פריסת רשת מחשבים - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פריסת רשת מחשבים


Alon karpol

Recommended Posts

שלום רב, 

בכוונתי לשפר את הרשת הביתית שלי מכיוון שכרגע הרשת הביתית לא יעילה ובנוסף לא אסטטית מבחינה חיצונית. אני מאמין כי עבודה איכותית צריכה גם להראות משובחת מבחינה חיצונית ועל כן לא אתפשר על זה. 
לשם כך התחלתי בתהליך איטי של לימוד המושגים ובנסיון להבין איך לעשות זאת. כך שאני מניח כי זהו השרשור הראשון שלי אשר בעקבותיו יגיעו עוד. 

בשלב הראשון הכנתי תרשים של ארון התקשורת/חשמל של הבית (אני גר בבית בן 12 שנה עם מרתף, קומת קרקע וקומה ראשונה - לכאורה עם הכנות של תקשורת בכול הקומות וברוב החדרים). 
אני מצרף את התרשים של התקשורת פלוס צילום של ארון התקשורת כפי שהשאירו לי אותו דורות של טכנאים. 

השאלה הראשונה שלי היא: למה הצינור השחור של מגיע עם 10 גידים (5 לבנים וחמישה בצבעים שונים). ולמה מכול הגידים, אני מחובר רק דרך לבן וכחול ? 

שאלה שניה: אם הבנתי נכון, שני הגידים הכחולים שיוצאים מהקו של והופכים בדרך לכבל BT ומשם מתחברים לראוטר,האם אלו החיבורים של לבית שלי. האם נכון ? 

שאלה שלישית: מכיוון שאני מניח כי הטלפון של הוא VOIP הכבל BT אשר יוצא מראוטר דרך חיבור BT431 הוא למעשה קו הטלפון שלי. האם כך ? 

אם הבנתי עד כה, את הגלישה דרך האינטרנט אני עושה דרך ה וויפי של הראוטר, כמו גם הטלוויזיה שלי (שנמצאת במרתף ומחוברת לממיר שמחובר לRepearter אשר קיבלתי מבזק). האם גם את זה הבנתי נכון ? 

לסיום אני מצרף גם תמונה של ארון התקשורת למען תזדעזעו יחד איתי - צר לי על המראות הקשים. 

בשלב הבא אני רוצה לתכנן/לשרטט את התוכנית הרשת הביתית שתחליף לי את הגלישה הביתית באינטרנט - כול הילדים שלי הלפטופ שלי והטלוויזה - כולם גולשים על ה מה שגורם למהירות גלישה איטית. 

 

IMG_20171022_220408165[5108].jpg

חיבור סלקום לרשת ביתית.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Alon karpol

זה יראה קצת מכוער אבל אנסה לענות על מה שהצלחתי להבין גם השאלות ארוכות מידי ולא מסודרות בצורה נוחה:

 

שלום רב, 




השאלה הראשונה שלי היא: למה הצינור השחור של בזק מגיע עם 10 גידים (5 לבנים וחמישה בצבעים שונים). ולמה מכול הגידים, אני מחובר רק דרך לבן וכחול ? 

יש גידים נוספים למגוון נוסף של פעולות. קו ADSL\VDSL תקין מסתנכרן עם 2 גידים.

שאלה שניה: אם הבנתי נכון, שני הגידים הכחולים שיוצאים מהקו של בזק והופכים בדרך לכבל BT ומשם מתחברים לראוטר,האם אלו החיבורים של בזק לבית שלי. האם נכון ? 
לא בטוח שהבנתי מה זה כבל BT?  שני הגידים מחוברים לראוטר שלך שהוא זה ש"מספק" לשאר הבית בדרכים כאלו ואחרות.
שאלה שלישית: מכיוון שאני מניח כי הטלפון של סלקום הוא VOIP הכבל BT אשר יוצא מראוטר דרך חיבור BT431 הוא למעשה קו הטלפון שלי. האם כך ? 

קצת פחות חזק בנושא הטלפוניה הביתית של החברות השונות אבל אם מהמודם\ראוטר שלה יוצא כבל rj11 (כמו של טלפון) למכשיר טלפון נייח אז כן הוא גם מודם הטלפון שלך.

אם הבנתי עד כה, את הגלישה דרך האינטרנט אני עושה דרך ה וויפי של הראוטר, כמו גם הטלוויזיה שלי (שנמצאת במרתף ומחוברת לממיר שמחובר לRepearter אשר קיבלתי מבזק). האם גם את זה הבנתי נכון ? +

לא יודע איזה סוג של ריפיטר יש לך, אלחוטי\קווי ועל איזה תשתית הוא עובד אבל כן בכל מקרה כל האינטרנט בבית עובר דרך הראוטר הראשי של בזק\סלקום
לסיום אני מצרף גם תמונה של ארון התקשורת למען תזדעזעו יחד איתי - צר לי על המראות הקשים. 

בשלב הבא אני רוצה לתכנן/לשרטט את התוכנית הרשת הביתית שתחליף לי את הגלישה הביתית באינטרנט - כול הילדים שלי הלפטופ שלי והטלוויזה - כולם גולשים על ה Wi-Fi מה שגורם למהירות גלישה איטית. 

אם יש לך ארון תקשורת שיכול להיות מסודר אם קצת תשקיע בו וצינורות אפשריים לכל חדר אין שום בעיה שבעלות לא גבוה תוכל להשחיל כבל לכל חדר ובו להוסיף נקודות AP כרצונך או Switchים לחיבורים קווים נוספים.

את הנטגיר תשאיר בתוך ארון התקשורת.
 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יותם שלום,

 

תודה על התגובה והערות, אני מאמץ אותם.

לגבי השאלה הראשונה - האם 8 הגידים הנותרים יכולים לשמש לקווים נפרדים ?

 

לגבי השאלה השניה - כבל BT הוא כבל שמחבר את נקודת הטלפון אל הטלפון (אם אני לא טועה - בקצהו יש חיבור RJ11).

 

לגבי השאלה השלישית - מעט רקע: יש לנו אחת בבית והחלטנו שתהיה במרתף (מטעמים סוציאליים). ארון התקשורת לעומת זאת נמצא בקומה קרקע יחד עם הראוטר. מכיוון שהטלוויזיה/ממיר לא מסוגלים לקלוט היטב את הראוטר (שדרגו עוברת טיוי) אז סיפקו לנו רפיטר שמחובר ישירות לממיר והוא קולט את אות ה WIFI ומעביר אותו לטלוייזיה. מכיוון שזהו סידור לא אלגנטי אני רוצה להעביר חיבור מהראוטר ישירות לממיר.

 

האם עד כאן הגיוני ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...