האם יש אלוהים? - עמוד 11 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם יש אלוהים?


iakovl

האם יש אלוהים?  

443 הצבעות

  1. 1. האם יש אלוהים?

    • כן
    • לא
    • יש משהו ,אבל זה לא אלוהים


Recommended Posts

  • תגובות 372
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מה לא נמאס מהנושא?

נגיד והיה מפץ גדול (שדרך אגב לא שולל בכלל את הרעיון שיש אלוהים כי יכול להיות שהוא ברא את העולם בעזרת המפץ הגדול) מאיפה הגיע החומר הראשוני שהתפוצץ במפץ הגדול? איך חומר הפך לחיים?

כשאני למדתי בבית צפר על כל המפץ הגדול וזה המורה (חילונית בבית צפר חילוני) אמרה שמדענים חישבו מה הסיכויים שיהיו חיים בכוכבים אחרים ומכל הכוכבים שאנחנו מכירים אמורים להיות בערך 36K כוכבים עם יצור חי כלשהו.... מדוע לא מצאו עדיין חיים בכוכבים אחרים?

אם אתה מסתכל על זה בצורה שאלוהים ברא את העולם ורצה שרק בכדור הארץ יהיה חיים אז סבבה יש לך תשובה אם אתה לא מאמין בזה אז יש לך בעיה...

וחוצמזה גם אם ימצאו חיים זה לא אומר שאין אלוהים כי לא כתוב בשום מקום שאין חיים בכוכבים אחרים זה פשוט הגיוני שלא יהיה אם אלוהים ברא את העולם

אם יש אותם סיכויים שיווצר תא דנא אחד (כשיש מאות מילארדים בכל תא בגוף) מפיצוץ ושסופת טורנדו תעבור בתוך מגרש גרוטאות ויצא לך באוינג 747 מה הסיכויים שכל זה מקרי? ממש קטנים

אולי נראה לכם שאלוהים זה "הוקוס פוקוס" אני רואה את זה הפוך... זה הוקוס פוקוס לחשוב שכל זה מקרי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי את הקטע עם אלדין, ובעיקר את הקשר לדיון... אבל לא משנה...

ואגב, אין לנו סורקים כמו של האנטרפרייז שיכולים להגיד לך "יש 7 צורות חיים בפלנטה הזאת והזאת..." אז מצטער לאכזב, אבל אם יש צורות חיים, אתה לא תדע שהם שם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נגיד והיה מפץ גדול (שדרך אגב לא שולל בכלל את הרעיון שיש אלוהים כי יכול להיות שהוא ברא את העולם בעזרת המפץ הגדול) מאיפה הגיע החומר הראשוני שהתפוצץ במפץ הגדול?

מאיפה הגיע האלוהים?

אם אתה מסתכל על זה בצורה שאלוהים ברא את העולם ורצה שרק בכדור הארץ יהיה חיים אז סבבה יש לך תשובה אם אתה לא מאמין בזה אז יש לך בעיה...

גם לך יש בעייה

למה אלוהים רצה שיהיו חיים רק בכוכב הזה?

שסופת טורנדו תעבור בתוך מגרש גרוטאות ויצא לך באוינג 747 מה הסיכויים שכל זה מקרי? ממש קטנים

מה הסיכויים שיווצר אלוהים?

אם הסיכויים שיווצר בן תמותה נמוכים תאר לך מה הסיכויי שתיווצר יישות נצחית כל יכולה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמתם לב שבתורה כל מי שהיה צדיק עשה באופן של "נעשה ונשמע" קודם נעשה ואחר כך נשמע.. זה מה שיפה בכל הדבר, האמונה השלמה, ההתמודדות עם הרוח לפני ההתמודדות עם ההיגיון ההבנה.

זה דבר שלא כל אדם מקבל, לא כל אדם מסוגל לעשות משהו לפני שהוא ישמע הסברים מלאים איך למה וכמה ^^^^^

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשם שאתה מציג את העמדה של המאמין כחולשה, ניתן להציג את עמדתך כחוסר רצון לקבל את אפסותך בעולם שבו יש מי שאינו אפסי (כלומר, אלוהים)... חוסר הרצון הזה יכול להתפרש כחולשה, כחוסר יכולת לעמוד מול "אמת" שכזאת.

סליחה? לפי המדע, אנחנו חיים בכוכב קטן ונידח במערכת שמש חסרת יחוד בקצה הלא אופנתי של גלקסיה בינונית שנמצאת בצביר לא גדול ביקום עצום בגודלו, ואנחנו קיימים רק זמן קצר ביותר ביקום עתיק. לפי הדת היהודית, האדם הוא נזר הבריאה, בצלמו ובדמותו של האלוהים ובמיוחד היהודים שהם העם הנבחר.

אז מי לא מוכן לקבל את אפסותו וגו'?

אני חוזר ואומר - כל טיעון פסאודו-לוגי בנוגע לקיומו או אי-קיומו של האל יהווה תעמולה זולה, גם אם בעלת כיסוי מפואר כמו זה של איסתרא בלגינא (אגב, מאיפה השם הזה, בלי קשר לדיון?) או של ברטון...

איפה ראית טיעון שלי בנוגע לקיומו או אי קיומו של אלוהים? להיפך, אני כתבתי שכל הנושא הוא עניין של אמונה בלבד ואינו ניתן להוכחה.

"איסתרא בלגינא": מתוך הביטוי החז"לי "איסתרא בלגינא קיש קיש קריא". בתרגום לעברית, כד ובו מטבע קטן שעושה הרבה רעש (קיש קיש) כשמנערים אותו, וזה כמובן בניגוד לכד שמלא לחלוטין במטבעות, שכלל לא מרעיש כשמנערים אותו. ובהשאלה, מישהו עם רק מעט שכל שלא סותם את הפה :lol: . כבר לא מלמדים ארמית בבתי הספר? ;D

בקשר לטענת האמפיריות שלך, מצטער, אתה נכנס כאן לפוסט מודרניזם ולי יש אלרגיה לזה :P .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כמה בעיות שהמדע עדיין לא פתר אבל זה לא מוכיח את קיומו של אלוהים

מאיפה בא החומר היא אחת מהן (השניה שאני האמת לא בטוח שלא פתרו אותה עדיין היא לאן היקום מתרחב)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מאמין שקראתי עד לפה, ואם כבר קראתי עד לפה ניראה לי שיהיה ביזבוז לא להגיב, אכן הנושא ניטחן יותר מידי אבל זה עדיין כיף להתפלסף בנושא הנ"ל, למרות שאין שום אבל שום סיכוי שתצליחו להחזיר מישהו בתשובה או בשאלה בדיונים האלה.. אבל זה עדיין כיף לנסות..

אני (אישית) חושב שזה די מטופש לנסות להיתכחש לאבולוציה בזמן שכ99-98% מהDNA שלנו זהה לקופים, ושלנו, ההומו סאפיינס, התוצר המוגמר של אלוהים יש הוכחה קצת מעל התחת שהיה לנו פעם זנב (עצם הזנב?) כמו לחברינו הקופים..

ונמפץ הגדול זה באמת יותר מורכב, ולא דבר שקל להסבירו אם אין לך ידע מסוים בפיזקה, כימיה, אסטרופיזיקה, אבל אכן המפץ הגדול הוא קצת בעייתי בשבילנו האתאיסטים, הוא הפתח לאיזשהו אל שיצר הכל (לא שמפה נוצר האל, האל קיים הרבה מלפניי תיאוריית המפץ הגדול..) ואכן כל התיאוריית קורסות בנקודה הזאת הזאת, שום תיאוריה אינה מחזיקה מעמד באינסופיות של האנרגיה ודחיסות של המפץ הגדול, את היקום מתחילים להסביר מ10 בחזקת מינוס 43 שניות, פה מתחילות התיאוריות להתברר ולהתחבר לתיאורייה המאוחדת הגדולה, אך זה אחרי המפץ שלנו חילוניים אין הסבר בשבילו, פה הדת לפי דעתי עם היד על העליונה אין לי ולא ידוע לי מי שיש לו הסבר לתופעה הזאת, אבל מפה לסגידה (ברמות שונות) לאל כל יכול הדרך ארוכה וניראת (לי) לא במקום.

יש לפי דעתי שתי סוגי אלוהים את האלוהים הישן ואת האלוהים החדש,

האלוהים הישן שהוא (לי) ברור שהוא המצאה חכמה ששמרה על תרבות ושפיות מסוימת של חברה מסויימת ויצרה מעין חוג של אנשים שנקשרו זה בזה על ידי אמונה במשהו גדול מהם כדי לעזור להם להבין תופעות מסוימות שאז לא היו ברורות כמו גשם, כוכבים, קשת שקיעה זריחה (ולא המפץ הגדול) וכו', היום כבר ברור שהקשת זה לא אלוהים שמצייר עם מכחול שמימי, אלא שבירה של האור.. ומי שלא יודע את זה וחושב שזה צבעי מכחול השמיימי  של אלוהים מייד ניכנס לקטגוריה של בור שהבריז משעיריה מדעים בכתה ד', אז אולי בעתיד יתברר לנו המפץ הגדול ויתעוררו שאלות חדשות ובור יהיה מי שיחשוב שהמפץ הגדול זה פלוץ של אלוהים או משהו בסגנון..

לסיכום האלוהים הישן הוא הרבה פחות דת ממה שאנחנו מכירים הוא יותר אמונה שמשהו גדול ממני וחזק ממני יגן עלי בשעת הצורך, ושאני לא לבד ויש שם מישהו שישמור עלי, ושאם אני לא מבין תופעה מסוימת יש לה הסבר גדול מימני ושאני פשוט חלק מ grand design. ולכן המשפט המתאים לאלוהים הישן:

God Didn't Create Mankind, Mankind Created God. שבמקרה הז אין מתאים מימנו, הוא פשוט מה שהאדם היה זקוק אז.

עכשיו בקשר לאלוהים החדש הוא משהו חדש של המאות שנים האחרונות הוא עוזר להסביר דברים יותר גדולים מאת הגשם והקשת, את משמעות החיים! (אז זהו שאין) את התחלת החיים! (המפץ הגדול בסופו של דבר) איך נוצרנו! (מהקוף, או בסופו של דבר מחד תאי לא רחוק מאמבה, ואיך נוצרה האמבה האורגניזם הזה, בקרטיה מכוכב שביט, תנאים מתאים, כל מיני, ואיך כל זה נוצר, ועוד פעם הגענו לאיפה? "המפץ הגדול", שאותו הסברתי כבר כחולשה של המדענים/אתאיסטים או איך שתרצו להגדיר את האנשים הללו), אלו שאלות ראויות לשאילה!

עוד דבר שאני רוצה להגיד בקשר לאלוהים הישן ואלוהים בכלל זה הקטע שלא חוסר יכולת להבין שאחנו רק: יצור אורגני רב תאי מבוסס םחמן, בכוכב בינוני במערכת השמש בגלקסיית שביל החלב אחת מני המוני גלקסיות. קשה לאדם לקלוט את העובדה שאין לחיו תכלית ברמות יקומיות, הוא יכול אם ירצה לעזור או להפריע לשאר הרב תאיים פה על הכוכב הבינוני הזה. עוד דבר הוא גם חוסר יכולת להבין שאין כלום אחרי המוות, הלב מפסיק לפעום, אתה מת. אתה לא מרגיש כלום אתה לא: נימצא במקום טוב יותר עכשיו, אתה פשוט חודל לחיות, זה פשוט קשה, גם אני לפעמים מרגיש כאילו היה נחמד אם סבתא וסבא יכלו לראות אותי היום, אבל הם לא, ואתם יודעים למה? כי שרירי העיניים שלהם כבר לא עובדים כי לא מגיע לשם דם והם התנוונו, ולא בגלל שהם באמצע ארוחה מלכותית בגן עדן ועושים שם חיים משוגעים..

כ'כ קל ופשוט לברוח לעולם החלומות ולהמציא את גן עדן כי הי, מי לא רוצה לחיות בגן עדן, אבל אני חייב להודות, בתור דרך לעודד אנשים לעשות מעשיים טובים זה לא רע בכלל.

במה אני מאמין? אני מאמין בMATRIX, ב"מרכבות האלים" (ספר ממש מומלץ!) ובמה עוד? בעצמי..

אני לא מבין למה להתעסק בזה כ'כ הרבה זמן, אם לכם (דתיים) עושה טוב לקום כל יום בשש לשים תפילין ולהתפלל לישועה ולביאת המשיח אני לא אבקר אתכם (מלשון ביקורת) וגם לא אבקר אתכם (מלשון ביקור) כי אני אישית מעדיף לישון עד הצהריים...

בסופו של דבר אני מאמין במשפט "אדם באמנותו יחיה" ומספיק לכפיה הדתית והחילונית!

לסיכום ניסיתי לא ליפגוע באמנותו של איש אחר בצורה לא נאותה, וניסיתי להיות מנומס ככל שאני יכול..

ולשים בסוגריים במקומות הנכונים מילות שייכות שיסבירו שזה דעתי האישית ולאו דוקא הדעה הכללית.

נ.ב

רוצים לשמוע משהו בקשר ליהדות, כאילו יציאת מצריים וכאלה? אני אישית חושב שכל התנ"ך מלא בסיפורים יפים ולקחים חשובים לחיים ובאמת יצא לא רע היי, זה בכל זאת הbest seller של כל הזמנים! אבל אני אישית חושב כך:

היה היה פעם (לפניי שנים רבות  ;) ) נסיך מצרי שקראו אותו משה, הוא ראה קבוצה אחת מקבוצות רבות של עבדים שהיו בארצו והחליט "היי, החברה האלה ניראים סבבה, בוא ניקח אותם לישראל יהיו קטעים, גלות בבל ועוד כל מיני!" וכך היה סיפורו של משה הנסיך המצרי

כמובן זה סתם תיאוריה (שאותי) משעשעת

עוד משפט מגניב:

We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.

אם מישהו רוצה להגיב, אז בכיף, עדיף בלי קללות והמון סימני קריאה כדי שיהיה יותר נעים,

Have a nice weekend!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסטיה מהנושא, "מרכבות האלים"? אוי ואבוי. אתה יודע שפון דניקן הוא שרלטן, רמאי, זייפן ומועל (מורשע!), שהתאוריה המופרכת שלו מתבססת בעיקר על ניפנופי ידיים ושרוב אלו שעליהם הוא מסתמך, למשל וליקובסקי, הם שרלטנים לא קטנים ממנו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Tomerico אכן הודעה יפה... לא מסכים שהיא מסכמת את העניין... מין הסתם זה דבר בלתי אפשרי (לפחות כרגע ;))

בקשר לאלוהים הישן והחדש... אני מסכים ברוב העניין אבל באלוהים החדש... כאן כבר נכנסים לעניין של הפרט, כל אדם רואה את אלוהיו בדרכו הוא... לאחר זה לא יהיה נכון... ובקשר לשאלות הגדולות יותר... זה אותו דבר כמו האלוהים הישן... פשוט שאלות אחרות... הרי ככל שאנו מחכימים ככה אנו מודעים לכמה אנו לא יודעים... ואז עולות שאלות קשות יותר...

משמעות החיים... אממ... הם אנחנו כאן בשביל פשוט לחיות? יכול להיות... הרי הכל אנחנו חיות... אבל כאן נכנס מה שמבדיל את האדם מהחיה... בשביל חיה הסיבה היא פשוטה... לשרוד... בשביל האדם זה אחרת... רוב האנשים שמים לפניהם מטרה מסויימת ומשתדלים להגיע אליה ככה שבשבילהם זו המטרה שלהם...

התחלת החיים עדיין לא ידוע... המפץ הגדול זו השערה שתומכת בחוק שימור האנרגיה... כרגע היא לא מבוססת כ"כ כמו האבולוציה...

האמונה בגן עדן וגיהנום... אכן שיטה יפה למנוע מאנשים לעשות דברים רעים... אפשר להרחיב בנושא אבל זה לא קשור...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Tomerico קודם כל קבל צל"ש , זו התגובה הכי טובה שראיתי בכל הת'ראד

ושנית

אנשים לא חיים בשביל לחיות (למרות שזה מה שרובנו מאמינים בו)

אנחנו חייב בשביל להעביר את הזמן מנק' A לנק' B בזמן (הסוף שלנו)

פשוט מכיוון שאנו מפותחים מדי בשביל רק לשרוד (אנחנו בראש שרשרת המזון באופן עקרוני) אז אנחנו עושים דברים בשביל למלא את הזמן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Tomerico קודם כל קבל צל"ש , זו התגובה הכי טובה שראיתי בכל הת'ראד

ושנית

אנשים לא חיים בשביל לחיות (למרות שזה מה שרובנו מאמינים בו)

אנחנו חייב בשביל להעביר את הזמן מנק' A לנק' B בזמן (הסוף שלנו)

פשוט מכיוון שאנו מפותחים מדי בשביל רק לשרוד [אנחנו בראש שרשרת המזון באופן עקרוני(היי, לא שכחת מישהו? דולפינים ועכברים? ;) ("המדריך לטרמפיסט לגלקסיה")] אז אנחנו עושים דברים בשביל למלא את הזמן

נ.ב תודה על השבחים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...