למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק? - עמוד 5 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק?


vic07

Recommended Posts

העניין הוא ש"תעודת האחריות" של KSP היא לא תעודת אחריות כלל, אלא התקנון המזוויע שלהם, והוא לא חוקי. בשל היותו לא חוקי, הוא לא יגן עליהם משפטית במקרה של לקוח שנפגע ויודע את זכויותיו. כל כוונת התקנון הזה הוא לייאש לקוחות שלא יודעים את זכויותיהם.

זה (היותו של התקנון נוגד לחוק) נכון לכל החנויות. בלי קשר, עצם העובדה ששאר החנויות בכלל לא נותנות תעודת אחריות עם הקניה (ולכן עוברות ממש על החוק), יכול להזיק להם במקרה של תביעה, הרבה יותר מאשר סתם תקנון שבו יש סעיפים שאי אפשר לממש על פי חוק - שאז סביר להניח שפשוט יתעלמו מהסעיפים הנ"ל במשפט ולא יקנסו אותם על כתיבת הסעיפים.

האחריות צריכה להימסר בזמן הרכישה, כדי שהלקוח יוכל לראותה ולהחליט החלטה מודעת אם לרכוש. לרשום "תתקשרו", לא מכסה אותם בגרוש נגד התנערות כלשהי בתקופה האחריות הנוספת, במידה ולא נמסרה תעודה אחריות עם כל התנאים מראש.

לי ידוע שבמקרים רבים הם אינם מוסרים תעודת אחריות כלל. אז אין לזה כל תוקף משפטי במקרים אלו, והם חייבים לתת אחריות מלאה גם על השנים הנוספות.

אני מניח שהטענה הכוללת שלהם תהיה שהם סומכים על היבואן/יצרן לשים תעודת זהות באריזה של המוצר, כמו שהוא אמור לכאורה לעשות. כמו כן, אם יבואו אליהם בטענות הם יוכלו לטעון שכנראה היתה טעות ושהם אפילו נתנו אפשרות לבקש את תעודת האחריות במקרה שהיא חסרה, שזה כבר הרבה יותר מרוב החנויות האחרות.

לא יודע אם זה יעמוד במבחן משפטי, אבל סביר להניח שהחנויות הגדולות לפחות משלמות לאיזה עורך דין בשביל ייעוץ בדברים האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בלי קשר, עצם העובדה ששאר החנויות בכלל לא נותנות תעודת אחריות עם הקניה (ולכן עוברות ממש על החוק), יכול להזיק להם במקרה של תביעה, הרבה יותר מאשר סתם תקנון שבו יש סעיפים שאי אפשר לממש על פי חוק - שאז סביר להניח שפשוט יתעלמו מהסעיפים הנ"ל במשפט ולא יקנסו אותם על כתיבת הסעיפים.

חתיכת הנייר שKSP נותנים אינה תעודת אחריות מאת היצרן/יבואן ולכן הם עוברים על החוק בדיוק כמו כל חנות אחרת שלא נותנת דבר.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חתיכת הנייר שKSP נותנים אינה תעודת אחריות מאת היצרן/יבואן ולכן הם עוברים על החוק בדיוק כמו כל חנות אחרת שלא נותנת דבר.

בהתחשב בעובדה שהיצרן/יבואן לא תמיד נותנים תעודת אחריות, בהכרח לפי דבריך שכל החנויות יעברו על החוק... אבל זו לא אשמתן שהיבואן לא נותן תעודת אחריות, וכמו שאני מבין את זה לא אמורה להיות בעיה שבמקרה כזה החנות תתן תעודת אחריות מטעמה שבה מפורטים התנאים. כמובן אם יש לך סימוכין לטענה שלך (שאם היבואן לא נותן תעודת אחריות, לחנות אין ברירה אלא לעבור על החוק, אם הבנתי נכון), אשמח לראות.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איפה ראית שבמקרה שהיבואן לא נותן תעודה, אז תעודת אחריות מטעם החנות תופסת?

כן, בהחלט יש מצב אבסורדי כי החנויות כביכול יכולות או לעבור על החוק או לא לקנות מהיבואנים שלא מספקים תעודות.

אפשר לומר שהסעיף בחוק הדורש תעודת אחריות מהיצרן / יבואן הוא טיפשי וקטנוני, ומה שחשוב זה האם בפועל הלקוח מקבל שירות. אבל למה הסעיף נועד? למקרה שבו החנות תיסגר, כדי שהלקוח לא ייתקע מול יבואן שלא רוצה לתת שירות (כמו בדיון השכן על CRG וכרטיס המסך), או שהוא בכלל לא יודע מי היבואן הספציפי שאחראי במקרה שלו.

אני לא מאמין שחנות תיתבע על עצם העובדה שלא העניקה תעודה. רק במקרה שבו תתרחש בעיה במתן שירות. ובמקרה הזה הטיעון "היבואן לא סיפק תעודה אז לא נתנו" יתפוס, לעניות דעתי, בדיוק כמו הטיעון "היבואן לא סיפק תעודה אז ניסחנו משהו משלנו" (מה גם שהניסוח הספציפי של KSP מלא בסעיפים לא חוקיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת? הנה פנינים נבחרים מהתקנון של לוג'יק PC:

"מאווררים,מקלדות,עכברים,רמקולים,מדיות לצריבה,כבלים וג'ויסטיקים אין אחריות."

"אם הזמנתה מוצר ומחירו אינו נכון הזמנתך תוקפא ויצרו עמך קשר למתן אישור המשך הזמנה במחיר הנכון ."

"מוצר להחזרה יתקבל באריזתו המקורית בלבד עם כל המוצרים הנלווים. לא יינתן החזר כספי על משלוח ודמי טיפול הלקוח אחראי לשלוח את המוצר לחנות. במידה והלקוח רכש מוצר ומחירו ירד יינתן זיכוי על המחיר הנמוך יותר (העדכני) מבניהם."

ורק הערה כללית אחת - יצא לי לבקר בחנות הזו לפני כמה שנים. אנשים חביבים, ללא ספק - אבל כפי שאתה רואה, גם הם לא בדיוק צדיקים.

חבל שאתה לא מקשיב, עזוב תקנון (שאני לא בטוח כמה ממנו רלוונטי, נשמע לי סתם כסת"ח למקרה שבא לקוח לא הגיוני), אני מדבר איתך בפועל, אין משהו שהיתה לי בעיה איתו והם לא פתרו לי אותו. הניסיון שלי איתם הוא עצום כי הרבה אנשים וגם חברות קונים אצלם בגללי (וכולם מרוצים)

כמה דוגמאות:

  • הנחה בעת בדיקת מחשב כי הוא היה אצלהם קצת יותר מדי פעמים וזה לא אמור להיות ככה (לא אשמתם ועדיין הם הולכים לקראת הלקוח)
  • כבל שעלה לי 7 שקלים ולא תקין - הרמתי טלפון שבוע-שבועיים אחרי ונאמר לי תבוא תחליף
  • החלפת כרטיס מסך אחרי שכבר הותקן כי זה לא היה מה שהלקוח חשב - נכון נדרשה התערבות שלי, וביקשו שפעם הבאה לא נבריג כדי שלא יהיו סימני ברגים, אבל עדיין, קיבלנו שירות, זיכוי וכו'.
  • DVD מקולקל (בתקופה שהייתי משתמש) נשלח ליבואן וקיבלתי דגם משודרג.
  • טענות שלי על מחיר גבוהה ב-X כסף לעומת מקום אחר (לגבי HDD), והבעלים חשף בפני כמה עולה לו, רווח אפסי ממש וכמו שאמרתי, על שירות ואחריות עם גב אני מוכן לשלם.
  • עריכה: חייב לציין - החלפה של HDD תקול ללא בדיקה בכלל, באתי ושטחתי את הבעיות והבדיקות שעשיתי, פשוט החליפו לי על המקום, כששאלתי "איך זה שכזה קל? לא שולחים לבדיקה, לא מטרטרים וכו' - אמרו לי שהם עובדים עם יבואן שמספק כזה סוג של שירות (שזה עוד בונוס אצלם, אני תמיד שואל על חלק, "מי היבואן?" ו "האם מימוש אחריות זה קל עם היבואן?") - אני חושב שזה "Enough Said" :)

ועוד כל מיני דברים שאני לא זוכר אפילו.

דרך אגב, אני לא מצפה לאחריות על דברים שיבאונים נותנים עליהם אחריות קצרה - אם בכלל, למה שהחנות תיתן אחריות על עכבר אם היבואן לא נותן? זה אבסורד. מאידך יש דגמים של כל אחד מהדברין המצויינים שכן יש עליהם אחריות, פשוט דגמים יוקרתיים יותר (לא 50 ש"ח OEM).

בקיצור אני מאד מרוצה, אתה מוזמן לעשות כרצונך.

נ.ב.

ניסיתי לאחרונה את RSM, לא יצאתי מרוצה, אחרי קניות של כמה אלפי שקלים (מטעם חברה מסויימת) חזרתי ללוג'יק, וזאת למרות שקיבלתי שירות ב-RSM מהאנשים הטובים ביותר שלהם (שיבחתי את אותם אנשים כאן באתר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^שוב, אני למשל קונה בקיי אס פי וגם שם מתייחסים אלי יפה מאוד והולכים איתי כמו שצריך, ואני מאוד מרוצה. אבל עדיין יש להם תקנון מסריח ולא חוקי שניתן באמצעותו להטעות את הצרכן, גם אם לא עושים זאת בפועל. תיארו את זה כבר יותר טוב:

הטענה היתה שהתקנון מכיל סעיפים שאכיפתם אסורה על פי חוק. אם נשתמש במשל החניון שלך, זה כמו שבחניון יש שלט שהנהלת החניון מרשה לעצמה לקחת חפצים מתוך הרכב, במקרה כזה לא יעזור שמנהל החניון יבטיח לי אישית שהוא מודע שזה אסור על פי חוק ואין שום כוונה להשתמש ב"זכות" הזו... אני לחניון הזה לא נכנס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקנון בכל החברות הוא לא תחליף לאחריות בכל מקרה לכל פריט יש אחריות משלו

עם סעיפים וסייגים שונים אז זה לא ממש משנה מה רשום בתקנון

לדוגמה : עכבר של MICROSOFT 1000 עולה 65 ש"ח ויש עליו 3 שנות אחריות של החלפה בחדש כמו ברוב המוצרים שלהם

(זה היה קיים גם בלוגיטק לפני ש בנדא קנו ת הזכיון המלא )

אז בגלל המחיר לא נותנים תעודת אחריות על מוצר כזה אבל גם עם התקנון לא מעודכן או לא מופיע בו דבר כל שהוא לגבי אחריות המוצר

עדיין ניתן לממש עליו אחריות בצרוף חשבונית הקניה (כל עוד המוצר הגיע ממיקרוסופט ולא מהסיני שמוכר לחנות קונטנר ב )

בקשר לתקנון עצמו בכל חנות ולא משנה איפה תמיד נמצא בעיות ולא משנה כמה החנות טובה או האנשים נחמדים שם

בכל מקרה בסופו של דבר החוק מעל התקנון ולא חשוב כמה עורכי דין ישבו וחשבו

במצב של תביעה משפטית הלוח יצא צודק ויפוצה

ברוב המקרים עם זה יגיע לידי תביעה החנות \ היבואן ינסה לסגור את זה לפני שזה יגיע לבית המשפט

בשורה התחתונה הדיון הזה הוא מעוד חשוב אבל גם מיותר

מהסיבה הכי פשוטה בעולם

גם עם כל החנויות בארץ ישנו את התקנון שלהם זה עדין לא ישנה את האחריות רמת השירות והיחס

במידה ויש לכם חנות טובה שאתם קונים ממנה ואין לכם בעיות במימוש אחריות החלפת המוצר וכו'

תמשיכו לקנות שם כי לא בטוח שבחנות עם תקנון מסודר מעודכן ומיופיף תקבלו יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

ומה באמת זה ישנה ???

לאן זה אמור להוביל ומה אתה מנסה להשיג

עם יש משהו ענייני שבאמת יעזור וישנה אני מוכן לעשות כל מה שצריך

אבל ויכוח על תקנון זה או אחר לא ממש ישנה שום דבר גם עם ישנו אותו עוד אלף פעם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שמח שקראתי את הדיון הזה.

למדתי כמה דברים על הזכויות שלי - ועכשיו שיטת מצליח לא תצליח להם יותר.

אני גם אלמד את כל מי שאני מכיר על הזכויות שלנו.

מה זאת אומרת "ומה אתה מנסה להשיג?"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאתה לא מקשיב, עזוב תקנון (שאני לא בטוח כמה ממנו רלוונטי, נשמע לי סתם כסת"ח למקרה שבא לקוח לא הגיוני)

באמת? אני זה ש"לא מקשיב"? אמת, התקנון הוא אכן כסת"ח למקרה של "לקוח לא הגיוני", אבל למה לכל הרוחות ההגדרה הזו צריכה לכלול לקוחות שבסה"כ דורשים את המגיע להם לפי החוק?

ואם כבר הבאת דוגמאות, בוא נעבור על חלקן.

אני מדבר איתך בפועל, אין משהו שהיתה לי בעיה איתו והם לא פתרו לי אותו. הניסיון שלי איתם הוא עצום כי הרבה אנשים וגם חברות קונים אצלם בגללי (וכולם מרוצים)

כמה דוגמאות:

  • הנחה בעת בדיקת מחשב כי הוא היה אצלהם קצת יותר מדי פעמים וזה לא אמור להיות ככה (לא אשמתם ועדיין הם הולכים לקראת הלקוח)

הוא היה אצלם יותר מדי פעמים, משמע שאו שהם לא הצליחו לתקן אותו, או שהם החליטו שלא לומר ללקוח שהתקלה לא קשורה אליהם כדי להמשיך ולגבות ממנו כסף על "תיקונים". אחרי הפעם הראשונה שהמחשב היה אצלם והתקלות לא טופלו במלואן, הייתי מצפה שהשירות יהיה במסגרת מה שכבר שילמת על הבדיקה הראשונה.

  • כבל שעלה לי 7 שקלים ולא תקין - הרמתי טלפון שבוע-שבועיים אחרי ונאמר לי תבוא תחליף

החלפה של מוצר חדש שהגיע פגום (בניגוד למוצר שהתקלקל) אינה חלה רק על מוצרים יקרים. כל מוצר שהוא שפורסם בידי המוכר באופן שונה משהוא בפועל ניתן להחזיר או להחליף - כולל מוצר שפורסם כ"תקין" שבפועל אינו תקין.

  • החלפת כרטיס מסך אחרי שכבר הותקן כי זה לא היה מה שהלקוח חשב - נכון נדרשה התערבות שלי, וביקשו שפעם הבאה לא נבריג כדי שלא יהיו סימני ברגים, אבל עדיין, קיבלנו שירות, זיכוי וכו'.

האם הכוונה היא ללקוח שביקש כרטיס ספציפי, קיבל בדיוק את מה שהזמין, ואז התחרט, או שהוא קנה כרטיס לפי "המלצה" של המוכר בחנות ואז גילה כי הכרטיס כלל לא מתאים לצרכיו? חוץ מזה, הבקשה של החנות לגבי הברגים מצביעה על בעיה קשה הרבה יותר - מכירת מוצרים שכבר נפתחו והותקנו כמוצרים חדשים באריזה מהמפעל. זהו פשוט שקר גס.

  • DVD מקולקל (בתקופה שהייתי משתמש) נשלח ליבואן וקיבלתי דגם משודרג.

משודרג במה? הוא , אולי טיפה יותר מהיר בצריבה. לכל היותר קיבלת דגם חדש יותר פשוט כי הישן כבר לא נמכר. לא מדובר בטוב לב מצידם - הם מחוייבים לכך בחוק כשאין באפשרותם לספק תחליף מדוייק ואין ברצונם להשיב ללקוח את כספו.

  • טענות שלי על מחיר גבוהה ב-X כסף לעומת מקום אחר (לגבי HDD), והבעלים חשף בפני כמה עולה לו, רווח אפסי ממש וכמו שאמרתי, על שירות ואחריות עם גב אני מוכן לשלם.

אה... מה? הבעלים נתן לך תירוץ למה אצלו יקר יותר והאמנת לו, איך זה בדיוק מראה את "טיב" השירות שלהם?

  • עריכה: חייב לציין - החלפה של HDD תקול ללא בדיקה בכלל, באתי ושטחתי את הבעיות והבדיקות שעשיתי, פשוט החליפו לי על המקום, כששאלתי "איך זה שכזה קל? לא שולחים לבדיקה, לא מטרטרים וכו' - אמרו לי שהם עובדים עם יבואן שמספק כזה סוג של שירות (שזה עוד בונוס אצלם, אני תמיד שואל על חלק, "מי היבואן?" ו "האם מימוש אחריות זה קל עם היבואן?") - אני חושב שזה "Enough Said" :)

אם הם לא ציינו בפניך מי היבואן ביוזמתם, הם כבר עברו על החוק, להזכירך. חוץ מזה, לפי טענתם שלהם, היבואן הוא זה שמאפשר שירות כזה - איך זה בדיוק הישג של החנות? חוץ מזה, אם המוצר הוחזר מייד לאחר הקניה, קרי המוצר נמכר כפגום ישר מהאריזה, רוב החנויות יחליפו אותו במקום.

ועוד כל מיני דברים שאני לא זוכר אפילו.

דרך אגב, אני לא מצפה לאחריות על דברים שיבאונים נותנים עליהם אחריות קצרה - אם בכלל, למה שהחנות תיתן אחריות על עכבר אם היבואן לא נותן? זה אבסורד. מאידך יש דגמים של כל אחד מהדברין המצויינים שכן יש עליהם אחריות, פשוט דגמים יוקרתיים יותר (לא 50 ש"ח OEM).

בקיצור אני מאד מרוצה, אתה מוזמן לעשות כרצונך.

במקרים בהם היבואן לא חייב לתת אחריות, ברור שהחנות אינה חייבת. מאידך, אם היבואן לא נותן אחריות למרות שהוא חייב (במקרים בהם החוק מחייב), החנות עוברת על החוק ברגע שהיא מוכרת מוצר כזה ללקוח.

וכמובן, לנקודות שהעלתי מהתקנון שלהם בחרת לא להתייחס כלל. בקיצור, חביבי, או שאתה מגיב מטעם החנות הזו, או שכבר כל-כך התרגלת שמשתינים עליך כלקוח שאתה פשוט חושב שזה גשם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא משנה איפה אתה קונה. החוק זהה לכל העסקים שהחליטו לעבוד בארץ.

מה שחשוב הוא שתדע את זכויותיך, ואם מנסים לעשות עליך שיטת מצליח - תגיד להם שאתה מודע לזכויותיך ולנו תגיד באיזו חנות זה קרה בכדי שהרמאי ישלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...