למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק? - עמוד 4 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק?


vic07

Recommended Posts

מי שחושב שהוא שם פה על מישהו חי בסרט הם לא שמים קצוץ על אף אחד ומורחים את כולם ביותר קלות משוקולד למריחה. {מי אמר שיטת המצליח?? - מצליח בגדול}

ואני מאמין שכנראה זה דבר שכל אחד מאיתנו היה עושה במקומם כולל אותי...

עד שיבוא מישהו כמו כחלון ויעשה סוף להפקרות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ויק אם תוכל לפתור את הסוגיה הזאת של האם עכבר זה מוצר מתקלה או מוצר אלקטרוניקה ולנסות למצוא רשימה של איזה מוצרים נכללים בתוך הקטגוריה הזאת זה יהיה מעולה

אני לא חושב שתמצא רשימה כזו כי בחוק הגנת הצרכן לא מצויינים סייגים כלשהם. מכאן, שהכוונה היא לכל מוצר אלקטרוני או חשמלי - לרבות עכברים, , מאווררים (שעלותם יותר מ150 שקל) וכולי. אם מר קיריל טוען שלא, בהצלחה לו בלהסביר לשופט בבית משפט לתביעות קטנות, אם וכאשר ידרש לכך ע"י לקוח שדרישתו לשירות נדחתה על סמך התקנון של החנות שלו, איך בדיוק עכבר שעולה 200 שקל אינו "מוצר אלקטרוניקה", או מה בדיוק מתכלה בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי אגב, בטח לגבי KSP שיש להם מחזור מכירות עצום וכד' - שמדובר בכר פורה לתביעה ייצוגית. VIC, בזמן האחרון אני רואה שאתה מתעסק בכך די הרבה - אתה לומד משפטים/עוסק בנושא? אם כן, לך על זה ובהצלחה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא עורך דין ואני לא לומד משפטים. פשוט נמאס לי מהמצב. יחד עם זאת, אני לא יכול להרים תביעה ייצוגית מסיבה פשוטה: אני, אישית, לא נפגעתי מתקנונים שכאלה מחנויות שעדיין קיימות. נפגעתי מפנדה, בזמנו, אבל אז לא היה לי הזמן להתעסק בזה וממילא הם פשטו רגל פחות משנה אח"כ. היו לי נסיונות לא מעימים אחרים, אבל בסופו של דבר (ועם לא מעט מאמצים) הבעיות הללו נפתרו באופן מניח את הדעת מבחינתי גם ללא התערבות משפטית.

זו הבעיה ב"שיטת מצליח", איש קריות: מי שלא הצליחו עליו, קיבל את זכויותיו ממילא ואין לו עילה לתביעה (פרט, אולי, לעגמת נפש). מי שכן הצליחו עליו, הוא אדם שלא מודע לזכויותיו וממילא לא הולך לתבוע - הוא כלל לא חושד שיש לו על מה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר למוצרים כמו עכבר ומקלדת... וזו רק דעתי!!!

במוצרים עלו יש יותר מנעים מכנים מאשר אלקטרונים. ורוב התקלות שלהם הם מכניות שנגרמות עכב... הקלדה רועשת ופריקת עצבים על המקלדת או עכבר {במשחק למשל}

ובעיה אלקטרונית שאני לפחות מקיר במוצרים אלו זו שה במחשב מקצר וקיצר את המקלדת. כל השער התקלות אפשר לראות תוך ימים ספורים מיום הרכישה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוצר לא מפסיק להיות אלקטרוני בגלל אופי התקלות הנפוצות שלו. או לפחות לא ידוע לי על הגדרה כזו בחוק.

בעכבר אופטי ממוצע אין שום רכיב מכני מלבד הלחצנים. במה הוא שונה מטלפון סלולרי ממוצע (שגם בו רוב התקלות הן ממכות/נפילות וכדומה), או שלשיטתך גם סלולרי לא ייחשב למוצר אלקטרוני?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מה כתבו מתחתיי, לא אקרא עכשיו 6 עמודים, אבל אני קונה מזה כמה שנים ב-logicpc.co.il ואני מאד מרוצה.

הם אומרים שמות יבואנים (אם אתה שואל) וגם משתדלים מאד לעבוד רק עם יבואנים טובים שעומדים מאחורי האחריות שלהם, הם מספקים לך שירות מלא אצלם, הקבלה = אחריות ויש להם רישום במחשב על העיסקאות שעשית, ועם הזמן למדתי להכיר אותם אישית ואני מפנה אליהם אנשים כל הזמן.

נכון, הם לא הכי זולים, אבל שירות טוב שווה עוד קצת כסף, וגם אצלם מדי פעם יש פאשלות, אבל הם טורחים לתקן אותם כמיטב יכולתם.

אז פשוט תחפש חנות כזו שעונה לך על הצרכים, תפרסם אותה בחברה ותתמוך בה, וככה תדאג שיהיו חנויות טובות יותר מהממוצע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת? הנה פנינים נבחרים מהתקנון של לוג'יק PC:

"מאווררים,מקלדות,עכברים,רמקולים,מדיות לצריבה,כבלים וג'ויסטיקים אין אחריות."

"אם הזמנתה מוצר ומחירו אינו נכון הזמנתך תוקפא ויצרו עמך קשר למתן אישור המשך הזמנה במחיר הנכון ."

"מוצר להחזרה יתקבל באריזתו המקורית בלבד עם כל המוצרים הנלווים. לא יינתן החזר כספי על משלוח ודמי טיפול הלקוח אחראי לשלוח את המוצר לחנות. במידה והלקוח רכש מוצר ומחירו ירד יינתן זיכוי על המחיר הנמוך יותר (העדכני) מבניהם."

ורק הערה כללית אחת - יצא לי לבקר בחנות הזו לפני כמה שנים. אנשים חביבים, ללא ספק - אבל כפי שאתה רואה, גם הם לא בדיוק צדיקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא משנה בכלל מה כתוב בתקנון לגבי האחריות. מה שמשנה זה מה שכתוב בחשבונית או תעודת האחריות שאתה מקבל עם הקניה.

וזה מה שכתוב בחשבונית של אייבורי:

תנאי אחריות

למוצרים בהם תקופת האחריות גדולה משנה אחת, האחריות מעל השנה הראשונה הינה אחריות נוספת מוגבלת כמפורט בתעודת האחריות. סה"כ שנות האחריות המופיע בחשבונית כולל את שנת האחריות הראשונה. בכל מוצר, בו לא מצוין יבואן/יצרן או צד ג אחר כנותן האחריות, האחריות תינתן על ידי אייבורי מחשבים. חשבונית זו מהווה חלק בלתי נפרד מתעודת האחריות. במידה ולא קיבלת תעודת אחריות התקשר/י 8280*

(ההדגשה במקור)

בעיקרון נראה שהם מכוסים חוקית טוב יותר מרוב החנויות הקטנות, וזה לא בהכרח מוכיח שהם רוצים להיות טובים יותר ללקוח - להיפך, דווקא כשיש לך סיכוי טוב לעצבן לקוחות כדאי לך להיות מכוסה משפטית. אותו דבר עם KSP, שהם היחידים שראיתי שמצרפים תעודת אחריות מלאה עם כל התנאים, בצד האחורי של כל חשבונית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין הוא ש"תעודת האחריות" של KSP היא לא תעודת אחריות כלל, אלא התקנון המזוויע שלהם, והוא לא חוקי. בשל היותו לא חוקי, הוא לא יגן עליהם משפטית במקרה של לקוח שנפגע ויודע את זכויותיו. כל כוונת התקנון הזה הוא לייאש לקוחות שלא יודעים את זכויותיהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון נראה שהם מכוסים חוקית טוב יותר מרוב החנויות הקטנות, וזה לא בהכרח מוכיח שהם רוצים להיות טובים יותר ללקוח - להיפך, דווקא כשיש לך סיכוי טוב לעצבן לקוחות כדאי לך להיות מכוסה משפטית. אותו דבר עם KSP, שהם היחידים שראיתי שמצרפים תעודת אחריות מלאה עם כל התנאים, בצד האחורי של כל חשבונית.

האחריות צריכה להימסר בזמן הרכישה, כדי שהלקוח יוכל לראותה ולהחליט החלטה מודעת אם לרכוש. לרשום "תתקשרו", לא מכסה אותם בגרוש נגד התנערות כלשהי בתקופה האחריות הנוספת, במידה ולא נמסרה תעודה אחריות עם כל התנאים מראש.

לי ידוע שבמקרים רבים הם אינם מוסרים תעודת אחריות כלל. אז אין לזה כל תוקף משפטי במקרים אלו, והם חייבים לתת אחריות מלאה גם על השנים הנוספות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...