דרוש כרטיס מסך זול של amd לעבודה עם מצלמה מקצועית עם וידאו של 2K - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרוש כרטיס מסך זול של amd לעבודה עם מצלמה מקצועית עם וידאו של 2K


Buck

Recommended Posts

האחראי של המעבדה שלי הזמין מחשב כדי לתמוך במצלמה שהחיבור שלה דורש שדרה של 16 או 8 מהמעבד. מכיוון שהוא לא התייעץ איתי הוא כמובן הזמין לוח אם שיש לו רק חיבור אפשרי אחד של X16 או X8 וכל האחרים הם X6 או X4, כמובן שהוא קנה כרטיס מסך של ניוידיה שעכשיו לא יכול לעבוד כי אין לו מספיק רוחב פס/זרם או איך שלא מתרגמים את זה...

בכל מקרה, החברה פה עוקבים אחרי המחירים טוב יותר ממני, אז אני צריך המלצה לכרטיס הכי זול של שיכול לעמוד בהזרמת מהירה (המובנה של המעבד (4790) מעט איטי מידי משום מה ומגביל לי את כמות המידע שאני יכול לעבד)

בעקרון הכרטיס הקודם שהיה במחשב הוא ה730 שאמור היה להספיק, אבל מעניין אותי מה הכי משתלם עכשיו בערך באותה העוצמה לamd, בד"כ אנחנו עובדים עם הרכש לאוניברסיטה מאיזו חברה רקובה ויקרה אבל נראה לי שאני אצליח לשכנע אותו לקנות חד פעמית ממקום אחר אם ישתלם, בכל מקרה, אני רוצה להשוות מחירים וביצועים מכמה מקורות.

שימו לב שחשוב שהכרטיס ייתן ביצועים קרובים או טובים מ730 כשהוא בX6...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא כל כך מבין על מה מדובר פה.

א - גם רוחב פס של X1 יקרע לגזרים כל דרישת תעבורה בכל הקשור לעיבוד . אפילו בתקן 2.0 הישן יש לממשק הזה יכולת להתמודד עם 500 מגה-בייט לשניה.

ב - 2K? אתה מתכוון ל-QHD? כי 2K מת איפשהו לפני עשור (2048X1536) ומאז אנשים שלא מודעים לזה ש-2560X1440 נקרא QHD קוראים לזה בשוגג 2K.

ג - מה זה "עבודה עם מקצועית"? איך מתבצע העיבוד? הוא מוקלט כל הזמן מהמצלמה ועובר למחשב? על איזה חלק אחראי כרטיס המסך לעבוד? תוכנה? פלאג-אינים?

חסר פה 99% מהמידע הדרוש להמלצה של כרטיס מסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה X6?? מה זה "שדרה"??

אם הכוונה למהירות אפיק PCI-E אז הוא עולה בחזקות של 2.

כל לוח אם שמחזיק 4790 יספיק לכל כרטיס מסך שתשים עליו והוא יתן X16 בתקן 3/2 שמספיק מעל ומעבר לכל תרחיש.

למה אתה חושב ש יהיו יותר מתאימים? לא רואה בזה בזה הגיון

תתחיל בלפרט את המפרט המלא והמדויק של המחשב, חומרה ותוכנה, עם מה שיותר פרטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ידעתי איך לתרגם lane ואני לא ייצרתי את המצלמה הזאת. הרזולוציה שלה מוזרה 2560 x 2160 ,אבל זה אופייני לכלים מדעיים (אבל טוב לדעת על הQHD)

הספסיפיקציות שלה הם בלינק הבא, רק שהגרסא שלי מעט שונה ולא מתחברת לUSB3:

http://www.andor.com/scientific-cameras/neo-and-zyla-scmos-cameras/zyla-55-scmos

כמו שכתבתי, המצלמה מתחברת למחשב דרך PCI Express ודורשת חיבור של מינימום X8 (לדברי הטכנאי). בלוח אם כתוב שיש חיבור של X16 חיבור של X6 (גם אותי זה ממש הפתיע) ו2 של X4 ,אם אתם לא מאמינים לי, אני אצלם לכם. הX16 תפוס על ידי הכרטיס של המצלמה.

העיניין הוא שלפי מה שכתוב בלוח אם אין לי אפיק מספיק רחב לעבוד עם כרטיס של ניוידיה כי הם תומכים במינימום X8 אז אני צריך כרטיס של amd שיכול לעבוד עם אפיק פחות רחב.

אני מגיע למעבדה מאוחר מאוד היום אז ייקח מעט זמן עד שאמצא את המפרט המדוייק.

בחלק מהמקרים המצלמה תיקח לי תמונות בסטרים ואני אעשה עם הפריימים של הסרט כל מיני עיבודים שלמיטב הבנתי הכרטיס אחראי עליהם, למשל מדידה של אורך של גודל שמשתנה בין הפריימים בסרט, אולי פילטרים למיניהם וסביר מאוד שאני או אחרים במעבדה נעשה גם עיבודים מתקדמים יותר(למשל טרנספורם פורייה). התוכנה שבינתיים התקנתי היא SOLIS שהגיעה איתה אבל אני לא מתחייב שהיא תיהיה הדבר היחיד שנשתמש בו.

http://www.andor.com/scientific-software/solis-software-packages/solis-i

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצא לי לעבוד עם מערכת למצלמה במהירות גבוהה במעבדה.

דבר ראשון חובה לעבוד מול התמיכה הטכנית של החברה מהם קנית את המוצר- בטח שילמתם עליו כמה עשרות\מאות אלפי שקלים ואין מצב שהם לא יתנו תמיכה ראויה.

הם צריכים לתת לך מפרט שמתאים לצרכי המצלמה וכרטיס הלכידה. לא לעגל פינות ולא מומלץ לשחק משחקים במקרים כאלו. אל תתחיל לעבוד לפני שיש לך מערכת מחשב שנתפרה בדיוק לצרכי המצלמה. אלו לרוב מוצרים אזוטריים שאולי אפשר לאלתר איתם אבל ממש ממש לא מומלץ לעשות את זה. זה בקלות יכול לגרום לבעיות ויצריך השקעה כספית גדולה כדי לעמוד בדרישות החומרתיות הגבוהות או גרוע מכך יוריד לטמיון זמן ומאמץ מדעי רב.

מערכת שאני עבדתי איתה כללה כרטיס ריד מקביל ל- 10!! כונני SSD (דגם ספציפי של אינטל) וגם זה היה המינימום כדי לקבל עבודה טובה. ז"א כרטיס לכידת הווידאו מהמצלמה רשם במקביל, דרך כרטיס ריד מקצועי ויקר להחריד, ל 10 כונני SSD מהירים מאוד וגם זה היה המינימום כדי לממש את מלו הפוטנציאל.

כרטיס המסך לא היה קריטי כלל ושימש רק כדי שיהיה לו הזיכרון העצמי שלו שלא ייקח מה של המערכת (שלא יהיה מצב של משותף, זה של המערכת גם היה יקר למדי)

לכן- הייתי פונה תחילה לתמיכה שלהם ורק אחר כך אם כלו כל הקיצים הייתי פונה לפורומים.

חלילה אני לא טוען שלא תקבל תשובה רצינית ומקצועית אבל בגלל שמדובר במחשב שנקנה לצרכים אקדמיים לא הייתי מעגל פינות גם בדבר פעוט זה.

יתכן ושכמו שלא קנו את לוח האם המתאים כך ישנם רכיבים אחרים, קריטיים, שאינם מתאימים ומראש אין היתכנות למימוש פוטנציאל של המערכת או שיותר גרוע- היא תעבוד אבל תקבלו תוצאות מוטות ללא שתדעו מכך!

אתה גם לא מספק את הדגם @המדויק@ של המצלמה או כרטיס הלכידה שיש לכם. מתכון בטוח לצרות כשזה נוגע למוצרים כאלו. כנראה מדובר בממשק העברת מידע ספציפי שלהם עם דחיסה נמוכה ושמצריך קצה כתיבה פנומנלי. המצלמה שעבדתי איתה יצרה ווידאו של כ 1TB לדקה...

בנוסף, ותסלח לי מראש אם זה נשמע מתנשא או מעליב, נשמע שאתה לא ממש בקיא בעולם החומרה וזו עוד סיבה לא לנסות לעשות דברים כאלו לבד. לא כשמדובר בצרכים אקדמיים ובוודאי שהסיבה לכך היא חיסכון בכסף (ואלו גרושים לעומת מחיר המצלמה ושאר המערכת, בזה אין לי ספק).

אתה ממש לא רוצה להתחיל להריץ ניסויים, לקבל תוצאות ואז לגלות שיתכן ויש לך הטייה כלשהי בגלל בעיית חומרה-תוכנה או שפונקציה מסוימת שלא השתמשת בה בהתחלה לא זמינה לך בשלב מאוחר יותר בסדרת הניסויים וכל העבודה המאמץ התסכול והציפייה הולכים לפח... לגמרי ממש לא שווה את הכמה שקלים חיסכון שאתה חושב עליהם.

ממליץ כבר עכשיו לעשות בדק בית מקיף ולא להתחיל לעבוד עם מערכת "בערך" שבשל האופי המדעי שבעניין (ותמיד משהו לא מסתדר) רק יגבירו לך את חוסר הוודאות והגורמים שמביאים לתוצאה "לא הגיונית" או שסתם יגרמו לכם לבזבוז זמן רב בהקמת העמדה עד שתעלו על מקור הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש תודה רבה על התגובה , אם כך אחפור לטכנאים קצת במייל על החומרה שלי. המצלמה באמת עלתה הון תועפות. זה פשוט נראה לי קצת מוגזם כי כשחפרתי בדרישות החומרה שלהם למערכת שמתי לב שאי אפשר היה לבנות מערכת כזאת עד לדור המעבדים שיצאו ממש עכשיו בלי להשתמש בתושבת אקסטרים וזה נראה לי קצת מוזר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם שלנו עלתה המון, רק המחשב ללכידה ללא המצלמה עלו כ 7500$... גם לנו אמרו שצריך את הטופ של הטופ של מה שיש עכשיו כדי שזה בכלל יתאפשר. זה מאוד הגיוני עם מה שהמצלמות האלו יודעות להפיק.

בעבר מערכות כאלו עלו פי 100 ויותר והיו זמינות רק למדינות או חברות ענק ועכשיו כל מעבדה מבוססת עם גרנטים טובים יכולה להצטייד באחת.

שיהיה המון בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...