למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק? - עמוד 6 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה כל חנות מחשבים בערך, כולל אלו המומלצות כאן בפורום, מרשה לעצמה לעבור על החוק?


vic07

Recommended Posts

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תגובתו הלקונית של מר Kurill מחברת TMS יכולה להסביר את הכל

ודלעתי חברה אשר מפרסמת תקנון שנוגד את החוק למעשה מביאה את הלקוח לבעייתיות כי אילמלא כן מדוע על חברת TMS

לפרסם תקנון שנוגד את החוק? ומנסה להסתיר את תנאי האחריות על מוצרים?

כל אחד צריך לחשוב הייכן הוא היה רוצה לבצע רכישה אני אישית יעדיף לבצע רכישה במקום אשר הכל שקוף ואין סתירות בין "תקנון" החנות/יבואן לבין החוק ואפילו אם זה יעלה לי קצת יותר .

יש כאן לא מעט חברים אשר בשביל הפרש של 10-20 ש"ח בין חנות /סוחר רצינית ומכובדת לבין עוד סתם חנות/סוחר ירוצו עד להונולולו יבזבזו דלק וזמן כפול מהחיסכון שהם השיגו בקנייה רק כדי לא לצאת "פראיירים" ולכשהם נדפקים הם רצים ובאים בטענות לכל העולם ואישתו

כל אחד צריך לעשות שיעורי בית הייכן הוא רוצה לבצע רכישה ולבדוק מה תנאי האחריות והאם הסוחר עומד מאחורי כל תקנות החוק

רק כך נוכל לבער את המגיפה של זילות בלקוח מצד הסוחרים כל עוד שהרגולטור לא נכנס לתמונה .

והכי חשוב לא צריך לפחד מללכת לתביעה משפטית במידה ויש צורך כאשר יש מצבור של תביעות משפטיות על אותו סוחר גם השופטים מסתכלים על התמונה בצורה שונה ולא על כמעידה חד פעמית ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל אחד צריך לחשוב הייכן הוא היה רוצה לבצע רכישה אני אישית יעדיף לבצע רכישה במקום אשר הכל שקוף ואין סתירות בין "תקנון" החנות/יבואן לבין החוק ואפילו אם זה יעלה לי קצת יותר .

בהצלחה למצוא מקום כזה. כפי שנאמר באשכול הזה, המצב קיים פחות או יותר בכל החנויות.

כל אחד צריך לעשות שיעורי בית הייכן הוא רוצה לבצע רכישה ולבדוק מה תנאי האחריות והאם הסוחר עומד מאחורי כל תקנות החוק
לדעתי - בדיוק ההיפך. אם התקנון של החנות מנוגד לחוק - הוא לא מעניין אותי. כי אני יודע במקרה הצורך הוא לא יעמוד במבחן בית משפט. וכמובן אתה צודק לגבי:

והכי חשוב לא צריך לפחד מללכת לתביעה משפטית במידה ויש צורך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהצלחה למצוא מקום כזה. כפי שנאמר באשכול הזה, המצב קיים פחות או יותר בכל החנויות.

לדעתי - בדיוק ההיפך. אם התקנון של החנות מנוגד לחוק - הוא לא מעניין אותי. כי אני יודע במקרה הצורך הוא לא יעמוד במבחן בית משפט.

בגדול אתה צודק שקשה למצוא חנויות טובות ואמינות אבל מניסיון יש עוד כמה צדיקים בסדום בכל

מערבולת הסוחרים שכל מעייניהם זה כסף בלבד ולא סופרים את הלקוח מעבר לכסף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטער מראש שאני סוטה מהנושא המרכזי אבל זה חשוב לי בתור צרכן נבון.

הידעתם שעבר חוק בכנסת ישראל באפריל השנה שאמר שבזק אינה רשאית לגבות כסף נוסף על קו ADSL (קו ללא שיחות טלפון), ולמרות זאת מרשה לעצמה לצפצף על החוק ולחייב אנשים.

כל חברה בארץ מרשה לעצמה לעבור על החוק כי גם אם תפנה לבית המשפט (רוב הסיכויים שתזכה) זה לא יתקדם מעבר לאותו בנאדם.

קדימה להתעורר אנשים :yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו בכל דבר בצרכנות... פגעו בכם, רימו אתכם - תתלוננו בפני המוכר - לא עזר - מיד לתבוע בתביעות קטנות.

לצערי, כל הליך ביניים (תלונה בפני לשכות צרכנות למיניהם, מכתב מעו"ד וכו') לא תמיד עוזרים.

על כן, אם אתה בטוח בתביעתך, כי היא צודקת (ויש מידע צרכני רב באינטרנט בכל הנושאים)

פשוט תגיש תביעה.

תוריד מפה כתב תביעה בתביעות קטנות (כרגע - ניתן להגיש בבית משפט זה תביעות עד סך של 31,900 ש"ח - הסך מתעדכן מעת לעת - ורק עולה).

כתוב התביעה במילים שלך - ובצורה הכי ברורה ופשוטה.

הגש לבית משפט השלום בעיר מגוריך (תמיד יש דלפק לתביעות קטנות) - ופעל על פי הנחיית המזכירות.

חכה לדיון (למעשה, הצעת הפשרה שתציע החנות... תגיע לפני כן)

אם הגעת לדיון - דבר עם השופט (הוא כבר קרא הכל) וציין מדוע תביעתך צודקת.

השופטים נוטים להיות בעד צרכנים חכמים (בניגוד לחכמולוגים...)

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הידעתם שעבר חוק בכנסת ישראל באפריל השנה שאמר שבזק אינה רשאית לגבות כסף נוסף על קו ADSL (קו ללא שיחות טלפון), ולמרות זאת מרשה לעצמה לצפצף על החוק ולחייב אנשים.

קישקוש.

היא גובה כסף רק ממי שיש לו קו קל, שכלול בו קו טלפון לכל דבר.

זה כן נכון שאנשים בעבר שוכנעו ע"י לעשות קו קל, גם אם רצו רק ADSL, בטענה שבכל מקרה שניהם עולים אותו הדבר, ומה איכפת לך שיהיה לך גם אופציה לשיחות. (גם קו קל וגם קו NAKED ADSL עלו 15 שח)

אך כיום, אין יותר עלות על NAKED ADSL, וגם אם יש לך קו קל, כל מה שנידרש הוא להתקשר לבזק ולשנותו לקו NAKED ADSL.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרווחיות בתחום המחשוב נשחקה באופן חד בעיקר על ידי שתי חברות גדולות שפענחו את הקוד הגנטי של הצרכן הישראלי ומוכרות לו "מציאות" במחירים "מדהימים".

כתוצאה מכך, הרבה יבואניות עצמאיות, שהן גם יבואניות מורשות ומפיצות רשמיות של מותגים מוכרים מאוד, שאמורות למכור לחנויות מחשבים ועסקים מורשים מגדילות את ההכנסה שלהן ע"י מכירת המוצר שהם מייבאות או מפיצות באופן רשמי ישירות ללקוח הסופי.

[החנות אינה חושפת לקהל לקוחותיה, ואינה רשאית לחשוף בשום שלב, את שמות היבואנים של מוצריה]

ככל הנראה, מתוך החברות האלה, יש גם מספר חברות שלא מעוניינות להיחשף מטעמים כאלה ואחרים והן לא מעוניינות שהצרכן ידע את זהותן.

באופן אישי אני רואה בדיון הזה דיון טרחני וקנטרני שאולי הייתה לו מטרה טובה אבל הוא ממש פספס את המטרה.

אין אף חברה בארץ, שדיון מעמיק בתקנון שלה לא יחשוף סתירות שמנוגדות לחוק בין אם במודע ובין אם מדובר במנטליות הישראלית הידועה לשמצה שלנו.

החוק היבש אמנם בא לעזור לצרכנים אבל גם לא תמיד עושה הפרדה בין ענפי המסחר השונים.

הנה דוגמה פשוטה:

[מוצרים עבורם ניתן שירות/אחריות ישירות ע"י היבואן יפנה הצרכן ישירות לנקודות השירות של היבואן. לא תהיה לחברה אחריות כלשהי עבור מוצרים אלו]

נניח שלקוח קנה מחשב נייד ולאחר מספר חודשים הוא נתקל בבעיה מסוימת. הגורם היחיד שמוסמך לאבחן את התקלה הוא יצרנית המחשב שמפעילה מוקד תמיכה טלפוני, ולאחר האבחון היא המחליטה הבלעדית לגבי המשך הטיפול בתקלה.

אז לא רק שהחברה שממנה ציטטת את הסעיף הנ"ל לא יכולה לשרת אותך, היא גם לא יכולה לתקן לך את המחשב מכיוון שהתיקון הוא באחריות היצרן והוא נותן האחריות הבלעדי. החנות שממנה רכשת את המוצר שימשה רק כגורם מתווך.

וזו רק דוגמה אחת מתוך כל "הסתירות" שמנוגדות לחוק שהבאת בתחילת הדיון.

כשכתבתי שאין אף חברה בארץ שדיון מעמיק בתקנון שלה לא יחשוף סתירות שמנוגדות לחוק לא טעיתי.

נראה אותך נכנס לאייבורי או KSP ומבקש לשלוח דרכן מחשב או שרכשת שם ואמור לעבור תיקון אצל היצרן / יבואן.

באופן אוטומטי אתה מופנה ישירות ליבואן וברוב המקרים, אפילו אבחון של התקלה לא יעשו עבורך שם.

סה"כ, האינטרס של כל חנות (או כמעט כל חנות) הוא שיהיה לה שם טוב אצל הלקוח והוא יחזור לקנות אצלה וגם ימליץ עליה בפני אחרים.

רק החנויות הגדולות יכולות להרשות לעצמן לאבד לקוחות ולכן רוב התלונות שתתקל בהן הן כנגד חנויות מאוד גדולות שם ינסו תמיד לפרש את החוק רק לטובתן.

לעומת זאת, בחנויות הקטנות ברוב המקרים ינסו לעשות כמעט הכל כדי לפתור לך את הבעיה בצורה הכי טובה כי לקוח מרוצה שווה הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרווחיות בתחום המחשוב נשחקה באופן חד בעיקר על ידי שתי חברות גדולות שפענחו את הקוד הגנטי של הצרכן הישראלי ומוכרות לו "מציאות" במחירים "מדהימים".

כתוצאה מכך, הרבה יבואניות עצמאיות, שהן גם יבואניות מורשות ומפיצות רשמיות של מותגים מוכרים מאוד, שאמורות למכור לחנויות מחשבים ועסקים מורשים מגדילות את ההכנסה שלהן ע"י מכירת המוצר שהם מייבאות או מפיצות באופן רשמי ישירות ללקוח הסופי.

[החנות אינה חושפת לקהל לקוחותיה, ואינה רשאית לחשוף בשום שלב, את שמות היבואנים של מוצריה]

ככל הנראה, מתוך החברות האלה, יש גם מספר חברות שלא מעוניינות להיחשף מטעמים כאלה ואחרים והן לא מעוניינות שהצרכן ידע את זהותן.

האינטרס של החברות לא ממש מעניין אותי כלקוח קצה. מה שמעניין אותי בהקשר הנידון הוא שלמוצר שאני קונה יהיה "גב". אם במקרה החנות סגרה את שעריה, ואין לי מושג מי היה היבואן של המוצר שברשותי או תעודה מטעמו, נדפקתי - וכך גם אם במעמד החזרת מוצר תקול במסגרת האחריות לחנות, יאמר לי שמבחינת היבואן האחריות לא תקפה מסיבה זו או אחרת מבלי שיש לי תעודה שאומרת אחרת.

הנה דוגמה פשוטה:

[מוצרים עבורם ניתן שירות/אחריות ישירות ע"י היבואן יפנה הצרכן ישירות לנקודות השירות של היבואן. לא תהיה לחברה אחריות כלשהי עבור מוצרים אלו]

נניח שלקוח קנה ולאחר מספר חודשים הוא נתקל בבעיה מסוימת. הגורם היחיד שמוסמך לאבחן את התקלה הוא יצרנית המחשב שמפעילה מוקד תמיכה טלפוני, ולאחר האבחון היא המחליטה הבלעדית לגבי המשך הטיפול בתקלה.

אז לא רק שהחברה שממנה ציטטת את הסעיף הנ"ל לא יכולה לשרת אותך, היא גם לא יכולה לתקן לך את המחשב מכיוון שהתיקון הוא באחריות היצרן והוא נותן האחריות הבלעדי. החנות שממנה רכשת את המוצר שימשה רק כגורם מתווך.

נכון, החנות שימשה כגורם מתווך, והחוק דורש שהיא תמשיך לשמש גורם מתווך לצרכי אחריות. איש אינו מצפה שהחנות תתקן את המוצר או אפילו תאבחן אותו, אבל אני (והחוק) מצפים שאם רכשתי מחשב בחנות בחיפה, אוכל למסור אותו לתיקון לאותה חנות בחיפה שמצידה תשלח אותו ליבואן, במקום לסוע בעצמי ליבואן שנמצא באשדוד.

סה"כ, האינטרס של כל חנות (או כמעט כל חנות) הוא שיהיה לה שם טוב אצל הלקוח והוא יחזור לקנות אצלה וגם ימליץ עליה בפני אחרים.

רק החנויות הגדולות יכולות להרשות לעצמן לאבד לקוחות ולכן רוב התלונות שתתקל בהן הן כנגד חנויות מאוד גדולות שם ינסו תמיד לפרש את החוק רק לטובתן.

לעומת זאת, בחנויות הקטנות ברוב המקרים ינסו לעשות כמעט הכל כדי לפתור לך את הבעיה בצורה הכי טובה כי לקוח מרוצה שווה הרבה.

האינטרס של כל חנות הוא למקסם את הרווחים. אם קניתי מהחנות עכבר שהתקלקל תוך תקופה קצרה בשימוש רגיל, ייתכן שהוא יוחלף גם אם התקנון אומר אחרת, והחוק אינו מחייב (אם העכבר האמור עולה פחות מ150 שקל), ואכן מהסיבות שציינת. לעומת זאת, כשמדובר ברכישה יקרה וחד-פעמית, נניח מתקדם, החישוב הכלכלי עשוי להראות שעדיף לחנות לאבד את הלקוח מאשר לשאת בהוצאות הנובעות מטיפול במחשב הנ"ל במקרה של תקלה. במקרים כאלו, זכותה המלאה של החנות לעגן בתקנונה "הגנה" מפני דרישות מצד הלקוח שאינן מגובות ע"י החוק, אבל אין לה שום זכות להגביל את זכויותיו מכוח החוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של יום השורה תחתונה,

אם אתה\הלקוח חושב שהחנות פעלה לא כשורה ובחרה להתנער מאחריות יצרן,גם עם היא מבססת את טענותיה על סעיף כזה או אחר בחוק,זה לא אומר שאין מקום לתביעה במידה והוכחת שהחנות הטעת אותך וחזרה בה מהבטחותיה במעמד המכירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעקב

בנוסף - האם נראה לכם הגיוני במעמד הקניה (אני עומד לקנות רכיבים למחשב חדש) לבקש מהחנות בה אבחר לקנות לצרף מסמך מפורט עם פרטי האחריות והיבואן עבור כל רכיב בקניה?

אם כן - האם החנות מחוייבת על פי חוק לדבר כזה, ואלו פרטים נוספים אפשר לדרוש במעמד הקניה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי רוב החנויות לא עושות את מה שאתה מתאר (לפחות לא ביוזמתן), אבל זה בדיוק מה שהן מחוייבות לעשות מכוח החוק. כמובן, אם יבואן מסויים מספק יותר מרכיב אחד בין הרכיבים שאתה קונה, וחלים עליהם אותם תנאי אחריות, אין מניעה שתעודת אחריות אחת תכלול את כל הרכיבים הנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף - האם נראה לכם הגיוני במעמד הקניה (אני עומד לקנות רכיבים למחשב חדש) לבקש מהחנות בה אבחר לקנות לצרף מסמך מפורט עם פרטי האחריות והיבואן עבור כל רכיב בקניה?

אם כן - האם החנות מחוייבת על פי חוק לדבר כזה, ואלו פרטים נוספים אפשר לדרוש במעמד הקניה?

לפי מיטב ידיעתי צריך לתת כתב אחריות על כל מוצר מעל 150 ש"ח מהיבואן של המוצר

אבל כשאתה קונה מחשב שלם אני לא בדיוק יודע איך זה אמור להתבצע

צריך לתת לך על כל חלק במחשב תעודת אחריות בנפרד או תעודת אחריות כללית למחשב

בכל מקרה אני לא בטוח שהתעודת אחריות מהיבואן זה מה שיעשה את ההבדל

בחלק מהמקרים כמו שקרה אצלי הלוח אם שלי הוחלף רק אחרי התכתבות עם GIGABYTE והיבואן מור לוי עדיין לא היה מוכן לעזור

בסופו של דבר GIGABYTE זיכו את מור לוי על הלוח שנשלח וקיבלתי לוח של במקום

אז גם עם היו לי 30 תעודות על הלוח מהחנות אני לא בטוח שזה היה משנה משהו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...