למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק?


vic07

Recommended Posts

הכוונה לתקנון החנות, ולא בהכרח להתנהלות בפועל. להלן דוגמאות משתי החנויות הכי "נפוצות" כאן. הערה כללית: מבחינת החוק, קראו "יבואן" בכל מקום בו כתוב "יצרן" כשמדובר במוצב מיובא.

התקנון של RSM: "החנות אינה חושפת לקהל לקוחותיה, ואינה רשאית לחשוף בשום שלב, את שמות היבואנים של מוצריה."

החוק: "עוסק המוכר טובין לצרכן חייב למסור לו תעודת אחריות מאת היצרן במעמד מסירת הטובין וכן לציין על גבי התעודה את פרטיו ואת תאריך הרכישה. בתעודת האחריות יצוינו (בין השאר) פרטיו המלאים של היצרן: שמו, כתובתו, מספר זהות/מספר תאגיד שלו, שמו המסחרי, מספר טלפון ופקסימילה וכן כל פרט אחר המאפשר לצרכן לפנות ליצרן לשם קבלת שירות."

התקנון של RSM: "לאחר כשנה רשאית החברה לחייב את הלקוח בעלות השילוח והעברת המוצר התקול ליבואן ואו נותני השירות השונים, וזאת למרות שיש למוצר אחריות במשך זמן ארוך יותר, כמו כן החברה רשאית לחייב את הלקוח על פירוק והרכבת החלק הפגום לשם שליחתו לנותני השירות השונים, וזאת למרות שרכש מערכת מחשב שלמה."

החוק: "יצרן של טובין שנמכרו לצרכן יתקן, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו, כל קלקול שנתגלה בטובין במהלך תקופת האחריות, בלא תמורה; נדרשה במסגרת התיקון החלפה של פריט טובין, כולו או חלקים ממנו, תבוצע ההחלפה על ידי היצרן בלא תמורה."

התקנון של RSM: "אחריות מוגבלת חלה אך ורק על מוצרים שהאחריות עבורם היא לתקופה של יותר משנה. שווי המוצר בתקופת האחריות המוגבלת יקבע ע"פ ערכו המשוקלל. ערך משוקלל של מוצר בשנתו הראשונה הוא 100% מערך המוצר. בשנתו השנייה 70% מערך המוצר. בשנתו השלישית 50% מערך המוצר. החברה שומרת לעצמה את הזכות לזכות את הלקוח עבור המוצר הלא תקין לפי ערכו המשוקלל."

התקנון של TMS: "מוצר שלגביו קיימת אחריות של יותר משנה, בתקופה של מעבר לשנה תחול אחריות מוגבלת. זמן הטיפול במוצר בתקופת האחריות המוגבלת יהיה עד 21 ימי עסקים. ערכו של המוצר יקבע לפי שיקלול של מחיר שוק ותקופת השימוש במוצר. (...) רשאית החברה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, לזכות את הלקוח עבור מוצר לא תקין לפי מחיר הרכישה שלו בניכוי ירידת ערך / זמן השימוש במוצר."

החוק: "לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן. (...) יצרן, שנטל על עצמו חיובים נוספים על אלה המפורטים בתקנות אלה, לרבות תקופת אחריות ארוכה יותר, יפרט אותם בתעודת האחריות; היו החיובים הנוספים מסויגים ביחס לאלה המפורטים בתקנות, יצוינו בתעודת האחריות בנפרד, ובאותיות בולטות לעין, תחת הכותרת 'אחריות נוספת מוגבלת'."

התקנון של TMS: "אחריות למוצרים שערכם נמוך מ-300 ש"ח היא לתקופה של 14 ימים אלא אם כן צויין אחרת. במחשבים אישיים (PC) האחריות אינה חלה על מקלדות, עכברים , מיקרופונים, מאווררים, אוזניות ורמקולים אלא אם צויין אחרת."

החוק: "'טובין' - מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים, ובלבד שמחיר הטובין לצרכן גבוה מ150- שקלים חדשים; 'תקופת האחריות' - תקופה של שנה מיום מסירת הטובין לצרכן, בכפוף להוראות תקנה 5."

התקנון של TMS: "במוצרים עבורם ניתן שירות/אחריות ישירות ע"י היבואן יפנה הצרכן ישירות לנקודות השירות של היבואן. לא תהיה לחברה אחריות כלשהי עבור מוצרים אלו."

החוק: "המקום שבו מכר העוסק את הטובין לצרכן (בתקנה זו ובתקנה 10 - נקודת המכירה) ישמש תחנת שירות, אלא אם כן קיימת בקרבת מקום תחנת שירות לפי תקנת משנה (א); בתקנת משנה זו, "קרבת מקום" - מרחק שאינו עולה על 15 קילומטרים."

כל ציטוטי החוק מכאן:

http://www.moit.gov.il/NR/rdonlyres/7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3/0/tak6468.pdf

אני שואל - העוד יש במדינתינו חנות אחת שלא משקרת ללקוחותיה ומנסה לנשל אותם מזכויותיהם לפי החוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יכול להיות שלפחות חלק מהטענות שלך צודקות במידה זו או אחרת, אבל בנוגע לסעיפים שמציינים הגבלות על האחריות אחרי סיום שנה, זה לא בהכרח סותר את סעיפי החוק שהבאת היות ואלו מתייחסים לאחריות המינימלית שנקבעה בחוק (כלומר, למשך שנה), ואחר כך מותר להם לתת "אחריות נוספת מוגבלת" לשאר הזמן, בתנאים שהם מחליטים, כל זמן שמציינים את זה בבירור בתעודת האחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם במקרה הזה, כל עוד בדף המכירה של כל מוצר מצויין כי האחריות היא "3 שנים", נניח, ולא "שנה + שנתיים אחריות מוגבלת" מדובר בהונאה. גם בחשבוניות המופקות על ידם, לפחות לפני שנה-שנתיים, מצויין משך האחריות הכולל ללא סייגים אלו למיטב זכרוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העובדה שהם לא מציינים בבירור את תנאי האחריות היא בעיה בפני עצמה, אבל מהמשתמע בסעיפים הנ"ל אין ספק שהם התכוונו לספק אחריות מוגבלת לאחר שנה (מה שמותר להם), כך שאין טעם לעצור על כל סעיף כזה ולהשוות אותו לתקנות, אלא רק להתמקד על העובדה שהם לא ציינו את ההגבלה כחוק.

אגב, הצצתי בחשבונית של TMS ואין שם תנאי אחריות (מלבד "שלוש שנים אחריות"), אלא כתוב "תקופת ותנאי האחריות לפי תעודת אחריות", אני מבין מזה שהחשבונית לא משמשת כתעודת אחריות אלא רק כהוכחת קניה לצורך מימוש אחריות, ותעודת האחריות עצמה נמצאת במקום אחר (כנראה אצלם? לא נראה לי שקיבלתי אותה. ואולי בעצם הכוונה לתקנון המדובר).

גם בחשבונית של זיגזג מצאתי נוסח דומה: "האחריות ... הינה בהתאם לתעודת האחריות של זיגזג פתרונות מחשוב". שוב, איפה מוצאים את תעודת האחריות, והאם זה חוקי לכתוב בצורה כזו? אני לא יודע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחלוטין לא חוקי:

13. מסירת תעודת אחריות

(א) עוסק המוכר טובין לצרכן חייב למסור לו תעודת אחריות מאת היצרן

במעמד מסירת הטובין וכן לציין על גבי התעודה את פרטיו ואת תאריך

הרכישה.

(ב) עוסק יאפשר לצרכן לעיין בתעודת האחריות עוד לפני השלמת

העסקה.14. תוכן תעודת האחריות

(א) בתעודת האחריות יצוינו -

(1) שם הטובין, תיאורם, מספרם הסידורי, אם קיים, שם הדגם ושנת

הייצור;

(2) תאריך רכישת הטובין ופרטי העוסק שמכר את הטובין לצרכן;

(3) פרטיו המלאים של היצרן: שמו, כתובתו, מספר זהות/מספר תאגיד

שלו, שמו המסחרי, מספר טלפון ופקסימילה וכן כל פרט אחר המאפשר

לצרכן לפנות ליצרן לשם קבלת שירות;

(4) הכתובות ומספרי הטלפון של תחנות השירות האמורות בתקנה

9(א).

(ב) בתעודת אחריות יפורטו, כמו כן, חיובי היצרן והסייגים לחיוביו על פי

פרק ב'.

(ג) בתעודת אחריות לא יתנה יצרן על זכויות הצרכן לפי כל דין.

שים לב בעיקר ל-א' (3) ו-ב'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המוכר, כמובן. החוק הנ"ל כלל לא מדבר על האינטרקציה בין היבואן למוכר. אם המוכר לא מספק ללקוח תעודת אחריות הוא העבריין, נקודה, גם אם תעודה שכזו כלל לא קיימת. בסופו של דבר, החוק מחייב את היבואן לתת שירותי אחריות גם ללא תעודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיריל, פשוט נמאס לי מכך שכל החנויות בארץ "שומרות לעצמן את הזכות" בתקנון להשתין על זכויות הלקוח כשנוח. הזמנתי מכם בעבר הלא רחוק, גם מRSM, אבל אני לא מבין למה אני צריך לסכן את כספי כל פעם כשאני קונה משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

vic07? - הקיץ משפיע?

יש בעיה בשרות/אחריות ב-RSM/TMS או שמשמעמם בקיץ?

אפשר תגובה רצינית בבקשה? אני לא הייתי מודע לסעיפים האלו בתקנון ולסתירתם את החוק הישראלי. אין שום סיבה בעולם שסעיפים כאלו יופיעו. ציפיתי לתגובה רצינית ומנומקת מבעלי החנויות ולא התבדחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו יש לנו חופש (נשאר כמעט חודש) , אז אפשר לעבור על תקנונים של חנויות ואתרי מסחר באינטרנט ולמצוא סעיפים שלא עומדים בחוק .

זה יכול להיות משחק ממש נחמד , - מי שמנצח מקבל נקודה ודובי .

אם תעבור על התקנונים ב90 אחוז מהחנויות הוא זהה ונראה שהעתיקו אותו אחד מהשניה , אני לא מאמין שיש עורכי דין שכתבו את התקנון הזה , ולא חושב שאחת מהחנויות שציינת ינסו להתחמק מאחריות בגלל איזה סעיף בתקנון .

ואני גם בטוח שבעלי אתרי המסחר באינטרנט לא בדיוק יודעים מה יש בתקנון .

אני ינסה לעבור על התקנון של חנויות המחשבים הגדולות , נראה לי שניתן למצוא שם הרבה יותר דברים מעניינים .

תאחלו לי בהצלחה .

מבין-גדול

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר תגובה רצינית בבקשה? אני לא הייתי מודע לסעיפים האלו בתקנון ולסתירתם את החוק הישראלי. אין שום סיבה בעולם שסעיפים כאלו יופיעו. ציפיתי לתגובה רצינית ומנומקת מבעלי החנויות ולא התבדחות.

אתה יכול לצפות למה שאתה רוצה...

אם המספר בצד של השם שלך מסמל את הגיל, אז משהו נראה לי בעייתי שעדיין בגיל הזה לא הבנת איך הכדור הזה עובד ומה יש בתוכו....

ואני מקווה שלא תיקח את זה למקום של כוונה לפגוע...

הבעיה היא שאנשים לא אוהבים לשמוע או קשה להם לראות את האמת הפשוטה והעלובה ולהודת בה...

ההפקרות, שיטת המצליח וכל שאר המרעין בישין שקיימים ומתחדשים בכל רגע וכל הטכניקות המגוונות למינהם שקיימות והמתחדשות, ישנם בכל מקום ובכל דבר... {ואני לא מדבר רק על חנויות מחשבים... זה פשוטו כמשמעו - בכל מקום. ואם הראש מסריח.... :birthday:

ואני מתחרט גם על שכתבתי את התגובה הזאת... פשוט לפעמים קשה לי לעצור את עצמי... אבל הדבר הכי טוב שאני יכול לעשות {מנסיון} הוא פשוט לא לעשות כלום ולתת לאנשים לקבל תבום ואז הם יתעוררו מעצמם... כי אנשים לא אוהבים שמעירים אותם {ובטח שלא מעירים להם}... העיינים של האנשים היום עצומות חזק והם לא ממש רואים מה קורה בכלל... החוצפה ושאר הקטגוריות שוברות שיאים בכל יום ובכל רגע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר תגובה רצינית בבקשה? אני לא הייתי מודע לסעיפים האלו בתקנון ולסתירתם את החוק הישראלי. אין שום סיבה בעולם שסעיפים כאלו יופיעו. ציפיתי לתגובה רצינית ומנומקת מבעלי החנויות ולא התבדחות.

ואני אשאל עוד פעם? יש בעיה כלשהי במתן שרות?אחריות?

תקנון זה לא חוק - חוק נמצא מעם התקנון זה ברור.

מישהו פעם אמר ב-TMS/RSM זה התקנון ואין מה לעשות? - בגלל זה אני טוען שהחום ושעמום - משפיע על רבים.

YANIVNN - אין לי בעיה להודות - זה התקנון והוא מופיע באתר - זאת אמת.

כל מקרה של מתן שרות מטופל לפי חוק במדינת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...