סביבת עבודה לפיתוח משחקים לאנדרואיד - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סביבת עבודה לפיתוח משחקים לאנדרואיד


maimon_y

Recommended Posts

שלום.

אני מעוניין לפתח משחקים לאנדוראיד בשפת JAVA, ואני לא מכיר לעומק את התוכנות שאיתם מפתחים לאנדרואיד.

למיטב ידעתי studio לא ממש טוב לפיתוח משחקים אם מישהו יכול להסביר לי על זה אני ישמח ומה היתרונות(פריימים לשניה,ניהול תהליכונים וכו) של סביבות עבודה שונות כמו Libgdx על פני studio?

ואם יש תוכנה שממולץ לעבודה איתה ומדריך.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
  • 2 שבועות מאוחר יותר...

עשית פה סלט מכמה דברים. 'התוכנות שאיתן מפתחים לאנדרויד' זה משהו אחד. הכלים שאיתם מפתחים משחקים זה משהו קצת אחר בד"כ.

כמו שנאמר פה, יש כמה IDEs לפיתוח אנדרויד, מן הסתם אנדרויד סטודיו הוא ה'רשמי' והמומלץ יותר. 

מבחינת משחקים יש כמה גישות. אתה יכול לעשות הכל לבד, פשוט לכתוב הרבה ג'אווה (כאמור באנדרויד סטודיו) ולעשות משחק לגמרי לבד, בלי כלים חיצונים. זה ייקח לך המון זמן, אתה כנראה תלמד הרבה, אבל זה לא ממש מועיל או הגיוני. בשביל לפתח משחקים עושים (בד"כ) אחד משני דברים - עובדים עם ספריה כלשהי ב-ide שלך, או שעובדים עם סט כלים שלם, חיצוני, לפיתוח משחקים. יש המון ספריות והמון כלים, במגוון רחב של שפות תכנות. לאו דווקא ג'אווה.

 

התשובה של גיל, אמנם גנרית ולא מתעמקת אבל ברוב המקרים היא גם הנכונה. unity הוא הבחירה הטבעית לרוב הצרכים היום. אם לא חייבים 3D איכותי אז libgdx הוא האופציה המועדפת השניה, בד"כ. אבל יש פה איזה מליון אפשרויות וזה תלוי בצרכים שלך.  לצורך העניין, אם המטרה היא ללמוד openGL (למשל), אתה יכול לבנות מנוע גרפי משלך ולעשות הכל לבד בסטודיו. עשיתי ככה משחק 2D לאנדרויד. היה כיף ולמדתי הרבה אבל זו בוודאי לא הייתה הדרך הכי מהירה להרים משחק, וכמובן שהוא גם לא cross platform. זה בסה"כ היה אתגר מעניין.

בקיצור, קצת קשה לעשות לך השוואה פה בין כל האפשרויות. איזה משחק אתה מעוניין לעשות? משהו שמצריך ביצועים טובים? תלת/דו מימד? מולטיפלייר כבד? דמקה? איזה שפות אתה מכיר ושולט בהן בקלות? אתה רוצה משהו בתשלום (שידרוש ממך לשלם עבור רישיונות של כלים מסויימים) או שהכל חינם? פרסומות? in app purchases? אתה צריך cross platform או שאתה מעוניין עכשיו רק באנדרויד? אתה מפתח לבד או שיהיו שותפים?

 

 

 

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nitzanj

עשית פה סלט מכמה דברים. 'התוכנות שאיתן מפתחים לאנדרויד' זה משהו אחד. הכלים שאיתם מפתחים משחקים זה משהו קצת אחר בד"כ.

כמו שנאמר פה, יש כמה IDEs לפיתוח אנדרויד, מן הסתם אנדרויד סטודיו הוא ה'רשמי' והמומלץ יותר. 

מבחינת משחקים יש כמה גישות. אתה יכול לעשות הכל לבד, פשוט לכתוב הרבה ג'אווה (כאמור באנדרויד סטודיו) ולעשות משחק לגמרי לבד, בלי כלים חיצונים. זה ייקח לך המון זמן, אתה כנראה תלמד הרבה, אבל זה לא ממש מועיל או הגיוני. בשביל לפתח משחקים עושים (בד"כ) אחד משני דברים - עובדים עם ספריה כלשהי ב-ide שלך, או שעובדים עם סט כלים שלם, חיצוני, לפיתוח משחקים. יש המון ספריות והמון כלים, במגוון רחב של שפות תכנות. לאו דווקא ג'אווה.

 

התשובה של גיל, אמנם גנרית ולא מתעמקת אבל ברוב המקרים היא גם הנכונה. unity הוא הבחירה הטבעית לרוב הצרכים היום. אם לא חייבים 3D איכותי אז libgdx הוא האופציה המועדפת השניה, בד"כ. אבל יש פה איזה מליון אפשרויות וזה תלוי בצרכים שלך.  לצורך העניין, אם המטרה היא ללמוד openGL (למשל), אתה יכול לבנות מנוע גרפי משלך ולעשות הכל לבד בסטודיו. עשיתי ככה משחק 2D לאנדרויד. היה כיף ולמדתי הרבה אבל זו בוודאי לא הייתה הדרך הכי מהירה להרים משחק, וכמובן שהוא גם לא cross platform. זה בסה"כ היה אתגר מעניין.

בקיצור, קצת קשה לעשות לך השוואה פה בין כל האפשרויות. איזה משחק אתה מעוניין לעשות? משהו שמצריך ביצועים טובים? תלת/דו מימד? מולטיפלייר כבד? דמקה? איזה שפות אתה מכיר ושולט בהן בקלות? אתה רוצה משהו בתשלום (שידרוש ממך לשלם עבור רישיונות של כלים מסויימים) או שהכל חינם? פרסומות? in app purchases? אתה צריך cross platform או שאתה מעוניין עכשיו רק באנדרויד? אתה מפתח לבד או שיהיו שותפים?

 

 

 

 

 

 

 

 

המטרה שלי בפיתוח משחק היא לצורך למידה, אני מחפש פרויקטיים שיתאגרו אותי ושאני יכול לרכוש בו ניסיון בתחום המובייל, אני רוצה לפתח משחק קטן בדו מיימד, אין איתי שותפים, הוא לא צריך להיות מולטיפלייר לפחות לא כרגע, מעדיף שהכל יהיה חינמי, אין צורך בפיתוח לפלטפורמות שונות חוץ מאנדוראיד.

אני רוצה לעבוד עם ג'אווה למרות שיש לי יותר ניסיון עם C# אבל אני מעוניין לפתח בג'אווה,

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין הוא שרוב הכלים הרציניים לפיתוח משחקים לא עובדים עם ג'אווה דווקא. כמו שאמרתי יש ספריות שנותנות פתרונות מסויימים, מנועי משחק חלקיים וכו'-  ואז אתה יכול לעבוד ב- studio בג'אווה ולעשות משחק. 

השאלה היא למה - אם הכיוון העיקרי שלך הוא משחקים אז למה להתעסק עם ג'אווה דווקא? עדיף לך ללמוד את הכלים הרלוונטים. זה גם יהיה לך יותר שימושי וגם cross platform.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Java שפה קצת פחות מוצלחת בכל הנוגע ל-event driven programming ולכן היא פחות פופולרית בכל הנוגע לממשקים גרפים מורכבים.
ללמוד שפה כלשהי סתם בשביל לדעת אותה זה מיותר, לומדים שפות למטרות מסוימות. אם אתה רוצה לפתח native לאנדרואיד, תלמד Java, אם אתה רוצה לפתח משחקים, תלמד את אחת השפות של המנועים הגרפיים הפופולריים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...