עבור לתוכן

דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

[attachment deleted by admin] :o

למה למחוק לי 4 תמונות מצורפות מהעמוד הראשי ? mad0050.gif

עריכה: עודכן העמוד הראשי, התמונות כבר לא מאוכסנות על שרת זה.[br]פורסם בתאריך: 20.12.2008 בשעה 00:42:42


שוחררה Rivatuner 2.23 ואיתה D3Doverrider בגרסא חדשה, נוחה יותר לתפעול עם הסבר tooltip לכל אופציה... (עידכון קטנטן לעמ' ראשי)
  • 4 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 284
  • צפיות 161.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני יכול להפעיל D3Doverrider עם 4870x2?

אני שואל כי אני לא בטוח...רשמת שם שכרטיסיי מסך בעליי 2 ליבות לא מסוגלים להפעיל "טריפל באפפר"

אז רק בשביל ליהיות בטוח?אני יכול לפעול לפי המדריך?(אם לא אז יש משו אחר שיכול לדאוג שלא יהיו נפילות FPS בVsync?

פורסם
  • מחבר

נקודה רגישה שאתה מעלה...

תראה השילוב של AFR + Triple Buffer + Vsync ב-DirectX לא הולך ביחד. מבחינתי זה עוד deal breaker לכל עניין ריבוי הליבות.

אני לא יודע לומר בוודאות אם בשילוב הזה ה-Vsync לא יפעל או שה-Triple Buffer לא יפעל, אבל לפי הבנתי אחד מהם בטוח לא יפעל.

אני גם לא סגור מה הולך עם OpenGL, ובכלל אם יש שינוי כלשהו לאחרונה מבחינת הדריברים או מע' הפעלה.

ההגבלה הזאת מתייחסת לשיטת הרינדור AFR - Alternate Frame Rendering. (כל ליבה מרדנרת תמונה שלמה)

* הרוב המוחלט של המשחקים משתמשים בשיטה זאת עם CF/SLI.

עוד שיטה מוכרת היא SFR (חוצה את המסך ל-2 כאשר כל ליבה מרנדרת חצי תמונה)

* שיטה זאת מספקת ביצועים פחותים (עדיין עדיפים על ליבה\כרטיס בודד). עם שיטה זאת אפשר להפעיל Triple Buffer + Vsync, לפחות ב-SLI.

אני יודע שאפשר למשל להכריח AFR ב-CF אם משנים את שם קובץ הפעלה של משחק ל-"d3d-afrfriendly.exe"

אבל אני לא חושב שניתן "להכריח" SFR ב-CF, ובכלל כל העניין הזה של הגדרת שיטות רינדור ב-CF די מעורפל עבורי.

אם יש לך משחק שנופל מ-60FPS ל-30FPS עם vsync, אתה יכול לנסות להפעיל d3doverrider ולראות מה קורה -

אם לא יהיה tearing וה-FPS ינוע חופשי אז כנראה שזה עבד, אבל אני בספק.

אם נתסכל על חצי הכוס המלאה, עם מערך CF חזק (כרטיסים או ליבות) כמו שלך, הסיכוי גם ככה נמוך שתקבל פחות מ-60FPS גם

כש-vsync פעיל, לכן triple buffer לא רלוונטי במצבים שכאלה.

"פתרון" אפשרי - אם נאמר vsync פועל עם CF ואתה רוב הזמן "נעול"\נופל ל- 30FPS (בלי שום דבר בין 30 ל-60)

אולי כדאי לכבות Multi-GPU ואז להפעיל triple buffer, ויש סיכוי טוב שליבה אחת תתן יותר מ-30fps (אלא אם המשחק ממש כבד)

פורסם

אני ייתן לך דוגמא..

אני משחק ב"גריד" עם Vsync ואם אני מחק ספציפית בנקודת מבט מתוך מוסטנג GT במירוץ בסן פרנסיסקו אז בהתחלה שכולם מתחילים ויש עשן וזה אז ממש יש נפילה של FPS אולי אפילו ל30....בלי Vsync זה בלתי ניסבל במשחק הזה, אז אני מחפש פיתרונות למצבים כאלו

פורסם
  • מחבר

השאלה היא, האם בלי vsync (אפילו שזה בלתי נסבל) גם יש את הנפילה הזאת, כי אם כן - triple buffer לא יעזור.

אבל אם יש נפילת FPS רק כש-vsync דלוק, אז אין לך מזל - נסה לכבות multi-GPU, אולי ליבה אחת תתמודד טוב יותר עם vsync

שהרי עם ליבה אחת אפשר להפעיל triple buffer.

פורסם

השאלה היא, האם בלי vsync (אפילו שזה בלתי נסבל) גם יש את הנפילה הזאת, כי אם כן - triple buffer לא יעזור.

אני עכשיו יבדוק...

והאמת שכרגע הפעלתי triple buffer ודוקא ראיתי שהFPS ירד ל54-56 וחזר ל60...

ראיתי שמסומן בתוכנה froce Vsync זה אומר שבהגרות של המשחק לא לשים Vsync או כן לשים?(בטח שאלה טיפשית הא?אבל אני רוצה ליהיות בטוח) :smile1:

פורסם
  • מחבר

force vsync בתוכנה קובע שיופעל vsync ולא משנה מה הגדרת במשחק.

אז אתה אומר ש-d3doverrider פותר את נפילת ה-FPS במקרה הזה ?

אם כן, תוודא ש-vsync באמת פועל (לפי העין) ותחזור לדווח. אני בינתיים יבדוק אם GRID משתמש ב AFR או SFR.

פורסם

טוב בדקתי עכשיו בלי Vsync ועדיין יש את הנפילה והיא לעיזור ה 47FPS(גם עם Vsync יש בול את אותה נפילה). שמתי לב לתופעה אחרת אבל...יכולים ליהיות מצבים שהעשן מרצד או חלונות מסויימים במירוצים מסויימים...ואם יש הרבה עשן בתמונה אז יש נפילה חדה שלFPS.

זה קשור?אם לא לאן לפנות עם הבעיה הזאת?

פורסם
  • מחבר

בלי vsync יש נפילה לסביבות 47

ועם vsync יש נפילה דומה או רצינית יותר ל-30 ?

(אגב GRID משתמש ב-AFR במערכי אנוידיה)

אם הפעלת\כיבוי vsync לא ממש משפיע על ה-FPS אז זה לא שייך לכאן.

נפילות כשיש "עשן" זה כי כמויות של עשן שקוף בדרך כלל מקשות על כרטיס המסך, במיוחד בשימוש AA. זה בסדר.

הבהובים וריצודים זה לא הכי תקין, הייתי מהמר על בעית תאימות\דריבר. כבה multi-GPU - אם הריצודים מפסיקים זה קשור ל-CF

אם לא, אז אולי יש איזה פתרון שאני לא מכיר, תתיעץ בפורום תמיכה טכנית של המשחק או של ATI.

פורסם

בלי vsync יש נפילה לסביבות 47

ועם vsync יש נפילה דומה או רצינית יותר ל-30 ?

יש נפילה דומה...אז לא ממש משנה... :nixweiss:

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

שלום, שני שאלות לגבי Vsync

1.האם ניתן לצמצם קריעת-תמונה מבלי להשתמש ב Vsync ?.

2.מדוע כשהוא כן מופעל, הוא מוריד ביצועים בצורה דרסטית (בחלק מהישומים, לא בכולם).

פורסם
  • מחבר

1. לא.

2. לרוב בגלל שימוש ב-double buffer (הסיבה מפורטת בעמוד הראשי)

פורסם

יש לי קריעות תמונה ולאגים בפאר קריי 2

עברתי על המדריך בסטיקי ועדיין לא עוזר ..

מה ההמלצות ?

מפרט בצד

פורסם
  • מחבר

תדליק Vsync במשחק, לא יהיה קריעת תמונה. (אולי שמת vsync OFF בדריבר וזה מפריע)

לגבי לאג, אתה יכול להוריד את ה-pre-render limit ל-"1", אבל עדיין far cry ידוע ב Mouse lag שלו ב-DX10 עם vsync.

האמת בתפריט זה הרבה יותר מורגש מאשר בזמן משחק. ב-DX9 אין (או שיש בקושי)

פורסם

1. לא.

2. לרוב בגלל שימוש ב-double buffer (הסיבה מפורטת בעמוד הראשי)

אז אם אני מנטרל את הדאבל באפר, יש לנטרל גם את הטריפל?. ואם יש באפר יחיד שגם אותו צריך לנטרל?. אם כן, איך בכלל מכבים אותם?. בTools אני רואה אפשרות לכבות רק את הטריפל..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים