עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

Cheif

** צוחקים עלינו בעיניים - מהירות של 0.01Mbps

Recommended Posts

בדיוק כמו בחדר ושאר הדוגמאות. אם לא קורה משהו לא סביר, השירות יהיה מה ששילם הלקוח.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לא כתוב למיטב ידיעתי, אבל אתם ממשיכים לפספס את הנקודה: בדיוק כמו בעל הבריכה או מכון הכושר, גם ספק אמור לתכנן את רוחב הפס שלו בהתאם לתחזית הצריכה. אם יש בבעלותי בריכה (למנויים בלבד, ללא לקוחות מזדמנים) שהקיבולת החוקית שלה היא 200 איש, ועשיתי בדיקה לפיה זמן השיא הוא שבת בבוקר ומגיעים בו כמחצית מהמנויים, הגיוני שאמכור כ300-350 מנויים על מנת להשאיר לעצמי מרווח בטחון ולא להגיע למצב בו אני נאלץ לבחור בין לעבור על החוק ולהכניס יותר אנשים מהקיבולת ובין לסרב כניסה למנויים. אין לאף אדם ששכל בקודקודו שום בעיה שכך ינהג גם ספק האינטרנט... ועם זאת, לספק האינטרנט ישנה אפשרות שאין לבעל הבריכה, והיא "להכניס" מנוי באופן חלקי, כלומר לתת למנויים רוחב פס נמוך יותר מזה שהם מנויים עליו. באנלוגיה לבריכה, זה אומר לכל הפחות שהספק ימכור 400 מנויים, ללא שום מרווח בטחון, ובזמן השיא בו עשויים לרצות להתחבר יותר מהממוצע הסטטיסטי כולם פשוט יואטו במקצת כדי לעמוד בקיבולת הכוללת. ההאטה במקרה כזה אינה תוצאה של תקלה או צוואר בקבוק שאינו בשליטת הספק, אלא נגזרת ישירה מהמודל העסקי (קרי "חמדנות") שלו... וזה, כאמור, לכל הפחות. לכל היותר, הוא יחשוב לעצמו, "הרי רק בשבת בבוקר אני עובד בתפוסה מירבית. שאר הזמן יש פחות מרבע מהמנויים. לא יקרה כלום אם רק בשבת בבוקר יהיה עומס". אמר, ומכר 800 מנויים - וכך רוב ימות השבוע כל החפץ נכנס נבריכה באופן מלא, ורק בשבת בבוקר כל מנוי שרצה להכנס יכל להכניס רק את רגלו השמאלית לבריכה. ושוב, ההאטה במקרה כזה (כ50% בזמני השיא בדוגמה הזו) אינה תוצאה של תקלה או צוואר בקבוק שאינו בשליטת הספק, אלא נגזרת ישירה מהמודל העסקי. את המספר הזה הייתי רוצה לראות אותו מפרסם.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אתה חופר.

מעולם לא נתקלתי בסיטואציה שבה לא קיבלתי מספקית האינטרנט שלי אם המהירות המקסימלית האפשרית.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

וכמובן שכל סיטואציה שלא נתקלת בה מעולם, זו הוכחה ברורה שאף אחד אחר לא נתקל בה.

כמו שנאמר: מה שלא ראיתי איננו קיים.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
אתה חופר.

מעולם לא נתקלתי בסיטואציה שבה לא קיבלתי מספקית האינטרנט שלי אם המהירות המקסימלית האפשרית.

מעולם לא?

תעשה בדיקת מהירות ללספידנט בפרנקפורט או לונדון (תלוי לאן הספקית שלך מחוברת) ותגיד לנו אם אתה באמת מקבל מהירו מקסימלית.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כתבתי את זה כבר לפני מספר עמודים ואני אכתוב שוב: 99% מהגולשים מקבלים 99% מהמהירות המקסימלית ב-99% מהזמן.

כמובן שזה לא רלוונטי למקרים שבהם המהירות מושפעת מגורמים אחרים שלא קשורים לספקית.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אז העניין הוא, שזה כן רלוונטי למקרים שבהם המהירות מושפעת מתקלות בגורמים אחרים שכן קשורים לספקית, כמו הדוגמה שהביא איסתרא (אם כי למטרה ההפוכה):

נניח שיש בעיה בחיבור בין הספקית לתשתית, שגורמת לאיטיות קיצונית רק לחלק מהמשתמשים (הדוגמה של איסתרא, והוא טען שידוע לו שזה קרה בפועל), ומסתבר שאתה לא אחד המשתמשים שזה השפיע עליהם.

עכשיו, אם נקבע ש"אין מהירות מינימום", הרי שכאשר הלקוח מתקשר להתלונן, הנציג יכול להתנער בטענה שלא הובטחה מהירות מינימום, וכשיש עומס אין מה לעשות, וכך הבעיה אפילו לא תיבדק.

אבל אם הספקית הגדירה כחוק מה המהירות המינימלית שתיחשב תקינה, הרי שברגע שלקוח סובל מאיטיות מוגזמת, הספקית תהיה מחוייבת להתייחס לבעיה כאל תקלה, לחקור את הנושא, למצוא את מקור הבעיה, ולדאוג לפתרונה.

עדיין טוען שזה תיאורטי, ולא יקרה לעולם? לך תתווכח עם איסתרא שטוען שידוע לו על מקרים דומים שקרו בפועל. או שאם זה לא קרה לך זה לא נחשב?

ומה שבטוח, אתה לא 99% מהגולשים (גם אם לפעמים זה מרגיש לך ככה) ואני די משוכנע שלא בדקת אצל 99% מהגולשים 99% מהזמן, אז אתה סתם ממציא מספרים שנדמה לך שהם נכונים ללא שום ביסוס, ועל פיהם קורא לאנשים בשמות ואומר להם לשתוק.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

מי שצריך להפסיק לבלבל את השכל זה אתה.

לא מקבלים מהירות מקסימלית בשעות העומס אצל רוב ספקיות האינטרנט.

ובדיקת מהירות לשרתים שנמצאים מעבר לכבל התת ימי מוכיחות את זה.

רוחב הפס שנרכש על ידי הספקיות בכבל התת ימי הוא בהחלט באחריותן, ומצופה מהן לרכוש מספיק רוחב פס. ובהתאם לזה להגדיר רוחב פס מינימלי

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
כתבתי את זה כבר לפני מספר עמודים ואני אכתוב שוב: 99% מהגולשים מקבלים 99% מהמהירות המקסימלית ב-99% מהזמן.

כמובן שזה לא רלוונטי למקרים שבהם המהירות מושפעת מגורמים אחרים שלא קשורים לספקית.

בדיקה מעכשיו - יום ראשון, שבע בערב:

ישראל (5 שרתים שונים) - תוצאות עקביות של 80-85% ממהירות החבילה בהורדה (יצויין שעקב מגבלות חומרה אני לא יכול לעבור את ה92% בערך).

אירופה וארה"ב (10 שרתים שונים, במדינות שונות) - תוצאות עקביות של 40-45%, למעט שני חריגים לכיוון הנמוך.

אבל לא, הספקיות לא אשמות ובכלל לא מוכרות יותר רוחב פס לחו"ל מאשר הן יכולות לספק.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

נראה שהדיון הזה עבר כבר לפסים אישיים ובנוסף לעובדה שזה ממש לא מזיז לאף אחד (לפחות למי שהרוב הדומם), ניתן לסגור ועדיף שעה אחת קודם לפני אנשים יתחילו לקלל.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

×
  • צור חדש...
Back to top button
Close
Close