יומן בניה - Project Sanitarium - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יומן בניה - Project Sanitarium


jclarkk

Recommended Posts

פוסט ראשון כבר לא מעודכן! הבנייה התחדשה!

לקישור מהיר:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=471862.msg4125662#msg4125662

לתמונות של גרסא 2:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=471862.msg4166042#msg4166042

לתמונות של גרסא 2.1:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=471862.msg4257568#msg4257568

גרסא - 1.0

שלום לכולם!

כבר כמה שנים שרציתי להיכנס אל תוך מלאכת הקירור מים מכיוון שזה נראה כאתגר כייפי וממצה. מצאתי את עצמי כל הזמן בונה לעצמי מפרטים של מים ומתכנן בקפידה את המערכת ומיקומם של החלקים (תכלס, החלק הכי כייפי בבנייה זה התכנון).

אז סוף סוף הגיע הזמן והכסף והתאפשר להזמין את המערכת שרציתי! :smile1:

מפרט מחשב:

Evga X58 Classified 760 3-Way SLI

G.Skill 2000Mhz 3x2GB

Intel i7 920 D0

Evga GTX470

WD VelociRaptor 300GB

WD Caviar Black 500GB

Antec 902 Mid-Tower

מפרט מים:

Ek Supreme HF Full Copper

Ek Supreme Plexi Blue top (לא שומש)

Ek GTX470 Block Nickel/Acetal

Swiftech MCP-655B

Swiftech MCRES Reservoir

XSPC RX360 Radiator

Feser 1/2" ID Tubing UV Dark Blue

Ek High Flow 1/2" ID Fittings

Breeze Miniature Hose Clamps

Scythe Kaze Master Pro Fan Controller

Yate Loon D12SM-12 Fans

תמונה של כל הרכיבים לפני ההרכבה:

p7210056.jpg

ועכשיו ניגש לבנייה...

הדבר הראשון שעשיתי הוא לקחת את הBlue Plexi Top כדי להרכיב אותו במקום הFull Copper Top על הבלוק של המעבד:

p7210058.jpg

משם התחילה לי הבעייה הראשונה, מסתבר שלא שלחו את הכיסוי הנכון על מנת להבריג חזרה את הPlexi Top לבסיס הבלוק...

לא היה לי שום אפשרות תמרון עם זה וכמה שניסיתי זה פשוט לא הסתדר:

p7210062yi.jpg

כך שלא היה ברירה אלא להשתמש בTop הרגיל של Full Copper, למרות התסכול על כך שרציתי שזה יתאים לצבע הצנרת המשכתי בבנייה כרגיל.

לאחר מכן ניקיתי את המעבד עם אלכוהול 95% ומרחתי משחה טרמית בגודל של שני גרגירי אורז כפי שאני תמיד עושה, ההרכבה של הבלוק הייתה מאוד קלילה וההרבגה שלהם פשוט כל כך קלה לאחר הרבה הרכבות של Mugen 2 שזה פשוט תענוג!

p7220069.jpg

משם ניגשתי היישר אל הכרטיס מסך, שלקח כ5 דקות לפרק את כל הגוף של Evga:

p7220063k.jpg

p7220064.jpg

אגב, שמים לב איך זה נראה שיש חריצים ישרים קטנים בגוף שלהם ולא מגע מלא?

לאחר ניקוי עם אלכוהול:

p7220065.jpg

עכשיו יגיע תמונה שחלקכם יטענו שהגזמתי אבל מהניסיון שיש לי עם הכרטיס הזה רצוי המון משחה טרמית מאשר אותו שיטה עם המעבד.

כאן גם הוספתי את הThermal Pads לMOFSETS והזיכרונות:

p7220066.jpg

לאחר הרכבת הבלוק:

p7220068.jpg

בשלב הזה כבר תיכננתי את הדרך להרכבת הרדיאטור על המחשב, השתמשתי בRadbox של Swiftech על מנת להבריגו לחורים של המאוורר האחורי במארז.

רציתי שהרדיאטור לא יבלוט יותר מידי לכן היה נראה לי חכם להבריגו למאורר העליון של הרדיאטור:

p7220072j.jpg

עכשיו הגיעה העת לתכנן את הצנרתאלא שישר נתקלתי בבעיה שדי צפיתי מראש אבל ניסיתי להתעלם ממנה, בגלל המיקום של החורים ליציאת צנרת במארז שלי נאלצתי לשים את הרדיאטור בצורה "הפוכה" (עם הFittings בצד התחתון) משם ניסיתי להכניס את הצנרת אך פתאום ראיתי איזו עקומה חדה הצרנת נאלצת לעבור, מכאן הבנתי שזה פשוט לא יילך...

p7220073.jpg

לאחר חשיבה מחודשת על מיקום הרידאטור הגעתי למסקנה שעדיף לי שהרדיאטור יבלוט מעל המארז אבל לפחות הצנרת לא תעבור עקומות לא הכרחיות:

p7220074.jpg

ניתן לראות בתמונה גם את המיקום של המשאבה והמיכל, למרות שהתקנת המיכל הייתה מאוד פשוטה אני לא יכול להגיד את אותו הדבר על המשאבה, אני חייב להסביר שהרכבת מערכת בתוך מארז Mid-Tower הוא אחד הדברים הקשים שעשיתי מימי חיי. היה שם כל כך הרבה חוטים של הספק והדיסק הקשיח מצד שני שפשוט הקשו עליי את החיים. אך לאחר הרבה כח (כן גם זה עוזר לפעמים ;) ) הצלחתי לדחוס את המשאבה לשם.

תמונה של המחשב בזמן בדיקת נזילות: (נעשה במשך 16 שעות)

p7220077.jpg

ההמשך יבוא....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

שתדע בד"כ מרכיבים את כל המערכת להרצה לבדיקת נזילות לפני שמרכיבים את הבלוקים על הרכיבים.

ממש לא מסכים איתך, ראיתי עשרות אנשים עושים זאת כפי שאני עשיתי בפורומים של OCN שזה הרבה אנשים שיש להם ניסיון עם מים.

ברגע שכלום לא מחובר לספק חוץ מהמשאבה אתה לא מסכן כלום ויש לך את הביטחון בידיעה שהכל נבדק כמו שצריך אחרי ההרכבה השלמה,

גם אם קרה והיה נזילה מספיק שתייבש את האיזור עם משהו כמו פן לשיער גם ככה תצטרך להשאיר את המערכת ללפחות 12 שעות בבדיקה נוספת של נזילות מה שמייבש לחלוטין את האיזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתדע בד"כ מרכיבים את כל המערכת להרצה לבדיקת נזילות לפני שמרכיבים את הבלוקים על הרכיבים.

+1

סיכונים לא לוקחים גם המקצוענים ביותר.

כל עוד קיים החשש לסיכון, וקיים הפתרון - אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331

תדפדף למטה עד להסבר על התקנה, שם מסבירים כפי שהסברתי שאין שום חשש לדרך שבה עשיתי בדיקת נזילות. הם גם רושמים שאם אתה פראנואיד אתה יכול לבצע את הבדיקה בדרך שלכם אבל זה צעד קצת מיותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

טוב אז הבטחתי המשך וסוף סוף הוא הגיע...

לאחר אינספור התלבטויות לגבי בניית מארז מעץ (עצמאית) החלטתי לרדת מזה לעת עתה ולהתקמד בלהכניס למארז חדש את כל הקירור מים שלי.

לגבי המארז בחרתי את ה:

CoolerMaster Cosmos S

אני יזמין פאנל צד מיוחד שכולל חלון (יעלה לי 100 ש"ח, עדיף לי מאשר להתחיל להתעסק עם חומר אקרילי)

בחרתי בו בגלל השילוב של נפח גדול יחסי לקירור מים ומראה מדהים לטעמי.

החלקים שאני יזמין:

XSPC Dual Bay Reservoir for Laing D5

XSPC RX120 כפול 2

Ek FC470 GTX Acetal Block (בשביל SLI)

CrossSLI DangerDen Fittings

החלקים שיש לי כרגע לשימוש בבנייה הבאה גם כן:

Ek Supreme HF Full Copper

Ek FC470 GTX Acetal Block

MCP 655-B

XSPC RX360

Yate Loon D12SM-12 כפול 6

אז מה התכנית? די פשוטה למען האמת... הכל יהיה בלופ בודד והצנרת תיעשה באופן שיצמצם כמה שיותר מרחק.

תתעלמו מהכישורים הלא קיימים לשימוש בPaint וגם הלוח אם בתמונה לא שלי.

174669d1285870568-loop-upgrade-woohoo-pict0621b.jpg

מקווה שהכל ייצא לפועל במשכורת הבאה (נובמבר) ונעדכן אתכם בבנייה ובתוצאות! ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהחלט נראה ככה

בקשר לרדיאטור בגב המארז- אם מדובר ב120 בודד, הייתי שוקל לוותר עליו (ולהכניס עוד כפול לתוך המארז, בין המפרצים ללוח), או להשאיר אחד חיצוני למארז

רד' בודד יגרע מהביצועים (כמו כל רכיב נוסף, בייחוד רדיאטור), וחבל לבזבז את ביצועי המשאבה על רדיאטור קטן.

שקול שדרוג ל2 לופים במידה והכיס מאפשר - הביצועים יהיו טובים יותר, וגם תוכל לשדרג ולהוסיף בעתיד כרטיס נוסף ללא שום בעיה. (רק בלוק - והופ - יש לך לופ מוכן לקלוט אותו)

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עומד לשים שני רדיאטורים של 120מ"מ, אחד למטה ואחד מפתח אחורה, לא מבין איך הגעת למסקנה ששני רדיאטורים כאלה יגרעו מהביצועים לעומת אחד של של 240?

לשם העניין, הנה השוואה שעשיתי בין מערכת שכזו למרות שאני יבהיר קודם שמדובר בסדרת הRS של XSPC ולא הRX שיהיה לי אבל עדיין נותן לך מושג של איך זה יראה.

comparerads.png

אתה יכול להוריד בעצמך את הכלי מדידה באתר:

http://martin.skinneelabs.com/

נמצא בתפריט השמאלי, שני מלמעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראידאטורים ידועים כ"הורגי זרימה", ולכן עדיף שיהיו גדולים ומצומצמים, מאשר מרובים וקטנים.

כל רדיאטור שתוסיף רק יגרע מביצועי הזרימה, והתוספת למערכת תהיה זניחה יותר.

רדיאטור בודד של 240, או טריפל יניבו תוצאות יותר

(לצורך העניין, בכל רדיאטור, המים צריכים לעבור דרך המעברים, וברדיאטור ממוצע יש "180" בקצה שאינו מכיל את הפתחים, כמה שפחות כאלה יותר טוב)

מקווה שהבנת.

לילה טוב

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא להיפך, ידוע שרדיאטור הוא הרכיב שהכי פחות משפיע על הזרימה. תחשוב על זה לוגית (המון מרווח למים לעבור דרכו) ותבין שבלוקים הרבה יותר מאמצים משאבה מאשר רדיאטורים.

ההבדל בין 3 רדיאטורים ל2 הוא שולי, אני מתבסס על התייעצות שעשיתי בפורומים של overclock.net ועל הכלי מדידה:

http://martinsliquidlab.i4memory.com/MartinsFlowRateEstimator.html

אם יש לך מידע אחר אני אשמח שתחלוק איתי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אז יש עדכון די רציני לגבי המשך התכנון...

בסוף החלטתי להגדיל את התקציב בגלל שביטוח לאומי חייבים לי כסף וזה מאפשר לי להתפרע קצת :)

במקום הCosmos S אני עומד לרכוש את הCorsair 700D, בטח יהיה את מי שיחשוב רגע למה דווקא 700D ולא 800D אז הנה הסיבות:

1. אני לא אוהב את החלון ב800D, הצורה האלכסונית של המסגרת לחלון נראית לטעמי מאוד רע, הSide Panel של ה700D שאני יקנה יעבור חיתוך ויותקן בו חלון אקרילי במידות שאני אוהב.

2. הHot Swappable Bays שיש ל800D (התקנים לכוננים קשיחים המאפשרים חילוף מהיר וקל) לא ייתנו לי להתקין WD VelociRaptor.

3. הייתי גם ככה ל800D אז עדיף לחסוך קצת.

השינוי הגדול הנוסף שאני עומד לבצע הוא הפרדה לשני לופים, אני עושה את זה בגלל שהמראה של שני לופים בעל ערכות מצבעים שונות נראה פשוט מדהים לטעמי, ההפרש בטמפ' בין לופ אחד לשניים הוא זניח ואפילו ברוב המקרים נוטה לטמפ' נמוכות יותר בלופ בודד כך שזו לא הסיבה שמניעה את החלטתי.

הרכיבים שאני ישתמש בהם:

לופ 1

Ek Supreme HF Full Copper

Feser UV Black Tubing 1/2" ID 3/4" OD

MCP-655 with Bitspower Mod Kit and Swiftech Custom Fittings

XSPC RX240 Radiator

Yate-Loon D12SH-124R High Speed Fans with Black Fan Grills - כפול שניים.

XSPC Dual Split Bay Reservoir For 2 Loops - משמש את שני הלופים.

לופ 2

Ek FC-470 GTX Block Acetal/Nickel - כפול שניים.

EK-FC470 GTX Backplate - כפול שניים.

Ek Bridge Dual Parallel

Ek-FC Link - כפול שניים (אלה המחברים של הגשר לכרטיסים).

Feser UV Red Tubing 1/2" ID 3/4" OD

MCP-655 with Bitspower Mod Kit and Swiftech Custom Fittings

XSPC RX360 Radiator

Yate-Loon D12SH-124R High Speed Fans with Black Fan Grills - כפול שלושה.

הערכת נושא של צבעים כפי שאפשר להבין מהמפרט תהיה אדום ושחור כך שיתאים ללוח אם שברשותי יותר מאשר הצנרת הכחולה שיש לי כרגע.

בנוסף אני יקנה עוד מאריכי כבלים לספק כח שמגיעים Sleeved, גם בהם תהיה שילוב של אדום ושחור, כל הבנייה תהיה מסודרת ונקייה ככל שניתן כך שלא יופיעו שום כבלים לא משורוולים, אני יקנה ערכת Sleeving שחורה שיכסה את שאר הכבלים כמו של המשאבות. אני לא מתכנן לשרוול את כל הכבלים מאפס כי זה פשוט כאב ראש אחד גדול וגם המקום היחידי שבו יופעיו הכבלים הלא משורוולים תהיה מאחורי הלוח אם כך שלא יהיה ניתן לראותם.

כמו כן, המודינג של המארז ככל הנראה לא יבוצע על ידי מכיוון שאני מאמין שרק הקנייה של הציוד תהיה כמו לשלם למישהו לבצע זאת עבורי לכן אני ישמור את חיתוך המארז ששווה 1300 ש"ח לידי מישהו בעל ניסיון.

מקווה שהחלקים יגיעו עד אמצע חודש הבא ואני יתחיל לעדכן עם ;D

עדכון:

בדיוק היום שוחרר המיכל הזה -

http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=29333

שוקל מאוד לחיוב להחליף אליו כדי שיחסוך לי מקום בהתקנת המשאבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...