לא משמיד את התחרות, אבל עם פוטנציאל: מבחני ראשונים ל-Ryzen של AMD - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לא משמיד את התחרות, אבל עם פוטנציאל: מבחני ראשונים ל-Ryzen של AMD


yonatan.mendelson

Recommended Posts

מחכה בכליון עיניים. שמח לראות, אם כי הבנתי שזה יהיה הכיוון ביצועם של בין 6800Kהמשושה ל6900Kהמתומן (,אני גרפיקאי ותלתיסט. לא גיימר) השאלה האמיתית הייתה ועודנה המחיר. אם מדובר על 600-650 דולר, המעבד הבא שלי בטוח 'אדום'!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מענין בהחלט. כמו עם האת'לון, עושה רושם שהמעבד חזק מאד בקבוצת מטלות מסוג מסוים ופחות באחרות. ועדיין תחרותי לעומת . וזאת בתימחור שצפוי להיות נמוך. כמובן שהמעבד לא חי בנפרד מלוח-האם .. אבל הנה דוגמה למה תחרות יצרנים צריכה להיות. נקווה שהאדומים יתחזקו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק מה שציפיתי... בניצול מלא של הליבות הוא מפרק את ה6700K וקרוב/עוקף 6800K, בניצול חלקי כמו משחקים ה 6700K עדיף במעט. היתרון של הריבוי נימים עדיף משמעותית על היתרון הזעום והלא באמת רלוונטי במשחקים. השאלה הגדולה ביותר כרגע זה מחיר המעבד ומחיר הלוחות, שם צריך להיות הקלף של . נ.ב יונתן מנדלסון הדירוג שלהם מאוד פשוט למי שמכיר את האתר: הם לוקחים מעבד אחד ומגדירים אותו כ 100% (6600K פה) ואז אם ב Blener הציג 30% יותר ביצועים זה נרשם, במבחנים נוספים נניח הוא מציג 40% ו 25% יותר . עושים ממוצע לאחוזי השיפור כלומר 3/(30+40+25) כלומר 31.6% שיפור ממוצע בלי קשר אם זה נקודות או זמנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הוא מתקרב לביצועים של ה-6900K למה שהוא יעלה כמו 6700K ? ביצועי הגיימינג גם לא רעים, וזה למרות המשחקים המיושנים שבדקו שלא מנצלים את המעבד כמו רוב המשחקים היו.

6800K עולה ~440$

6850 עולה ~ 650$ 

ו-6900K, מטומן הליבות שהשבב הזה קרוב אליו במבחן ה"פרודקטיביות" עולה אלפייה שלמה. 

 

אז למה להם עם תמחור כזה אידיוטי של אינטל , לא למקם את המעבד החדש גבוהה יותר, זה לא ה-SKU הזול, זה היקר, ה-6700K עם MSPR של 350$, למה לא למקם אותו יקר יותר? מי שחכם בהחלט יקנה אחד אם הביקורות טובות, הכי חשוב שהמחיר ישקף את הביצועים, ולא אם זה יקר או זול מאינטל, הצרכנים מבינים שאינטל לא משקיע בביצועים כמו פעם, שאכפת לה ממעבדי ULV באולטראבוקים יקרים ולא מחובבי שוק ה-, במיוחד השוק העליון של השוק, שכבר כמה שנים סגור בשרשאות לאינטל, ועם התמחור ההזוי שאינטל הכניסה איתו את ה-6950X ב-1700$ ! כאשר בשנה שחלפה מעבד האקסטרים היה SKU של 1000$, אני בטוח שיותר ויותר מהאנשים שמעריכים באמת חומרה וביצועים, ולא סתם פאנבויים, יעברו לAMD בשמחה בהזדמנות הראשונה, בהנחה והמוצר עומד בציפיות .

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למשתמש הביתי/גיימר זה לא הכי קורץ. התוצאות שרואים במבדקים שמשלבים כוח עיבוד של 8 ליבות לא יבואו לידי ביטוי בכמעט שום דבר שהמשתמשים יעשו. אלה אם כן נראה שינוי מגמתי בדרך בה משחקים מנצלים יותר מ2-4 ליבות, אין לגישת ריבוי הליבות האקססיבי סיכוי לצלוח את השוק. לאנשים שכן מריצים דברים שעושים שימוש יעיל בכל הליבות, גם כשמדובר ב8, זה כן יקרוץ מן הסתם. אם המחיר שלו יהיה אטרקטיבי אפשר יהיה להמליץ לקנות אותו רק על בסיס יחס עלות/תועלת. כשבנוסף לכך יהיה גם שיפור ביצועים עתידי במנועי משחקים שיעברו אופטימיזציה לשימוש ביותר מ2-4 ליבות. מה שיהפוך את קנייתו(כמו גם המלצתו) לאטרקטיבית גם בראיה עכשווית וגם בראיה עתידית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הכתבה, אבל פספסתם פרט חשוב: התדר של המעבדים של היה בין 3.3-3.5 Ghz, ועדיין השתווה במבחני הגיימינג ל6600K, שעובד בתדר קרוב ל4.0 בטורבו, תוצאה די מרשימה. התדר משפיע מאוד בסיטואציות האלה, מה שאומר שיש למה לצפות כשיפורסמו תדרי העבודה הסופיים של זן ויכולות האוברקלוק, אז ניתן יהיה לראות איך הוא יהיה בהשוואה ל6700K.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבד החדש של קורץ לסגמנט מאד גדול של צרכנים בכללם כל נושא השרתים, ששם כמות הליבות, קרי היכולת לעבד פרוססים נפרדים היא מאד חשובה. לארגונים גדולים, ככל שמקבלים יותר כח חישובי לדולר או ליחידת זווד שמכילה שרת בודד, זה חשוב מאד. אולי הכי חשוב. מעבר לכך ישנם צרכנים כבדים הצריכים תחנות עבודה חזקות לעיבודים גראפיים, דחיסת נתונים, עיבוד וידאו, הצפנה, ומחקר. יש מיליונים רבים של צרכנים שכאלו בעולם והם ישמחו לקבל כח של 8 מעבדים (16 נימים) בעיבוד מקבילי, בלי הצורך לשלם על כך הון עבור פלטפורמה של . לגבי גיימרים שזוהי אוכלוסיה ענקית בעצמה, השאלה תהיה התמורה של המעבד ביחד למעבד של אינטל. כרגע הסגמנט המשחקי עדיין אינו יודע לנצל יותר ממעבדי 4 ליבות, שכן לא פותחו משחקים שעובדים רק על 8 ליבות ככורח הכרחי. ומשכך, מה שהכי חשוב זה הביצועים לליבה בודדת. כאן התדר הוא הפרמטר הכי חשוב, מה שמייצר בעצם את ה- IPC. כאשר אינטל נמצאת באזור חיוג 4 עד 4.5 Ghrz, אם לא תצליח לתת פייט קרוב מבחינת התדר, אזי המעבדים שלהם יהיו רלוונטיים רק כאשר המשחקים יתחילו להיות מבוססי מעבדי 8 ליבות, ועד אז לא יראו כל יתרון על פני אינטל. השאלה מתי משחקים מבוססי 8 ליבות יתחילו לצאת במסה קריטית לשוק. הערכתי הזהירה הינה שלא לפני 2018 ואפילו 2019. ומשכך (ככל שאני לפחות רואה זאת), כרגע עבור גיימרים אלו שיש אצלם מעבד אינטל מ- 6 השנים האחרונות ולו 4 ליבות, קרי מדור סנדי ברידג' 2500K וצפונה מכך, קרי מעבד שעובד על 4 ומשהו Ghrz, לא יהיה טעם עבור גיימינג לשדרג ל- החדש וגם לא למעבד חדש שאינו עולה בבצועיו גם הוא. זה די נחמד שעבור צרכן בייתי, מאז 2011 מי שרכש 4 ליבות חזק אז, עדיין לא צריך לשדרג חומרה ולהוציא על כך כסף מיותר. למעשה מעולם לא היינו במצב כזה, שבו עוד מעט נתקרב לעשור שלם שעובר, וזאת מבלי הכרח לשדרג חומרה. בעבר היה הכרח שכזה מדי 3-4 שנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

כאן התדר הוא הפרמטר הכי חשוב, מה שמייצר בעצם את ה- IPC.

 

IPC = INSTRUCTION PER CYCLE, כלומר, כמה פקודות בממוצע מבוצעות במחזור שעון, אבל התדר לא משפיע עליו.

חוץ מזה מסכים לגמרי.

 

וואלה NEC נעלמת לנו פה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי ש- ו-dx12 יעזרו לזן לפרוץ את בעיית ניצולת הליבות, כך שה8 ליבות בעתיד הקרוב( שנה שנתיים) כן יהיה שווה ערך, גם לסגמנט הגיימרים. הכי חשוב זה המחיר, וקשה לי להאמין שamd יאכזבו במחיר תחרותי, זה פיספוס אדיר למותג

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...