דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS - עמוד 17 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS


SyndromE

Recommended Posts

  • תגובות 284
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לאחר מספר ניסיונות במשחק BF3:

1. ה-VSYNC עובד.

2. נעילה מקסימלית של 60 פריימים ואין קריעת מסך.

3. כשמתחיל המשחק ואני נמצא באיזור בו אין שום תנועה או סצינות לחימה, כלומר לבד במפה, הפריימים יורדים ל-33 בערך.

איך ולמה?

אתה מכבה את הטריפל באפר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

11Tb0O, שכחתי עוד דבר שעלול לעזור למזער input lag עם vsync, נעל את ה-FPS על 58 (למסך 60hz).

יש דיבורים על זה וגם nvinspector מציין זאת לערך 58 בהגדרת ה-frame rate limiter.

אפשר לבצע "Downclock" למסך באמצעות הדרייבר ל 58hz ולהשתמש בפרופיל הזה + vsync מאולץ ברמת הדרייבר וזה ייתן את אותה התוצאה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי שניתן לבצע OC לתדר ריענון של המסך.

זה משהו שאני רוצה לנסות ולראות איך זה משפר את הנושא של ה-TEARING.

תוך כדי שאני מחפש לקרוא על הנושא נתקלתי בפורום הזה:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1705790

הבחור בפוסט השני רושם:

it is helpful in games to reduce input lag and tearing (when v-sync is off). Also setting monitor to multiply of 23.976Hz (eg. 71.928Hz) reduces stuttering in movies.

זה לא סותר את מה שהוסבר בהתחלה שזה מומלץ כשסינכרון אנכי פועל?

מה שמביא אותי לשאלה הבאה, האם כדי להשתמש בתוכנה שמאלצת שיפור תגובתיות גם ללא הפעלת של סינכרון אנכי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ממש הבנתי מה השאלה שלך, אבל בכל אופן מה שהוא אומר זה שמומלץ לכוון את התדר לכפולות של

23.976Hz

כי זה הFPS של הרבה סרטים. בתכלס אם אתה לא רואה סרטים במחשב, וגם אם אתה כן רואה אבל לא רואה בעיה, תשים את התדר הגבוה ביותר שעובד. זה די פשוט, אתה בוחר בקונטרול פאנל של הכרטיס מסך CUSTOM RESOULTION ולא נוגע בתזמונים המקוריים, רק משנה את התדר למעלה עד שהמסך כותב שהוא לא תומך בזה. כשהמסך כותב שהוא לא תומך אתה יכול ללחוץ אסקייפ או לחכות 15 שניות וזה יחזור לתדר והרזולוציה האחרונים שפעלו. אצלי רק לאחרונה גיליתי את זה וההבדל בין 76 ל60 הרץ נראה לי עצום ברגע שאני חוזר ל60, גם במשחקים ואפילו סתם לראות איך העכבר זז בדסקטופ.

בניגוד למה שכתוב שם, אם אתה עושה את זה בקונטרול פאנל של בווינדוס 7 לא תהיה לך בעיה במשחקים, בBF3 אני רואה את הרזולוציה החדשה באפשרויות. ואגב זה גם גורם לTEARING להיות הרבה פחות משמעותי אפילו בשינוי הלא כ"כ גדול של 60 ל76 הרץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

89 הרץ ??? איזה מסך זה ? תסתכל בתפריט של המסך אם הוא באמת עובד בתדר הזה או שסתם עובד בתדר נמוך וזורק פריימים...

בכל אופן למה שתעבוד ב61 הרץ ? יהיה לך שיפור ענק אם תעבוד ב78 הרץ (המקסימום שהבנתי שעובד לך טוב) אם אתה מקבל מספיק FPS במשחק (שווה בטירוף להוריד הגדרות בשביל זה. אתה משחק בשביל להרוג ולא בשביל להסתכל על העצים הרי. בסינגלים זה משהו אחר)

אתה יכול גם לבדוק שזה לא עובר ב79 לINTERLACED מסיבה כלשהי ולנסות אולי לשחק עם התזמונים... ושוב איזה מסך זה בכלל ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ממש הבנתי מה השאלה שלך, אבל בכל אופן מה שהוא אומר זה שמומלץ לכוון את התדר לכפולות של

23.976Hz

כי זה הFPS של הרבה סרטים. בתכלס אם אתה לא רואה סרטים במחשב, וגם אם אתה כן רואה אבל לא רואה בעיה, תשים את התדר הגבוה ביותר שעובד. זה די פשוט, אתה בוחר בקונטרול פאנל של הכרטיס מסך CUSTOM RESOULTION ולא נוגע בתזמונים המקוריים, רק משנה את התדר למעלה עד שהמסך כותב שהוא לא תומך בזה. כשהמסך כותב שהוא לא תומך אתה יכול ללחוץ אסקייפ או לחכות 15 שניות וזה יחזור לתדר והרזולוציה האחרונים שפעלו. אצלי רק לאחרונה גיליתי את זה וההבדל בין 76 ל60 הרץ נראה לי עצום ברגע שאני חוזר ל60, גם במשחקים ואפילו סתם לראות איך העכבר זז בדסקטופ.

בניגוד למה שכתוב שם, אם אתה עושה את זה בקונטרול פאנל של בווינדוס 7 לא תהיה לך בעיה במשחקים, בBF3 אני רואה את הרזולוציה החדשה באפשרויות. ואגב זה גם גורם לTEARING להיות הרבה פחות משמעותי אפילו בשינוי הלא כ"כ גדול של 60 ל76 הרץ.

בלוח בקרה של ATI אין לי אפשרות ליצור פרופיל חדש למסך. אין לי שום דרך להגדיל את קצב הריענון.

חיפשתי בגוגל, התקנתי משהו שאמור לשנות משהו בדרייבר... לא הוסבר לעומק איך להשתמש ומה לעשות.

עכשיו יש לי מסך כחול כל פעם שווינדוס עולה.

אשמח לעזרה איך לבצע OC למסך.

לגבי השאלה שלי, אני אנסה שוב:

בלינק שהבאתי בפוסט הקודם, מישהו רשם שם בפורום:

it

is helpful in games to reduce input lag and tearing (when v-sync is off).

אבל בתחילת הת'רד הזה מוסבר שצריך לבצע את זה כשהסינכרון פועל. ההפך ממה שכתוב.

השאלה שלי, האם הוא טועה? האם מומלץ להשתמש באפליקציה שמוזכרת בתחילת הת'רד שמתקנת את ה- input lag כשמפעילים סינכרון אנכי בלי קשר לאם הפעלנו סינכרון אנכי או לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על איזו תוכנה אתה מדבר - d3doverrider או pro ?

אל תשתמש ב-d3doverrider כשאתה לא מפעיל Vsync.

החסרון (input lag) יכול לבוא לידי ביטוי, בעוד היתרון (מניעת נעילות fps הקשורות ב-Vsync עם Double Buffer) לא יבוא לידי ביטוי ללא Vsync.

כן יכול לעזור ללאג אם תוריד את ה-Maximum pre-rendered frames מדריבר (או FlipQueueSize עם RadeonPro ל-AMD) גם בלי Vsync.

גם קצב רענון גבוה יותר (למשל OC למסך) יעזור לצמצם לאג.. לא סתם טוענים שיש פחות לאג במסכי 120hz.

בנוסף טוענים שיש פחות Tearing במסכי 120hz. חלק מהעניין קשור בכך ש-Tearing יותר מורגש כשה-fps קרוב לקצב הרענון או מעליו.

כך שהמישהו הזה לא טועה כשהוא אומר (ציטוט מלא):

higher refresh rate is supported by some displays that use simple electronic. Most common limit is 75-77Hz at 1920x1080

it is helpful in games to reduce input lag and tearing (when v-sync is off). Also setting monitor to multiply of 23.976Hz (eg. 71.928Hz) reduces stuttering in movies.

אבל הוא לא מדבר על אף אחת מהתוכנות. אני לא רואה איך זה סותר את מה שרשום בפוסט הראשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט מהפוסט הראשון:

המציאות היא שבשימוש בבאפרים + Vsync קיימת תופעה הנקראת “

Mouse Lag

” או “

Input Lag

” (השהיית קלט)

במצב נורמאלי של שימוש ב- Double Buffer, קיים זמן אחזור (Latency) של כ- 16ms. זמן זה דיי זניח מאחר ורובנו לא מסוגלים

להבחין בו, מה שמוביל להנחה הרווחת שהמצב מקובל וסטנדארטי. Triple Buffering מקפיץ זמן זה לכ-24ms, אשר מספיק להפריע לרובנו.

קביעת ערך ה-Maximum pre-rendered frames בלוח הבקרה של

ל-"2" (בברירת מחדל הוא "3") מפיל זמן זה בחזרה ל-16ms

מבלי "לשבור" את ה-Triple Buffering. ניתן לצמצם עוד יותר את הלאג בהגדרה ל-"1", אך יש לקחת בחשבון כי ככל שהערך נמוך כך גם יתכן

קצב פריימים פחות עקבי או stutter.

בנוסף לכך שהלאג מושפע מערך ה-pre-rendered frames, הוא תלוי גם בקצב ה-FPS עצמו - ככל שה-FPS נמוך כך יגבר הלאג.

וציטוט מהפוסט שאני הבאתי:

it is helpful in games to reduce input lag and tearing (when v-sync is off).

מבין את הסתירה שעליה אני מדבר?

אתה מסביר מצד אחד כשסינכרון אני פועל צריך טריפל באפר ואז כדי לצמצם תופעות לוואי להשתמש באפליקציה נוספת כמו ATI Tools.

מצד שני, הציטוט שהבאתי אומר שמומלץ להוריד/לצמצם input lag כשסינכרון אנכי כבוי. פה הבילבול שלי.

אז השאלה שלי היא להשתמש בזה רק כשיש סינכרון אנכי או תמיד להשתמש בזה בלי קשר?

אני משתמש ב-ATI.

ואם אפשר, יש מדריך ל-OC למסכים עם כרטיס של ATI?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מדבר על שינוי FlipQueueSize דרך ATI Tray Tools או RadeonPro, אז כן אפשר להשתמש בזה עם ובלי Vsync. אצלי תמיד על 1.

בפוסט הראשי המלצתי להשתמש בזה במיוחד עם Vsync + TripleBuffer כי שניהם מגבירים Lag שיכול להיות בלתי נסבל.

ללא Vsync / TB הרוב לא מרגישים לאג. במקרה זה לא מיהרתי להמליץ על הורדת FlipQueueSize, כי בסך הכל זה גם יכול לפגוע ביציבות FPS במקרים מסויימים.

אם אתקל במדריך רלוונטי ל-OC מסכים עם כרטיס , אקשר לך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי תודה.

אז אם אני משתמש ב- RADEON PRO בהגדרה של 1, אין שום משמעות לטריפל באפר אם אני לא מפעיל סינכרון אנכי נכון?

אבל כדי להיות על הצד הבטוח, כדאי שההגדרה של FlipQueueSize תהיה על 1 (עם סיכוי קטן לחוסר יציבות במשחקים).

חוץ מזה, אני לא מצליח למצוא דרך לבצע OC למסך. עכשיו אני מתמודד עם הסיבה שיש לי מסך כחול.

יכול להיות שהניסיון שלי התנגש עם העובדה שבדיוק ווינדוס סיים להתקין עידכון KB 2670838 שמביא איתו כמה מהיכולות של DirectX11.1 לווינדוס 7. אחרי העידכון והניסיון שלי להתקין משהו שמאפשר בדרייבר לעשות OC עשיתי איתחול ועכשיו יש לי מסך כחול.

ניתן לקרוא פה על העידכון הזה:

http://www.winmatrix.com/forums/index.php?/topic/35472-microsoft-adds-some-directx-111-features-to-windows-7-kb-2670838/

אשמח לעזרה עם OC למסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...