לא משמיד את התחרות, אבל עם פוטנציאל: מבחני ראשונים ל-Ryzen של AMD - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לא משמיד את התחרות, אבל עם פוטנציאל: מבחני ראשונים ל-Ryzen של AMD


yonatan.mendelson

Recommended Posts

זה לא קשור לוולקן וDX12, כל מנוע חצי מודרני היום פורס את עצמו על 8 נימים ויותר, פשוט כל נים על איזה 20-30% שימוש כי המשחק לא דורש כ"כ הרבה כוח עיבוד...

 

אם מישהו רוצה מעבד למשחקים ולא רוצה לשדרג ב5 שנים הקרובות שיקח מתומן ליבות, זה יהיה בערך כמו קניה של 2600/2500K בזמנם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של עידן פ.

 כל מנוע חצי מודרני היום פורס את עצמו על 8 נימים ויותר, פשוט כל נים על איזה 20-30% שימוש כי המשחק לא דורש כ"כ הרבה כוח עיבוד...

אז איך אתה מסביר את הבדלי הביצועים במנועי משחקים בין המעבדים?

 

מערכת ההפעלה מפזרת ישומים ומעבירה חישובים בין הליבות כמו קרוסלה.

כך שגם שעושה שימוש ב2-4 ליבות תוצג לכאורה כמתרחשת על 8-16, כשבכל יופיעו אחוזים נמוכים.

 

מסקנה:

1) מנועי משחקים לא באמת עושים שימוש ביותר מ2-4 ליבות.

2) גם אם הם עושים, הם עושים זאת בחוסר יעילות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Art Tatum

אז איך אתה מסביר את הבדלי הביצועים במנועי משחקים בין המעבדים?

 

מערכת ההפעלה מפזרת ישומים ומעבירה חישובים בין הליבות כמו קרוסלה.

כך שגם אפליקציה שעושה שימוש ב2-4 ליבות תוצג לכאורה כמתרחשת על 8-16, כשבכל ליבה יופיעו אחוזים נמוכים.

 

מסקנה:

1) מנועי משחקים לא באמת עושים שימוש ביותר מ2-4 ליבות.

2) גם אם הם עושים, הם עושים זאת בחוסר יעילות.

נסה פעם לשחק בבאטלפילד 1 ודום, ספר לי איך רק 2-4 ליבות עובדות.
העלתי מהמחשב שלי עם HT OFF /ON

BF1_5960X@4.6_SMT_Off.png

BF1_5960X@4.6_SMT_On.png

Doom_5960X@4.6_SMT_Off.png

Doom_5960X@4.6_SMT_On.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרתי שאין משחקים שיודעים לנצל יותר מ2-4 ליבות.

אמרתי בתגובה ל:

ציטוט של עידן פ.

זה לא קשור לוולקן וDX12, כל מנוע חצי מודרני היום פורס את עצמו על 8 נימים ויותר, פשוט כל נים על איזה 20-30% שימוש כי המשחק לא דורש כ"כ הרבה כוח עיבוד...

שכשכל על 20-30% שימוש, ורואים הבדלי ביצועים בין שלכאורה לכולם יש יותר כוח עיבוד ממה שהמשחק "דורש", ישנם שתי אפשרויות:

1) המשחק לא יודע לנצל ליבות ביעילות, ולכן מעבדים בעלי מהירות בודדת גבוהה יותר יוציא תוצאות טובות יותר במשחק.

2) המשחק בכלל לא עושה שימוש בהרבה ליבות.

 

ואת זה ניסיתי להסביר בשביל מי שכנראה לא מבין את הנושא.

ציטוט

מערכת ההפעלה מפזרת ישומים ומעבירה חישובים בין הליבות כמו קרוסלה.

כך שגם אפליקציה שעושה שימוש ב2-4 ליבות תוצג לכאורה כמתרחשת על 8-16, כשבכל ליבה יופיעו אחוזים נמוכים.

 

אנסה לפרט.

מנוע משחק או תוכנה, יכולים להיות בנויים בכל מיני דרכים.

נניח כדוגמא שיש מנוע משחק שמפצל את החישובים לשני ערוצים לינארים, בהם יש קבוצות של הוראות שהקוד מעביר לחישוב.

התוצאה יכולה להיראות כאילו כל הליבות בשימוש.

אבל מה שקורה בפועל זה שכל פעם שהמשחק מוציא קבוצת הוראות לעיבוד, מערכת ההפעלה מגישה אותו לליבה אחרת.

התוצאה מבחינה ויזואלית בPERFORMANCE MONITOR מטעה לגבי מה שבאמת קורה.

ורק אם תבטלו את הפיצ'ר הזה שמעביר INSTRUCTION THREADS בין CPU THREADS כמו קרוסלה, או תפעילו את השכל בעקבות ידע מוקדם, תוכלו לדעת שיש רק שני ערוצים לינארים בהם המנוע מוציא קבוצות הוראות לעיבוד.

או במילים אחרות המשחק עושה שימוש רק בשני ליבות(ברמה העקרונית).

 

אותו דבר יכול להיות עם עד 4 ליבות.

 

ויכולים להיות גם דוגמאות מורכבות יותר.

כמו מנוע שמחלק חישובים לא באופן שוויוני.

תחומים מסויימים מתרחשים באופן לינארי רק על אחת.

בעוד שסוגי חישובים אחרים מחולקים בין ליבות באופן לא לינארי.

ולכן גם אם יהיה לכם 1000 ליבות, ונראה שבכולם יעשה שימוש, עדיין משהו מרכזי יחושב רק על אחת ויושפע ממהירותה.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא רואה די הרבה פוטנציאל. ה-6900k עובד בתדר מקסימלי של 3.7ghz, אם לוקחים בחשבון שיפור של 8% לפחות בתדר של הרייזן (3.4 לעומת 3.15) מקבלים שההבדלים בין השניים קטנים מאוד בגזרת ה-IPC. מצד שני, תהיה גם עלייה בצריכת חשמל (כנראה גם באחוז גדול יותר מאחוז העלייה בתדר), כך שאינטל אולי עדיין יעילה יותר, אם כי מדובר ב-engineering sample אז אנחנו עשויים לראות עוד שיפור מסוים הן בביצועים והן בצריכת החשמל. בפרט לגבי גיימינג, מסכים עם מה שנאמר לגבי ניצול חלקי של הליבות, אך כאמור מסתמן שהפערים ב-IPC מינוריים. לכן, בהנחה שהמרובעים והמשושים של יצליחו להתקרב לתדרים של , ו/או יהיו קלוקרים טובים, צפויה לנו תחרות מעניינת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם הוסיפו easter egg למאמר שלהם.

מחרוזת בינארית ארוכה:

010110100110010101101110010011110100001101000000010000010110100101110010001111010011010101000111

שבהמרה לטקסט נותנת:

ZenOC@Air=5G

אחרי שעלו על זה ושאלו את אנשי המגזין הם אישרו שזה אכן המצב (לליבה בודדת).

מרשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...