עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

Cheif

** צוחקים עלינו בעיניים - מהירות של 0.01Mbps

Recommended Posts

העמדה האמיצה הזו, שלמען ההגינות יש לציין שיש לה עלות נכבדה - 120 שקל ל-100Mbps - מוכיחה עד כמה מגוחכים הטיעונים של מי שחושבים שלא ניתן להתחייב על מהירות מינמאלית סבירה. במקום לעמוד על הזכויות הצרכניות שלנו, הם נעמדים בפוסט הזה בצד של ה-ISP-ים ומנסים להוכיח, באותות ובמופתים, שלא ניתן להתחייב למהירות מקצה לקצה (end to end) ושמהירות של 0.01Mbps היא נתון סביר.

אני לא אומר ש-0.01 זה נתון סביר. אני בעד הרעיון של משרד התקשורת אבל הצורה שבה נוסח החוק הנוכחי היא טיפשית.

החוק למשל לא מתייחס למצבים שבהם יש תקלה בציוד קצה שיכולה לגרום לאיטיות מתחת למהירות אליה מתחייבת הספקית. יש נתבים דפוקים ויש מחשבים עתיקים עם מאווררים מלוכלכים שמתחממים ולא זזים. איך אפשר לבוא בטענות לספק כשהמחשב בקושי עולה?

החוק לא מתייחס לעניין החיבור הקווי/אלחוטי ואדם יכול לטעון שהספקית לא עומדת בהתחייבות שלה כשהוא בודק בחיבור .

חייבים לקחת בחשבון שיש גם מצבי קיצון וששרתים מסויימים לא יוכלו לעמוד בעומס בזמן נתון. את הלקוח זה לא יעניין כי לפי חוק כזה הספקית היא האחראית הבלעדית.

לכן צריך להגביל את החוק לכמה אתרים יעודיים בארץ וכמה מקומות בחו"ל על מנת לבצע בדיקה שתראה מהירות מינימלית.

והאמת, ברוב רובם של המקרים שבהם יש תקלות איטיות בארץ זה בכלל לא הספק ואם יש איטיות רק לחו"ל זה רק אומר שצריך לעשות רגולציה לכמות משתמשים לעומת רוחב הפס של הספק לחו"ל שזה אומנם לא נתון מדוייק אבל ייתן תמונה כללית טובה יותר ללקוח.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אתה בכיוון הנכון. אם המשרד היה רוצה להפוך את השינוי ברישיון של הספקיות (זה לא חוק, זה תיקון לרישיון) לאפקטיבי הוא היה צריך לעבוד אחרת לחלוטין. הוא היה צריך להגדיר שיטה לבדיקת המהירות ואתר אוביקטיבי מולו בודקים ולהגדיר בעצמו את המהירות המינימאלית. האופן השלומיאלי בו תוקן הרישיון הוא זה שהביא לתוצאה המגוכחת של התחייבות על 0.01Mbps.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
VIC07 לא ממש, היצרן מוכר לך אמצעי לעבור על הכביש בצורה זו או אחרת והיא ממש לא תלוייה בו.

נכון - ואילו ספקיות האינטרנט, בהבדל מיצרן הרכב, מוכרות לי את הכביש עצמו. ברור לי שאם הרכב שלי מקולקל, או כאשר יש תאונה, או כאשר ישנה סערת ברד, אני לא אוכל לנהוג במהירות המקסימלית המותרת בכביש - אבל אם מי ש"מכר" לי את הכביש (נניח ומדובר בכביש אגרה) הבטיח לי שבמידה ואין תקלות מיוחדות אוכל לסוע בו במהירות של 120 קמ"ש, למרות שידוע לו היטב לפי קיבולת הכביש ולפי כמות המנויים שהוא מכר שבשעות העומס המהירות המקסימאלית הממוצעת תהיה 20 קמ"ש, הוא פשוט רמאי.

התקנות שצ'יפ מדבר עליהן לא דורשות מהספקיות להתחייב על מהירות מזערית בכל תנאים שהם (והמהירות הזו היא בהכרח אפס עגול, במקרה של תקלה שגורמת לניתוק מוחלט), אלא ליידע את הלקוחות בדבר רוחב הפס הממוצע (עם מרווח בטחון כלשהו) שיוקצה להם בשעות העומס כשאין תקלות חריגות.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

גם אם יהיה מדד אובייקטיבי לשירות, מי מבטיח שהוא תמיד יהיה מדוייק ויתפקד במלוא הפוטנציאל שלו?

החוק הזה הוא פשוט מיותר מבחינה טכנית ולא כמה פעמים ישוו את זה למכוניות או כבישים.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אבל למה בדיוק הוא מיותר? אני למשל הייתי רוצה לדעת שאצל ספקית א' בשיא העומס אקבל בממוצע 30% מהמהירות המירבית, ואצל ב' רק 10%.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

ומה המידע הזה, גם אם הוא מדוייק, יתן לך בתווך הארוך?

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

בהנחה שהוא יהיה אמין במידה מתקבלת על הדעת? הוא ייתן לי את האפשרות לבחור את הספקית שאצלה אקבל יותר.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

ואם הספקית שתתחייב לך ל-30% מהירות בעומס תהיה בעומס הזה 90% מהזמן, ולעומתה הספקית שתתחייב ל-10% מהירות בעומס תהיה בעומס הזה רק 20% מהזמן?

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

תאורטית אתה כמובן צודק. בפועל, תסביר לי בבקשה איך זה אפשרי, אלא אם אתה מניח אפשרות לפיה ללקוחות שתי הספקיות הרגלי שימוש שונים מאוד.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אז מה החוכמה בכל זה? הספקיות צריכות להנדס את המשאבים שלהם לקיבולת של כמות וסוג הלקוחות. בשביל דברים כאלו חותמים על SLA, רק שאין שום הסכמם שירות ברור ללקוחות פרטיים.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
תאורטית אתה כמובן צודק. בפועל, תסביר לי בבקשה איך זה אפשרי, אלא אם אתה מניח אפשרות לפיה ללקוחות שתי הספקיות הרגלי שימוש שונים מאוד.

מה זאת אומרת איך זה אפשרי? ההתחייבות הזאת היא שרירותית לחלוטין ותלויה בעיקר במרווח הביטחון שכל ספקית רוצה לקחת לעצמה.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

מה קשור מרווח הבטחון? מבחינתי שהחברה פשוט תמדוד את המהירות בשעות העומס אותה רואה לקוח הקצה ותדווח עליה באופן הזמין לציבור.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

היה צריך בחוק שיחייב אותן להציג את מהירות הגלישה הממוצעת אצלן. אולי גם לפלח אותו לפי מיקומים ושעות.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

איך זה קשור לגלישה? :-)

הנתון הזה משתנה משניה לשניה. גם אם יחברו אותך למערכות בקרה של הISP , מה זה יתן לך?

נראה שאנשים שוכחים מה עצם מהות השירות שהם משלמים עליו... עושים מISP משהו שהוא משהו אחר לגמרי.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

יהיה אפשר להשוות בין הספקיות. באופן רגעי באמת אין טעם, ברגע שמדובר על שיקלול נתונים זה כבר מראה על מגמה.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

×
  • צור חדש...
Back to top button
Close