דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 112 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

יכול להיות שאני אשלח..

אבל אתה לא רואה את הזילזול? לזה בדיוק התכוונתי

קראתי את העריכה שלך. אלו לא הוכחות. אני מכיר את כל השטויות-סימני טומאה על חיות, סנפירים ודגים..בכל טענה יש בעיות. הפתרונות שמעלים הדתיים פשוט מגוחכים כאשר הם מובאים בפני אדם חושב-ראה מקרה העלאת הגרה של הארנבת.
אקדמאיים שכתבו עם עט.וואו. עכשיו ברצינות-מה אתה רוצה? שפתאום מישהו יקום ויגיד-זה לא נכון? המחב"ת מפציץ ואתם במידע ויש דברים שדורשים בדיקה. לפני שאני אוכל לטעון בבטחון שמה שהרב אמר לא נכון, יש דברים שצריך לבדוק. אני לא מגן בחרוף נפש על כלום. רק על ספקנות וביקורתיות בריאה.

כמובן שמדובר באקדמאיים שנמצאים בסידרת הרצאות שיש להם זמן בין הרצאה להרצאה לבדוק את הדברים .

ההוכחה הפשוטה ביותר לכך שמעמד סיני אכן התרחש הוא המסורת שעם שלם מעביר, בכך יש לך זוג דברים:

א. מסורת שמעבירים שלא נפסקת.

ב. כמות רבה של עדים.

שניהם ביחד יוצרים לך עדות נאמנה לאירוע היסטורי שהתרחש בעבר.

אין שום בעיה בסימני החיות - הצגנה לי כמה מהם אם יש לך... [בטח תעתיק מאתרים אהה? מוכר לי שם הכל]

יש הרבה נבואות.

נתחיל עם זה

נצחיות תורת ישראל

עוד ברית כרת ה' עם עם והבטיח להם שלא רק שיהיו קיימים לעולם אלא גם שהתורה לא תשתכח מהם לעולם. אם עם היה שורד אך ללא התורה אין ערך להישרדותו. עם נמצא בעולם בעבור משימה כלשהיא, ואם הם חדלים מלקיים את המשימה הזו אין טעם והתפעלות בהמשכתו לדורות ארוכים כל כך. דבר זה נובטח לנו בתורה שלא רק שנשאר קיימים אלא נשאר גם נושאי הדגל של הקב"ה ושום דור לא יוכל לשנות את טבעו התורני או להשכיחו ממנו.

וכך מבטיח לנו הקב"ה בתורה:

"והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד: כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא,כא).

ורש"י כותב שם: "הרי זו הבטחה שאין התורה משתכחת מזרעם, לגמרי".

וכך אומר הנביא ישעיהו: "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך, ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה', מעתה ועד עולם. (ישעיהו נט').

שוב אנו רואים בלשון הנביא "מעתה ועד עולם" שזו הבטחה לכל משך ההיסטוריה. לא תהיה תקופה אחת בהיסטוריה שתשכח התורה ח"ו או שתהיה רק בזיכרון או בספרים במרתפים או בספריה הלאומית, אלא הבטחה שלא יהיה רגע אחד במשך ההיסטוריה שלא יעסקו בתורה בפיהם "לא ימושו מפיך ומפי זרעך"!

לאחר תקופת ישעיהו עוד צצו ופרחו תרבויות שונות, שאחר כך שקעו כגון: הפילוסופיה היוונית או הרומאית. אם כן, מה הביטחון של נצחיות התורה, אם לא שהמבטיח הוא בעל העולם והתורה, הקב"ה?

ועוד, כדי שתרבות מסוימת תפרח ותשגשג בעם, צריך שלאותו עם תהיה מדינה משלו, מצב כלכלי ומדיני טוב וכו', אבל עם אלפיים שנה בגלות, נרדף,מגורש,שסוי ובזוי,וגוזרים עליו לא ללמוד תורה ולקיים מצוותיה, ואף על פי כן לא פסקו מלימוד התורה אף לרגע!

והגמרא במסכת ברכות דף סא', מספרת כיצד גזרה מלכות הרשעה שלא יעסקו ישראל בתורה. וגם יוספוס פלביוס מתאר בתקופת בית שני את שריפת התורה: "ואחד מאנשי הצבא תפס את ספר התורה הקדושה באחת הכפרים, וקרע אותו והשליכו לאש..." (מלחמות היהודים ב.יב. 2).

ועוד ידוע על אירועים נוספים שהגויים התנכלו לעם ישראל ושרפו את תורתו כגון: שריפת התלמוד בפאריס בשנת ד"תתק"ב לבריאת העולם (1242 למניינם), נערמו על גבי מגרש אחד בפאריס, עשרים וארבע עגלות מלאות ספרי תלמוד ונשרפו בפומבי (דברי ימי עם ועולם ה,21). וכן ר' יוסף הכוהן מתאר בספרו "עמק הבכא" את שריפת התלמוד באיטליה בשנת ה'שי"ג לבריאת העולם (1553 למניינם). וכן שריפת הספרים בגרמניה הנאצית בשנת ה'תרצ"ט (1933 למניינם).

הגויים ידעו כי כדי להשמיד את עם ישראל ח"ו, יש להקדים ולהכרית את יצירתו הרוחנית ולקעקע את השפעתו המוסרית. חיסול התורה שבכתב הייתה מטרת כל עובדי האלילים למיניהם. חיסול התורה שבעל פה הייתה מטרת הנצרות והאסלאם כל הימים. ואף על פי כן הקב"ה הבטיחנו בתורה מראש, שלא תשכח מפי עם ישראל.

עם ישראל שמר על התרבות שלו והמסורת שלו בדרך לא הגיונית לחלוטין!

א. העם היהודי הוא עם שפל מדרך העולם כי עמי מפתחים את תרבותם בשעה שהמצב הכלכלי והמדיני שפיר. קשה לעסוק במושכלות ובחכמה כאשר רעבים ללחם. קשה לקדיש משאבים לעיסוקים רוחניים, כשהמוני העם יגעים לפרנסת יומם או להגנת בתיהם. ואכן, כל מעצמה תרבותית הייתה תחילה מעצמה כלכלית ומדינית. מצרים העתיקה הייתה לעם תרבותי בשעה שהייתה מבוססת מכל הבחינות. בבל, פרס ויון, אומה אומה בתורה, היו למרכזי תרבות ורוח רק אחר שהיו לאימפריות. אחרי שירדו מגלותן מבחינה מדינית ו/או כלכלית אבדו בד בבד גם את המורשת התרבותית שלהן. וכאמור לעיל, ההיגיון מחייב שכך יהיה, ולכן אך הגיוני הדבר כי עם הנמצא בשפלות מדינית, אין לו עצמאות, אין לו מדינה משלו, ולא חבל ארץ למגורים, והוא נתון למשיסה בידי כל פוחח, ולא ישמור על מורשתו הרוחנית.

ב. העם היהודי הוא מיעוט ככל שהעם מעביר המורשת גדול יותר במספרו, כך גדל הסיכוי שהמורשת תשמר כראוי. כשמדובר בעם קטן הרי מספר נוטרי המורשת ומעביריה, קטן יותר, וממילא מצטמצם הסיכוי שהתרבות הרוחנית תישאר. זאת מלבד עצם העובדה שהעולם נוטה להניח כי ריבוי המאמינים מהווה ראיה לאמיתות מושא אמונת, או לפחות מעניק עדיפות לרבים על פני המעטים.

ג. כולם מואסים בעם היהודי מי שמואסים בו מפתח רגשי נחיתות. קשה לאדם כזה או לעם כזה לשמר תרבות, תורה או מורשת רוחנית.

למרות כל התנאים הללו, הצליחו היהודים לשרוד ולשמר את תורתם.

בדיוק כשם שהובטחו בתורה, שעם ישראל יהיה מושפל בין הגויים: "ובגויים ההם לא תרגיע ולא יהיה מנוח לכף רגלך...והיו חייך תלויים לך מנגד ופחדת לילה ויומם ולא תאמין בחייך". (דברים כח' פסוקים סה'-סו'). וכפי שמתלונן המשורר דוד המלך בספר תהילים: "היינו חרפה לשכנינו לעג וקלס לסביבותינו" (תהילים עט' פסוק ד').

כמו כן ידעה התורה כי עם ישראל יהיה מועט במספרו, כמאמר הכתוב: "ונשארתם במתי מעט..." (דברים כח', פסוק סב') וכן שהכל ימאסו בהם: "והיית לשמה למשל ולשנינה בכל העמים אשר ינהגך ה' שמה". (דברים כח', פסוק לז').

וכותב הרמב"ם ב"איגרת תימן": "והבטיחנו הקב"ה בתורתו ואמר...בכל זאת לא יהיה זה בכל הארץ ולא תיכרת התורה ממנו לעולם, והבטיח ואמר (דברים לא): "כי לא תשכח מפי זרעו".

ואכן למרות כל הרדיפות והצרות שעברו על עם ישראל ולמרות שהכל קמו עליו להשמידו ולהשכיח ממנו תורתו הוא נשאר חי וקיים וגם תורתו, שבכתב ושבעל פה לא נשתכחו ממנו עד יום זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כתבתי את דעתי-בעיני זה שטויות, ההוכחות מגוכחות. את זה אני לא אסתיר. אני לא צבוע. יש בעיה בטעוני החיות-ארנבת לא מעלה גרה. תעשה גלגלון וסלטות כל היום-היא פשוט לא!.

לא זמן בין ההרצאות ולא נעליים. החבר הכי טוב שלי שהיה בסמינר של ערכים בצפון (להזכירך הייתי איתו!! אתה בחרת לא להאמין לי אז אני אתייחס לחבר שלי) שנשטף לו המוח-לא היה לו זמן לברר ולא שום דבר.

המון מידע שאחרי זה הלך לברר באתרים כמו שופר והדברות. עצוב לי עליו אבל זה מה שקרה איתו.

למעמד הר סיני אין אפילו עד אחד!יש ספור(אחד!!!) על עדים. אתה מבין את ההבדל? המסורת שאתה מדבר עליה לא השתמרה בצורה אחידה ואין לה שום קשר למעמד המדובר. אנשים ממקומות שונים, הניחו תפילין בצורה שונה, אמרו ברכות שונות, תקעו בשופר בצורה שונה ועוד. אין הסכמה כמעט על כלום.

נקודה למחשבה על מעמד הר סיני-בתלמוד יש מחלוקת מתי ניתנה התורה, באיזה שפה נכתבה, מי קרא את עשרת הדברות, אלוהים או משה, היכן ניתנה תורה,מתוך המליונים הנוכחו במעמד הר סיני אין אפילו עד אחד שזוכר פרטים אלו במדויק. לא מוזר?בהתייחס לכך שבעת כתיבת התלמוד אנו הרבה יותר קרובים למאורע עצמו?

אמר מר זוטרא ואיתמא מר עוקבא בתחילה ניתנה תורה לישראל בכתב עברי ולשון הקודש, חזרה וניתנה להם בימי עזרא בכתב אשורית ולשון ארמי, ביררו להם ישראל כתב אשורית ולשון הקדש" (סנהדרין כא ע"ב)

וכתב הנשתוון כתוב ארמית ומתורגם ארמית וכתיב (דנייאל ה) לא כהלין כתבא למיקרא ופשרא להודעא למלכא וכתיב (דברים יז) וכתב את משנה התורה הזאת כתב הראוי להשתנות למה נקרא אשורית שעלה עמהם מאשור תניא רבי אומר בתחלה בכתב זה ניתנה תורה לישראל כיון שחטאו נהפך להן לרועץ כיון שחזרו בהן החזירו להם שנאמר (זכריה ט) שובו לביצרון אסירי התקוה גם היום מגיד משנה אשיב לך למה נקרא שמה אשורית שמאושרת בכתב. (סנהדרין כב, ע"א)

[br]פורסם בתאריך: 15.10.2008 בשעה 00:22:13


תשמע. לגביי התפקיד של הדת בשמור זהות העם היהודי אין מחלוקת. יש לה חלק נרחב. אבל בשביל שהנבואה תהיה נכונה אתה צריך ללכת אינסוף זמן קדימה ושגם אז לא ישכחו את התורה. הנבואה מדברת לכל זמן. לא רק עד היום.זה הבדל גדול. מה שגם התורה לא נשתמרה בדיוק כפי שניתנה. זה סתם אמרה בעלמא. חקר המקרא מכיר?.

אנחנו עם חזק. תמיד היינו ואני גאה להיות חלק ממנו. עצם ההשרדות שלנו, מפליא ככל שיהיה אולי נפתר ע"י הכנסת ה' למשוואה אך אותי הוא מקומם מאוד. הצלחנו לשרוד ואנחנו עדיין מצליחים. רק תשים לב-ככל שרוב היהודים בעולם הפכו פחות דתיים השתפר מצבו של העם ולא להפך. אני לא בטוח שצבא של מתפללים היה עוזר לנו כל כך.שמת לב מה כתבתי? עם. אתה מבין את ההבדל בין הדת היהודית לעם היהודי?.

לגביי ציטוטים מתהילים.אתה יכול להפסיק אלא אם כן יש לך הוכחות חותכות כי דוד המלך היה קיים. אני אתן לך רמז. יש פסיק מאוד של הוכחות. בדוק לפני שאתה אומר.

ולגביי הרמב"ם-צטט עוד אמרות שלו אם תרצה. למשל-"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה". (הרמב"ם - משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ג', הלכה ט').

מצוה על כל אדם לאהוב כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר "ואהבת לרעך כמוך" ודוקא שהוא רעך בתורה ובמצוות אבל אדם רשע שאינו מקבל תוכחה מצוה לשנאותו שנאמר "יראת ה' שנאת רע" ואומר "הלא משנאיך ה' אשנא".(רמב"ם הלכות דעות פרק ו' הלכה ג').

מה שרוצים-מצטטים.מה שלא-לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הדיון שלכם הוא על מעמד הר סיני - בסופו של דבר, סרט או תמונות אין לנו, אז מה אם אנחנו מנייאקים מפונקים שרוצים הכל מוכח וגלוי על מסך 24 אינץ'.

כוסעמק!.

כל שנה עושים זכר ליציאת מצרים, הזמן היחיד בו הבורא התערב באופן גלוי ובלתי מעורער בחיי האנושות, זמן בו אירועים מטאפיזיים ממדרגה ראשונה התרחשו, שינויים מינוריים בחוקי הטבע והפיזיקה וכו', החל מסנה קטן שבער ולא נאכל ועד חלק מסויים מהנילוס שהפך לדם (גם מגילת איפוור שהיא הוכחה חוץ-מקראית המעידה על זה??) ויש עוד מספר הוכחות לא מדעיות, או כן מדעיות אך שנויות במחלוקת אבל נעזוב את זה - כי זה ויכוח אחר לגמרי.

לכן הבחירה נשארת ביד המאמין - בעד או בנגד.

אני מאמין שהתרחש מעמד הר סני באמונה שלמה ממספר סיבות.

ראשית כל אני מאמין באמונה שלמה באמיתות התורה, ובאירועים שבה, אינני מתנגד לפירושים כי ישנם חלקים בתורה שחייבים בפירוש (כאלו שמנסים לרמוז לאנושות משהו על עצמה או whatever כרגע).

כמו כן אני מאמין ש"זכר ליציאת מצרים" שאנו עושים כל שנה בשלושת הרגלים, כזה שעשינו גם לפני 9 שנים וגם לפני 2927 שנה בבית המקדש הראשון, ו1871 שנים בבית המקדש השני, להלן אילוסטרציה:

http://www.templeinstitute.org/gallery_31.htm

הוא זכר ליארוע אמיתי, שבאמת לקח חלק מאד מיוחד (מכל הבחינות) בהסטוריה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק באתי לאגיב.

אני מגיב עכשיו. totah קראתי די במהירות וזאת טענה חזקה [יותר מתמונות,וסרטים שכיום הכל אפשר לזייף]

יש הרבה דברים לזכר יציאת מצריים [כל יום יהודי מזכיר תפילה ,בתורה וגם במצוות כמו מזוזה, תפילין וכו..,כו.. כן גם חג סוכות ועוד חגים ] ונגד זה השואה מה הדבר הכי חזק שישמר את היום? זה יום הזיכרון לשואה.

עכשיו תן לי לעשות ממנו שקשוקה..........

יש בעיה בטעוני החיות-ארנבת לא מעלה גרה

ארנבת כן מעלה גירה, היא מעלה את שאריות האוכל מתוך הגללים שהיא מוציא מגופה, דבר זה עפ"י דוקטור שור לדוגמא ועפ"י זיאולוגים רבים נחשבים כהעלאת גירה לכל דבר.

למעמד הר סיני אין אפילו עד אחד!יש ספור(אחד!!!) על עדים. אתה מבין את ההבדל? המסורת שאתה מדבר עליה לא השתמרה.

טעות. למעמד הר סיני יש מליוני עדים הם העבירו זאת מאב לבן עד ימינו אנו אנו ממשיכים עם המסורת. אנו העדים לכך שהיה מעמד הר סיני. עם שלם לא מעביר שקר היסטורי.

בצורה אחידה ואין לה שום קשר למעמד המדובר. אנשים ממקומות שונים, הניחו תפילין בצורה שונה, אמרו ברכות שונות, תקעו בשופר בצורה שונה ועוד.

אין הסכמה כמעט על כלום.

אין הסכמה??? הרי לאחר קיבוץ הגליות שהיה כאן בארץ כולם באו עם אותו שופר, אותם תפילין אותם ספרי תורה ועוד. אם כן על מה בדיוק אין הסכמה? ההפך זה רק מחזק טענתי שהתורה היא אחידה.

נקודה למחשבה על מעמד הר סיני-בתלמוד יש מחלוקת מתי ניתנה התורה, באיזה שפה נכתבה, מי קרא את עשרת הדברות, אלוהים או משה, היכן ניתנה תורה,מתוך המליונים הנוכחו במעמד הר סיני אין אפילו עד אחד שזוכר פרטים אלו במדויק. לא מוזר?בהתייחס לכך שבעת כתיבת התלמוד אנו הרבה יותר קרובים למאורע עצמו?

מוזר בשבילך. בתלמוד יש מחלוקת מתי ניתנה התורה אין מחלוקת שניתנה תורה. באיזו שפה נכתבה? אבל אין ספק שניתנה. מי קרא? אבל אין ספק שהיו עשרת הדיברות. היכן ניתנה? אבל אין ספק שניתנה. המסורת נשמרה המעמד שהיה הועבר מאב לבן, ודבר זה לא הופר. מה שציינת שאיננו זוכרים פשוט כי אין זה רלוונטי! לכן היות וזה השתכח החכמים דנו על כך. בדיוק כשם שלא זכרו עם באותו מעמד היו זבובים מעל ראשו של אחד מבני ישראל או לא למי זה חשוב כעת בהתייחס למעמד עצמו? שהוא כן הועבר במסורת וזאת לא תוכל להכחיש ע"י שתנסה לומר שאיננו זוכרים אירועים אחרים, מה עם האירוע שאנו כן זוכרים?

אמר מר זוטרא ואיתמא מר עוקבא בתחילה ניתנה תורה לישראל בכתב עברי ולשון הקודש, חזרה וניתנה להם בימי עזרא בכתב אשורית ולשון ארמי, ביררו להם

ישראל כתב אשורית ולשון הקדש" (סנהדרין כא ע"ב

ובכן, לאחר שהעתקת מהאינטרנט אמרה בגמרא שמימיך לא פתחת לקרוא, טרחתי והסברתי לך לעיל.

עכשיו נעבור לנבואה:

תשמע. לגביי התפקיד של הדת בשמור זהות העם היהודי אין מחלוקת. יש לה חלק נרחב. אבל בשביל שהנבואה תהיה נכונה אתה צריך ללכת אינסוף זמן קדימה ושגם אז לא ישכחו את התורה. הנבואה מדברת לכל זמן. לא רק עד היום.זה הבדל גדול. מה שגם התורה לא נשתמרה בדיוק כפי שניתנה. זה סתם אמרה בעלמא. חקר המקרא מכיר?

התעלמת ממה שהוכחתי - הוכחתי שהתורה לא נשכחה. מה הקשר כעת לנבואה המדברת לכל זמן ולחקר המקרא? התורה לא נשכחה ועד ימינו אנו היא נשמרת היטב ומועברת מדור לדור.

רק תשים לב-ככל שרוב היהודים בעולם הפכו פחות דתיים השתפר מצבו של העם ולא להפך. אני לא בטוח שצבא של מתפללים היה עוזר לנו כל כך.שמת לב מה כתבתי? עם. אתה מבין את ההבדל בין הדת היהודית לעם היהודי?. [/quote

כן, אתה צודק. השואה התרחשה כי כולנו היינו דתיים...רק אם שכחת אחד מהמארעות שגרמו לאנטישמיות ולשואה היית ההתבוללות! עזיבת הדת!

לגביי ציטוטים מתהילים.אתה יכול להפסיק אלא אם כן יש לך הוכחות חותכות כי דוד המלך היה קיים. אני אתן לך רמז. יש פסיק מאוד של הוכחות. בדוק לפני שאתה אומר

מה הקשר? ברגע שהוכח כי מה שהוא כתב מתקיים עד ימינו - הדבר מוכח שהכותב של התהלים כתב זאת ממקור אלוקי ועל אנושי.

ולגביי הרמב"ם-צטט עוד אמרות שלו אם תרצה. למשל-"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה". (הרמב"ם - משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ג', הלכה ט').

הרמב"ם מדבר על אדם שחושב שהוא יוכל ללמוד ויאמר לעצמו אני אתפרנס מכך שאקח צדקה מאנשים אחרים. כולם מסכימים עם הרמב"ם הזה, חבל שאתה מעתיק דברים מאתרים, בזמן שאינך מבין הרבה

מצוה על כל אדם לאהוב כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר "ואהבת לרעך כמוך" ודוקא שהוא רעך בתורה ובמצוות אבל אדם רשע שאינו מקבל תוכחה מצוה לשנאותו שנאמר "יראת ה' שנאת רע" ואומר "הלא משנאיך ה' אשנא".(רמב"ם הלכות דעות פרק ו' הלכה ג').

הבנתי שהעתקת גם זאת ובכן, אכן כך מצווה לאהוב את רעך בתורה ובמצוות כי מי שלא - הוא אפיקורוס - והיות ואפיקורוס גורם רעה לעצמו ולעם כולו במעשיו - אין לאהוב אותו כמו שלא נאהב מחבל מתאבד. אלא אם כן אתה לא נורמאלי.

מה שרוצים-מצטטים.מה שלא-לא.

ההפך, מה שלא יודעים מעתיקים מאתרים אנטי דתיים, ומה שלא יודעים פשוט מתעלמים וממשיכים הלאה...

כתבתי את דעתי-בעיני זה שטויות, ההוכחות מגוכחות. את זה אני לא אסתיר. אני לא צבוע.

לא לזלזל, לא לכתוב זה שטיות וכדו'... יש לך הפרכות תציג אותן [בלי לקנטר]

החבר הכי טוב שלי שהיה בסמינר של ערכים בצפון (להזכירך הייתי איתו!! אתה בחרת לא להאמין לי אז אני אתייחס לחבר שלי) שנשטף לו המוח-לא היה לו זמן לברר ולא שום דבר.

המון מידע שאחרי זה הלך לברר באתרים כמו שופר והדברות. עצוב לי עליו אבל זה מה שקרה איתו.

זה לא מעניין, אף אחד לא מחייב בכוח להאמין, מביאים לך את החומר אתה יכול לבדוק [זה שחבר שלך לא בדק, זה בעיה שלו, אבל יש אפשרות לבדוק, וזה עיקר]

כנראה הוא חושב עלייך אותו דבר עצוב לו עלייך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מפונק בן מנאייק. תודה בכל אופן. שקול מילים פעם הבאה.

תותח-אתה מאמין באמונה שלמה בתורה. יופי. נפלא. מה אתה רוצה? אתה תורם פה לדיון בכלל? הוכחה יכולה להיות. זה שאתה לא צריך אותה לא אומר

שאחרים לא צריכים, או שאין כזו.

לא יודע אם שמת לב,תותח, אבל לא העלת שום טענה."אני מאמין בתורה" זו לא טענה. מעניין אם אתה מבין למה.

הטיעון על שלושת הרגלים הוא גם לא טיעון."זכר ליציאת מצרים" זה יפה אבל לא מוכיח כלום. אתה מבין מה זאת טענה בכלל? עם מי אני מדבר פה לעזאזל??

אין שום ספק במסר ובחשיבותו המועברים בספור יציאת מצרים כסיפור מלכד בעברו של העם. באמיתותו יש ספק בהחלט. יש שבטים באפריקה שעושים טקסים מוזרים כל שנה לזכר איזשהוא אל שמהקאה שלו נוצר העולם. מה הנקודה שלך? תמהונים היו גם במזה"ת. זה שיש הרבה דברים לזכר משהו אומר שהמשהו הזה התקיים כפי שמסופר בסיפור X? במקרה הכי טוב זה אומר שהסיפור מוכר.וספור יציאת מצרים הוא כזה בהחלט.

רוני-שקשוקה (רשמת קציצות קודם..) ממני תראה רק במטבח. אין לי שום דיון איתך. אתה רוצה שקשוקה? רעב? תספר לי מה עשו השומרים באזור עירק בזמן שנוח שט לו בתיבה שלו.ככה סתם לשעשוע.אח"כ תסביר לי כיצד קיימות המחלוקות שעליהן הצבעתי בתלמוד.

תבין-ישנם אנשים ששמעו מה ששמעת, קראו מה שקראת ואף יותר מזה, קראו ספרי יהדות, חקר המקרא ,, פילוסופיה והחליטו אחרת ממך. מותר להם?. אתה לא יודע הכל ואם כבר אתה יודע פחות מדי. ערבת המון רגש לתוך העסק וזה קורה דיי הרבה ל"מתחזקים". מאחל לך שרק תהיה שמח עם ההחלטה שלך. בכל מקרה-קצת פחות גאווה, יותר צניעות( שהיהדות מעודדת) לא יזיקו לך בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל על זמני.

ראית מה כתבת הרגע? אין מענה בפיך.[אני לא מתחזק ::)]

לסיכום: האתאיסטים לא יזוזו מעמדותיהם הנצורות...,ובכל האמצעים העומדים לרשותם. לא ניתן להזיז אותם מאמונתם במילימטר. הם מאמינים באתאיזם יותר משנוצרי אדוק מאמין בישו [כאן הרב דניאל צדק ב100 אחוז]

ציטוט קולע:

"המכיר את האמת, אך מחמת גאוותו אינו חפץ להיכנע לה, מתחצף הוא ופועל במרד ובעזות כנגד האמת, כדי להתגבר על תביעת מצפונו"!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי רוני רוני..עצוב לי עלייך. באמת.

מעלה גירה- מלשון גרון-אכילת גללים היא לא העלאת גירה. חבל לך על ההקלדה במקלדת. הדרך היחידה שהתורה יוצאת מזה היא אם מניחים כי הארנבת של אז זו לא הארנבת של היום. ראה פרוש רש"י למונח "העלאת גירה". דרך אגב אם כך הדבר (העלאת גרה=אכילת גללים) אז גם החזיר נוהג לעשות זאת. וואלה-חזיר כשר!.

אתה שוב טועה. אין עדים-יש ספור לעדות. אם אתה לא מבין את המשפט הזה, גש למישהו מבוגר שיסביר לך. לי אין כוח יותר. עשיתי את הויכוחים הללו עם מספיק דתיים. אתה ממש לא מפוכח אם אתה חושב שיש עדים.

אתה טועה-היו נוסחי תפילה שונים ודרכי פולחן עם ניואנסים שונים. לך ולמד.

אז רגע-דוד לא היה קיים? מה שאמרת לא מוכיח כלום.אתה אגוז קשה לפצוח. אל תטפח לעצמל על השכם. זו לא מחמאה. אתה פשוט לא מבין מה זה טעון לוגי ומתי הוא תקף...

קראתי את הגמרא.את הקשר שלי ליהדות אתה לא יודע. במסגרת לימודי קיבלתי מלגה תמורת לימודי גמרא שבועיים.(יש דבר כזה.תבדוק).ראיתי דף גמרא אחד או שניים לפני.תפסיק עם הזלזול שלך בכולם!.אתה לא מכיר את האדם מאחורי המקלדת. הזמן לא רלוונטי? הוא דווקא מאוד רלוונטי.לא טענתי שבגמרא טוענים שתורה לא ניתנה. אל תשים לי מילים בפה.

"תורה נשמרה עד היום.בגלל שהיא עצמה אומרת שהיא תשמר לעד-היא אמת"-תן הוכחה שלא מסתמכת על מה שכתוב בתורה.זו ממש לא הוכחה קבילה על רוב האנשים. אלו שכן-שיבושם להם.

אל תגיד לי מה אני מבין-הרמב"ם פה למעשה מנגח את כל בני בישיבות שבחרו ללמוד כל היום. אתה תסביר לי אחרת?.אני אגיד שוב-יש לי ראש ודעת משלי. אני אבין מה שיש להבין. לא מה שתגיד לי.

אז אם אתה מסכים עם הרמב"ם אתה שונא פה את כל מי שלא מאמין. כולל אותי. אחלה דרך לחיות בה.

סתם בנ.ב-זה שחלק גדול ממה שאני כותב עליו, ניתן מצוא באתרי "כופרים" הוא לא רלוונטי. להזכיר לך איך נראו הדפים הקודמים והויכוחים הקודמים שלקחת בהם חלק? אינספור לינקים לאתרים שונים, הפניות, ושליחת אנשים לראות . אני לא אעשה כלום מאלה.אין לי אינטרס לעשות זאת.לא פה לפחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל על זמני.

ראית מה כתבת הרגע? אין מענה בפיך.[אני לא מתחזק ::)]

לסיכום: האתאיסטים לא יזוזו מעמדותיהם הנצורות...,ובכל האמצעים העומדים לרשותם. לא ניתן להזיז אותם מאמונתם במילימטר. הם מאמינים באתאיזם יותר משנוצרי אדוק מאמין בישו [כאן הרב דניאל צדק ב100 אחוז]

ציטוט קולע:

"המכיר את האמת, אך מחמת גאוותו אינו חפץ להיכנע לה, מתחצף הוא ופועל במרד ובעזות כנגד האמת, כדי להתגבר על תביעת מצפונו"!

אתה מעורר רחמים. אתאיסטים לא יזוז מעמדותיהים ? אני לא רואה שום מאמץ מצידך לפתוח את הראש ולשקול בהגיון כמה מהדברים שנאמרו בדיון הזה. תיקון, אף אחד מהדברים שנאמרו בדיון הזה. אתה אטום, סגור, ומתנהג בבורות מוחלטת, אז בבקשה אל תפנה אצבע מאשימה על אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח [אני בטוח שחברה שצופים, לא אתאיסטים, צוחקים עליכם הרגע.

זה בדיוק מה שתמיד אמרתי שקורה אחרי שמוכיחים.]

אי אי התורה תשאר לעד ועם , אף אחד לא יצליח למחוקה [ניסו אמפריות, אך לא הצליחו]

תודה רבה לכם על השמחה שעשיתם פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני-

"חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח [אני בטוח שחברה שצופים, לא אתאיסטים, צוחקים עליכם הרגע.

זה בדיוק מה שתמיד אמרתי שקורה אחרי שמוכיחים.]

אי אי התורה תשאר לעד ועם , אף אחד לא יצליח למחוקה [ניסו אמפריות, אך לא הצליחו]

תודה רבה לכם על השמחה שעשיתם פה".

אני שמח שהצחקתי אותך. מי שצוחק עליי לבריאות. זה בריא. שוב-מה הוכחת?לא ברור אבל לא חשוב.

"אי אי"-זה איזו ברכה או משהו? אף אחד לא מנסה למחוקה. רק מנסים(וכבר הצלחתי ) לגרום לאנשים להבין שהיא נכתבה ע"י אנשים בשר ודם ולא ע"י יישות דמיונית.

תנחומיי להורייך. שא ברכה. יום טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם את הארמנים רודפים במשך שנים רבות והם לא נמחקו...

אם כל מה שיש לך לרשום זה "חחחחחחחחח"

אז סלח לי אבל יש לך הרבה מה ללמוד

ואם התורה נכתסה על ידי האלוהים אז מה זה תיקון סופרים בדיוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מפונק בן מנאייק. תודה בכל אופן. שקול מילים פעם הבאה.

היהדות מעודדת) לא יזיקו לך בכלל.

תותח-אתה מאמין באמונה שלמה בתורה. יופי. נפלא. מה אתה רוצה? אתה תורם פה לדיון בכלל? הוכחה יכולה להיות. זה שאתה לא צריך אותה לא אומר

שאחרים לא צריכים, או שאין כזו.

לא יודע אם שמת לב,תותח, אבל לא העלת שום טענה."אני מאמין בתורה" זו לא טענה. מעניין אם אתה מבין למה.

הטיעון על שלושת הרגלים הוא גם לא טיעון."זכר ליציאת מצרים" זה יפה אבל לא מוכיח כלום. אתה מבין מה זאת טענה בכלל? עם מי אני מדבר פה לעזאזל??

אין שום ספק במסר ובחשיבותו המועברים בסיפור יציאת מצרים כסיפור מלכד בעברו של העם. באמיתותו יש ספק בהחלט. יש שבטים באפריקה שעושים טקסים מוזרים כל שנה לזכר איזשהוא אל שמהקאה שלו נוצר העולם. מה הנקודה שלך? תמהונים היו גם במזה"ת. זה שיש הרבה דברים לזכר משהו אומר שהמשהו הזה התקיים כפי שמסופר בסיפור X? במקרה הכי טוב זה אומר שהסיפור מוכר.וספור יציאת מצרים הוא כזה בהחלט.

רוני-שקשוקה (רשמת קציצות קודם..) ממני תראה רק במטבח. אין לי שום דיון איתך. אתה רוצה שקשוקה? רעב? תספר לי מה עשו השומרים באזור עירק בזמן שנוח שט לו בתיבה שלו.ככה סתם לשעשוע.אח"כ תסביר לי כיצד קיימות המחלוקות שעליהן הצבעתי בתלמוד.

תבין-ישנם אנשים ששמעו מה ששמעת, קראו מה שקראת ואף יותר מזה, קראו ספרי יהדות, חקר המקרא ,, פילוסופיה והחליטו אחרת ממך. מותר להם?. אתה לא יודע הכל ואם כבר אתה יודע פחות מדי. ערבת המון רגש לתוך העסק וזה קורה דיי הרבה ל"מתחזקים". מאחל לך שרק תהיה שמח עם ההחלטה שלך. בכל מקרה-קצת פחות גאווה, יותר צניעות( ש

תותח-אתה מאמין באמונה שלמה בתורה. יופי. נפלא. מה אתה רוצה? אתה תורם פה לדיון בכלל? הוכחה יכולה להיות. זה שאתה לא צריך אותה לא אומר

שאחרים לא צריכים, או שאין כזו.

-אני מציע לך לקרוא את דבריי בשנית, והפעם להגיב לכתוב כולו ולא למשפט או 2.

הטיעון על שלושת הרגלים הוא גם לא טיעון."זכר ליציאת מצרים" זה יפה אבל לא מוכיח כלום. אתה מבין מה זאת טענה בכלל? עם מי אני מדבר פה לעזאזל??

-אתה כלכך ציני ובעל מחשבה ריקנית - אל תעלב, אין לי כוונה להעליב.

הטיעון של שלושת הרגלים? - WTF איזה טיעון??.

זכר ליציאת מצרים זו דוגמה כמו יום השואה, רגע רגע אתה רוצה להאשים את האנושות על כך שלא היו לה באותם שנים אמצעים טכנולוגיים "להקליט" את המתרחש?, עושים זכר ליציאת מצרים כבר 3000 שנים ברצף, כל שנה; זה קרה במשכן, בבתי המקדש (הראשון, והשני), בימי החשמונאים, בימי הרומאים, בתקומת האסלאם, בממלכת הכוזרים, בימי הביניים, ברנסנס, במאה ה-19, כל יהודי (וגם קהילות נוצריות שונות) זכרו את שנעשה אז במצרים, ועשו הזכר כמצווה בתורה.

ואם היית קורא את כל שכתבתי לעומק - מה שלא עשיתה!, היית רואה שכתבתי בפירוש: הבחירה להאמין שזה קרה או לא היא ביד המאמין ותו לא.

אין שום ספק במסר ובחשיבותו המועברים בספור יציאת מצרים כסיפור מלכד בעברו של העם. באמיתותו יש ספק בהחלט.

-נו עובדה שאני לא מטיל ולא ספק קטן ביותר.

יש שבטים באפריקה שעושים טקסים מוזרים כל שנה לזכר איזשהוא אל שמהקאה שלו נוצר העולם.

-בא ישי אל דוד ואמר לו: אתה רואה פסלים אלה?, השגח עליהם עד שאשוב, כשחזר ישי ראה את כל הפסלים מנופצים לרסיסים מלבד פסל אחד, אליל בצורת בנאדם, שאל ישי את דוד: מדוע שברת פסלים אלה?, ענה דוד: זה לא אני, זה הפסל ההוא שנשאר שלם, הוא התעורר לחיים ושבר אותם.

תקרא את המשל, רד לעומק הדברים (למען תבין נקודת מבטי שלי), האל תבע בנו בכוונה תחילה את רעיון עצם קיום אלוהים בפרט, זאת הבחירה שלך להשתמש בהגיון בכדי להבין מיהוא הבורא שעומד מאחורי כל הקיים - האם אלו אבנים בצורה כלשהיא או אותה הSpirit המטאפיזית אוניברסלית; ההוא שנמצא בכל מקום ובכל זמן לו הכבוד והתפילות - זאת בחירתך להאמין בקיומו - בעד או בנגד. - והנה נכנסו לדיון חדש לחלוטין, אגב את טיעון זה, שהאמונה היא עקרון התבוע בנו העלה תיאלוג סקוטי בשם תומאס ריד אם אני לא טועה.

מה הנקודה שלך? תמהונים היו גם במזה"ת. זה שיש הרבה דברים לזכר משהו אומר שהמשהו הזה התקיים כפי שמסופר בסיפור X? במקרה הכי טוב זה אומר שהסיפור מוכר.וספור יציאת מצרים הוא כזה בהחלט.

-הנקודה שלי היא שבורא עולם; בו ובאמיתות תורתו אני ועוד מליארדים מאמינים, זו בחירה, ניתן להאמין וניתן לא להאמין, אני מאמין באמיתות יציאת מצרים בגלל מספר סיבות תאולוגיות, פילוסופיות, הגיוניות-הגיון הוא דבר סובייקטיבי להזכירך...ישנן מספר הוכחות ארכאולוגיות שאני רואה בהן "תוסף" אך זה שנוי במחלוקת לטעמי.

אבל עזוב אותך.

בוא תוכיח לי שהיתה שואה.

תן לי תמונות, , מה שתרצה.

יבוא נאו-נאצי בן זונה ויאמר לך: פחח התמונות האלה לא מעניינות אותי, לא הסרטים, לא כלום, לא היתה שואה, כולכם שקרנים מוצצי דם, מושכי צומת לב ארורים.

מבין?.

זה כמו באהבה פשוטה (יש כמה סוגים של אהבה).

אם אין חיוביות משני הצדדים, זו פשוט לא אהבה.

כך גם אמונה, הנאו-נאצי מאמין שלא היתה שואה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...