דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS


SyndromE

Recommended Posts

הגיוני, גם ככה סביר להניח שה-75hz שלך בעצם עובד כמו 60hz. הרי LCD עובד בשיטה אחרת, אין לו ממש refresh rate, זה סוג של אמולציה.

LCD's only have a emulated refreshrate, but still when you turn on vertical sync your fps gets limited to 60 fps if you'r using DVI and usully 75 fps if you'r using D-sub

מבדיקה שערכו:

But to be honest manufacturers told us that none of the current LCDs would be able to support 75 Hz. We don’t always believe them, but out of 6 monitors this was actually the case

http://www.behardware.com/articles/641-5/1rst-lcd-at-100-hz-the-end-of-afterglow.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 284
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

DarkSid3,

ה-Anti Aliasing רק מחליק את התמונה, אכן אין שום קשר ל-Tearing (או ה"קו" כמו שאתם אוהבים לקרוא לזה :) )

net_el,

d3doverrider משפיע על כל משחק המבוסס , שזה בעצם הרוב המוחלט של המשחקים (כולל FEAR)

Doom3 מבוסס OpenGL, לכן עליו זה לא ישפיע, אבל כמו שאמרתי בת'רד הראשי, למשחקים מבוססים OpenGL אפשר להכריח Triple buffer מהדריבר, לכן אין צורך בתוכנה צד שלישי (למרות שזה יותר נוח עם nHancer למשל)

הממ... אני מרגיש שאני מתחיל לטחון מים...

שאלות לגבי משחקים ספציפים - לפרטי בבקשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

קודם כל אתה אמור להפעיל את ה-d3doverrider לפני שאתה מעלה את המשחק.

בקשר לאפשרויות, במצב הזה של התמונה אתה לא צריך לשנות שום דבר.

בשביל לעזור לך להבין בכל זאת - אם אתה מפעיל משחק שפועל על DX9 (כמו HL2 למשל) אז צריך לסמן: Force triple buffering in Direct3D9.

בנוסף, אם אתה מעוניין באותה הזדמנות כבר לאלץ את המשחק להפעיל Vsync (למרות שאפשר גם מתוך המשחק עצמו) אז סמן גם את האופציה שמולו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

SyndromE מה שאני לא מבין, מה הבעיה כשה-FPS יורד פתאום? יש תופעה גרפית כלשהי? אני מכיר את ה-Tearing שלדעתי לא נפתר כתוצאה מ-Vsync כי אני עדיין רואה לפעמים בעיות של קווים נחתכים. התמונה שיש לך בתחתית ההודעה הראשונה, איזה תופעה היא מייצגת - Tearing? או מה שקורה כשיש ירידה פתאומית של FPS כתוצאה מהעובדה שאין Triple buffer?

נ.ב.

Antistophic filtering נחשב לשלב אחד אחרי Triple Buffering, כשאני בוחר אותו במקום Triple Buffer (לדוגמה ב-Half Life 2), מה קורה אז? זה נחשב ל-Triple Buffer?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התמונה שמופיעה בתחתית ההודעה הראשונה מייצגת את תופעת ה-Tearing.

כש-Triple buffer לא פעיל (ו-VSYNC כן) אז נוצרת תופעת נפילת ה-FPS. תופעה זאת היא הבעייה בפני עצמה, מאחר ואנו שואפים תמיד ל-FPS גבוה ויציב ככל שאפשר.

בעיית ה-Tearing עצמה תמיד נפתרת כשמשתמשים ב-Vsync, עם או בלי Triple Buffer.

* מקרים בהם Tearing לא נפתר כתוצאה משימוש ב-Vsync יכולים לקרות אך ורק במערכת ההפעלה החדשה Vista,

ע"פי השמועה המדברת על כך שה-Vsync עצמו לא באמת עובד כשמכריחים אותו דרך הדריבר, במידה והמשחק לא מאפשר את האופציה בעצמו.

אני לא יכול לאמת שמועה זאת כרגע, אולי הבעייה כבר נפתרה בדריבר חדש או בעדכון של ה-Vista, אני רק יודע שבזמנו Nvidia האשימו את מיקרוסופט ואת אופן העבודה של ה-Vista בשימוש עם Vsync. כך שבמידה ואתה משתמש בויסטה אני ממליץ לשים לב במיוחד אם ה-Vsync בכלל פעיל לאחר שהכרחת אותו לעבוד.

בקשר לשלבי הפילטרים הקודמים ל- Anistrophic Filtering, אתה קצת מתבלבל מאחר ומדובר ב-Trilinear ו-Bilinear.

הפילטרים האילו אחראיים על איכות\חדות הטקסטורות כתלות במרחק בסביבה תלת מימדית. אין שום קשר ל-Triple Buffer

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לשלבי הפילטרים הקודמים ל- Anistrophic Filtering, אתה קצת מתבלבל מאחר ומדובר ב-Trilinear ו-Bilinear.

הפילטרים האילו אחראיים על איכות\חדות הטקסטורות כתלות במרחק בסביבה תלת מימדית. אין שום קשר ל-Triple Buffer

וואלה נכון :kopfpatsch:

תודה על התגובה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

יש לי שאלה בנושא. קראתי ממגוון מקורות שבמסך LCD ,במקרה שלי - VP930 אין הבדל בין קצב הרענון 60 ל 75 ,שזה בעצם לא קצב רענון וכו' וכו'. יחד עם זאת, בהתאם למה שהגדרתי בהגדרות של קצב הרענון (60Hertz או 75Hertz) זה קצב הפריימים המקסימלי שאני יכול להגיד אליו במשחקים, לדוגמא ביושוק. לכן אם אני מגדיר את קצב הרענון ל 75 ובודק בעזרת FRAPS אני רואה שקצב הפריימים שלי נע יותר לכיוון ה 75. כאשר אני מגדיר קצב רענון של 60, קצב הפריימים שלי נמוך יותר בסביבות ה 40-50. כמו כן יש הרגשה שמוגדר 75Hertz המשחק הרבה יותר חלק. אני מניח שכנראה מדובר באפקט פליצבו אך בכל זאת אשמח לתגובות בנושא.

תודה

עריכה: רציתי להוסיף ולשאול, לפי קצב הרענון מוגדר קצב הפריימים המקסימלי במשחקים, אם אין הבדל בין קצבי הרענון איך הדבר אפשרי? אמנם קשה להבדיל בעין בין 60FPS ו 75FPS אך עדיין אין הדבר אומר שאין הבדל בין השניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

FRAPS מראה את מס' התמונות לשנייה שמייצר הכ.מסך

LCD מציג מקסימום 60 פריימים לשנייה - לזה FRAPS לא יכול להתייחס.

כשאתה מעלה את קצב הרענון ל-75hrz אתה מאפשר לכרטיס מסך לייצר יותר פריימים לשנייה (אותם סופר FRAPS),

אבל מסך ה-LCD "ידלג" עליהם ויציג מקסימום 60fps.

בהשוואה שלך - 75hrz מול 60hrz, התייחסת לממוצע FPS.

אם תתיחס ל-FPS מינימאלי - אני יכול להבטיח לך שבשני המצבים המינימום יהיה זהה\דומה.

ה-FPS הממוצע אכן יהיה גבוה יותר עם קצב רענון 75hrz (בהנחה שכרטיס המסך מסוגל ליותר מ-60fps)

אבל התוצאה המעשית מבחינת מסך ה- LCD תהיה זהה - 60fps לכל היותר.

אם אתה רוצה לראות במו עינייך FPS הגבוה מ-60, תאלץ להשתמש במסך CRT.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגעע חברהה

זה יפתור לי את הבעיה ב Gears of War??

יש לי את המפרט הבאה

מעבד : 64 X2 4200

זיכרון : 2 ג'גה-בייט 667 מגהרץ CL5

כרטיס מסך : Twintech 8800GT 512 Heat Pipe version

לוח אם : (MSI K9N Neo v1.0 (MS-7260

דיסק קשיח : WD2500KS-00MJB0

ספק כוח : FSP 450PNR

אמור לעבוד חלק על ההגדרות ששמתי רזולציה 1024-1280

חח אני לא יכול יותר מזה ושמתי את הרוב נירא לי על הגדרות גבוהות

קיצור בהתחלה שיחקתי זה היה 60 FPS אבל אם קפיצות וצניחות זה משגע

פעם יורד ל12 ואז ל8 אחרכ ך עןלה ל34 ואז 50 קיצור זה לא מפסיק להשתגע (גם לא בקטעים מלאים)

זה יפותר את הבעיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש נפילות FPS כאשר VSYNC פעיל - נסה לכבות Vsync לבדיקה - במידה ועדיין ישנן אותן נפילות - זה לא המקום לחפש פתרון.

במידה והנפילות באות רק כאשר Vsync דלוק - נסה בנוסף להפעיל את ה-d3doverrider ותראה אם יש שיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...