהירות מכריע את איכות המסך. ב-LP2065 הבהירות נשלטת באופן ישיר דרך התאורה האחורית במקום דרך זווית הגביש הנוזלי של הפאנל עצמו, ולכן הוא טוב יותר מה-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנקסטופ אני יודע שיש אותו ונראה לי גם בפנדה למרות שלא בטוח תעשהסבב טלפונים או אתרי אינטרנט אני בטוח שתמצא.

הם סך הכל די דומים מכיוון שמבוססים על אותו פאנל הבנתי של יש יתרון ביחס ניגודיות ומציג שחור יותר טוב בעיקר שמורידים בהירות אז הדל מתקשה יותר

דווקא זה חיסרון לפוטושופ, במיוחד בעבודה עם ערוצי הפרדת צבעים ששם יש מרכיב חשוב לעוצמת השחור ואיזון האפורים.

כיוון שאין לי נסיון על מסך הנ"ל קשה לי להביע דעה, אבל לדוגמא בעבודה על אני מעדיף את השחור של מסכי הדל יותר מאשר מסך איזו עם פנל PVA.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב- יש פאנל וכאשר בפאנל זה יחס ניגודיות סטטי נשמר יציב יש לו עדיפות על פני פאנל בו יחס ניגודיות נופל, כי אם יחס הניגודיות הסטטי קורס כפונקציה של בהירות בניגוד לרצון מאבדים בצורה לא רצויה מדרגות גווני אפור - וזו הסיבה לכך שבביקורת ל-20" איכותיים ה-Philips 200P7ES נמצא כמסך מצויין ומשתלם מאוד לעריכה גרפית (ולמרבה הצער אינו מיוצר יותר), כי ניהול הבהירות שלו מבוצע ישירות דרך התאורה האחורית כמו ב-NEC 2090UXi. בגלל זה נאמר בעבר כי סידרת ה-UXi יקרה בצורה מוגזמת. איזו ונק מאמצות אותה שיטה של שינוי הבהירות באופן ישיר עם התאורה האחורית על מנת לשמור את מדרגות גווני האפור בפאנלי ה- שלהן. איזו עושה את זה גם בפאנלי S-PVA בכדי לשמר את הגוונים בבהירות נמוכה עבור עריכת וידאו בבהירות נמוכה מקרוב.

מניסיון שלי קריסת יחס ניגודיות חריפה היא הסיבה שאני רואה גוונים כהים מתמזגים ביניהם בסרטים כשאני מוריד בהירות ב-2407WFP ואילו ב-S1931 אני לא רואה את זה. לעריכת וידאו מקצועית מסך עם פאנל VA בעל יחס ניגודיות סטטי יציב תמיד יהיה טוב יותר ממסך שסובל מקריסת יחס ניגודיות סטטי.

למסכים מבוססי VA יש בעיות אחרות כגון היבלעות גוונים בהירים בתוך כהים במרכז הפאנל. בגלל זה עדיף לקחת לעיבוד תמונה אם אפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב- יש פאנל וכאשר בפאנל זה יחס ניגודיות סטטי נשמר יציב יש לו עדיפות על פני פאנל בו יחס ניגודיות נופל, כי אם יחס הניגודיות הסטטי קורס כפונקציה של בהירות בניגוד לרצון מאבדים בצורה לא רצויה מדרגות גווני אפור - וזו הסיבה לכך שבביקורת ל-20" איכותיים ה-Philips 200P7ES נמצא כמסך מצויין ומשתלם מאוד לעריכה גרפית (ולמרבה הצער אינו מיוצר יותר), כי ניהול הבהירות שלו מבוצע ישירות דרך התאורה האחורית כמו ב-NEC 2090UXi. בגלל זה נאמר בעבר כי סידרת ה-UXi יקרה בצורה מוגזמת. איזו ונק מאמצות אותה שיטה של שינוי הבהירות באופן ישיר עם התאורה האחורית על מנת לשמור את מדרגות גווני האפור בפאנלי ה- שלהן. איזו עושה את זה גם בפאנלי S-PVA בכדי לשמר את הגוונים בבהירות נמוכה עבור עריכת בבהירות נמוכה מקרוב.

מניסיון שלי קריסת יחס ניגודיות חריפה היא הסיבה שאני רואה גוונים כהים מתמזגים ביניהם בסרטים כשאני מוריד בהירות ב-2407WFP ואילו ב-S1931 אני לא רואה את זה. לעריכת מקצועית מסך עם פאנל VA בעל יחס ניגודיות סטטי יציב תמיד יהיה טוב יותר ממסך שסובל מקריסת יחס ניגודיות סטטי.

למסכים מבוססי VA יש בעיות אחרות כגון היבלעות גוונים בהירים בתוך כהים במרכז הפאנל. בגלל זה עדיף לקחת לעיבוד תמונה אם אפשר.

אכן איש מקצוע לעניין :xyxthumbs: כן ירבו !!! למעוניינים לצפות בגרפים של מדידות שנערכו לשני מסכי בעלי פאנלים שונים - s-pva ו- s-ips. תביטו בארבעת הדפים הבאים (הקישור ו-next אחריו):

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch-4_8.html

רואים יפה את הנדון למעלה.

תהנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן איש מקצוע לעניין :xyxthumbs: כן ירבו !!! למעוניינים לצפות בגרפים של מדידות שנערכו לשני מסכי דל בעלי פאנלים שונים - s-pva ו- s-. תביטו בארבעת הדפים הבאים (הקישור ו-next אחריו):

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch-4_8.html

רואים יפה את הנדון למעלה.

תהנו

בשורה התחתונה הדעה שלי היתה נכונה כלפי הדל, לא סתם הוא מעודף במשרד שלנו.

הדל טוב יותר לפוטושופ ועיבוד תמונה בקטגוריה הזאת.

"Next go models with widescreen *VA and S-IPS matrixes that are dramatically different from the two previous groups with their superb viewing angles. If you need a monitor with good color reproduction, on which the colors of your favorite photo wont distort if you move your head about, this group is the minimum you should care to consider. The Dell 2007WFP is a definite leader. The NEC 20WGX2 costs more but has a number of minor drawbacks. The PW201 is distinguishable for its looks rather than for good technical characteristics."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהביקורת של Xbit לא ניתן להסיק משהו ביחס ל-HP LP2065 , כי הוא לא נבחן שם כנגד ה-Dell.

אפשר לתרגם בעזרת מנוע תירגום של גוגל את הביקורת המקצועית של ה-HP, ולהבין כי המבקר מסכים של האתר אומר מעל הגרף תוצאות מדידה של ערכי יחס הניגודיות הסטטי כנגד הבהירות, כי עומק התמונה נשמר בצורה מושלמת - בדיוק כפי שטענתי לגבי ה-HP.

לגבי אובדן של גוונים כהים לאחר הפחתת הבהירות זה צויין במאמר של Xbit באופן הבא:

But when the brightness is reduced to zero, the monitor loses details in darks. The diagram above shows that the red and green curves lie on the X-axis for about 10-15% of dark halftones. This means that these halftones are all displayed by the monitor as pure black. It also means that the monitor actually uses a mixed regulation of the brightness, with the lamps and the matrix both. So, if you care about having all the range of halftones displayed properly, you should reduce the monitor’s brightness setting cautiously and use your graphics card settings for more regulation

.

אותו דבר קורה במסכים בהם השליטה על הבהירות מתבצעת דרך הפאנל במקום באופן ישיר עם התאורה האחורית. אובדן הגוונים עשוי לקרות גם לפני שמגיעים למינימום במכוון הבהירות.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch-4_11.html

לגבי מסכי איזו מסידרת CG: הם לא רלוונטיים לת'רד הזה ולצלמים חובבים אלא עבור גורמים מאוד אמידים הפעילים בתחום ההכנה לדפוס והצילום התעשייתיים-מקצועיים. את אותו מבקר של Xbit Labs ה-CG21 (שהיום ה-CG211 ממלא את מקומו) הרשים עמוקות. ה-CG211 עדיין ממוצב כמסך קובע תקן לאיכות תמונה עבור מסכי LCD באתר DisplayMate, מאוחר יותר הופיע ה-CG221 והוא המלך של התחום הזה.

ה- 2007WFP עבר לגמר ייצור ולכן הביקורת של Xbit לא תהיה רלוונטית למתעניינים בקרוב, אחרי שבפנדה יאזל המלאי שלו - אם זה עוד לא קרה. יש השערות שה-2007FP עלול לעבור אותו תהליך ודי קשה להשיג אותו ולכן ה- LP2065 יכול למלא את מקומו עם פאנל S- בצורה מכובדת לתחום חצי-מקצועי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...