דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS - עמוד 6 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS


SyndromE

Recommended Posts

[attachment deleted by admin] :o

למה למחוק לי 4 תמונות מצורפות מהעמוד הראשי ? mad0050.gif

עריכה: עודכן העמוד הראשי, התמונות כבר לא מאוכסנות על שרת זה.[br]פורסם בתאריך: 20.12.2008 בשעה 00:42:42


שוחררה Rivatuner 2.23 ואיתה D3Doverrider בגרסא חדשה, נוחה יותר לתפעול עם הסבר tooltip לכל אופציה... (עידכון קטנטן לעמ' ראשי)
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 284
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני יכול להפעיל D3Doverrider עם 4870x2?

אני שואל כי אני לא בטוח...רשמת שם שכרטיסיי מסך בעליי 2 ליבות לא מסוגלים להפעיל "טריפל באפפר"

אז רק בשביל ליהיות בטוח?אני יכול לפעול לפי המדריך?(אם לא אז יש משו אחר שיכול לדאוג שלא יהיו נפילות FPS בVsync?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נקודה רגישה שאתה מעלה...

תראה השילוב של AFR + Triple Buffer + Vsync ב- לא הולך ביחד. מבחינתי זה עוד deal breaker לכל עניין ריבוי הליבות.

אני לא יודע לומר בוודאות אם בשילוב הזה ה-Vsync לא יפעל או שה-Triple Buffer לא יפעל, אבל לפי הבנתי אחד מהם בטוח לא יפעל.

אני גם לא סגור מה הולך עם OpenGL, ובכלל אם יש שינוי כלשהו לאחרונה מבחינת הדריברים או מע' הפעלה.

ההגבלה הזאת מתייחסת לשיטת הרינדור AFR - Alternate Frame Rendering. (כל ליבה מרדנרת תמונה שלמה)

* הרוב המוחלט של המשחקים משתמשים בשיטה זאת עם CF/SLI.

עוד שיטה מוכרת היא SFR (חוצה את המסך ל-2 כאשר כל ליבה מרנדרת חצי תמונה)

* שיטה זאת מספקת ביצועים פחותים (עדיין עדיפים על ליבה\כרטיס בודד). עם שיטה זאת אפשר להפעיל Triple Buffer + Vsync, לפחות ב-.

אני יודע שאפשר למשל להכריח AFR ב-CF אם משנים את שם קובץ הפעלה של משחק ל-"d3d-afrfriendly.exe"

אבל אני לא חושב שניתן "להכריח" SFR ב-CF, ובכלל כל העניין הזה של הגדרת שיטות רינדור ב-CF די מעורפל עבורי.

אם יש לך משחק שנופל מ-60FPS ל-30FPS עם vsync, אתה יכול לנסות להפעיל d3doverrider ולראות מה קורה -

אם לא יהיה tearing וה-FPS ינוע חופשי אז כנראה שזה עבד, אבל אני בספק.

אם נתסכל על חצי הכוס המלאה, עם מערך CF חזק (כרטיסים או ליבות) כמו שלך, הסיכוי גם ככה נמוך שתקבל פחות מ-60FPS גם

כש-vsync פעיל, לכן triple buffer לא רלוונטי במצבים שכאלה.

"פתרון" אפשרי - אם נאמר vsync פועל עם CF ואתה רוב הזמן "נעול"\נופל ל- 30FPS (בלי שום דבר בין 30 ל-60)

אולי כדאי לכבות Multi-GPU ואז להפעיל triple buffer, ויש סיכוי טוב שליבה אחת תתן יותר מ-30fps (אלא אם המשחק ממש כבד)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ייתן לך דוגמא..

אני משחק ב"גריד" עם Vsync ואם אני מחק ספציפית בנקודת מבט מתוך מוסטנג GT במירוץ בסן פרנסיסקו אז בהתחלה שכולם מתחילים ויש עשן וזה אז ממש יש נפילה של FPS אולי אפילו ל30....בלי Vsync זה בלתי ניסבל במשחק הזה, אז אני מחפש פיתרונות למצבים כאלו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא, האם בלי vsync (אפילו שזה בלתי נסבל) גם יש את הנפילה הזאת, כי אם כן - triple buffer לא יעזור.

אבל אם יש נפילת FPS רק כש-vsync דלוק, אז אין לך מזל - נסה לכבות multi-GPU, אולי אחת תתמודד טוב יותר עם vsync

שהרי עם אחת אפשר להפעיל triple buffer.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא, האם בלי vsync (אפילו שזה בלתי נסבל) גם יש את הנפילה הזאת, כי אם כן - triple buffer לא יעזור.

אני עכשיו יבדוק...

והאמת שכרגע הפעלתי triple buffer ודוקא ראיתי שהFPS ירד ל54-56 וחזר ל60...

ראיתי שמסומן בתוכנה froce Vsync זה אומר שבהגרות של המשחק לא לשים Vsync או כן לשים?(בטח שאלה טיפשית הא?אבל אני רוצה ליהיות בטוח) :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

force vsync בתוכנה קובע שיופעל vsync ולא משנה מה הגדרת במשחק.

אז אתה אומר ש-d3doverrider פותר את נפילת ה-FPS במקרה הזה ?

אם כן, תוודא ש-vsync באמת פועל (לפי העין) ותחזור לדווח. אני בינתיים יבדוק אם GRID משתמש ב AFR או SFR.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב בדקתי עכשיו בלי Vsync ועדיין יש את הנפילה והיא לעיזור ה 47FPS(גם עם Vsync יש בול את אותה נפילה). שמתי לב לתופעה אחרת אבל...יכולים ליהיות מצבים שהעשן מרצד או מסויימים במירוצים מסויימים...ואם יש הרבה עשן בתמונה אז יש נפילה חדה שלFPS.

זה קשור?אם לא לאן לפנות עם הבעיה הזאת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי vsync יש נפילה לסביבות 47

ועם vsync יש נפילה דומה או רצינית יותר ל-30 ?

(אגב GRID משתמש ב-AFR במערכי אנוידיה)

אם הפעלת\כיבוי vsync לא ממש משפיע על ה-FPS אז זה לא שייך לכאן.

נפילות כשיש "עשן" זה כי כמויות של עשן שקוף בדרך כלל מקשות על כרטיס המסך, במיוחד בשימוש AA. זה בסדר.

הבהובים וריצודים זה לא הכי תקין, הייתי מהמר על בעית תאימות\דריבר. כבה multi-GPU - אם הריצודים מפסיקים זה קשור ל-CF

אם לא, אז אולי יש איזה פתרון שאני לא מכיר, תתיעץ בפורום תמיכה טכנית של המשחק או של ATI.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

שלום, שני שאלות לגבי Vsync

1.האם ניתן לצמצם קריעת-תמונה מבלי להשתמש ב Vsync ?.

2.מדוע כשהוא כן מופעל, הוא מוריד ביצועים בצורה דרסטית (בחלק מהישומים, לא בכולם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תדליק Vsync במשחק, לא יהיה קריעת תמונה. (אולי שמת vsync OFF בדריבר וזה מפריע)

לגבי לאג, אתה יכול להוריד את ה-pre-render limit ל-"1", אבל עדיין ידוע ב Mouse lag שלו ב-DX10 עם vsync.

האמת בתפריט זה הרבה יותר מורגש מאשר בזמן משחק. ב-DX9 אין (או שיש בקושי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא.

2. לרוב בגלל שימוש ב-double buffer (הסיבה מפורטת בעמוד הראשי)

אז אם אני מנטרל את הדאבל באפר, יש לנטרל גם את הטריפל?. ואם יש באפר יחיד שגם אותו צריך לנטרל?. אם כן, איך בכלל מכבים אותם?. בTools אני רואה אפשרות לכבות רק את הטריפל..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...