מי קונה עותקים פיזים של משחקי מחשב PC בימינו ? - עמוד 3 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מי קונה עותקים פיזים של משחקי מחשב PC בימינו ?


needacomp

Recommended Posts

ככלל, הרושם שקיבלתי ממה שכתב זה שציטטת אותו, נראה שדעתו היתה ששחקני מחשב סובלים יותר משחקני , ולאחרונים יש חיים טובים. הטענות שלך שונות לחלוטין, ומתמקדות בכך ששחקני מחשב סובלים יותר מבעבר בגלל שהחוויה שלהם דומה יותר לזו של . לפי הסטנדרטים שלך שחקני אמורים לסבול סבל איום, ובכל מקרה המצב של שחקני מחשב טוב יותר (רק גרוע מבעבר)

אולי הטענה שלו היא ששחקני הורגלו בטוב ולכן הציפיות גבוהות יותר וכתוצאה מכך הסבל גדול יותר? ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בנוגע לשמירות, הטקסט שציטטת שם לא ממש הגיוני, וגם לא ברור על איזו תקופת זמן הוא מדבר, ומה היתה האלטרנטיבה באותה תקופה בקונסולות. בבירור האלטרנטיבה לא היתה checkpoints, היות שאלו התחילו להיות נפוצות גם בקונסולות רק אחרי שהן התחילו להגיע עם , בניגוד לנאמר שם. כמו כן, בקונסולות היכולת לשמור היתה קיימת לכל הפחות מתקופת הNES. דוגמה רלוונטית: משחקי final fantasy הראשונים, שבהם היה אפשר לשמור מהתפריט בכל מקום על פני הworld map. (מה שכן היה זה מגבלה על כמות השמירות שאתה יכול להחזיק במקביל, אבל לא על המקומות במשחק שבהם אפשר לשמור או על מספר הפעמים - מלבד הגבלות מבחירה של המפתחים כחלק מעיצוב המשחק).

רוצה לטעון אחרת? תביא דוגמאות, לא ציטוט חסר מקור וחסר משמעות מויקיפדיה שאין לך מושג איזה אדם אקראי כתב.

בנוגע לשליטה - את האפשרות לקנות גיימפד ציינתי כדבר משני. אני עדיין טוען שברוב המשחקים, גם אלו שלכאורה תוכננו עבור גיימפד, השליטה עם מקלדת ועכבר כמעט תמיד תהיה יותר נוחה מאשר עם גיימפד, מלבד מקרי קצה מסויימים של מפתחים שעשו עבודה ממש גרועה.

כל ההגבלות שציינת עד עכשיו, מתייחסות לאיך שהגבילו את המשחק עצמו כך שיהיה יותר מתאים גם לגיימפד, הן לא הופכות את השליטה במקלדת לפחות נוחה מאשר גיימפד, אלא רק מגבילות את החופש והאפשרויות במשחק עצמו יחסית למה שהתרגלת או ציפית (מה שמשפיע עליך באותה מידה בלי קשר לציוד ההיקפי בו אתה משתמש).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע לשליטה - את האפשרות לקנות גיימפד ציינתי כדבר משני. אני עדיין טוען שברוב המשחקים, גם אלו שלכאורה תוכננו עבור גיימפד, השליטה עם מקלדת ועכבר כמעט תמיד תהיה יותר נוחה מאשר עם גיימפד, מלבד מקרי קצה מסויימים של מפתחים שעשו עבודה ממש גרועה.
יוצא הדופן הם המשחקים שדורשים רגישות אנלוגית (מרוצים / סימולטורים של טיסה), וחלק ממשחקי המכות שאוהבים לממש ספיישלים באמצעות אלכסונים מטורפים (ע"ע street fighter).
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סטריט פייטר (וגם שלל סימולטורים) הולכים אחורה עוד לימי הארקייד העליזים.

המשחקים האלה מהנים הרבה יותר עם חומרה ייעודית, הגה, ג'ויסטיק או משהו כזה: http://www.ebay.com/bhp/street-fighter-4-arcade-stick

הייתי חייב להוסיף עוד לינק קטן... http://2.bp.blogspot.com/_JFI2etJRI6M/TMHyCLP0lpI/AAAAAAAAA6I/ArcrQucC2fE/s1600/SF2aracde.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יוצא הדופן הם המשחקים שדורשים רגישות אנלוגית (מרוצים / סימולטורים של טיסה)

דווקא מנסיוני האישי, הרגישות שמספקים הthumbsticks רחוקה מלהיות מספיקה עבור רמת השליטה הנדרשת ממשחקי מירוצים. אפילו הייתי אומר שעבור שחקן לא מנוסה השליטה תהיה קשה יותר מאשר מקלדת. מה שבאמת נחוץ זה הגה (לא חייבים את אלה של אלפי שקלים. אפילו הכי פשוט - עדיין עדיף עשרות מונים על גיימפד), או לכל הפחות ג'וייסטיק 'אמיתי'.

אין לי ניסיון עם סימולטורי טיסה, אבל אני מניח שאותו הדבר תקף גם שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים שעבור שחקן לא מנוסה - מקלדת תהיה כנראה קלה יותר ללימוד ראשוני. אבל ברמות הגבוהות, בכל מצב שבו צריך שליטה אנלוגית, המקלדת חוסמת אותך כי היא דיגיטלית. יש דברים שפשוט בלתי-אפשרי לעשות איתה. thumbstick טוב לעומת זאת, לפחות בתאוריה, יכול להיות מספיק, אם כי כנראה לא נוח כמו הגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשלא היה אינטרנט אז החברה היתה צריכה לדאוג ממש טוב שלא יהיו באגים במשחק כי אחר כך לשלוח דיסקטים לכל הלקוחות עם UPDATE היה יותר מסובך.

עם עידן האינטרנט פשוט אפשר לשחרר ולתקן באגים אחריי שהלקוחות מתלוננים.

יותר גרוע זה משחקי EARLY ACCESS, שעכשיו מציפים את STEAM. זה בעצם אנשים שיותר כיף להם כל הSOCIAL מסביב למשחק מאשר המשחק עצמו. כי בהגיון עדיף משחק גמור וחוויה שלמה מאשר לשחק כל הזמן בALPHA. אבל כיף לאנשים הSOCIAL הממכר שהם שותפים לכאורה לתהליך הפיתוח של המשחק.

בנוגע לקונסולות. לא נראה לי שיש איזשהוא ייתרון חומרתי לקונסולות לעומת ה , הן בביצועים והן במחיר. אוליי(ואני גם לא בטוח) המערכת הפעלה של הקונסולות קצת יותר קלה בשביל להריץ משחקים מיידית ולעשות כל מני דברים שיותר אפור ומסובך לעשות עם ה .

גם יותר מסובך לעבוד עם הPC עם טלווזיה והDESKTOP שמותאם לטלווזיה לא נותן את אותה שליטה מהDESKTOP הרגיל.

עוד בעייה היא שמשחקים שמגיעים לקונסולת ננעלים על 30 FPS לPC בגלל שהמפתחים רוצים שעדיין תהיה סיבה לאנשים לקנות קונסולות. למשל כמו .

בגדול יש הרבה יותר משחקים היום ממה שהיו אי פעם. אבל האם יש היום יותר משחקים טובים? הריי הזמן של כולנו מוגבל וזה לא עוזר לנו שנקנה מאות משחקים במבצע בסטים ובקושי נשחק בהם. יש אנשים עם אלפיי משחקים בסטים שהם בחיים לא ישחקו.

פעם בשנות השמונים היית לוקח משחק אחד לSEGA או לנינטנדו וחורש רק אותו במשך שבוע או שבועיים. היום יש כל כך הרבה אופציות שאם המשחק לא מוצא חן בעינייך לשניה אז אתה כבר פוזל למשחק אחר(לא נכון לכולם).

בנוסף יש המון משחקים שהSOCIAL שלהם יותר ממכר מהמשחקיות עצמה, ואני שואל את עצמי עם המשחקים הממכרים האלה שגוזלים המון שעות בכלל יותר מהנים מלשחק ולגמור סופר מאריו או אלקס קיד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*אנחה*

באגים במשחקים: במידה מסויימת זה נכון, אבל כמו לכל מטבע, יש שני צדדים. הרי אין כזה דבר תוכנה בלי באגים, לא חשוב כמה תבדוק. בעבר באג שיצא עם המשחק פשוט נשאר וזהו, לא היה מה לעשות. בתקופה מאוחרת יותר התחילו להופיע פאצ'ים שהיה צריך לחפש ולהוריד (אם בכלל ידעת עליהם), וגם זה רק למחשב - בקונסולות עד תקופת PS2 (כולל) לא היתה דרך לתקן, והבאגים פשוט נשארו. כל זה היה נכון גם אם קנית את המשחק שנה אחרי שהוא יצא - אותם באגים כמו בהשקה.

היום, אם אתה קונה משחק לא מיד עם ההשקה, רוב הסיכויים שכבר יהיו בו הרבה פחות באגים מאשר אותם משחקים ששוחררו בעבר כש"חברה היתה צריכה לדאוג ממש טוב שלא יהיו באגים", ואם אתה כן קונה משחק בהשקה, אתה יודע שמצד הרווחת חודשיים שהמשחק היה מתעכב כדי שהחברה "תדאג ממש טוב", ובכל זאת רוב הבאגים (שהיו לוקחים לחברה חודשיים למצוא ולתקן) ימצאו ויתוקנו תוך שבוע-שבועיים, כי לקהילת השחקנים יש הרבה יותר סיכוי למצוא את הבאגים במהירות מאשר לקבוצת הבודקים הקטנה יחסית של החברה.

Early Access: לא מבין את הבעיה. זה לא במקום, זה בנוסף. רוב המשחקים יוצאים מוכנים, ואתה יכול לקנות אותם כרגיל. אין שום דבר שמכריח אותך לקנות Early Access, אם זה לא מתאים לך, אל תקנה. מי שזה מתאים לו, יש לו את האפשרות, ושיהנה. מה אכפת לך? ואותו דבר עם משחקים חברתיים או קז'ואלים אחרים. אם אנשים משחקים בזה, כנראה הם נהנים מזה. אתה לא יכול לבוא ולהתלונן למה אנשים מעדיפים ז'אנרים שונים מהעדפותיך שלך. אחד אוהב RTS, השני אוהב FPS, השלישי נהנה ממשחקים חברתיים, והרביעי חולם על Early Access בלילה. אז מה?

נעילה ל30FPS: אם זה יהפוך למשהו גורף, זה אכן יהיה בעיה. אבל בינתיים בסך הכל יצאו איזה משחק וחצי עם הגבלה כזו, ואתה מתאר כאילו זה הפך לסטנדרט בתעשיה. חכה שנה-שנתיים ונדבר (וכמובן שבמשך הזמן הזה רצוי להבהיר לאותן חברות סוררות שזה היה רעיון גרוע).

אם יש יותר משחקים טובים: לא יודע, סביר להניח שכן. בכל אופן לא נראה שיש פחות משחקים טובים מבעבר. זה שאפשר לקנות משחקים במבצעים של סטים זה לא חסרון, איך שלא תסתכל על זה. מי שרוצה "לשבת" על משחק עדיין יכול (והרבה מאד עושים זאת), ולפחות אותו משחק עולה לו הרבה פחות מבעבר. ומי שרוצה לקנות עשרות משחקים ולשחק שעה בכל אחד, גם יכול, והאפשרות הזו הרבה יותר זמינה לו מאשר בעבר. ומי שרוצה לאסוף מאות ואלפי משחקים לשם האספנות ולא לשחק בהם אף פעם, יש לו האפשרות. אז כולם מרוויחים בסופו של דבר, ואף אחד לא מפסיד שום דבר. איפה החסרון?

פעם, גם אם היית אחד שרוצה לגמור משחק בכמה שעות ולעבור לבא בתור, לא היית יכול, זה היה יקר מדי. לכן גם מי שממש לא בא לו להמשיך לחרוש על אותו משחק, עדיין המשיך לחרוש על אותו משחק, כי לא היתה לו ברירה. אתה רואה את זה כדבר טוב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזמני היתה פשוט ספרייה שמחליפים בה משחקים, לא ממש קניתי את כל המשחקים ששחקתי. לא מזמן ניסו למנוע השאלת והחלפת משחקים אבל נראה לי שהם ירדו מזה.

כל מה שאתה אומר לכאורה נכון. יותר אפשרויות, יותר היצע, יותר טוב.

אבל זה לא כל האמת.

העניין הוא שהשחקנים מהווים את כוח השוק.

אני לא סגור על משחקי קונסולה וPC כי אני כבר לא כזה משחק אותם, אבל במשחקי המובייל יש דוגמא מאוד טובה לאיך הצרכן יורה לעצמו ברגל.

במשחקי מובייל הצרכנים אוהבים מאוד משחקיי חינם, והם קיבלו את זה, לכאורה. מה שייצא בסוף זה שחברות מנסות למקסם רווחים באמצעות משחקיי FREEMIUM, שהם לכאורה חינמים אבל למעשה יש בהם תיקרות זכוכית שאם אתה לא מבזבז הרבה כסף(יותר מרכישה חד פעמית) אתה מבזבז המון זמן ותסכול. דברים כמו לתת לך לחכות 24 שעות עד הפעם הבאה שמותר לך לשחק.

אלה הם כוחות השוק לטוב ולרע, עצם העובדה שהמחירים של המשחקים במובייל כל כך נמוכים גורמים לכך שאין הרבה תועלת בלכתוב משחקים ארוכים יותר או מושקעים יותר. רוב החברות או משקיעות בFREEMIUM המזעזע או הולכות על כל מיני משחקיי GIMMICKS של 5 דקות(או מה שנקרא משחקי שירותים).

בגדול אין כל כך טעם לכתוב משחק RPG של 50 שעות למובייל אם אתה הולך למכור אותו בתשלום חד פעמי של שני דולר.

ולכן אתה רואה גם שהמשחקים הארוכים יותר נמכרים במחירים הרבה יותר גבוההים בהשוואה למובייל. אבל הם מעטים מאוד.

זה יכול לקרות גם בPC והקונסולות. במובן מסויים. תאר לך שאנשים יפסיקו לשלם 60 דולר על משחקים גדולים. אז מה אתה חושב יקרה? או שמשחקים יאמצו את שיטת הFREEMIUM או שתקבל משחקים יותר קטנים. לפעמים אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. יותר אפשרויות זה לא תמיד יותר טוב.

המחשבה שאם יש תחרות אז ייצאו משחקים יותר טובים זה לא תמיד נכון. יש סוג מסויים של תחרות שדווקא גורם לעגל יותר פינות.

עריכה: למשל בSTEAM כמעט ל המשחקים הכי פופלרים ובראש הרשימותהם משחקי EARLY ACCESS, אז נכון שאתה לא חייב לקנות אותם אבל עצם העובדה שמשחקים גמורים נדחקים לשוליים גם דוחקים את המפתחים האלה וגורם למפתחים יותר לרצות לעשות משחקי EARLY ACCESS מאשר לעשות משחקים גמורים. זה פשוט הרבה יותר משתלם, ואז הצרכנים שאוהבים משחקים גמורים מפסידים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שמלונן על שוק משחקי ה (שם מעוות, כי גם מחשב מקינטוש הוא "מחשב אישי", אבל שיהיה) הנוכחי הוא פשוט בכיין.

שוק המשחקים למחשב האישי נמצא בפריחה שלא היתה כדוגמה לעולם. היצע המשחקים אינסופי, המחירים הוגנים ביותר - והמשחקים טובים ומושקעים.

הנה, בשבוע הבא הולך לצאת DA3. הוא לא בלעדי למחשב, אבל הולך לצאת למחשב במקביל לשאר הקונסולות, אז אין סתירה. המשחק הזה מושקע בטירוף ומקבל ביקורות מטורפות. למשחק כזה יש אפשרות משחק-חוזר נרחבת ביותר והוא יכול להעסיק אדוק לתקופה ארוכה ביותר. מחירו יקר, אך בהחלט לא יקר יותר ממה שמשחקי "פרימיום" היו עולים מאז ומעולם - ואפילו בלי הצמדה לעלית המחירים שהיתה בעשור האחרון. גם לפני עשור משחק "סופר פרימיום" היה עולה כ 260 - 280 שקלים, שזה המחיר שאני מעריך שבו הוא ימכר.

עכשיו אני משחק ב The Witcher. קניתי אותו בסייל האחרון של סטים בשני דולרים. אני רוצה לראות מישהו חוזר עשור אחורה ואומר למישהו שהוא יוכל לקנות בעשרה שקלים משחק ברמה הזו. גם אז, משחקים ישנים היו עולים לפחות חמישים שקלים. אומנם זה משחק ישן, אבל הוא בהחלט שורד יפה את "מבחן הזמן" - הגרפיקה שלו בהחלט נפלאה גם היום (וכל מחשב בינוני ומעלה יריץ אותה על מקסימום).

אפשר להכנס לסטים, או לחנויות מקוונות אחרות, בכל רגע נתון, ויהיו זמינים לך עשרות, מאות ואלפים של משחקים מכל הסוגים, מכל הזמנים, בכל טווחי המחירים. אפשר להשיג בקלות משחקים מעולים בזול. אפשר להשיג בקלות המון משחקים חדשים במחירים שאינם גבוהים מאשר המחירים בעבר.

ממשיכים לצאת המון משחקים שרלוונטים אך ורק על המחשב האישי. משחקי אסטרטגיה משובחים כגון Starcraft II (ותוספותיו) או Company of Heroes 2 - בהם ניתן לשחק ברשת בקלות ובמהירות עם זמינות מעולה של יריבים, משחקי MMORPG למינהם, Football Manager, משחקי SIM (הדמיית "אלוהות") וכו' וכו' וכו.

אפשר גם להוריד בקלות טלאים שונים שמשפטים את המשחקיותף התאימות ומערך המולטימדיה של משחקים ישנים - לדוגמה כל הטלאים שיש למשחקים מבוססי מנוע ה Infinity.

בקיצר, אני לא רואה שוב בעיה עם שוק המשחקים למחשב האישי - להיפך. השוק פורח ותענוג להיות "גיימר". הדבר היחיד שמגביל - הוא הזמן הפנוי לשחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Sargon:

אז מה שיש לך להציע זה תחזיות שחורות? אני לא רואה את כל זה קורה. למרות כל מה שאמרת, משחקי AAA נורמלים מפותחים כרגיל ונמכרים בהמוניהם, רק לאחרונה יצא לשמוע על כמה משחקים שיצאו ושברו שיאי מכירות (במחיר מלא).

ומובייל זה מובייל. זה שוק אחר, היות שמדובר בשוק שהוא נטו קז'ואל - אנשים לא קונים סמארטפון בשביל המשחקים, אלא כאמצעי תקשורת דבר ראשון, והמשחקים הם בד"כ רק אמצעי להעביר זמנים "מתים" - תור לרופא, נסיעה באוטובוס וכד' - והמשחקים שמוצעים לשוק הזה הם בהתאם. מי שרוצה משחקי מובייל מלאים ואמיתיים, זה עדיין קיים - קנה לך 3DS או Vita, לא חסרים משחקים אמיתיים, מלאים וארוכים בשבילם (שגם עולים בהתאם), ואנשים בהחלט קונים.

גם לא ממש נכון מה שכתבת על Early Access. אף מפיצה רצינית לא תלך לכיוון הזה. לא סביר שתראה משחק Early Access של או 2K, בטח לא בעשור הקרוב. מי שהולך על זה הם רק מפתחי אינדי, ובעיקר כאלה שבלי זה לא היו יכולים להוציא את המשחק בכלל. אז אתה רואה שהם פופולריים ואנשים נהנים? מצויין. בלי Early Access אותם אנשים היו מפסידים, כי המשחקים האלה לא היו בכלל. ובכל מקרה, זה לא גורע כלום מהיכולת שלך (עכשיו ובעתיד) לשחק במשחקים ה"אמיתיים" כאמור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני אוהב בתיאוריה. אבל בתכלס, אחרי יומיים די מפסיקים לגעת בזה וגם אין כבר איפה לתקוע את הקופסאות...

בעבר התנגדתי ביותר לעותקים דיגטליים ודיברתי רבות בשבחי ה"קסם" שיש בקופסאות גשמיות מושקעות. כיום אני קונה כמעט אך ורק עותקים דגיטליים.

עם זאת - אני בהחלט יכול להבין למה יש עדיין דרישה לשוק הפיזי. דרך אגב, זה לא קשור ל"טיפשים ישראלים" - כפי שכבר אמרו, השוק הפיזי הוא שוק גדול מאוד בארה"ב. ל Gamestop עדיין יש כוח רב על המפיצות למיטב ידיעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...