GA-B75M-D3H mother board - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

GA-B75M-D3H mother board


ziko

Recommended Posts

שלום לכולם 

יש לי מחשב עם לוח אם GA-B75M-D3H 

איך אני יכול לזהות עם מדובר בגירסה 1.0 ,1.1 או 1.2 

מבלי להסתכל על הלוח עצמו יש תוכנה שמזהה את גירסת החומרה ?

אני זקוק לזה על מנת להוריד דריברים מעודכנים ל Windows 10 לצורך השדרוג מאתר .

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוריד cpuz מעריך שלא יהיה רשום ישירות, אבל בדר"כ האותיות של הביוס שונות בגרסאות, תבדוק מה הביוס באתר של gb וככה תדע.

בדקתי, זה אותם שמות, תנסה אולי יהיה רמז.

מה הבעיה לפתוח ולראות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ziko

@HelpSupport צודק - אם תיכנס לחלק ההורדות בעמודי הלוחות בגירסה 1.0, בגירסה 1.1 ובגירסה 1.2, אתה תראה שכל הדרייברים עבור 10 זהים לחלוטין (אותם הקבצים בדיוק).

 

בנוגע למה ש @none77 כתב - במקרה הספציפי הזה עדכוני הביוס עבור הגירסאות השונות של הלוחות זהים לחלוטין (אפשר לראות מהקישורים שמדובר באותם הקבצים בדיוק), כך שהשיטה שהוא הציע לא ממש תעזור לך.

 

באופן כללי, אם אתה רוצה לדעת את גירסת (revision) לוח האם שלך אתה תצטרך להסתכל עליו פיזית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי בטעם האישי ובמה שיש לך עכשיו.

 

אני שידרגתי, אבל הוספתי Classic Shell בשביל לקבל חזרה את תפריט ההתחל של Win 7.

 

מבחינת העיצוב? אהבתי יותר את ה-7. יש כמובן כאלה שיחלקו עלי...

 

מבחינת שימושיות? תכל'ס, אותו דבר. עולה קצת יותר מהר, אבל אולי זה כי זו התקנה בת כמה חודשים. ואולי זה כי המחשב חדש :)

שאר הדברים די אותו דבר, רק שיש בה תמיכה (בלעדית) ב- 12.0.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הלוח GA-B75M-D3H כלל אינו תומך במערכי RAID, כך שהחלק הזה לא רלוונטי.

 

2. מה שכתוב בדיוק בעמוד הורדת הדרייברים של הלוח הזה ל 7 בגירסת ה 64 ביט הוא זה:

ציטוט

Intel SATA Preinstall driver
(For AHCI / RAID Mode)
Note: Press F6 during setup to read from floppy.

הדרייבר המדובר הוא למעשה דרייבר הנדרש בשלב התקנת מערכת ההפעלה הזו במידה ובקר ה SATA אליו מחובר התקן האיחסון עובד בתצורת AHCI או בתצורת RAID (כמו שכתבתי - RAID לא רלוונטי במקרה הזה). הסיבה לכך היא פשוטה - מערכת ההפעלה 7 שוחררה לשוק לפני הלוח הזה (ובפרט לפני בקר ה SATA שלו), ולכן תוכנת ההתקנה לא יודעת לזהות את בקר ה SATA. באופן מעשי זה אומר שלא תוכל להתקין את מערכת ההפעלה הזו על התקן איחסון כאשר בקר ה SATA עובד בתצורת AHCI פשוט כי מערכת ההפעלה לא תזהה אותו (במצב תאימות ל IDE לא אמורה להיות בעיה). בכדי לפתור את הבעיה הזו, יש לספק דרייבר מתאים בשלב ההתקנה ואז יהיה אפשר להתקין על התקן איחסון שמחובר לבקר ה SATA את מערכת ההפעלה. זה הדרייבר שעליו מדובר כאן. במערכת ההפעלה 10, שהיא חדשה יותר, אין אתה הבעיה הזו מכיוון שתוכנת ההתקנה מכירה את בקר ה SATA ולכן אין צורך בדרייבר כזה.

 

הערה: לפי מידע שמופיע באינטרנט, יכול להיות שגם ללא הדרייבר הזה ההתקנה של תזהה התקן איחסון המחובר לבקר SATA העובד בתצורת AHCI, אבל אז ייתכן שיהיו בעיות בהתקנה, שכן הדרייבר המובנה עלול שלא לתפקד בצורה נכונה.

 

3. אם אתה מתכנן להתקין על התקן איחסון שמחובר לבקר SATA העובד בתצורת AHCI יש לך מספר אפשרויות:

א. להפעיל את בקר ה SATA בתצורת IDE ולא בתצורת AHCI. לאחר התקנת מערכת ההפעלה ניתן לשנות את מצב בקר ה SATA ל AHCI, אך הדבר דורש שינוי הגדרות ב registry של מערכת ההפעלה בכדי שהיא תוכל לעלות לאחר השינוי.

ב. להשתמש בדרייבר הנ"ל בזמן ההתקנה. זה דורש להוריד את הדרייבר ולשמור אותו על כונן או דיסק CD שיהיו נגישים בזמן ההתקנה.

ג. להשיג התקנה מעודכנת שכוללת את הדרייבר הזה (אני מניח שגירסה כזו קיימת, אך אני לא יודע זאת בוודאות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לך על התשובה המפורטת.

אם הבנתי נכון במידה ואתקין win 10 64 bit ע"ג ה SSD 

וכונן נוסף HDD לגיבוי כל הקבצים הגדולים 

1- להשתמש  בתצורת AHCI ?

2- לבחור מתוך  Baios נכון?

תודה 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. באופן כללי רצוי להפעיל את בקר ה SATA בתצורת AHCI אלא אם כן אתה משתמש במערכת הפעלה (מאד) ישנה שמזהה התקני איחסון רק בתצורת IDE.

 

2. את תצורת בקר ה SATA קובעים בביוס (באנגלית - BIOS).

 

3. השימוש בדיסק קשיח למטרות איחסון הוא לא רלוונטי כאן, שכן מערכת ההפעלה לא תותקן עליו.

 

4. למיטב הבנתי במערכת ההפעלה 10 אין צורך בדרייבר חיצוני לבקר ה SATA בלוח האם שלך בשלב ההתקנה - אתה פשוט קובע בביוס שבקר ה SATA יעבור בתצורת AHCI ומפעיל את תוכנת ההתקנה.

 

5. בלי קשר לנושא - אם אתה כבר מתקין מערכת הפעלה, תגדיר את הביוס שיעבוד במצב UEFI (ולא CSM או Legacy) וכן תפרמט את התקן האיחסון עליו תותקן מערכת ההפעלה (כונן ה במקרה זה) כ GPT ולא כ MBR. זה אמור לתת לך אפשרות לבצע איתחול מהיר במיוחד.

הערות:

א. בכדי לאפשר איתחול מהיר במיוחד יש צורך גם בתמיכה של כרטיס המסך, הפעלת אפשרות זו בביוס וכן ייתכן שתצטרך לשנות את הגדרות החשמל/הכח (Power Optiions) במערכת ההפעלה, אבל עדיף שהאפשרות תהיה פתוחה בפניך אם תהיה מעוניין לממשה.

ב. ה GPT הוא פורמט טבלת מחיצות יחסית חדש שאמור להיות אמין יותר לעומת פורמט ה MBR הוותיק. אין סיבה שלא לפרמט את התקני האיחסון שלך כ GPT אלא אם כן אתה מתכנן לגשת אליהם דרך מערכות הפעלה שלא מסוגלות לעבוד עם GPT אלא רק עם MBR. יש לציין כי אין כל קשר לסוג מערכת הקבצים בה יעשה שימוש (בד"כ NTFS).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי MBR / GPT עם UEFI ובלעדיו - הייתי רוצה לציין שאצלי מפורמט עם CSM דווקא (Legacy), ואחרי ניקוי של כמה שגיאות אתחול לא קשורות הגעתי למצב שחלונות עולה במלואה על המערכת שלי, עם I5 6600 ו-, בערך ב-10-12 שניות.

 

כמובן שעם UEFI אפשר עוד יותר מהר, אבל בחלונות 10 עשו עבודה טובה בקטע הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לדעתי, כל עוד הוא לא צריך לגשת להתקני האיחסון שלו עם מערכת הפעלה שאינה תומכת ב GPT אין סיבה שלא לפרמט אותם כ GPT ולא כ MBR. תקן ה MBR קיים עוד משנות השמונים והוא מאפשר חלוקה של התקן איחסון לעד 4 מחיצות, כשכל אחת בנפח מקסימלי של 2TB. תקן ה GPT אינו מגביל מבחינה מעשית את מספר המחיצות ואת הנפח של כל מחיצה (תיאורטית במערכת הפעלה יש הגבלה למשהו כמו 128 מחיצות ונפח מקסימלי של 256TB לכל מחיצה, אז מעשית זה לא אמור להגביל את הרוב המוחלט של המשתמשים). ה GPT גם שומר שני עותקים של טבלת המחיצות (לעומת עותק יחיד ב MBR), כך שהוא חסין יותר לנזק לטבלת המחיצות.

 

בדומה, כל עוד מערכת ההפעלה שלו תומכת ב UEFI אין סיבה שלא להפעיל את הביוס במצב כזה. ה UEFI דורש שהתקן האיתחול יפורמט כ GPT, שבקר ה SATA יעבוד בתצורת AHCI ושמערכת ההפעלה תתמוך ב UEFI (בגדול - הכנסת  ה boot loader שלה לטבלת המחיצות הראשית), אבל היות ואלו תנאים שמתקיימים בכל מחשב ומערכת הפעלה מודרנית לא צריכה להיות בעיה. שוב - רק אם נעשה שימוש במערכת הפעלה שלא מסוגלת לעבוד עם UEFI או בחומרה שאינה מתאימה ל UEFI הדרושה בשלב האיתחול (למשל כוננים אופטיים או ישנים) יש לעבוד במצב CSM או Legacy.

 

2. זה פחות רלוונטי לדיון הזה כי ל @ziko יש מעבד מהדור השני או השלישי (תושבת 1155), אבל מערכת ההפעלה Windows 10 מותאמת לעבוד עם מעבדי ה , כך שאפשר לקבל ביצועים קצת יותר טובים עם מעבד ומערכת הפעלה כזו לעומת ישנה יותר. זה יכול להסביר (אולי) חלק מהשיפור בזמנים. בנוסף, רוב המשתמשים לא יודעים, יכולים או רוצים לבצע "ניקוי של כמה שגיאות אתחול לא קשורות", כך שמבחינתם זמן טעינת מערכת ההפעלה הוא קבוע (ולמעשה סביר להניח שעם הזמן הוא רק יגדל ככל שיותקנו יותר תוכנות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...