פורסם 2010 באוגוסט 2615 שנים פוסט ראשון כבר לא מעודכן! הבנייה התחדשה! לקישור מהיר: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=471862.msg4125662#msg4125662 לתמונות של גרסא 2: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=471862.msg4166042#msg4166042 לתמונות של גרסא 2.1: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=471862.msg4257568#msg4257568 גרסא - 1.0 שלום לכולם! כבר כמה שנים שרציתי להיכנס אל תוך מלאכת הקירור מים מכיוון שזה נראה כאתגר כייפי וממצה. מצאתי את עצמי כל הזמן בונה לעצמי מפרטים של קירור מים ומתכנן בקפידה את המערכת ומיקומם של החלקים (תכלס, החלק הכי כייפי בבנייה זה התכנון). אז סוף סוף הגיע הזמן והכסף והתאפשר להזמין את המערכת שרציתי! מפרט מחשב: Evga X58 Classified 760 3-Way SLI G.Skill DDR3 2000Mhz 3x2GB Intel Core i7 920 D0 Evga GeForce GTX470 WD VelociRaptor 300GB WD Caviar Black 500GB Antec 902 Mid-Tower מפרט קירור מים: Ek Supreme HF Full Copper Ek Supreme Plexi Blue top (לא שומש) Ek GTX470 Block Nickel/Acetal Swiftech MCP-655B Swiftech MCRES Reservoir XSPC RX360 Radiator Feser 1/2" ID Tubing UV Dark Blue Ek High Flow 1/2" ID Fittings Breeze Miniature Hose Clamps Scythe Kaze Master Pro Fan Controller Yate Loon D12SM-12 Fans תמונה של כל הרכיבים לפני ההרכבה: ועכשיו ניגש לבנייה... הדבר הראשון שעשיתי הוא לקחת את הBlue Plexi Top כדי להרכיב אותו במקום הFull Copper Top על הבלוק של המעבד: משם התחילה לי הבעייה הראשונה, מסתבר שלא שלחו את הכיסוי הנכון על מנת להבריג חזרה את הPlexi Top לבסיס הבלוק... לא היה לי שום אפשרות תמרון עם זה וכמה שניסיתי זה פשוט לא הסתדר: כך שלא היה ברירה אלא להשתמש בTop הרגיל של Full Copper, למרות התסכול על כך שרציתי שזה יתאים לצבע הצנרת המשכתי בבנייה כרגיל. לאחר מכן ניקיתי את המעבד עם אלכוהול 95% ומרחתי משחה טרמית בגודל של שני גרגירי אורז כפי שאני תמיד עושה, ההרכבה של הבלוק הייתה מאוד קלילה וההרבגה שלהם פשוט כל כך קלה לאחר הרבה הרכבות של Mugen 2 שזה פשוט תענוג! משם ניגשתי היישר אל הכרטיס מסך, שלקח כ5 דקות לפרק את כל הגוף קירור של Evga: אגב, שמים לב איך זה נראה שיש חריצים ישרים קטנים בגוף קירור שלהם ולא מגע מלא? לאחר ניקוי עם אלכוהול: עכשיו יגיע תמונה שחלקכם יטענו שהגזמתי אבל מהניסיון שיש לי עם הכרטיס הזה רצוי המון משחה טרמית מאשר אותו שיטה עם המעבד. כאן גם הוספתי את הThermal Pads לMOFSETS והזיכרונות: לאחר הרכבת הבלוק: בשלב הזה כבר תיכננתי את הדרך להרכבת הרדיאטור על המחשב, השתמשתי בRadbox של Swiftech על מנת להבריגו לחורים של המאוורר האחורי במארז. רציתי שהרדיאטור לא יבלוט יותר מידי לכן היה נראה לי חכם להבריגו למאורר העליון של הרדיאטור: עכשיו הגיעה העת לתכנן את הצנרתאלא שישר נתקלתי בבעיה שדי צפיתי מראש אבל ניסיתי להתעלם ממנה, בגלל המיקום של החורים ליציאת צנרת במארז שלי נאלצתי לשים את הרדיאטור בצורה "הפוכה" (עם הFittings בצד התחתון) משם ניסיתי להכניס את הצנרת אך פתאום ראיתי איזו עקומה חדה הצרנת נאלצת לעבור, מכאן הבנתי שזה פשוט לא יילך... לאחר חשיבה מחודשת על מיקום הרידאטור הגעתי למסקנה שעדיף לי שהרדיאטור יבלוט מעל המארז אבל לפחות הצנרת לא תעבור עקומות לא הכרחיות: ניתן לראות בתמונה גם את המיקום של המשאבה והמיכל, למרות שהתקנת המיכל הייתה מאוד פשוטה אני לא יכול להגיד את אותו הדבר על המשאבה, אני חייב להסביר שהרכבת מערכת קירור מים בתוך מארז Mid-Tower הוא אחד הדברים הקשים שעשיתי מימי חיי. היה שם כל כך הרבה חוטים של הספק והדיסק הקשיח מצד שני שפשוט הקשו עליי את החיים. אך לאחר הרבה כח (כן גם זה עוזר לפעמים ) הצלחתי לדחוס את המשאבה לשם. תמונה של המחשב בזמן בדיקת נזילות: (נעשה במשך 16 שעות) ההמשך יבוא....
פורסם 2010 באוגוסט 2615 שנים שתדע בד"כ מרכיבים את כל המערכת להרצה לבדיקת נזילות לפני שמרכיבים את הבלוקים על הרכיבים.
פורסם 2010 באוגוסט 2715 שנים מחבר שתדע בד"כ מרכיבים את כל המערכת להרצה לבדיקת נזילות לפני שמרכיבים את הבלוקים על הרכיבים.ממש לא מסכים איתך, ראיתי עשרות אנשים עושים זאת כפי שאני עשיתי בפורומים של OCN שזה הרבה אנשים שיש להם ניסיון עם קירור מים.ברגע שכלום לא מחובר לספק חוץ מהמשאבה אתה לא מסכן כלום ויש לך את הביטחון בידיעה שהכל נבדק כמו שצריך אחרי ההרכבה השלמה,גם אם קרה והיה נזילה מספיק שתייבש את האיזור עם משהו כמו פן לשיער גם ככה תצטרך להשאיר את המערכת ללפחות 12 שעות בבדיקה נוספת של נזילות מה שמייבש לחלוטין את האיזור.
פורסם 2010 בספטמבר 315 שנים שתדע בד"כ מרכיבים את כל המערכת להרצה לבדיקת נזילות לפני שמרכיבים את הבלוקים על הרכיבים.+1סיכונים לא לוקחים גם המקצוענים ביותר.כל עוד קיים החשש לסיכון, וקיים הפתרון - מבצעים אותו
פורסם 2010 בספטמבר 315 שנים מחבר http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331תדפדף למטה עד להסבר על התקנה, שם מסבירים כפי שהסברתי שאין שום חשש לדרך שבה עשיתי בדיקת נזילות. הם גם רושמים שאם אתה פראנואיד אתה יכול לבצע את הבדיקה בדרך שלכם אבל זה צעד קצת מיותר.
פורסם 2010 באוקטובר 115 שנים מחבר טוב אז הבטחתי המשך וסוף סוף הוא הגיע... לאחר אינספור התלבטויות לגבי בניית מארז מעץ (עצמאית) החלטתי לרדת מזה לעת עתה ולהתקמד בלהכניס למארז חדש את כל הקירור מים שלי. לגבי המארז בחרתי את ה: CoolerMaster Cosmos S אני יזמין פאנל צד מיוחד שכולל חלון (יעלה לי 100 ש"ח, עדיף לי מאשר להתחיל להתעסק עם חומר אקרילי) בחרתי בו בגלל השילוב של נפח גדול יחסי לקירור מים ומראה מדהים לטעמי. החלקים שאני יזמין: XSPC Dual Bay Reservoir for Laing D5 XSPC RX120 כפול 2 Ek FC470 GTX Acetal Block (בשביל SLI) CrossSLI DangerDen Fittings החלקים שיש לי כרגע לשימוש בבנייה הבאה גם כן: Ek Supreme HF Full Copper Ek FC470 GTX Acetal Block MCP 655-B XSPC RX360 Yate Loon D12SM-12 כפול 6 אז מה התכנית? די פשוטה למען האמת... הכל יהיה בלופ בודד והצנרת תיעשה באופן שיצמצם כמה שיותר מרחק. תתעלמו מהכישורים הלא קיימים לשימוש בPaint וגם הלוח אם בתמונה לא שלי. מקווה שהכל ייצא לפועל במשכורת הבאה (נובמבר) ונעדכן אתכם בבנייה ובתוצאות! ;D
פורסם 2010 באוקטובר 515 שנים בהחלט נראה ככהבקשר לרדיאטור בגב המארז- אם מדובר ב120 בודד, הייתי שוקל לוותר עליו (ולהכניס עוד כפול לתוך המארז, בין המפרצים ללוח), או להשאיר אחד חיצוני למארזרד' בודד יגרע מהביצועים (כמו כל רכיב נוסף, בייחוד רדיאטור), וחבל לבזבז את ביצועי המשאבה על רדיאטור קטן.שקול שדרוג ל2 לופים במידה והכיס מאפשר - הביצועים יהיו טובים יותר, וגם תוכל לשדרג ולהוסיף בעתיד כרטיס נוסף ללא שום בעיה. (רק בלוק - והופ - יש לך לופ מוכן לקלוט אותו)אלי
פורסם 2010 באוקטובר 615 שנים מחבר אני עומד לשים שני רדיאטורים של 120מ"מ, אחד למטה ואחד מפתח אחורה, לא מבין איך הגעת למסקנה ששני רדיאטורים כאלה יגרעו מהביצועים לעומת אחד של של 240? לשם העניין, הנה השוואה שעשיתי בין מערכת שכזו למרות שאני יבהיר קודם שמדובר בסדרת הRS של XSPC ולא הRX שיהיה לי אבל עדיין נותן לך מושג של איך זה יראה. אתה יכול להוריד בעצמך את הכלי מדידה באתר: http://martin.skinneelabs.com/ נמצא בתפריט השמאלי, שני מלמעלה.
פורסם 2010 באוקטובר 715 שנים ראידאטורים ידועים כ"הורגי זרימה", ולכן עדיף שיהיו גדולים ומצומצמים, מאשר מרובים וקטנים.כל רדיאטור שתוסיף רק יגרע מביצועי הזרימה, והתוספת למערכת תהיה זניחה יותר.רדיאטור בודד של 240, או טריפל יניבו תוצאות יותר(לצורך העניין, בכל רדיאטור, המים צריכים לעבור דרך המעברים, וברדיאטור ממוצע יש "180" בקצה שאינו מכיל את הפתחים, כמה שפחות כאלה יותר טוב)מקווה שהבנת.לילה טובאלי
פורסם 2010 באוקטובר 815 שנים מחבר דווקא להיפך, ידוע שרדיאטור הוא הרכיב שהכי פחות משפיע על הזרימה. תחשוב על זה לוגית (המון מרווח למים לעבור דרכו) ותבין שבלוקים הרבה יותר מאמצים משאבה מאשר רדיאטורים.ההבדל בין 3 רדיאטורים ל2 הוא שולי, אני מתבסס על התייעצות שעשיתי בפורומים של overclock.net ועל הכלי מדידה:http://martinsliquidlab.i4memory.com/MartinsFlowRateEstimator.htmlאם יש לך מידע אחר אני אשמח שתחלוק איתי...
פורסם 2010 באוקטובר 1215 שנים מחבר טוב אז יש עדכון די רציני לגבי המשך התכנון... בסוף החלטתי להגדיל את התקציב בגלל שביטוח לאומי חייבים לי כסף וזה מאפשר לי להתפרע קצת במקום הCosmos S אני עומד לרכוש את הCorsair 700D, בטח יהיה את מי שיחשוב רגע למה דווקא 700D ולא 800D אז הנה הסיבות: 1. אני לא אוהב את החלון ב800D, הצורה האלכסונית של המסגרת לחלון נראית לטעמי מאוד רע, הSide Panel של ה700D שאני יקנה יעבור חיתוך ויותקן בו חלון אקרילי במידות שאני אוהב. 2. הHot Swappable Bays שיש ל800D (התקנים לכוננים קשיחים המאפשרים חילוף מהיר וקל) לא ייתנו לי להתקין WD VelociRaptor. 3. הייתי מבצע מודינג גם ככה ל800D אז עדיף לחסוך קצת. השינוי הגדול הנוסף שאני עומד לבצע הוא הפרדה לשני לופים, אני עושה את זה בגלל שהמראה של שני לופים בעל ערכות מצבעים שונות נראה פשוט מדהים לטעמי, ההפרש בטמפ' בין לופ אחד לשניים הוא זניח ואפילו ברוב המקרים נוטה לטמפ' נמוכות יותר בלופ בודד כך שזו לא הסיבה שמניעה את החלטתי. הרכיבים שאני ישתמש בהם: לופ 1 Ek Supreme HF Full Copper Feser UV Black Tubing 1/2" ID 3/4" OD MCP-655 with Bitspower Mod Kit and Swiftech Custom Fittings XSPC RX240 Radiator Yate-Loon D12SH-124R High Speed Fans with Black Fan Grills - כפול שניים. XSPC Dual Split Bay Reservoir For 2 Loops - משמש את שני הלופים. לופ 2 Ek FC-470 GTX Block Acetal/Nickel - כפול שניים. EK-FC470 GTX Backplate - כפול שניים. Ek SLI Bridge Dual Parallel Ek-FC Link Geforce - כפול שניים (אלה המחברים של הגשר SLI לכרטיסים). Feser UV Red Tubing 1/2" ID 3/4" OD MCP-655 with Bitspower Mod Kit and Swiftech Custom Fittings XSPC RX360 Radiator Yate-Loon D12SH-124R High Speed Fans with Black Fan Grills - כפול שלושה. הערכת נושא של צבעים כפי שאפשר להבין מהמפרט תהיה אדום ושחור כך שיתאים ללוח אם שברשותי יותר מאשר הצנרת הכחולה שיש לי כרגע. בנוסף אני יקנה עוד מאריכי כבלים לספק כח שמגיעים Sleeved, גם בהם תהיה שילוב של אדום ושחור, כל הבנייה תהיה מסודרת ונקייה ככל שניתן כך שלא יופיעו שום כבלים לא משורוולים, אני יקנה ערכת Sleeving שחורה שיכסה את שאר הכבלים כמו של המשאבות. אני לא מתכנן לשרוול את כל הכבלים מאפס כי זה פשוט כאב ראש אחד גדול וגם המקום היחידי שבו יופעיו הכבלים הלא משורוולים תהיה מאחורי הלוח אם כך שלא יהיה ניתן לראותם. כמו כן, המודינג של המארז ככל הנראה לא יבוצע על ידי מכיוון שאני מאמין שרק הקנייה של הציוד תהיה כמו לשלם למישהו לבצע זאת עבורי לכן אני ישמור את חיתוך המארז ששווה 1300 ש"ח לידי מישהו בעל ניסיון. מקווה שהחלקים יגיעו עד אמצע חודש הבא ואני יתחיל לעדכן עם תמונות ;D עדכון: בדיוק היום שוחרר המיכל הזה - http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=29333 שוקל מאוד לחיוב להחליף אליו כדי שיחסוך לי מקום בהתקנת המשאבות.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.