יש סיבה לקחת יותר מMSI H81M-P33? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יש סיבה לקחת יותר מMSI H81M-P33?


Black_Citadel

Recommended Posts

אני מרכיב לאחי מחשב מTMS, וזה הלוח אם הכי זול שם. במחשב שעשיתי לו יש I5, סטיק של 8 ג׳יגה, ורדאון 7950. במידה ואני יודע שהמקסימום שדרוג שיתווסף בשנים הקרובות הוא עוד סטיק של 8GB והארד דיסק נוסף, יש סיבה מוצדקת לקחת יקר יותר או ערכת שבבים מתקדמת יותר?

תודה רבה :party0007:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם יש בו את כל הפיצרים שאתה צריך אז אין שום בעיה לקחת אותו.

חוץ מדבר אחד, בלוחות האלו מערכת אספקת החשמל למעבד היא מינימלית (נקרא VRM). מה שיכול לקרות זה שהמערכת הזו תתחמם וזה גורר האטה של המעבד בשביל הגנה (throttle), כמובן שחום גם יכול לקצר את חיי הרכיבים.

אין מידע זמין שבעזרתו ניתן לקבוע אם המערכת אספקת חשמל מספיקה למעבד שבחרת או לא, אין נתונים שניתן להשוות או משו בסגנון.

אנחנו יכולים רק להסתכל אזור המעבד ולראות כמה רכיבים יש שם, זו אינדקציה די טובה.

אז ההמלצה שכנראה תקבל מכאן מאנשים זה ללכת על לוח קצת יותר יקר, ולדעתי זה הגיוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו, תודה על ההסבר המפורט. הנה תמונה של הלוח, איזור המעבד נראה די ריק, לא?

600.png

ולגבי הלוחות היותר יקרים, איך אני בכלל אדע לאיזה מהם ולאיזה לא יש או אין את הבעיה הזו. בכל מקרה זו ירייה בחושך לא?

עריכה: מצאתי את זה באיזה פורום, לא יודע מה זה אומר:

״I wouldn't say that. There is practically no VRM info on the H81M-P33, but I know for a fact that it uses a two-phase VRM with either PowerPAKs or LF-PAKs. From existing VRM data, it seems has been using quite decent PowerPAKs and LF-PAKs in their 8x lineup, usually rated around 50A or so. That will support a G3258 for a long time no problem.״

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן אזור המעבד די ריק בלוח הזה. הריבועים השחורים הגדולים הם מה שרתה מחפש.

יש אחד ליד הכניסת חשמל למעבד, זה מעין פילטר חשמלי, קיים בחלק מהלוחות.

בכל מקרה מעל המעבד יש ריבוע שחור גדול אחד ובצד ימין יש את השני. ככה שיש כאן מערכת ייצוב שני שלבים, בדיוק כמו שכתוב בציטוט שהבאת.

מערכת שני שלבים זו המערכת המינימלית ביותר.

בנוסף בציטוט מדברים על איכות הרכיבים שזה לא פחות חשוב מהכמות שלהם. בציטוט כתוב שהחלקים כנראה באיכות מספקת. אין לי מושג מאיפה הנתונים האלו, זה לא משהוא שזמין סתם ככה.

כתוב שם שהלוח יזיק מעבד כפול באוברקלוק.

לא תוכל לדעת מה איכות הרכיבים שיש על הלוח, תוכל רק לראות בעין את כמות הקוביות השחורות שכאמור ככל שיש יותר זה יותר טוב.

האמת שיש סיכוי לא רע לטעמי שהלוח הזה יחזיק את המעבד שלךס פשוט זה לא משהוא שהייתי מתחייב עליו.

במקרה הכי גרוע אפשר אולי לשים מאוורר שיעשה קצת רוח לכיוון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סחטיין על הידע. למדתי. ואני רואה שלוש ריבועים שחורים גדולים... יש אחד שני מעל ההוא מימין.. אני מפספס משהו?

"

האמת שיש סיכוי לא רע לטעמי שהלוח הזה יחזיק את המעבד שלךס פשוט זה לא משהוא שהייתי מתחייב עליו."

מה זאת אומרת? איך הם מוכרים לוחות כאלה אם יש סיכוי שהם לא יריצו את המעבדים? אני הולך לשים עליו 45xx/46xx עם ארקטיק קולינג אלפיין 11.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע שרשום שלוח תומך במעבד הוא יקבל הספק מספיק בשביל לעבוד. בהמהרה זה יותר קריטי אבל תמיד עדיף שיש יותר שלבי ייצוב מתח ויותר איכותיים, זה יכול לבוא אחד על חשבון השני. ברגע שיש יותר שלבים ו\או יותר איכותיים המתח למעבד יציב יותר עם פחות ריפל והחלק הזה בלוח אמור לשרוד יותר. (כל שלב עובד פחות).

http://www.hardwaresecrets.com/article/Everything-You-Need-to-Know-About-The-Motherboard-Voltage-Regulator-Circuit/616/4

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הריבוע השלישי, זה שליד כניסת החשמל הזכרתי אותו, הוא משמש כפיטלר, הוא לא חלק ישיר מהVRM.

זה לא שיש סיכוי שהם לא יריצו את המעבד, זה פשוט שיש סיכוי שבמאמץ ממושך הרכיבים יתחממו וכדי להגן על עצמם יורידו מהירות, ראיתי דיווח על מקרים כאלו באינטרנט.

המעבד בטוח יעבוד על הלוח הזה, אולי יקרה מה שאני מתאר ואולי לא. שני שלבים פשוט אומר שכל שלב עובד קשה יותר לעומת לוח עם יותר שלבים.

לגבי אלפיין 11, יש פה יתרון קטן שהוא דוחף אוויר כלפי מטה, ככה שהוא יקרר את אזור הVRM וזה עוזר. אם אתה יכול להשיג את הקירור של באותו מחיר אז לדעתי הוא עדיף, אם לא אז לא נורא כלכך.

אני אגב גם הרכבתי לחבר מפרט עם i5 ולוח h81 הכל עובד סבבה, פשוט לא יצא לי לראות לוח עדיין עם שני שלבים, זה משהוא חדש אני חושב. אצל חבר שלי יש 3 או 4 לא זוכר כרגע

בקיצור מה שאני אומר זה שלא מדובר deal breaker ציינתי את זה כדי שתיהיה מודע לחסרון היחיד של הלוח.

כי מכל מבחינה אחרת, אם יש את כל החיבורים שאתה זקוק להם על הלוח אז סיבה שלא ללכת עליו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פצצה תודה על ההסבר. אני לא צריך יותר מh81, אני אפילו מעדיף כזה על פני המפוצצים בפיצ׳רים כי יש משהו Zenי במינימליזם שלו, בלא לדחוף יותר אלקטרוניקה ממה שאתה צריך.

איזה לוח אם זול יש כרגע עם 3 או 4? (לא משנה החנות)

ודרך אגב, יש לוחות אם של עם הערכות שבבים החדשות? אני לא רואה כאלה בשום חנות, אבל מסתבר שיש לי במשפחה עובד שיכול לקנות חלקים שלהם בזול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון, כל לוח אם יפעיל כל מעבד העושה שימוש בתושבת מתאימה ושנתמך ע"י הלוח, ומסיבה זו אנשים חושבים שזה בסדר לקחת מעבד חזק (Core i5 ומעלה) ולוח אם זול, שכן הם בד"כ לא צריכים תכונות ("פיצ'רים") שיש בלוחות אם יקרים יותר. זו טעות לדעתי - לוחות אם זולים, כמו הלוח המדובר, נועדו עבור מעבדים חלשים כמו ה Pentium G ואולי עבור מעבדי ה Core i3 (העובדה שהלוח "נקי" מרכיבים בד"כ אומרת שהיצרן חסך כסף ושהלוח מיועד לשוק הנמוך יותר). אם קונים מעבד חזק, עדיף לקנות גם לוח אם טוב בעל לפחות 4 שלבי ייצוב מתח, ולו רק בגלל שלוח כזה כנראה יחזיק מעמד יותר זמן (ככל שיש שלבי ייצוב מתח, העומס מתחלק בינהם ולכן תוחלת החיים שלהם תהיה ארוכה יותר). במקרה הזה אני הייתי מעדיף לוח כמו ה GA-B85M-D3H שעולה 398 ש"ח (קישור), שהוא כנראה הלוח הסביר הכי זול (יכול להיות שיש לוח יותר משתלם שפיספסתי), וכמובן שאתה יכול לבדוק לוחות אם גם בחנויות אחרות.

הערה: אם אתה אכן קונה את הלוח GA-B85M-D3H אז יש לוודא שהוא לא מגירסה 2.0, שכן בגירסה זו חסכו ברכיבים (הורידו שלב ייצוב מתח, הקירור פחות טוב, רכיבים אחרים הוסרו או הוחלפו בכאלו פחות איכותיים).

אגב, אני לא רואה את הלוח H81M-P33 באתר של TMS - הוא כנראה ירד מהמלאי שלהם, אז בכל מקרה אתה לא יכול לקנות אותו כרגע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.minecraftforum.net/forums/off-topic/computers-science-technology/hardware-software-support/502616-psa-vrm-lists-for-motherboards

ההודעה הראשונה בדיון הזה מעניינת... אני מניח שהבחור כנראה לא מהנדס לוחות אם אבל מה שהוא אומר נכון לדעתי על סמך המידע שאני נחשפתי אליו במהלך הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקישור שהבאת יש סרטונים שמסבירים. בתגובה הראשונה יש גם קישור לטבלה עם הרכיבים של הvrm בלוחות אם, לוחות בעיקר מתקדמים אבל טוב בשביל ההתרשמות של הרכיבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר ציינתי את זה באחד הדיונים פה בפורום - הדבר היחיד שאפשר לדעת בוודאות מאתרי הלוחות ומתמונות הלוחות הוא כמה שלבי ייצוב מתח כנראה יש ללוח. אי אפשר לדעת בדיוק מה יש מאחורי גופי הקירור פשוט כי ברוב המקרים אין גישה פיזית ללוח האם. בנוגע לאיכות הרכיבים - בלי להיות מהנדס חשמל זה דיי בעייתי להבין את הנושא (למרות שהסירטונים בקישור של yossi_s1 הם דיי טובים). לכן הדבר היחיד שאני יכול לעשות הוא להמליץ על לוחות בעלי 4 שלבי ייצוב מתח (או כאלו שנראים כבעלי 4 שלבי ייציב מתח) מיצרן מוכר ואיכותי עבור מעבדים לשוק הבינוני-נמוך (ה Pentium G וה i3) ועל לוחות בעלי 6-8 שלבי ייצוב מתח עבור מעבדים חזקים יותר (ה i5 וה i7). כאשר מדובר בלוח אם להמהרה, אני ממליץ על לוח בעל לפחות 8 שלבי ייצוב מתח, ורצוי יותר. העובדה שאנשים רוצים לחסוך היא מובנת, אבל בהרבה מקרים אנשים פשוט לא מבינים שהחיסכון שלהם עכשו על לוח האם יכול לעלות ביוקר בעתיד, גם אם הלוח לא מיועד להמהרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...