דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 115 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

זה לא יפה כל מה שהולך פה

ציטוט של הבחור stoneskin

בבקשה. תוכיח פה. אני לא מפחד ולא נעליים. יש לי רצון ששאר קוראי הפורום גם יהנו מההוכחות.

בוא אני אשלח אותך לפורום של דוקינס.נראה לך שאני אעשה את זה? למה אתה עושה את זה? זו הבמה. אתה רוצה תשתמש בה.

אתה לא רוצה-שב בשקט. תתחיל פה. אני בטוח שעוד אנשים רוצים לשמוע.

קראתי את העריכה שלך. אלו לא הוכחות. אני מכיר את כל השטויות-סימני טומאה על חיות, סנפירים ודגים..בכל טענה יש בעיות. הפתרונות שמעלים הדתיים פשוט מגוחכים כאשר הם מובאים בפני אדם חושב-ראה מקרה העלאת הגרה של הארנבת.

נבואות? בבקשה. אני מקשיב(למרות שכבר שמעתי לא קצת..).

אקדמאיים שכתבו עם עט.וואו. עכשיו ברצינות-מה אתה רוצה? שפתאום מישהו יקום ויגיד-זה לא נכון? המחב"ת מפציץ ואתם במידע ויש דברים שדורשים בדיקה. לפני שאני אוכל לטעון בבטחון שמה שהרב אמר לא נכון, יש דברים שצריך לבדוק. אני לא מגן בחרוף נפש על כלום. רק על ספקנות וביקורתיות בריאה.

תגובה שלי: זרמתי איתו בסוף,ובצורה תרבותית

יכול להיות שאני אשלח..

אבל אתה לא רואה את הזילזול? לזה בדיוק התכוונתי

קראתי את העריכה שלך. אלו לא הוכחות. אני מכיר את כל השטויות-סימני טומאה על חיות, סנפירים ודגים..בכל טענה יש בעיות. הפתרונות שמעלים הדתיים פשוט מגוחכים כאשר הם מובאים בפני אדם חושב-ראה מקרה העלאת הגרה של הארנבת.
אקדמאיים שכתבו עם עט.וואו. עכשיו ברצינות-מה אתה רוצה? שפתאום מישהו יקום ויגיד-זה לא נכון? המחב"ת מפציץ ואתם במידע ויש דברים שדורשים בדיקה. לפני שאני אוכל לטעון בבטחון שמה שהרב אמר לא נכון, יש דברים שצריך לבדוק. אני לא מגן בחרוף נפש על כלום. רק על ספקנות וביקורתיות בריאה.

כמובן שמדובר באקדמאיים שנמצאים בסידרת הרצאות שיש להם זמן בין הרצאה להרצאה לבדוק את הדברים .

ההוכחה הפשוטה ביותר לכך שמעמד סיני אכן התרחש הוא המסורת שעם שלם מעביר, בכך יש לך זוג דברים:

א. מסורת שמעבירים שלא נפסקת.

ב. כמות רבה של עדים.

שניהם ביחד יוצרים לך עדות נאמנה לאירוע היסטורי שהתרחש בעבר.

אין שום בעיה בסימני החיות - הצגנה לי כמה מהם אם יש לך... [בטח תעתיק מאתרים אהה? מוכר לי שם הכל]

יש הרבה נבואות.

נתחיל עם זה

נצחיות תורת ישראל

עוד ברית כרת ה' עם עם ישראל והבטיח להם שלא רק שיהיו קיימים לעולם אלא גם שהתורה לא תשתכח מהם לעולם. אם עם ישראל היה שורד אך ללא התורה אין ערך להישרדותו. עם ישראל נמצא בעולם בעבור משימה כלשהיא, ואם הם חדלים מלקיים את המשימה הזו אין טעם והתפעלות בהמשכתו לדורות ארוכים כל כך. דבר זה נובטח לנו בתורה שלא רק שנשאר קיימים אלא נשאר גם נושאי הדגל של הקב"ה ושום דור לא יוכל לשנות את טבעו התורני או להשכיחו ממנו.

וכך מבטיח לנו הקב"ה בתורה:

"והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד: כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא,כא).

ורש"י כותב שם: "הרי זו הבטחה שאין התורה משתכחת מזרעם, לגמרי".

וכך אומר הנביא ישעיהו: "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך, ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה', מעתה ועד עולם. (ישעיהו נט').

שוב אנו רואים בלשון הנביא "מעתה ועד עולם" שזו הבטחה לכל משך ההיסטוריה. לא תהיה תקופה אחת בהיסטוריה שתשכח התורה ח"ו או שתהיה רק בזיכרון או בספרים במרתפים או בספריה הלאומית, אלא הבטחה שלא יהיה רגע אחד במשך ההיסטוריה שלא יעסקו בתורה בפיהם "לא ימושו מפיך ומפי זרעך"!

לאחר תקופת ישעיהו עוד צצו ופרחו תרבויות שונות, שאחר כך שקעו כגון: הפילוסופיה היוונית או הרומאית. אם כן, מה הביטחון של נצחיות התורה, אם לא שהמבטיח הוא בעל העולם והתורה, הקב"ה?

ועוד, כדי שתרבות מסוימת תפרח ותשגשג בעם, צריך שלאותו עם תהיה מדינה משלו, מצב כלכלי ומדיני טוב וכו', אבל עם ישראל אלפיים שנה בגלות, נרדף,מגורש,שסוי ובזוי,וגוזרים עליו לא ללמוד תורה ולקיים מצוותיה, ואף על פי כן לא פסקו מלימוד התורה אף לרגע!

והגמרא במסכת ברכות דף סא', מספרת כיצד גזרה מלכות הרשעה שלא יעסקו ישראל בתורה. וגם יוספוס פלביוס מתאר בתקופת בית שני את שריפת התורה: "ואחד מאנשי הצבא תפס את ספר התורה הקדושה באחת הכפרים, וקרע אותו והשליכו לאש..." (מלחמות היהודים ב.יב. 2).

ועוד ידוע על אירועים נוספים שהגויים התנכלו לעם ישראל ושרפו את תורתו כגון: שריפת התלמוד בפאריס בשנת ד"תתק"ב לבריאת העולם (1242 למניינם), נערמו על גבי מגרש אחד בפאריס, עשרים וארבע עגלות מלאות ספרי תלמוד ונשרפו בפומבי (דברי ימי עם ועולם ה,21). וכן ר' יוסף הכוהן מתאר בספרו "עמק הבכא" את שריפת התלמוד באיטליה בשנת ה'שי"ג לבריאת העולם (1553 למניינם). וכן שריפת הספרים בגרמניה הנאצית בשנת ה'תרצ"ט (1933 למניינם).

הגויים ידעו כי כדי להשמיד את עם ישראל ח"ו, יש להקדים ולהכרית את יצירתו הרוחנית ולקעקע את השפעתו המוסרית. חיסול התורה שבכתב הייתה מטרת כל עובדי האלילים למיניהם. חיסול התורה שבעל פה הייתה מטרת הנצרות והאסלאם כל הימים. ואף על פי כן הקב"ה הבטיחנו בתורה מראש, שלא תשכח מפי עם ישראל.

עם ישראל שמר על התרבות שלו והמסורת שלו בדרך לא הגיונית לחלוטין!

א. העם היהודי הוא עם שפל מדרך העולם כי עמי מפתחים את תרבותם בשעה שהמצב הכלכלי והמדיני שפיר. קשה לעסוק במושכלות ובחכמה כאשר רעבים ללחם. קשה לקדיש משאבים לעיסוקים רוחניים, כשהמוני העם יגעים לפרנסת יומם או להגנת בתיהם. ואכן, כל מעצמה תרבותית הייתה תחילה מעצמה כלכלית ומדינית. מצרים העתיקה הייתה לעם תרבותי בשעה שהייתה מבוססת מכל הבחינות. בבל, פרס ויון, אומה אומה בתורה, היו למרכזי תרבות ורוח רק אחר שהיו לאימפריות. אחרי שירדו מגלותן מבחינה מדינית ו/או כלכלית אבדו בד בבד גם את המורשת התרבותית שלהן. וכאמור לעיל, ההיגיון מחייב שכך יהיה, ולכן אך הגיוני הדבר כי עם הנמצא בשפלות מדינית, אין לו עצמאות, אין לו מדינה משלו, ולא חבל ארץ למגורים, והוא נתון למשיסה בידי כל פוחח, ולא ישמור על מורשתו הרוחנית.

ב. העם היהודי הוא מיעוט ככל שהעם מעביר המורשת גדול יותר במספרו, כך גדל הסיכוי שהמורשת תשמר כראוי. כשמדובר בעם קטן הרי מספר נוטרי המורשת ומעביריה, קטן יותר, וממילא מצטמצם הסיכוי שהתרבות הרוחנית תישאר. זאת מלבד עצם העובדה שהעולם נוטה להניח כי ריבוי המאמינים מהווה ראיה לאמיתות מושא אמונת, או לפחות מעניק עדיפות לרבים על פני המעטים.

ג. כולם מואסים בעם היהודי מי שמואסים בו מפתח רגשי נחיתות. קשה לאדם כזה או לעם כזה לשמר תרבות, תורה או מורשת רוחנית.

למרות כל התנאים הללו, הצליחו היהודים לשרוד ולשמר את תורתם.

בדיוק כשם שהובטחו בתורה, שעם ישראל יהיה מושפל בין הגויים: "ובגויים ההם לא תרגיע ולא יהיה מנוח לכף רגלך...והיו חייך תלויים לך מנגד ופחדת לילה ויומם ולא תאמין בחייך". (דברים כח' פסוקים סה'-סו'). וכפי שמתלונן המשורר דוד המלך בספר תהילים: "היינו חרפה לשכנינו לעג וקלס לסביבותינו" (תהילים עט' פסוק ד').

כמו כן ידעה התורה כי עם ישראל יהיה מועט במספרו, כמאמר הכתוב: "ונשארתם במתי מעט..." (דברים כח', פסוק סב') וכן שהכל ימאסו בהם: "והיית לשמה למשל ולשנינה בכל העמים אשר ינהגך ה' שמה". (דברים כח', פסוק לז').

וכותב הרמב"ם ב"איגרת תימן": "והבטיחנו הקב"ה בתורתו ואמר...בכל זאת לא יהיה זה בכל הארץ ולא תיכרת התורה ממנו לעולם, והבטיח ואמר (דברים לא): "כי לא תשכח מפי זרעו".

ואכן למרות כל הרדיפות והצרות שעברו על עם ישראל ולמרות שהכל קמו עליו להשמידו ולהשכיח ממנו תורתו הוא נשאר חי וקיים וגם תורתו, שבכתב ושבעל פה לא נשתכחו ממנו עד יום זה.

תגובה שלו:

כתבתי את דעתי-בעיני זה שטויות, ההוכחות מגוכחות. את זה אני לא אסתיר. אני לא צבוע. יש בעיה בטעוני החיות-ארנבת לא מעלה גרה. תעשה גלגלון וסלטות כל היום-היא פשוט לא!.

לא זמן בין ההרצאות ולא נעליים. החבר הכי טוב שלי שהיה בסמינר של ערכים בצפון (להזכירך הייתי איתו!! אתה בחרת לא להאמין לי אז אני אתייחס לחבר שלי) שנשטף לו המוח-לא היה לו זמן לברר ולא שום דבר.

המון מידע שאחרי זה הלך לברר באתרים כמו שופר והדברות. עצוב לי עליו אבל זה מה שקרה איתו.

למעמד הר סיני אין אפילו עד אחד!יש ספור(אחד!!!) על עדים. אתה מבין את ההבדל? המסורת שאתה מדבר עליה לא השתמרה בצורה אחידה ואין לה שום קשר למעמד המדובר. אנשים ממקומות שונים, הניחו תפילין בצורה שונה, אמרו ברכות שונות, תקעו בשופר בצורה שונה ועוד. אין הסכמה כמעט על כלום.

נקודה למחשבה על מעמד הר סיני-בתלמוד יש מחלוקת מתי ניתנה התורה, באיזה שפה נכתבה, מי קרא את עשרת הדברות, אלוהים או משה, היכן ניתנה תורה,מתוך המליונים הנוכחו במעמד הר סיני אין אפילו עד אחד שזוכר פרטים אלו במדויק. לא מוזר?בהתייחס לכך שבעת כתיבת התלמוד אנו הרבה יותר קרובים למאורע עצמו?

אמר מר זוטרא ואיתמא מר עוקבא בתחילה ניתנה תורה לישראל בכתב עברי ולשון הקודש, חזרה וניתנה להם בימי עזרא בכתב אשורית ולשון ארמי, ביררו להם ישראל כתב אשורית ולשון הקדש" (סנהדרין כא ע"ב)

וכתב הנשתוון כתוב ארמית ומתורגם ארמית וכתיב (דנייאל ה) לא כהלין כתבא למיקרא ופשרא להודעא למלכא וכתיב (דברים יז) וכתב את משנה התורה הזאת כתב הראוי להשתנות למה נקרא אשורית שעלה עמהם מאשור תניא רבי אומר בתחלה בכתב זה ניתנה תורה לישראל כיון שחטאו נהפך להן לרועץ כיון שחזרו בהן החזירו להם שנאמר (זכריה ט) שובו לביצרון אסירי התקוה גם היום מגיד משנה אשיב לך למה נקרא שמה אשורית שמאושרת בכתב. (סנהדרין כב, ע"א)

[br]פורסם בתאריך: 15.10.2008 בשעה 00:22:13


תשמע. לגביי התפקיד של הדת בשמור זהות העם היהודי אין מחלוקת. יש לה חלק נרחב. אבל בשביל שהנבואה תהיה נכונה אתה צריך ללכת אינסוף זמן קדימה ושגם אז לא ישכחו את התורה. הנבואה מדברת לכל זמן. לא רק עד היום.זה הבדל גדול. מה שגם התורה לא נשתמרה בדיוק כפי שניתנה. זה סתם אמרה בעלמא. חקר המקרא מכיר?.

אנחנו עם חזק. תמיד היינו ואני גאה להיות חלק ממנו. עצם ההשרדות שלנו, מפליא ככל שיהיה אולי נפתר ע"י הכנסת ה' למשוואה אך אותי הוא מקומם מאוד. הצלחנו לשרוד ואנחנו עדיין מצליחים. רק תשים לב-ככל שרוב היהודים בעולם הפכו פחות דתיים השתפר מצבו של העם ולא להפך. אני לא בטוח שצבא של מתפללים היה עוזר לנו כל כך.שמת לב מה כתבתי? עם. אתה מבין את ההבדל בין הדת היהודית לעם היהודי?.

לגביי ציטוטים מתהילים.אתה יכול להפסיק אלא אם כן יש לך הוכחות חותכות כי דוד המלך היה קיים. אני אתן לך רמז. יש פסיק מאוד של הוכחות. בדוק לפני שאתה אומר.

ולגביי הרמב"ם-צטט עוד אמרות שלו אם תרצה. למשל-"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה". (הרמב"ם - משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ג', הלכה ט').

מצוה על כל אדם לאהוב כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר "ואהבת לרעך כמוך" ודוקא שהוא רעך בתורה ובמצוות אבל אדם רשע שאינו מקבל תוכחה מצוה לשנאותו שנאמר "יראת ה' שנאת רע" ואומר "הלא משנאיך ה' אשנא".(רמב"ם הלכות דעות פרק ו' הלכה ג').

מה שרוצים-מצטטים.מה שלא-לא.

תגובה שלי:

בדיוק באתי לאגיב.

אני מגיב עכשיו. totah קראתי די במהירות וזאת טענה חזקה [יותר מתמונות,וסרטים שכיום הכל אפשר לזייף]

יש הרבה דברים לזכר יציאת מצריים [כל יום יהודי מזכיר תפילה ,בתורה וגם במצוות כמו מזוזה, תפילין וכו..,כו.. כן גם חג סוכות ועוד חגים ] ונגד זה השואה מה הדבר הכי חזק שישמר את היום? זה יום הזיכרון לשואה.

עכשיו תן לי לעשות ממנו שקשוקה..........

יש בעיה בטעוני החיות-ארנבת לא מעלה גרה

ארנבת כן מעלה גירה, היא מעלה את שאריות האוכל מתוך הגללים שהיא מוציא מגופה, דבר זה עפ"י דוקטור שור לדוגמא ועפ"י זיאולוגים רבים נחשבים כהעלאת גירה לכל דבר.

למעמד הר סיני אין אפילו עד אחד!יש ספור(אחד!!!) על עדים. אתה מבין את ההבדל? המסורת שאתה מדבר עליה לא השתמרה.

טעות. למעמד הר סיני יש מליוני עדים הם העבירו זאת מאב לבן עד ימינו אנו אנו ממשיכים עם המסורת. אנו העדים לכך שהיה מעמד הר סיני. עם שלם לא מעביר שקר היסטורי.

בצורה אחידה ואין לה שום קשר למעמד המדובר. אנשים ממקומות שונים, הניחו תפילין בצורה שונה, אמרו ברכות שונות, תקעו בשופר בצורה שונה ועוד.

אין הסכמה כמעט על כלום.

אין הסכמה??? הרי לאחר קיבוץ הגליות שהיה כאן בארץ כולם באו עם אותו שופר, אותם תפילין אותם ספרי תורה ועוד. אם כן על מה בדיוק אין הסכמה? ההפך זה רק מחזק טענתי שהתורה היא אחידה.

נקודה למחשבה על מעמד הר סיני-בתלמוד יש מחלוקת מתי ניתנה התורה, באיזה שפה נכתבה, מי קרא את עשרת הדברות, אלוהים או משה, היכן ניתנה תורה,מתוך המליונים הנוכחו במעמד הר סיני אין אפילו עד אחד שזוכר פרטים אלו במדויק. לא מוזר?בהתייחס לכך שבעת כתיבת התלמוד אנו הרבה יותר קרובים למאורע עצמו?

מוזר בשבילך. בתלמוד יש מחלוקת מתי ניתנה התורה אין מחלוקת שניתנה תורה. באיזו שפה נכתבה? אבל אין ספק שניתנה. מי קרא? אבל אין ספק שהיו עשרת הדיברות. היכן ניתנה? אבל אין ספק שניתנה. המסורת נשמרה המעמד שהיה הועבר מאב לבן, ודבר זה לא הופר. מה שציינת שאיננו זוכרים פשוט כי אין זה רלוונטי! לכן היות וזה השתכח החכמים דנו על כך. בדיוק כשם שלא זכרו עם באותו מעמד היו זבובים מעל ראשו של אחד מבני ישראל או לא למי זה חשוב כעת בהתייחס למעמד עצמו? שהוא כן הועבר במסורת וזאת לא תוכל להכחיש ע"י שתנסה לומר שאיננו זוכרים אירועים אחרים, מה עם האירוע שאנו כן זוכרים?

אמר מר זוטרא ואיתמא מר עוקבא בתחילה ניתנה תורה לישראל בכתב עברי ולשון הקודש, חזרה וניתנה להם בימי עזרא בכתב אשורית ולשון ארמי, ביררו להם

ישראל כתב אשורית ולשון הקדש" (סנהדרין כא ע"ב

ובכן, לאחר שהעתקת מהאינטרנט אמרה בגמרא שמימיך לא פתחת לקרוא, טרחתי והסברתי לך לעיל.

עכשיו נעבור לנבואה:

תשמע. לגביי התפקיד של הדת בשמור זהות העם היהודי אין מחלוקת. יש לה חלק נרחב. אבל בשביל שהנבואה תהיה נכונה אתה צריך ללכת אינסוף זמן קדימה ושגם אז לא ישכחו את התורה. הנבואה מדברת לכל זמן. לא רק עד היום.זה הבדל גדול. מה שגם התורה לא נשתמרה בדיוק כפי שניתנה. זה סתם אמרה בעלמא. חקר המקרא מכיר?

התעלמת ממה שהוכחתי - הוכחתי שהתורה לא נשכחה. מה הקשר כעת לנבואה המדברת לכל זמן ולחקר המקרא? התורה לא נשכחה ועד ימינו אנו היא נשמרת היטב ומועברת מדור לדור.

רק תשים לב-ככל שרוב היהודים בעולם הפכו פחות דתיים השתפר מצבו של העם ולא להפך. אני לא בטוח שצבא של מתפללים היה עוזר לנו כל כך.שמת לב מה כתבתי? עם. אתה מבין את ההבדל בין הדת היהודית לעם היהודי?.

כן, אתה צודק. השואה התרחשה כי כולנו היינו דתיים...רק אם שכחת אחד מהמארעות שגרמו לאנטישמיות ולשואה היית ההתבוללות! עזיבת הדת!

לגביי ציטוטים מתהילים.אתה יכול להפסיק אלא אם כן יש לך הוכחות חותכות כי דוד המלך היה קיים. אני אתן לך רמז. יש פסיק מאוד של הוכחות. בדוק לפני שאתה אומר

מה הקשר? ברגע שהוכח כי מה שהוא כתב מתקיים עד ימינו - הדבר מוכח שהכותב של התהלים כתב זאת ממקור אלוקי ועל אנושי.

ולגביי הרמב"ם-צטט עוד אמרות שלו אם תרצה. למשל-"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה". (הרמב"ם - משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ג', הלכה ט').

הרמב"ם מדבר על אדם שחושב שהוא יוכל ללמוד ויאמר לעצמו אני אתפרנס מכך שאקח צדקה מאנשים אחרים. כולם מסכימים עם הרמב"ם הזה, חבל שאתה מעתיק דברים מאתרים, בזמן שאינך מבין הרבה

מצוה על כל אדם לאהוב כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר "ואהבת לרעך כמוך" ודוקא שהוא רעך בתורה ובמצוות אבל אדם רשע שאינו מקבל תוכחה מצוה לשנאותו שנאמר "יראת ה' שנאת רע" ואומר "הלא משנאיך ה' אשנא".(רמב"ם הלכות דעות פרק ו' הלכה ג').

הבנתי שהעתקת גם זאת ובכן, אכן כך מצווה לאהוב את רעך בתורה ובמצוות כי מי שלא - הוא אפיקורוס - והיות ואפיקורוס גורם רעה לעצמו ולעם כולו במעשיו - אין לאהוב אותו כמו שלא נאהב מחבל מתאבד. אלא אם כן אתה לא נורמאלי.

מה שרוצים-מצטטים.מה שלא-לא.

ההפך, מה שלא יודעים מעתיקים מאתרים אנטי דתיים, ומה שלא יודעים פשוט מתעלמים וממשיכים הלאה...

כתבתי את דעתי-בעיני זה שטויות, ההוכחות מגוכחות. את זה אני לא אסתיר. אני לא צבוע.

לא לזלזל, לא לכתוב זה שטיות וכדו'... יש לך הפרכות תציג אותן [בלי לקנטר]

החבר הכי טוב שלי שהיה בסמינר של ערכים בצפון (להזכירך הייתי איתו!! אתה בחרת לא להאמין לי אז אני אתייחס לחבר שלי) שנשטף לו המוח-לא היה לו זמן לברר ולא שום דבר.

המון מידע שאחרי זה הלך לברר באתרים כמו שופר והדברות. עצוב לי עליו אבל זה מה שקרה איתו.

זה לא מעניין, אף אחד לא מחייב בכוח להאמין, מביאים לך את החומר אתה יכול לבדוק [זה שחבר שלך לא בדק, זה בעיה שלו, אבל יש אפשרות לבדוק, וזה עיקר]

כנראה שהוא חושב עלייך אותו דבר עצוב לו עלייך.

תגובה שלו:

רוני-שקשוקה (רשמת קציצות קודם..) ממני תראה רק במטבח. אין לי שום דיון איתך. אתה רוצה שקשוקה? רעב? תספר לי מה עשו השומרים באזור עירק בזמן שנוח שט לו בתיבה שלו.ככה סתם לשעשוע.אח"כ תסביר לי כיצד קיימות המחלוקות שעליהן הצבעתי בתלמוד.

תבין-ישנם אנשים ששמעו מה ששמעת, קראו מה שקראת ואף יותר מזה, קראו ספרי יהדות, חקר המקרא ,מדע, פילוסופיה והחליטו אחרת ממך. מותר להם?. אתה לא יודע הכל ואם כבר אתה יודע פחות מדי. ערבת המון רגש לתוך העסק וזה קורה דיי הרבה ל"מתחזקים". מאחל לך שרק תהיה שמח עם ההחלטה שלך. בכל מקרה-קצת פחות גאווה, יותר צניעות( שהיהדות מעודדת) לא יזיקו לך בכלל.

ממקום שישיב על דברים שכבר דנים,הוא רק מקשקש, אדם לא יכול פתאום לכתוב אני לא דן איתך יותר, או זה שטיות או להביא טענות חדשות פתאום.

תגובה שלי:

חבל על זמני.

ראית מה כתבת הרגע? אין מענה בפיך.[אני לא מתחזק ]

לסיכום: האתאיסטים לא יזוזו מעמדותיהם הנצורות...,ובכל האמצעים העומדים לרשותם. לא ניתן להזיז אותם מאמונתם במילימטר. הם מאמינים באתאיזם יותר משנוצרי אדוק מאמין בישו [כאן הרב דניאל צדק ב100 אחוז]

ציטוט קולע:

"המכיר את האמת, אך מחמת גאוותו אינו חפץ להיכנע לה, מתחצף הוא ופועל במרד ובעזות כנגד האמת, כדי להתגבר על תביעת מצפונו"!

אחרי ההודעה הזאת הוא החליט להשיב על מה שנאמר אז

תגובה שלו:

אוי רוני רוני..עצוב לי עלייך. באמת.

כרגיל תראו איזה דיבור,איאפשר לדון ככה,אני מביא הוכחה הוא צריך להפריך בצורה יפה בלי זלזול,כמו שאני לא מזלזל בו.

מעלה גירה- מלשון גרון-אכילת גללים היא לא העלאת גירה. חבל לך על ההקלדה במקלדת. הדרך היחידה שהתורה יוצאת מזה היא אם מניחים כי הארנבת של אז זו לא הארנבת של היום. ראה פרוש רש"י למונח "העלאת גירה". דרך אגב אם כך הדבר (העלאת גרה=אכילת גללים) אז גם החזיר נוהג לעשות זאת. וואלה-חזיר כשר!.

אתה שוב טועה. אין עדים-יש ספור לעדות. אם אתה לא מבין את המשפט הזה, גש למישהו מבוגר שיסביר לך. לי אין כוח יותר. עשיתי את הויכוחים הללו עם מספיק דתיים. אתה ממש לא מפוכח אם אתה חושב שיש עדים.

אתה טועה-היו נוסחי תפילה שונים ודרכי פולחן עם ניואנסים שונים. לך ולמד.

אז רגע-דוד לא היה קיים? מה שאמרת לא מוכיח כלום.אתה אגוז קשה לפצוח. אל תטפח לעצמל על השכם. זו לא מחמאה. אתה פשוט לא מבין מה זה טעון לוגי ומתי הוא תקף...

קראתי את הגמרא.את הקשר שלי ליהדות אתה לא יודע. במסגרת לימודי קיבלתי מלגה תמורת לימודי גמרא שבועיים.(יש דבר כזה.תבדוק).ראיתי דף גמרא אחד או שניים לפני.תפסיק עם הזלזול שלך בכולם!.אתה לא מכיר את האדם מאחורי המקלדת. הזמן לא רלוונטי? הוא דווקא מאוד רלוונטי.לא טענתי שבגמרא טוענים שתורה לא ניתנה. אל תשים לי מילים בפה.

"תורה נשמרה עד היום.בגלל שהיא עצמה אומרת שהיא תשמר לעד-היא אמת"-תן הוכחה שלא מסתמכת על מה שכתוב בתורה.זו ממש לא הוכחה קבילה על רוב האנשים. אלו שכן-שיבושם להם.

אל תגיד לי מה אני מבין-הרמב"ם פה למעשה מנגח את כל בני בישיבות שבחרו ללמוד כל היום. אתה תסביר לי אחרת?.אני אגיד שוב-יש לי ראש ודעת משלי. אני אבין מה שיש להבין. לא מה שתגיד לי.

אז אם אתה מסכים עם הרמב"ם אתה שונא פה את כל מי שלא מאמין. כולל אותי. אחלה דרך לחיות בה.

סתם בנ.ב-זה שחלק גדול ממה שאני כותב עליו, ניתן מצוא באתרי "כופרים" הוא לא רלוונטי. להזכיר לך איך נראו הדפים הקודמים והויכוחים הקודמים שלקחת בהם חלק? אינספור לינקים לאתרים שונים, הפניות, ושליחת אנשים לראות סרטים. אני לא אעשה כלום מאלה.אין לי אינטרס לעשות זאת.לא פה לפחות.

תגובה שלי:

אהבתי את ההעתקות שלך מאתרי דעת המת וחופש...

לגביי אני מביא סרט או לינק אני מבין מה שאני מביא, אתה מעתיק בלי הבנה,ואכן צדקת - אני מלך ההעתקות - אני מעתיק את דבריי מתוך מאמרים שערכתי, כתבתי וסיכמתי, לגבי פירושים שונים של העלאת גירה זה מוכר לי מר תותח פשוט הוא רצה רש"י

מעלה גירה- מלשון גרון-אכילת גללים היא לא העלאת גירה. חבל לך על ההקלדה במקלדת. הדרך היחידה שהתורה יוצאת מזה היא אם מניחים כי הארנבת של אז זו לא הארנבת של היום.

ראה פרוש רש"י למונח "העלאת גירה". דרך אגב אם כך הדבר (העלאת גרה=אכילת גללים) אז גם החזיר נוהג לעשות זאת. וואלה-חזיר כשר!.

לא לא, האמן לי שלא חבל על ההקלדות במקלדת שלי. וכי חשבת שלא ידעתי מה תקליד? אני מכיר כבר את הטענות הללו. כעת נסביר: הרי רש"י מבאר ש"גרה" הוא מגזירת מים הנגרים [=נוזלים- מצודות ש"ב י"ד]. שהאוכל נגרר אחר הפה. דהיינו: האוכל רך ונוזלי. ואח"כ מביא את אונקלוס המתרגם במפורש ש"פישרא" הוא מזון נפשר ונמוח. דהיינו, לפי שני הביאורים ברש"י: הבהמה מעלה חזרה לפיה את המזון שכבר נתרכך. וודאי נתרכך ע"י רוק הלעיסה הראשונה וע"י הירידה לכרס ובית הכוסות. וכל זה כלול במה שכתב רש"י: "שע"י הגרה האוכל נפשר ונמוח". והרי קודם ביאר ש"גרה" הוא שם האוכל הנמוח, א"כ מה כוונתו: "שע"י הגרה האוכל נפשר"? בהכרח כוונתו לכל הפעולה העושה את האוכל לנמוח, מהלעיסה הראשונה עד שחוזר לפה. ובפירוש רד"צ הופמן כתב במפורש על מעלה גרה: מעלה את מה שלעס. ובמלון אבן שושן: גרה: מאכל שנגרר בשניים, שנלעס ונבלע. ועיקר מה שכתבתי הוא שלרש"י "גרה" הוא אוכל נוזלי ורך ונמוח, ואין זה משנה כלל אם זה מהלעיסה או מהקיבה, העיקר שניתן לומר על "גרה" שהיא האוכל הנמוח, שגם הגללים ממלאים פונקציה זו לא פחות מאוכל מהמעיים. והפוקר נתפס לדבר שולי שאין בזה כל נפקותא, להסיח דעת הקורא מהעיקר, ולהפוך אותי "שקרן". הרי אם גרה הוא אוכל נמוח, א"כ הגללים הרכים, אותם אוכלת הארנבת והארנבון, הם ודאי יכולים להיקרא "גרה", וזה הרי מה שרש"י קורא "גרה" כפי שרואה כל היודע לקרוא בלא נקודות. אלא שרש"י הוסיף בתחילה ש"מעלת גרה" מעלה ומקיאה האוכל ממעיה ומחזרת אותה לתוך פיה לכתשו ולטחנו הדק", א"כ זה הרי אינו בגללים, א"כ יקשה על מה שאמרנו? אלא לא קשה מאומה, כי ודאי כך הוא למעשה אצל הבהמות הכשרות, שאצלן כתב זאת רש"י, שכולן מעלות גרה מהמעיים דרך הגרון לפה. אך אצל הבהמות הטמאות, שאצלן יש העלאת גרה מסוג מיוחד, ניתן לבאר "מעלה גרה" ע"פ מה שרש"י ביאר שהאוכל רך ונמוח, שאוכל נמוח זה נפלט ממעיה החוצה, וחוזר ונאכל אחרי שיצא ממנו כגללים רכים, שזו פעולת העלאת גרה אצל הארנבת. וקיצרתי בדברי בהסתמכות על האינטליגנציה של הקורא, ולא התכוונתי ליוצאי הדופן הבורים כפוקר שרק מחפש לנבל ולחבל בכרם . הרי לרש"י ל"צ שום גרון בשביל ביאור ה"גרה". לכן העלאת הגרה מפי הטבעת חשובה העלאת גרה חיצונית! וכמו כן לפירושים האחרים ל"גרה": במדרש לקח טוב: מלשון קיבוץ המאכל להעלותו לפיו. וברש"ר הירש: מלשון אוכל מנוסר וחתוך. והגללים עונים על כל הקריטריונים האלה. ואפילו לאב"ע שמבאר שהוא מלשון "גרון" אפשר לבאר על גללים, כי לגבי החיות הטמאות הכוונה לאוכל שכבר עבר דרך הגרון פעם אחת לפני שנהיו גללים להאכל שוב! ופשוט!

אתה שוב טועה. אין עדים-יש ספור לעדות. אם אתה לא מבין את המשפט הזה, גש למישהו מבוגר שיסביר לך. לי אין כוח יותר. עשיתי את הויכוחים הללו עם מספיק דתיים. אתה ממש לא מפוכח אם אתה חושב שיש עדים.

לפי דבריך, בעוד 100 שנה לא יהיו עדים לשואה שהרי עדות של אב מפי בן לגבי אירוע היסטורי שהתרחש לדעתך אינה תוספת כלל. רק ששכחת שזהו אחד מהקריטריונים לאירוע היסטורי! יש לנו מסורת שלמה שעם שלם מעביר, אב לבן...

אתה טועה-היו נוסחי תפילה שונים ודרכי פולחן עם ניואנסים שונים. לך ולמד.

לא, אין לי מה ללמוד, לך פשוט יש הרבה מה להעתיק.

אז רגע-דוד לא היה קיים? מה שאמרת לא מוכיח כלום.אתה אגוז קשה לפצוח. אל תטפח לעצמל על השכם. זו לא מחמאה. אתה פשוט לא מבין מה זה טעון לוגי ומתי הוא תקף...

לא, הבעיה בך. אינך מבין שברגע שכותב בתורה יהיה מי שיהיה חזה נבואה שהתקיימה הרי אנו מיד מבינים כי הייתה לו ידיעה על טבעית ממקור על אנושי.

כך שאין קשר לאם דוד כתב את התהלים או לא אלא אם הכותב הוא בעל ידע אלוקי או לא. ברגע שהוא בעל ידיעה אלוקית נעבור לדעת מי כתב את התהלים. ועוד...

"תורה נשמרה עד היום.בגלל שהיא עצמה אומרת שהיא תשמר לעד-היא אמת"-תן הוכחה שלא מסתמכת על מה שכתוב בתורה.זו ממש לא הוכחה קבילה על רוב האנשים. אלו שכן-שיבושם להם.

אמרת לא להכניס מילים וכעת אתה מכניס מילים לפי בעצמך...

התורה אמרה שהיא תישמר לנצח. במציאות אנו רואים שהדבר מתרחש.

זו מעיד על האמת בכתוב של התורה. כעת מה הבעיה?

אל תגיד לי מה אני מבין-הרמב"ם פה למעשה מנגח את כל בני בישיבות שבחרו ללמוד כל היום. אתה תסביר לי אחרת?.אני אגיד שוב-יש לי ראש ודעת משלי. אני אבין מה שיש להבין. לא מה שתגיד לי.

כמו שחשבתי לעצמי. הקדמתי למכה הרמב"ם אמר שמי שרוצה להסתמך על הצדקה הוא הוא שמחלל שם שמיים. אלו שלומדים בישיבות כלל לא עושים זאת, הם לומדים בקצב שמתאים להם ומחשבים כמה כסף יגיע להם מהכולל/ישיבה ואם זה יספיק להם ובהתאם לכך לומדים תורה.

ראש ודעת משלך לא יעזרו, קרא את המפרשים על הרמב"ם כסף משנה, לחם משנה ועוד כולם כתבו כך...פקח מעט עיניך.

מאז אין מענה, שאין מה לענות מתרגזים ומקללים ומגדפים.

.

לכאן נכנס תותח [שרוצה כל פעם לחדש לי דברים שידועים לי, אבל הבחור הביא את רש"י ולכן דנתי איתו על רש"י, כנ"ל מר איסתרא.]

אני אחזור ואשיב לאיסתרא.

כל טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

טוב אז בוא נסכם את זה יפה, ההתנך זה ספר שנכתב על ידי שוטים לפני אלפי שנים שהורישו את הסיפורים שלו מדור לדור...

רוני אתה אחד מהם... קבל את זה ;)

אגב היה שוטה עם שם אחר, ישוע, סחף אחריו הרבה אנשים, חבל על הזמן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אז בוא נסכם את זה יפה, ההתנך זה ספר שנכתב על ידי שוטים לפני אלפי שנים שהורישו את הסיפורים שלו מדור לדור...

רוני אתה אחד מהם... קבל את זה ;)

כרגיל ... רק זילזול

איסתרא-זה stoneskin אבל מה שעושה לך את זה :).

איסתרא-חבל על המילי קלוריה שאתה שורף בהקלדה שלך. עם כל הכיף של לראות אותך צולב את הבחור בטענות, זה יעלה חרס בידך.

ולגבי החתימה-pick and choose-אחד מהרעיונות החזקים עליהם מבססים מחב"תים את טיעוניהם. ראה ערך:אמונה בה' של איינשטיין.

לא צריך להאמין בגלל שאיינשטיין האמין בכוח עליון, אלה הבעיה שיש החושבים שיש סתירות בין כוח עליון למדע, אז מראים מדענים [מגדולי המדע] שדווקא לא היה להם סתירות בין המדע שעסקו לאמונה בכוח עליון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוני- קיימות סתירות רבות בין התורה למדע, ורבות מהן נכתבו בדיון הזה, אתה פשוט מעדיף להתעלם.

נ.ב. חפש "המכתב האתאיסטי של איינשטיין" שנמכר לאחרונה, בוא הוא כתוב משהו בסגנון "התנך זה סיפורי ילדים ורק חלשים מאמינים בו"

וגם אם נגיד ואיינשטיין באמת האמין בתורה\אלוהים. זה לא יגרום לאף אחד ללכת בדרכו בצורה עיוורת. (כמו שאצל הדתיים כולם הולכים בצורה עיוורת אחרי

הרב\חכמים)

עריכה:

http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3544160,00.html

מכתב בו טען גדול הפיזיקאים היהודי, אלברט איינשטיין, כי התנ"ך הוא דבר "די ילדותי" - נמכר תמורת 207 אלף פאונד.

בית המכירות בלומסברי דיווח כי המכתב נמכר לאספן זר תמורת סכום המקביל ל-404 אלף דולרים. במכתב פטר איינשטיין את רעיון האל כ"תוצר של חולשה אנושית".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוני- קיימות סתירות רבות בין התורה למדע, ורבות מהן נכתבו בדיון הזה, אתה פשוט מעדיף להתעלם.

נ.ב. חפש "המכתב האתאיסטי של איינשטיין" שנמכר לאחרונה, בוא הוא כתוב משהו בסגנון "התנך זה סיפורי ילדים ורק טיפשים מאמינים בו"

וגם אם נגיד ואיינשטיין באמת האמין בתורה\אלוהים. זה לא יגרום לאף אחד ללכת בדרכו בצורה עיוורת. (כמו שאצל הדתיים כולם הולכים בצורה עיוורת אחרי הרב\חכמים)

לא קיימת שום סתירה, [אין סתירה בין עובדה מדעית לתורה, לכן לתאוריה אין מקום.]

איינשטיין לא האמין שאותו כוח עליון מתעסק בענייני בני-אדם, לכן לא האמין בתנך, אבל בכוח עליון שנמצא בכל החוכמה של הבריאה הוא היה מצחקק במי שאמר אחרת.[כנל עוד מדענים גדולים מכל הזמנים]

ובכלל, עם כל הכבוד לאיינשטיין, אמונתנו חזקה ומוכחת מספיק גם בלעדיו, הרבנים משתמשים בציטוטים מדבריו רק כדי להקהות את שיניהים של האפיקורסים.[סתירה בין מדע לבורא]

http://www.haemet.net/articles/creation/creator/einstein_believed_in_god.htm

''I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with fates and actions of human beings.''

בתרגום מהיר: "אני מאמין באלוהים של שפינוזה, המגלה את קיומו בכל הסדר וההרמוניה של כל מה שקיים, אך לא באל המתערב בגורלם ובמעשיהם של בני אדם".

''I cannot believe that God plays dice with the cosmos".

בתרגום מהיר: "איני יכול להאמין שאלוהים משחק בקוביות עם היקום".

הדתיים לא הולכים בצורה עיוורת אחרי רבנים [הלכות צריך ללכת אחרי גדולי תורה, ככה התורה מצווה גם אם יגידו לך שימין זה שמאל ושמאל זה ימין]

dj-ElectriC:

ספר מתמטיקה זה שטוית, זה רק ספר רק ספר.

צריך להפריך את הספר הזה, ולא לכתוב כמו ילד בגיל 6.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כלומר אתה מסתמך על איינשטיין ומביא כהוכחה את ההתנגדות שלו לאמונה שלך? נדמה לי ששברת כאן את שיא הגיחוך של עצמך.

אגב, מתי תשנה את החתימה שלך? הרי כבר הפרכתי את שני הציטוטים ששמת שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאתה לא קורא, לא צריך ללכת להאמין בדבר בגלל איזה מדען,

זה אך ורק בתור דוגמה לכל אותם אנשים הטוענים כי המאמינים באלוקים הם אנשים "טפשים" . אך איינשטיין, גם לשיטתם, לא היה אדם טיפש. הוא היה מהמדענים הגדולים ביותר שהעולם הכיר.

לכן רואים שגם אנשי דגולים שהסיקו מתוך הטבע על מציאותו של כוח עליון ואינטליגנטי וכתבו במפורש שהם מקבלים את מציאותו מהכרה של היקום המסודר להפליא. מה שמוכיח שהטועים האמיתיים יכולים להיות רק במגזר הלא-מאמינים ולא להיפך...

אך מה שהאמין או לא האמין איינשטין לא תורם דבר לאמונתנו, כי אמונתנו השכלית מבוססת על ידע, על הכרת המציאות, ההיסטוריה התורנית, ולא על הסתמכות עיוורת על איש זה או אחר.

השימוש באיינשטיין לענייננו היה רק כדי להוכיח שגם במחנה "השכלתניים" שמציע עולם המדע, קיימים אנשי מחקר דגולים שהסיקו על מציאות מכוונת, ומכאן שמציאות הבורא היא מסקנה מדעית כפי שהיא גם מסקנה הגיונית מוכרחת.

אני אשיב לך לגבי החתימה, אבל שום דבר לא יזיז אותכם בסופו של דבר, אז למה לי לתאמץ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני-הה' של איינשטיין רחוק שנות אור ממה שאתה מדבר עליו.

איינשטיין, גם אם האמין, היה פנתיאיסט. האמין בה' של שפינוזה- זו אמונה השוללת ה' טרנסצדנטלי על טבעי,יישות אינטלגנטית הקובעת דברים.

הטבע הוא ה'-חוקיות היקום היא ה'. אין שום קשר לעל טבעי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שפינוזה היה פילוסוף יהודי שטען כי האלוקים הוא הטבע, דהיינו כל הטבע כולו הוא הבורא, המקיים במעשיו את הבריאה בתכנון וחוקיות. הוא טען שהאל איננו מתעניין באדם ובמעשיו, על אף שהוא מקיים ומחייה אותו. משנתו של שפינוזה מופרכת הן מבחינה מדעית והן מבחינה הגיונית. המדע הוכיח שהמציאות שלנו לא היתה מאז ומעולם, אלא נוצרה מאז המפץ הגדול. כלומר הטבע כולו נברא מהאין ולא היה תמיד, מה שמוכיח שהאלוקים לא יכול להיות הטבע, אלא רק בורא הטבע ומחייה הטבע.

לכן גם לא צריך לחסוך את העובדה שאיינשטיין היה כופר בי"ג עיקרי אמונה. הוא כפר בתורה. אך הוא גם לא בדק אז אין צורך להאשים אותו. אנחנו לא בוחנים לב וכליות. איינשטיין לא גדל על ברכי היהדות ומעולם לא העמיד את השקפות העולם שלו במבחן. הדבר היחיד שהעמיד במבחן היתה המציאות וחוקי הטבע, ואותם הצליח להגדיר היטב באמצעות משוואות פרי תכנון קוסמי מושכל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה דווקא לא משם שמתי את הלניק בדף הקודם למטה [ראה]

ואכן צדקת - אני מלך ההעתקות - אני מעתיק את דבריי מתוך מאמרים שערכתי, כתבתי וסיכמתי.

אתה מעתיק בלי הבנה.

וכרגיל שאין מענה יורדים לקטנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...