עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

Cheif

** צוחקים עלינו בעיניים - מהירות של 0.01Mbps

Recommended Posts

מה קשור מרווח הבטחון? מבחינתי שהחברה פשוט תמדוד את המהירות בשעות העומס אותה רואה לקוח הקצה ותדווח עליה באופן הזמין לציבור.

ואיך זה קשור למציאות? הרישיון מחייב אותן להתחייב על מהירות מינימלית, לא "לדווח את המהירות בשעות העומס".

וכשהיא חייבת להתחייב על מהירות מינימלית מסויימת - היא תיקח לעצמה מרווח ביטחון. זה מה קשור.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אבל הרי גם על מהירות של בייט אחד לשנייה אף ספקית לא יכולה באמת להתחייב.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

הרי קורות גם תקלות שמנתקות את החיבור לגמרי.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

מי שחושב שהחוק הזה או מה שזה לא יהיה מיותר נותן לעשות ממנו צחוק..

אתם אולי לא מבינים שהדחקה כאן היא על חשבוננו..

כל נותן שירות חייב להתחייב לשירות שהוא נותן. לא משנה מה השירות, וספקי האינטרנט לא שונים כאן.

בדיוק כמו שלקוח של חברה סלולארית מצפה לקליטה נורמלית, לקוח של מצלמת מצפה להקלטה רציפה וכו'..

ברור אי אפשר להבטיח 100 אחוז, ( 100 אחוז מהירות/קליטה/ ללא תקלות בכלום אף פעם) אבל חייבים(!!) להבטיח מינימום.. (שגם ממנו ניתן לחרוג במקרים מסויימים- הפסקת חשמל/ עבודות בהתראה של...)

אף אחד פה לא ממציא את הגלגל מחדש והדרישה מהספקיות היא לא חלום רחוק.

זה שהדברים עובדים ורצים וזורמים "סבבה" לא נותן חסינות לחברות לקחת זכויות בסיסיות של הצרכן.

ברור שההחלטה הזו היא עדיין בחיתולים וזה רק השלב הראשון-

כשלהבא ייקבע גם מה המינימום\איך הוא מחושב\נמדד ומתי מותר לחרוג ממנו ובאיזו תדירות..

זה א' ב' של שירות לקוחות...

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אתם מודעים לזה שחלק מהטראפיק של הספקיות עובר גם על הספקיות האחרות...?

ככה שלפי השיטה שלכן, זו שתקבע את המינימום הנמוך ביותר תקבע את המינימום של כולן :)

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כנראה לא הבנת איך זה עובד. קרא את מה שכתבתי בעמוד הראשון, צירפתי אפילו קישור לתנאי הרישיון.

רוחב הפס נמדד רק בתווך עליו הספקית אחראית ושולטת.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

ולכן הוא חסר משמעות, כיוו שבינך ובין ספק האינטרנט נמצא ספק התשתית.

"מה, קיבלת קצב שנמוך מההתחייבות שלנו? טוב, זה ספק התשתית אשם, בטח יש אצלו עומס/תקלה/שביתה/סתם שונאים אותך שם."

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אז אתה אומר שבכל מצב שהוא בו שני נותני שירות שונים יכולים, באופן בלתי תלוי, להיות צוואר הבקבוק מבחינת איכות השירות שהלקוח מקבל, אין שום טעם לאכוף את ההתחייבויות של אף אחד מנותני השירות כי הם תמיד יכולים להאשים את השני? אחלה.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אין פה עניין של "להאשים".

יש דרכים לבדוק אם האיטיות מגיעה מהתשתית או מההגדרות של הספק (אפשר להתחבר ישירות לשרתים של בזק/הוט ולבצע בדיקת מהירות).

אבל מעבר לשני אלה (וכמעט כל פאקט שאתה שולח לאינטרנט עובר על קווים של עוד לפחות 3-4 ספקיות בעולם) אין ממש דרך לדעת איפה צוואר הבקבוק.

Animor - הבנתי איך זה עובד. התגובה שלי היא תשובה לvic.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לא ממש. מה עם הקישור בין ספק התשתית לספק האינטרנט עמוס/איטי/לא תקין? חיבור בדיקה לשרת של ספק התשתית יראה לך שהכל תקין, אבל מי אחראי לאיטיות במקרה הזה?

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אז בדיקת מהירות מול שרת של ספק האינטרנט תראה בעיה. וזה מטופל ע"י הספק. (ד"א זה לא קורה אף פעם...)

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לא בהכרח, זה לעיתים קרובות בעיה בצד של ספק התשתית ותתפלא, זה בהחלט קורה.

יצא לי לראות מקרה בו הזמינו הרחבת רוחב פס לקו מסויים מספק התשתית (לא אומר מי) מ- 2Gbps ל- 4Gbps והספק "הרחיב" מ- 2Gbps ל- 4Mbps. בהזדמנות אחרת, ספק תשתית אחר הוסיף רוחב פס של ג'יגהביט שהוזמנו לקו אחד דווקא לקו אחר, מה שגרם למערכת הבקרה של ספק האינטרנט המסכן להוריד עוד ועוד תעבורה מהקו "העמוס" (למרות שהיה שם עוד ג'יגה פנוי שספק האינטרנט לא ידע עליו) ולהעביר אותה לקו "הפנוי" (שהיה עמוס בטירוף אבל לפי הנתונים של ספק האינטרנט, היה עליו תמיד ג'יגה פנוי ולא משנה כמה לקוחות נוספים עברו עליו).

בשני המקרים זו בוודאות מוחלטת שגיאה של ספקי התשתית שאפילו הודו בכך. כל בדיקה שלקוח הקצה יכול לעשות מהבית תצביע על אשמת ספק האינטרנט.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

http://www.themarker.com/technation/1.2237256

[h=1]טריפל סי מתחייבת: מהירות גלישה מינימלית פי 4,000 מהספקיות הגדולות[/h][h=2]כל הספקיות הגדולות הודיעו ללקוחות שלהן כי הן "מתחייבות" למהירות גלישה מזערית של 0.01 מגה, לא משנה על איזו מהירות הלקוח משלם[/h]

לאחרונה פורסם ב-TheMarker כאן כיצד ספקיות האינטרנט שמות ללעג את רפורמת משרד התקשורת הדורשת מהן להתחייב למהירות גלישה מינימלית.

כל הספקיות הגדולות הודיעו ללקוחות שלהן כי הן "מתחייבות" למהירות גלישה מזערית של 0.01 מגה, לא משנה על איזו מהירות הלקוח משלם. והנה, ספקית אחת מנסה לשבור את ההגמוניה.

חברת טריפל סי, ספקית אינטרנט קטנה יחסית, הוציאה כעת מכתב ללקוחות עם התחייבות למהירות גלישה גבוהה הרבה יותר מאשר מתחרותיה.

לפי הנתונים שמפורסמים אפשר לראות למשל כי ללקוחות חבילת 12 מגה, החברה מתחייבת למהירות גלישה של מינימום 4.8 מגה ביט, עבור לקוחות בחבילת ה-15 מגה, החברה מתחייבת למהירות גלישה מזערית של 6 מגה ועבור לקוחות בחבילת ה-100 מגה, טריפל סי מתחייבת למהירות גלישה של 40 מגה ביט לשנייה, בכל עת, כלומר - פי 4,000 מההתחייבויות של כל הספקיות הגדולות.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

×
  • צור חדש...
Back to top button
Close
Close