דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS - עמוד 15 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS


SyndromE

Recommended Posts

ל-OP

איך הדברים שרשמת באים לידי ביטוי כשמשתמשים ב- VirtuMVP עם Hyper Performance ועם V-Sync מופעלים?

אני משחק בעיקר ב-BF3. הרוב על הגדרות גבוהות.

בהגדרות המשחק לא מופעלת האופציה של V-SYNC

בהגדרות הדרייבר מוגדר לפי הגדרת המשחק.

למיטב הבנתי VirtuMVP מבצע override ומפעיל V-SYNC ואכן אני לא רואה Tearing.

אבל אני מעוניין לצמצם עד כמה שאפשר נפילת פריימים.

אז אם אני מפעיל Tripple Buffer יחד עם הפקודה שאמורה להוריד את input lag, איך כל זה יגיב יחד עם VirtuMVP?

האם יצא לך לנסות או לשמוע מאחרים את התוצאה?

בשורה התחתונה, האם השילוב של הכל עלול לגרום לבעיה במשחק? האם אני צריך לקחת משהו בחשבון שהשתנה מאז שפורסם הפוסט הראשון עד עכשיו בהתחשב בגרסה האחרונה של DX11?

תודה רבה

HyperFormance בשילוב Virtual Vsync של VirtuMVP אמורים לספק זמני תגובה טובים יותר מאשר בלי Vsync כלל, וללא tearing,

כך שאני לא רואה סיבה להפעיל Vsync מהמשחק\דריבר, עם או בלי triple buffer ו-render ahead. (קח בחשבון שאין לי נסיון מעשי עם VirtuMVP).

Virtual Vsync מוודא שרק התמונה השלמה האחרונה תוצג, מבלי לקשור את המעבד, מסך וקלט לקצב הרענון, ובכך מונע tearing בעוד ששומר על זמני תגובה טובים.

HyperFormance משמיט משימות רנדור או פריימים שאינם צפויים להיות מוצגים, ובכך משפר זמני תגובה עוד יותר.

הפיצ'רים האלו מיועדים ל-FPS שמעל לקצב הרענון, אבל עלולים לגרום stutter כשה-FPS נמוך ממנו לפי דיווחים שונים.

זה יכול להשתנות בין משחקים \ דריברים וכו' אז הכי טוב לבדוק בעצמך.

בנוסף ה-FPS המוצג ע"י תוכנות ניטור מזנק ומאבד כל קשר לביצועים עצמם. המספר החדש מייצג תגובתיות מערכת (שלא במכוון), ולכן גם נחשב לרמאות כשבשימוש בבאנצ'ים כמו וכו'. בפועל אין ולא אמור להיות שיפור ביצועים. כל הרעיון מסתכם בשיפור זמני תגובה \ responsiveness ותחליף ל-vsync המסורתי.

הפוסט הראשון אומנם לא מתייחס ל-VirtuMVP אבל כן יוצא לי לעדכן פה ושם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 284
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ניסיתי עכשיו את הVirtuMVP ומסתבר שזה תוכנה רק למאיצים גראפים מובנים ,

זה אומר שבתור משתמש המקסימום שאני יכול לעשות זה טריפל באפר+VSYNC עם 1 PRE RENDERED FRAMES ? :(

התוצאה המתקבל מציגה לאג מורגש שנותן לך חסרון קריטי בשוטרים (כרגע אני משחק רק בBF3) ... יש איזה שיטה להשתמש אצלי בVITRUAL VSYNC + HYPERFORMANCE ? זה נשמע לי כמו שיטות ממש חכמות, איך הם לא קיימות אצל ואצל מאיצים גראפיים מובנים שלא באמת משמשים לגיימינג זה כן קיים ?

עריכה - קראתי גם שהתוכנה הזאת מאפשרת "vendor agnostic" - להשתמש בHD 4000 של המעבד שלי כדי לחזק את הכרטיס הראשי, אין לי צורך בזה ואני רואה רק בעיות שזה יכול לגרום אבל זה אומר בעצם שאני יכול להפעיל את הHD 4000 שלי ואז אני אוכל להשתמש בתוכנה הזאת כדי להפעיל את מה שרציתי על ה660 ?

הבנתי שהיא תבטל לי לגמרי את האפשרויות בדרייבר של ואני צריך את זה בשביל להפעיל את המסך ב76HZ (הוא תומך בזה אבל מופיע רק 60HZ באפשרויות, אני צריך להשתמש בCUSTOM RES), אני אוכל להמשיך להשתמש ב76HZ ? אחרת כל העסק לא יהיה שווה את זה עבורי. :(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SyndromE

אני לא מפעיל V-Sync מהמשחק או מהדרייבר. רק דרך VirtuMVP. אבל (!) כן שמתי לב שבדרייבר מופעל Triple Buffer בברירת מחדל.

אחרי שקראתי עוד קצת על זה הבנתי שהיתרון של האפליקציה הוא כמו שרשמת, מונע קריעת תמונה אבל גם לא מגביל לקצב ריענון המסך - להנות משתי העולמות.

אני לא יודע בדיוק איך בא לידי ביטוי ה- stuttering ב-BF3, אולי נתקלתי בזה ולא ידעתי שזה זה. אני כן שם לב שבסצינות עם פיצוצים והרבה עשן, התגובתיות והפריימים נפגעים קשות אך לזמן קצר.

ל- 11Tb0O

ה-VIRTU הוא לא למאיצים מובנים. הוא משלב בין המעבד הגרפי שקיים בליבות מהדור הקודם והדור החדש של אינטל לבין הכרטיס הגרפי ללא קשר ביצרן.

אז אם יש לך Sandy או Ivy Bridge וכרטיס גרפי שהם קוראים לו Discrete GPU אז אתה יכול להתקין את האפליקציה ולהשתמש ביתרון הלא הכי מורגש אבל בכל זאת מוסיף שלה.

רק חשוב להפעיל את הליבה הגרפית ב- לפני כן ולעדכן את הדרייברים של לליבה הגרפית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקנתי עכשיו את הVIRTUMVP עם 64 מגה ראם מוקדש לIGPU והמסך מחובר ל660, ניסיתי לשחק באטלפילד והרגשתי כאילו אני משחק על 60 הרץ במקום 76 למרות שבהגדרות של המשחק ואפילו בתפריט של המסך כתוב שהוא מקבל 76 הרץ. אני חושב שהתוכנה הזאת "מתבלבלת" ותוקעת אותי על 60HZ. בכל אופן המשחק התרסק אחרי דקה (זה לא קרה בעבר). :( :( :(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוודא שבמשחק ובדרייבר לא מוגדר לך V-SYNC פעיל.

תגדיל את הזיכרון ל - iGPU

אני משתמש בחצי ג'יגה למשל ואין עם זה בעיות.

יש באתר שלהם גרסה חדשה שהם הוציאו ל- VirtuMVP עם ממשק כחול - אני משתמש בזה.

כמובן, תוודא שאתה משתמש בדרייברים הכי חדשים לכרטיס מסך ולמעבד... אם עדיין לא עובד, אז תוותר על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אחרי מלא משחקים עם זה , עם HyperFormance המשחק לא חלק בכלל אפילו שברגיל אני מקבל באזור ה150-180FPS באותה מפה (ועוד ניסיתי על שרת ריק), אין טעם לבדוק FPS כי מתקבל דיווח שיקרי כשהתוכנה הזאת מופעלת (ועלק החברה שלה מראה גראפים איך משחקים עולים מ50FPS ל200FPS בעזרתה כשידוע שדיווח הFPS שיקרי ומראה אם כבר את הRESPONSIVENESS של המערכת אבל לא FPS, ממש ירד לי הרושם כשראיתי את החברה מראה שטויות כאלה), בלי HyperFormance ועם Virtual Vsync יש עדיין מלא קריעות מסך . בקיצור לפחות בבאטלפילד אין טעם להשתמש בתוכנה הזאת.

בכלל לא הבנתי את הקטע הזה, עד היום לא מצאו שום דרך נורמאלית להגביל את הFPS לתדר של המסך ועכשיו התוכנה הזאת באה וטוענת שזה אפשרי בזכות זה שיש לך GPU מעפן נוסף בCPU ? למה אם היה לי 690GTX הוא לא היה יכול לעמוד בזה אבל הHD 2500 המעפן של המעבד זה מה שהיה מאפשר VIRTUAL VSYNC ?

עוד משהו דפוק לחלוטין: אם מחברים את המסך ליציאה שבלוח יש INPUT LAG במשחקים ואפילו החברה של המשחק מודה בזה, ומסבירה שלגיימינג צריך לחבר ישירות לכרטיס מסך (בPCIE) כי במצב ההפוך צריך לחכות שהתמונה המעובדת תעבור למאיץ גראפי של המעבד. אם התוכנה הייתה עושה שימוש במאיץ שבמעבד כשהמסך מחובר לכרטיס האמיתי אז היה צריך להתקבל אם כבר פי 2 INPUT LAG מאשר כשהמסך מחובר ללוח, כי היה צריך לעבור מידע עד למעבד וחזרה לכרטיס כדי לצאת למסך. ככה שלפחות בכל הנוגע לVIRTUAL VSYNC , גם אם הוא באמת עובד, אין בכלל שימוש במאיץ הגראפי שבמעבד. אז למה צריך אותו בכלל ? ואם זה אמיתי למה אין כבר מזמן תוכנה שעושה את זה בלי להשתמש במאיץ גראפי של המעבד?

לסיכום/למי שאין לו כוח לקרוא : Snake Oil.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהדיווח שיקרי כשעושים באנצ'מארק אבל אם יש לך תוכנה שמודדת FPS במשחק אז זה אמור להיות תקין.. אולי לא יודע... אל תתפוס אותי במילה.

ממה שהצלחתי להבין, חלוקת התפקידים בין המעבד של המחשב למעבד הגרפי פותחת אפשרות לרנדר את הפריימים בצורה כזאת שניתן להתגבר על הבעיות שהזכרת.

המעבד של הגרפיקה עסוק בתלת מימד והצללות וגם לרנדר תמונות ועכשיו סוף סוף רותמים גם את הכוח של המעבד הראשי לטיפול ברינדור פריימים.

איך כל זה עובד, אין לי מושג... בכל אופן הרעיון המקורי של החברה היה ליצור שבב ביניים שמחבר בין שני ללא תלות בדגם שלהם.

כלומר היית יכול לחבר כרטיס מסך של NV מדגם חדש ואחד מדגם ישן בעזרת מה שהם ניסו לפתח ולקבל את היתרון של עוד עיבוד גרפי ללא עלות יקרה.

הפטנט הזה לא הצליח ואינטל לקחה את המודל אבל הכניסה אותו לתוך המעבדים שלהם וזה מה שאתה רואה היום. אגב החברה ישראלית ויושבת בכפר נטר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב שאלה שעלתה לי כבר מזמן "ולא העזתי לשאול"- למה להגביל את הFPS לתדר הרענון לא מונע קריעת מסך ?

חשבתי שאולי הVSYNC באמת מסכנן את התזמון שנשלח הפריים לרגע לפני שהמסך מציג אותו והגבלת FPS סתמית לא שומרת על סנכרון כזה, אבל אם זה באמת התשובה, אז בעצם מועבר גם שעון על הכבל HDMI/DVI/VGA ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SyndromE

אני לא מפעיל V-Sync מהמשחק או מהדרייבר. רק דרך VirtuMVP. אבל (!) כן שמתי לב שבדרייבר מופעל Triple Buffer בברירת מחדל.

Triple Buffer רלוונטי רק בשימוש Vsync, וההגדרה שלו בדריבר בכל אופן תקיפה רק ל-OpenGL (אין שום השפעה במשחקים מבוססים DirectX).

זאת ציינתי בפוסט הראשי (שיש להפעיל triple buffer דרך d3doverrider למשחקי DX).

אגב שאלה שעלתה לי כבר מזמן "ולא העזתי לשאול"- למה להגביל את הFPS לתדר הרענון לא מונע קריעת מסך ?

חשבתי שאולי הVSYNC באמת מסכנן את התזמון שנשלח הפריים לרגע לפני שהמסך מציג אותו והגבלת FPS סתמית לא שומרת על סנכרון כזה, אבל אם זה באמת התשובה, אז בעצם מועבר גם שעון על הכבל HDMI/DVI/VGA ?

אתה צודק אבל זה לא בדיוק קשור לכבל עצמו. המסך "מודיע" כשהוא מוכן להציג תמונה חדשה (לדוגמא בזמן ה- vertical blanking interval)

הגבלת FPS מלאכותית אכן לא דואגת להסתנכרן עם המסך, בניגוד ל-vsync.

בנוגע ל-VirtuMVP המאמר של anandtech הוא המומלץ מבין הכתבות השונות ברשת :

http://www.anandtech.com/show/5728/intel-z77-panther-point-chipset-and-motherboard-preview-asrock-asus-gigabyte-msi-ecs-and-biostar/3

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להפעיל את הפיצ'רים של virtumvp לפי פרופילים, אז לפחות אפשר להשתמש רק במקרים שבאמת יש שיפור מורגש עם הפתרון של lucid ולכבות עבור משחקים שסובלים מבעיות. החסרון הוא שזה עוד דבר שצריך להתחיל לבדוק על כל גרסא חדשה \ דריבר \ משחק, אבל לא מזיק שיש את האופציה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני נראה לי אסיר את VIRTU ואשתמש בשיטה שלך.

הרגע התקנתי את D3DOD והגדרתי שם את BF3 כפרופיל ו-FORCE VSYNC ו-FORCE TRIPLE BUFFER

השאלות הן:

1. בטוח שאני לא צריך לגעת בגדרות המשחק או הדרייבר?

2. האפליקציה של D3DOD לא עולה עם למרות שסימנתי שתעלה.

3. בתוכנה Pro הוספתי את BF3 כפרופיל כדי לאפשר גישה לתפריטים. הפעלתי את Flip Queue Size ושיניתי מ- DRIVER DEFUALT ל-2. לא תהיה התנגשות בין הדרייבר ל-D3DOD ול- PRO?

4. ב- PRO אני רואה שיש גם אופציה של DIRECT3D TWEAKS שמאפשר להפעיל Triple Buffer - לא כדאי להשתמש בתוכנה אחת?

captureyt.jpg

Uploaded with ImageShack.us

4. צריך לגרום ל- PRO לעלות עם ווינדוס?

5. אתה משתמש בדרייברים של אומגה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יכול לאשר ש-Radeon Pro אכן מכריחה Triple Buffer ו-Flip Queue Size (שמעתי שזה לא בהכרח עובד ואין לי חומרה מתאימה לבדוק).

אבל במקרה הספציפי של BF3 לא צריך כלום כי הוא כבר תומך גם ב-Vsync גם ב-Triple Buffer וגם ב-Render ahead.

Vsync תפעיל מהמשחק, ואת שני האחרונים וודא שנמצאים בקובץ user.cfg בספריית המשחק:

RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1

RenderDevice.TripleBufferingEnable 1

לגבי שאר השאלות,

- אם אתה רוצה ש d3doverrider יעלה באתחול וזה לא עובד, תמיד אפשר לזרוק את האיקון שלו לתקיית Startup ב-All Programs לדוגמא.

- אני לא בטוח אם צריך להפעיל את Radeon Pro בשביל שההגדרות שלו יכנסו לתוקף, אני יכול לנחש שלא צריך, אבל לא יזיק שתרוץ ברקע בכל מקרה.

- אני משתמש תמיד בדריבר אחרון של , בטא או רשמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי ה-FLIP QUEUE איך אפשר לוודא שזה אכן עובד?

אגב, אין לי קובץ כזה

user.cfg

אתה ממליץ על האפליקציה השניה ATI TOOLS במקרה הזה?

אני פשוט מקווה שהכל יעבוד ושאני לא סתם אקלקל דברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם FLIP QUEUE לא יעבוד ב- Pro אז הוא כנראה גם לא יעבוד ב-ATI Tools, עדיף שתשאר עם Pro.

בשביל לבדוק תאלץ פשוט לבדוק. תמצא משחק שעם שימוש vsync ו-triple buffer אתה מרגיש lag עכבר ותבדוק אם ה-Flip Queue עוזר במשהו.

ומה שלא יעבוד סביר שגם לא יקלקל, לא צריך לדאוג.

תיצור קובץ user.cfg אם אין בספרייה של BF3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...